1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Diagnoza la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - cum procedam - sfaturi si recomandari

Discuție în 'Modele clasice' creată de caruntu, 6 Dec 2007.

  1. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    4341 este primul din seria celor pentru simularea iesirilor (output test). Pe langa codurile de eroare care in mare parte incep cu cifra 2, exista si posibilitatea de a simula comanda pentru regulatorul de presiune diferentiala ( 4341 ), electrovalva de la canistra de carbon activ ( 4343 ), stabilizatorul de relanti ( 4431 ) si injectorul de pornire la rece ( 4443 ).

    Daca ai rabdare sa citesti aici pana la capat o sa te lamuresti.

    http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/100ecuf.html

    Potentiometrul de pe taler are 3 fire si rolul sau este de a transforma pozitia talerului in semnal electric.

    Completare:

    Codurile de eroare se sterg automat cand este luat contactul. Singurele modele ( de NF si NG ) care au avut functie de memorare a codurilor au fost cele facute pentru California la care sistemul de control al noxelor era mai strict. Legislatia obliga producatorii la vremea respectiva sa doteze masinile cu sisteme de avertizare a soferului in cazul defectiunilor la sistemul de control al emisiilor poluante. La aceste modele au existat variante speciale de ECU si ICU care au fost dotate cu procesoare mai performante si memorii nevolatile.
     
    Ultima editare: 17 Sep 2011
  2. coman ionel

    coman ionel 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2010
    Locație:
    BISTRITA
    Masina:
    audi 80 B4 1,9 TDI 1993
    Intrebare:
    Nu am curent in mufa neagra de la panoul de sigurante, pt tester, Pot sa "trag" curent direct de pe baterie? sau risc sa "ard" interfata?
    Multumesc anticipat.
     
  3. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Curent primeste de la ecu, in functie de codul care trebuie sa-l arate,odata ce initiezi secventa codurilor. Nu lua de pe baterie curent ca strici ceva pe acolo...
     
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    in conectorul OBD ai:

    4 si 5 - masa
    7 - linia K
    16 - plus baterie (prin contact)

    poti sa iei plusul si masa din alta parte (de la bricheta) si doar K-ul pe de conectorul 2x2 dar ai grija sa legi corect altfel poti strica interfata. 4 si 5 sunt legate impreuna in interfata deci poti lega doar unul dintre pini. Daca iei plusul direct de pe baterie monteaza si un intrerupator pe fir sau ai grija sa nu ai +12V pe interfata cand contactul nu este pus pentru ca vei alimenta ecu prin linia K si nu este chiar ok.
     
    Ultima editare: 18 Noi 2011
  5. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Are cineva idee de unde pot imprumuta ( din Buc sau imprejurimi) sau cumpara in caz de forta majora, aceasta mufa 2+2 la adaptorul obd?
    Va multumesc
     
  6. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut. Eu l-am luat de pe okazii(sper sa nu se considere reclama).Daca nu gasesti,ti-l dau pe al meu cu cea mai mare placere deoarece nu mai am nevoie de el.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Feb 2013
  7. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Ms frumos Fagarasan pt gest, cand trec prin Tg Mures, dau un gratar
    O alta prb ce am observt ieri, legat de diagnoza-becuri din bord aprinse :
    -Am umblat la radiatorul de apa si am observat ca mufa care intra in sonda de pe radiator era sparta si firele dezlipite, bineintels ca nu am retinut ordinea lor si culorile :)) si la operatiunea inversa>> MONTAJ<< le-am pus gresit....
    Ce sa vezi, in bord palpaia becul de bujii
    Mi-am dat repede seama ce "prostie" a, facut si am pus totul la loc cum trebuie
     
  8. audiaks

    audiaks 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2012
    Locație:
    Paşcani / Iași
    Masina:
    Audi B4 Avant, swap AFN, '93
    Salut oameni buni!
    Am facut testul chiar acum si mi-a dat eroarea 2322
    Acum m-a duc iar la masina si las pana la capat , vzusem ca se repeta codul si am zis ca e gata.
    Ms anticipat.
    2322 - Inlet Air Temp (IAT) Sensor (G 42)
    .....Short circuit to ground
    .....Open circuit between (G 42) and ECM
    .....Malfunctioning sensor
    .....(G 42) input circuit in ECM malfunctioning
    .....Symptom: Slight power loss, Increase in fuel consumption
     
  9. audiaks

    audiaks 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2012
    Locație:
    Paşcani / Iași
    Masina:
    Audi B4 Avant, swap AFN, '93
    Revin cu localizarea senzorului G42- intake air temp. Si cum la mine este debitmetru VAF, sper da nu fie o problema asa costisitoare. poate o mufa , vreun fir.
    VAF sensors include an additional intake air temperature sensor (IAT sensor) to allow the engines ECU to calculate the density of the air, and the fuel delivery accordingly.

    Numai bine !
     
  10. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    STAR BAUD valoarea 240

    AUDI 80 B4 AVANT 1994 1.9 TDI 90 CP

    Azi am pus-o pe tester la un prieten si nu vrea sa intre pe partea de la motor, cand vreu sa intru pe el imi palpaie becul check in bord, ( precizez ca pe ABS intra )
    Am facut si varianta de mai sus de care zici tu si tot degeaba.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Noi 2012
  11. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    Am facut o diagnoza la masina si am gasit eroarea 2244 ?
    cine imi spune de la ce ar fi si cum sa sterg eroarea ca am incercat si nu merge, Cine poate fi mai explicit sa inteleg si eu ??

    audi 80 b4 1994 1.9 tdi 66 kw 90cp motor 1z
     
  12. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    Am facut diagnoza ca imi palpaia becul de la bujie si cel de la motor imi sta aprins .
    Pana la urma am sters erorile dar nu stiu cum am facut ca m`am zapacit.
    Acuma daca vrea sa fac din nou diagnoza imi palpaie de 4 ori flashuri lungi.
    Problema e ca tot imi palpie becul de la bujie si cel de la motor imi sta aprins .
     
  13. audiaks

    audiaks 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2012
    Locație:
    Paşcani / Iași
    Masina:
    Audi B4 Avant, swap AFN, '93
    Codul "2244" nu exista in lista de coduri.
    Daca ai 4 flashuri, inseamna ca nu mai ai nici o eroare stocata in ECU.
    Spirala palpaie in timpul mersurului? toate astea in conditiile in care masina trage ok?
     
  14. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    in progamul autodata am gasit codul
    Dupa ce am pornit motorul Spirala palpaie
     
  15. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    nu stie nimeni de ce imi clipeste becul de la bujie ??

    am facut test cu agrafa si nu mai am nici o eroare :(
     
  16. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    Dupa multe batai de cap am reusit sa ma conectez la calculator masinii.
    In cutia de sigurante se afla cele doua mufe 1 alba si 1 neagra , am verificat daca este + si - pe mufa neagra, totul era ok.
    Am incearcat ca ma conectez si nu a mers si un prieten de al meu mi`a zis sa ii dau + si - de la bornele masinii.
    Dupa ce am facut un cablu cu 2 clesti pentru a ma conecta la bornele masini si 2 pini care i`am bagat in mufa neagra SURPRIZA m`a conectat la calculatorul masini,am gasit erori le`am sters , dar totusi nu pot vedea valorile,cine imi spune de ce ?? ( specific ca masina are si bec in bord de check care am putut vedea si codurile facand scurt intre un pin de la mufa alba si unul de la mufa negra )
    Am mai citit pe unele forumuri si zicea ca daca ai bec in bord de check sau debimetru de aer cu clapeta nu merge, dar totusi eu am putut

    Dupa care m`am conectat si cu vagcom 11.11 si a mers numai si aici nu arata nici o valoare doar erori pot vedea .
    Numai inainte de a ma conecta am setat exact cum vedeti in poza ( dar nu am incercat sa ma conectez fara a face sterarile specifice)
    In poza nr.1 se vede ce s`a bifat
    Dar dupa aia am incercat si am bifat si FORCE K ON ENGINE si merge
    Si in poza nr.2 se vede ce erori a mai aparut dupa ce l`am sters cu primul program autocom
    Dar totusi dupa ce merg cu masina cam 2 km imi apare din nou toate erorile

    Masina consum mult mult si nu prea are valga , becul de la motor sta aprins si becul de la bujie palpie
     
    Ultima editare: 3 Apr 2013
  17. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    Am rezolvat in mare parte problema cu eroarea 00627 am scos senzorul din filtru de combustibil, l`am curatat , dupa care l`am montat la loc si tot se aprindea spirala de la bujie in bord , si pe urma am scos mufa de la senzor si acuma nu se mai aprinde , am sa ma duc sa imi cumpar un senzor. ( specific ca vineri am schimbat filtru de combustibil si de atunci se aprinde becul cu spirala in bord )
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Apr 2013
  18. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Azi am încercat de câteva ori să fac o diagnoză cu agrafa și n-am reușit . Mașina e din 1994 noiembrie, motor cod ABT, injecție monopunct . Am cele 2 mufe sus la cutia cu siguranțe, tensiune există pe cea neagră cu + si - . Problema care e.. că nu-mi semnalizează codurile de eroare : punem contact (și motorul pornit in alte încercări), puntea de 4 secunde intre masă si L = Nimic . Nu clipește becul de Check (am schimbat mai demult toate beculețele bordului cu unele noi, deci nu e nimic ars), am pus până la urmă un LED intre masă și K -> tot degeaba. Se aprinde doar puțin led-ul când pun contactul / și pornesc motorul și rămâne tot așa, indiferent cât de mult sau puțin fac strap-ul ăla. Am citit și iar citit topicul , posibil să-mi scape ceva..:confused: , sau o fi mufa de vină ? (Firele care pleacă din mufele alea par ok, nu e nimic rupt/bulit pe acolo ).
    Oricum mașina merge impecabil, dar sunt mai mult curios dacă or fi ceva erori mai vechi stocate..

    Vreo idee cineva? :)
     
    Ultima editare: 28 Iun 2013
  19. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    salut , citeste topicul 189, poate in mufa neagra nu ai voltaj cat trebuie, asa am patit eu , dupa care i`am luat + si -direct de la baterie si a mers

    Dar si cu o interfata vagcom zic eu ca ar trebuie sa mearga sa scanezi erorile.
     
  20. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut, am recitit și intr-adevăr aseară nu-mi trecuse prin cap să iau direct de la baterie. O să incerc acum de dimineață să văd dacă merge, poate am noroc. Trebuie să-mi iau și interfață, dar in viitorul mai apropiat că momentan ' e ' puțini bani .

    Mai revin cu detalii diseară , poate reușesc azi să fac iar testul cu agrafa..
    Stimă .
     

Distribuie pagina asta