1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Discuri frana /placute sport

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de Cata_ADC, 27 Oct 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Pana la urma configuratia castigatoare a fost aceea a kitului de S3/Cupra R/R32
    configuratie:
    > discuri OEM 345 x 30 mm
    > placute oem ATE
    Diferentele sunt enorme mai ales la franarile violente. Efectul de fading este complet uitat.
    Momentan sunt in rodaj si le menajez insa si asa sunt deplin satisfacut.
    Ca si viitoare modificari vor fi:
    - Brake Caliper stiffening kit for VW MK5 R32
    - furtunase metalice HEL (cele Goodridge de pe discurile de 288 imi sunt nefolositoare acum)
    - lichid frana ATE Super Blue Racing
     
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cata mai multe poze? Personal consider bani cheltuiti degeaba furtunasele metalice, asta daca nu folosesti masina pe circuit.
    Zi-mi o chestie, sa vad daca e la fel ca si la mine:
    la viteze mici, franarea nu se deosebeste foarte mult de cele stock, beneficiul real e la viteze mari cand franeaza brutal.
    In ceea ce priveste fading-ul inca nu mi-am dat seama de diferente pentru ca pentru a putea testa imi trebuie un drum virajat si lung de cativa km, ceea ce nu am aici.
     
  3. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Da in franarile la viteze mici nu sunt diferente extrem de mari de la viteze de peste 80 km/h in sus se simte upgrade-ul. Am senzatia ca sunt mereu la prima frana ( efectul de supraincalzire / fade a disparut complet) iar asta am vrut cel mai mult.
    Furtunele sunt un must have pt mine. Kitul de culisante a sosit sapt viitoare il montez sper pe masina. Furtunele Hel intarzie sa soseasca :(
    Poze prea multe nu am facut.
     
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu prea inteleg de ce furtunele sunt un must have,dar fiecare cu pasaricile lui :)
    Ceea ce oarecum ma intriga,pe S4 B6 discurile de frana fata tot de 345mm sunt,desi e o masina mai puternica si grea decat S3.
    Ti-ai luat numai kitu` fata?
     
  5. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Am si eu aceeasi modificare si se simte frana mai buna chiar si la viteze mici! Nu mai trebuie apasata la fel de tare pedala ca sa franezi cum trebuie.
    In trafic, stau tot timpul cu ochii in retrovizoare si dozez frana mult mai putin.
    Eu am si furtunele metalice montate si au avantajul ca atunci cand ajunge lichidul aproape de punctul de fierbere acestea nu se mai dilata ca cele stock...
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Stim pt ce sunt bune acele furtune,desi daca a ajuns lichidul de frana in punctul de fierbere(si implicit placutele-discurile incinse la maxim)...pa frane :)
    In viata de zi cu zi,cat te ajuta?
    Eu am reusit de 2 ori in ultimii ani sa nu mai am frane deloc si asta s-a intamplat prin varful muntilor Alpi cand goneam pe drumuri virajate si inclinatie f mare,folosind franele intens,iar in aproximativ 5km a trebuit sa trag pe dreapta;si fac o medie de 45k km pe an,deci nu sunt sofer de duminica :)
    Personal, consider bani cheltuiti degeaba,asta in caz daca nu le folosesti pt track,dar aici se schimba datele problemei,folosindu-se placute-discuri dure,rezistente la temp inalte si unde conteaza orice mic beneficiu in plus ;)
     
  7. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Tocmai ca sa nu ajungi in situatia de "pa frane" sunt acele furtune... Cand se incing furtunele de cauciuc se dilata foarte mult si astfel fac pedala moale. Chiar daca nu mai e 100% frana, tot e ceva si te ajuta sa opresti.
    Plus ca eu am pus si lichid de frana Castrol SRF care are punctul de fierbere muult mai ridicat!
     
  8. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu cumva ai si placute-discuri dure?
    Care e punctul de fierbere la lichidul de frana folosit?bolling point si wet bolling point?
     
    Ultima editare: 9 Mai 2011
  9. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Eu am ajuns cam de multe ori la limita franelor stoc si chiar am avut un caz nefericit la o trecere de pietoni. Iar de frane nu m-am plans doar eu ci si altii
    Problema franelor subdimensionate pe A3 este des intalnita. Nu imi explic motivul dar spre exemplu avand acelasi sistem de franare Golf 5-ul se comporta mai bine.
    Si mereu este loc de mai bine
    Cornel faci o greseala comparand cele 2 sisteme , pe S3 8P este un singur pistonas ;)
    Silviu tu ce configuratie placute / discuri ai ales ?
    Eu am mers pe ATE oem si ma declar super multumit
     
  10. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pai ziceam de marimea discurilor,nu de cate pistonase sunt pe etrier :);oricum,e o buna informatie pt cultura noastra generala,sau pt eventualii interesati,deci S3 are un singur piston pe etrier,S4 cu 2 pistonase pe etrier,ambele cu discuri de 345mm.
    Cata,tot nu ai spus,ai luat tot kit-ul,sau numai cel fata?
    Alta curiozitate,pe spate la S3 ce marime au discurile?La S4 B6 sunt de 300mm.
     
  11. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Kitul spate l-am luat dar l-am vandut inainte sa mai apuc sa imi fac vre-un plan de montaj in viitorul apropiat. :)
    Nu am apucat sa le masor ori sa le fac poze, insa stiu ca au 312 mm
    Cat despre cele de fata.
    Discurile sunt identice insa sunt diferente intre ele destul de mari zic eu, nu stiu insa cred ca si etrierele de s3 sunt ceva mai mari ca cele ale tale.
    S4 b7 stiu cum franeaza insa cu b6-le nu pot face o comparatie pt ca nu am condus.
    Nu mi-ai dat feedback-ul franelor tale . Cum sunt fata de cele stoc ?
    Ce combinatie ai ales la placute si discuri
     
  12. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Eu am tot discuri si placute ATE iar lichidul are punctele de fierbere la 320 C (dry) respectiv la 270 C (wet).
    Discurile spate de S3 sunt de 310mm.
    Eu din ce stiam (nedocumentat) sistemul de franare S3 8P este identic cu cel de S4 B7
     
  13. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Ashihara are franele de s4 b6, la ele faceam referirea de mai sus
     
  14. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu Cata,eu am de S4 B5 cu discuri de 321x30mm cu 2 pistonase pe etrier;am folosit discuri Pagid cu placute Ferodo Premier Mogul.
    Ca si feedback:la viteze mici,nu exista o diferenta majora fata de stock,ci doar o imbunatatire,in schimb diferenta mare e la viteze superioare cand frana intra brutal numai piscand-o.Ca si o curiozitate,daca initial franeaza brutal numai atingand pedala,pe masura ce viteza se reduce,aceasta devine mai elastica spre final,iar daca vrei aceeasi franare hotarata ca initial,trebuie apasat mai hotarat pedala de frana.
    In orice caz,a trebuit sa invat sa dozez frana altfel,acum permitandu-mi sa franez din scurt,spre disperarea si teroarea pasagerului din stanga :);serios vorbind,distanta la care incep sa folosesc franele s-a redus cu aproximativ 30%.
    Nu stiu ce sa zic despre fading pt ca nu am avut unde sa le exploatez la maxim.

    321mm vs 288mm
    [​IMG]
    image host

    montate
    [​IMG]
    image host

    [​IMG]
    wordpress image upload

    M-am uitat pe wikipedia si:
    S4 B5-pe fata discuri ventilate de 321x30mm cu 2 pistonase pe etrier,pe spate discuri solide de 256x22mm
    S4 B6-pe fata discuri ventilate de 345mmx30mm cu 1 pistonas pe etrier,pe spate discuri ventilate de 300x22mm
    S4 B7-idem B6

    Din pacate nu am gasit informatii despre sistemul de franare pe wiki pt S3.
    Parca nu asi crede ca S3 au discurile spate mai mari ca si la S4 B6/B7,inclin sa cred ca sunt tot de 300x22mm
     
    Ultima editare: 10 Mai 2011
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Am gasit si pt S3-discuri fata ventilate 345x30mm,spate 310x22mm.
    Nu prea inteleg logica de ce s-a folosit acelasi sistem de franare de la S4 B6/B7 pe S3,si chiar discurile spate un pic mai mari,cand aceasta din urma e mai usoara si un minus de 79cp:uhm:
     
  16. bogdel.david

    bogdel.david Bronze Member

    Înscris:
    2 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 3.0 TDI quattro - Mercedes-Benz C240 4matic
    Frane Performante

    Am tot cautat in sectiunea "frane si suspensii" insa nu am gasit ceva dedicat franelor aftermarket. Trebuie sa fac revizia intr-o saptamana si ma gandeam sa merg pe niste frane mai mari, perforate si ventilate. Ca sa nu ma usuce la pret, ma gandeam sa merg pe Zimmerman Formula Z sau cele de la EBC. Si-a pus cineva pana acuma?Daca da,cum sunt fata de ATE? Mentionez ca imi iau cu tot cu placute fata si spate.

    Si inca ceva, cele de la EBC au 320mm pe fata si 288 parca pe spate. Intrebarea e, daca cele de pe fata au 320, mai incap jantele de iarna la iarna care sunt pe 16?Sa nu fac vreo prostie,sa trebuiasca sa imi iau la iarna anvelope de iarna pe 18 :p

    Toate cele bune :)
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Am mutat topicul deschis de tine aici.

    Daca te rezumi la discuri de maxim 312 poti merge in continuare iarna si cu jante pe 16 pentru ca intra. Am probat pe masina mea.

    Daca depasesti 312 mm adica treci la 321 mm la discuri, intra si jantele pe 16" dar doar cele care au ET 42 (sunt probate de mine personal aceste jante pe 16" cu acel ET la un Audi A4 B7 ce are discuri frane fata de 321 mm) dar indicat ar fi sa cumperi jante pe 17''. Ca marca mergi in continuare pe ATE, dar cele Power Disc.

    O zi buna
     
    GeorgeTDI apreciază asta.
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Sper sa nu fiu prea off topic.
    Merita sa cumpar pentru masina mea cu discuri Brembo maxx de 288 placute ferodo ds? Pretul este exact dublu fata de ferodo premier. Am pe megane 1 brembo normale si ferodo premier si iesi prin parbriz cum pisti pedala (discuri de 280 si 1250kg masina, fata de 288 si 1370kg). Pe audi nu e chiar asa. Poate pentru discurile astea trebuie altceva si de asta ma gandeam la ferodo ds.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ferodo DS sunt placute foarte bune. Treaba este ca sunt foarte scumpe in raport cu altele. Daca te ''tine'' portofelul merita investitia. Tot asa, daca iti permiti, eu iti recomand placute Tarox. Cunoscatorii stiu de ce. ;) Bafta in alegere.


    O seara buna
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Intre timp mai intreb si despre suporti de etrier si discuri de 312mm. Placutele ar fi aceleasi. Am cautat si tarox (au coeficientul de 0,48), pe la noi...nu prea am gasit nimic insa pe afara erau la 185 euro plus transport din anglia...deci vreo 200 euro ceea ce e mult. Am mai mare performanta cu discuri mai mari si placute ferodo premier :). Sa vedem ce gasesc de 312mm. Merci pentru sfaturi. ;)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta