1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributia la motorul 1.8 i - (procedura identica 1.8T) la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de eminence, 23 Oct 2008.

  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Merci CristianM sa vad ce pot sa aleg. De unde cumpar eu, Hepu si Ina nu sunt la vanzare. :think:

    In Franta nu se vinde Hepu ci numai Valeo unde e la un fel de promotie, adica nu se prea vinde. :)
    Asa ca sa evit Valeo ma orientez spre SKF sau Quinton Hazell.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Iun 2013
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    O sinteza a informatiilor
    Merci mult celor ce mi-au ajutat si in special lui CristianM pentru codul OEM s-a potrivit;deci pompa de apa am pus SKF.:p

    Sa vin in ajutorul celor ce detin 1.8i cod motor ADR in legatura cu piesele ce trebuiesc inlocuite pana la nr de sasiu 8D-T-155 009.
    In primul rand ce trebuie sa stiti, o repet prin 1997 s-a schimbat numarul de dinti de la curea(de la 152 la 153 dinti),astfel ca inginerii de la Audi au hotarat sa gasesasca o solutie si pentru motorizarile anterioare astfel incat sa se puna aceeasi curea dar alta rola,tensiometru. etc..
    Au fost 2-3 cazuri pe forum care au pus tot curea de 152 de dinti insa nu se potrivea rola si amortizorul de vibratii;au gasit totusi cu greu piesele vechi desi producatorul nu recomanda(se spune ca ar fi ceva probleme legate de tensiometrul vechi)

    1.Pentru cine trece de la 152 la 153 de dinti se pune kitul acesta CONTITECH : CT919K5(OEM 058198119A ) 150 euro
    sau alt kit identic mai ieftin nu neaparat Contitech
    L'article est composé de :
    1 X Galet tendeur de courroie de distribution V55729
    1 X Galet enrouleur de courroie de distribution V55441
    1 X Boulon V41096
    1 X Amortisseur de vibrations, courroie de distribution V55709
    1 X Courroie de distribution CT919
    Kit de rééquipement pour système de tension hydraulique.

    Pentru cei ce l-au schimbat deja este suficient CONTITECH : CT919K3
    1 X Galet tendeur de courroie de distribution V55729
    1 X Amortisseur de vibrations, courroie de distribution V55709
    1 X Courroie de distribution CT919.
    Deci lipseste o rola V55441 si un surub V41096

    2.Pentru curea compresor am folosit CONTITECH : 4PK855
    3.Pentru curea alternator CONTITECH : 5PK1300
    4.Pentru cureaua de la pompa de apa GATES : 6301MC nu am gasit Contitech.
    5.Pompa de apa SKF: VKPA 81402 ( cod OEM 050121010A ;050121010C) 55 euro.


    Pretul pe piese m-a dus in 200 euro si un pic;manopera in tara este in jur de 100 euro din cate stiu.
    Pentru cei ce trebuie sa faca trecerea la curea cu 153 de dinti recomand sa mearga la un service Seat,pentru ca ei au avut
    1.8i ADR pana in 2006 pe Leon si sunt mai familiarizati.
    Nu stiu daca un service normal se baga sa schimbe ei sistemul,dupa asta merge schimbata distributia la un service neautorizat.
    Numai bine:)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Distributia pe cont propriu ar fi nevoie de :
    1.de un garaj cu groapa sau un elevator sau cel putin la garaj cel putin 2 cricuri hidraulice sa o urci cat mai sus,sa ai pozitie comoda.
    2.chei dinamomentrice.Ar fi doua tipuri intre 5Nm-28Nm si 28Nm-140 Nm.
    3.un ELSA sa vezi exact fiecare cu cat se strange.
    4.markere de diferite culori sa pui semne la dinti,la curele;sa pui noile curele exact ca vechile.
    5;Un aparat foto de siguranta sa stii exact ce ai demontat sa nu ramai cu suruburi,piulite in mana.:)
    6.imbusuri si dulii 1/2 functie de este pe masina

    Fiecare o face pe proprui risc,operatiunea necesita atentie si indemanare.
    Succes.
     
    Ultima editare: 18 Iun 2013
  3. Ogyo

    Ogyo Silver Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4, B5, 1996 - 1.8i 125 cp - ADR
    Am si eu un audi , motor 1.8 simplu din '96 .
    Nu stiu cand a fost schimbata distributia, vechiul propietar nu mi`a spus, iar carte service nu am .

    Cum imi pot da seama daca mai este buna sau daca trebuie sa o schimb ?

    La diagnoza imi spune ceva legat de asta ?

    Si care ar fi toate piesele care includ schimbatul distributiei ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Iun 2013
  4. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Ai in kitul minim curea + rola intinzatoare + rola ghidaj kitul full recomandat include in plus fata de primul intinzator hidraulic si pompa e apa + garnitura (jumatate) deoarece pompa se poate cumpara si full corp .
    Avand in vedere ca nu ai istorie recomand sa schimbi tot, pretul mediu sa zicem pentru un kit nemestc gen curea Continental cu piese INA e undeva peste 700 ron fara pompa, daca vrei ceva mai bun poti incerca curea Goodyear cu componente SKF si pompa de apa HEPU.
    Daca tot umblii acolo recomand sa schimbi si curelele mai ales cea de la pompa de apa pentru ca e foarte ieftina (10 ron) si in caz de crapa trebuie totul dat jos. Deasemenea poti verifica si curelele de AC respectiv accesorii sa vezi daca are urme de crapaturi sau rupturi in ea daca are evident ca se schimba.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Iun 2013
  5. Ogyo

    Ogyo Silver Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4, B5, 1996 - 1.8i 125 cp - ADR
    Ok multumesc pentru raspunsuri .
     
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    La 1.8i se schimba la 90.000 de mii de km sau 4 ani (am postat pe undeva datele cu intervalele)
    La toate 1.8i este circulara se trece la curea cu 153 de dinti, cele care nu au trecut daca mai exista inca cu 152 de dinti si intinzator de tip vechi;exista kit de reinlocuire.

    Gasiti detaliile aici in acest topic in prima pagina.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Iun 2013
  7. Ogyo

    Ogyo Silver Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4, B5, 1996 - 1.8i 125 cp - ADR
    Unde stau eu nu exista reprezentanta Seat, decat Skoda, iar in ei nu prea am baza, multi se plang de ei ..

    Pe scurt, ce trebuie sa faca un mecanic ca sa adapteze kitul de 153 de dinti in loc de 152 de dinti ? Ce trebuie sa stie?
     
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    -Trebuie sa monteze o rola noua si un surub nou+kitul normal( kit de reinlocuire de ex Contitech:CT919K5 sau alta marca)+o pompa de apa+3 curele)
    -Pe Octavia 1 s-a pus 1.8i trebuie sa cunoasca,au baza de date ....ar trebui sa cunoasca.
     
  9. mariusik

    mariusik Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi
    Aceeasi intrebare am si eu, de ce ai facut acest update? Cu ce ajuta aceste modificari?
    SI poate afecta motorul in vre`un fel , avand in vedere ca este un dinte in plus ? Sau nu stiu.. are vre`un dezavantaj/avantaj ?
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Aug 2013
  10. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Intinzatorul vechi din kitul cu 152 de dinti se rupea in garantie de asta este circulara si se pune un intinzator nou hidraulic&curea cu 153 de dinti.
    Kitul este proiectat de inginerii de la Ingolstadt,are "avantajul " ca tine distributia 90 de mii de km sau 4 ani. :)

    Intinzatorul vechi nu este hidraulic in general se rupea inainte de termen adica inainte de 90 de mii de km sau 4 ani,s-a montat pana in 1996 ;
    incepand cu 1996 pe A4 2001;Passat,Seat Leon pana in 2006,Skoda Octavia s-a pus intinzator hidraulic.
     
    Ultima editare: 12 Noi 2013
  11. midnicht2000

    midnicht2000 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2012
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A4 B5,1.8 ADR,1996
    Salut tuturor,
    Am si eu o intrebare am si eu un audi a4 b5 1.8 ADR si de vreo 3 saptamani am un zgomot ciudat la demaraj cand accelerez parca un lant are frecare pe undeva, am vorbit cu mecanicul care zicea ca motoarele astea au un lant de distributie cu un intinzator si probabil de acolo am zgomotul ciudat, eventual daca ati patit si voi asa ceva cum ati rezolvat, neaparat trebuie schimbat?
    Oricum trebuie s-a schimb recent si eu distributia si vom uta peste acel lant de distributie.:(
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Pune pe cineva sa accelereze si asculta zona de unde se aude,ar trebui sa se auda in zona din capatul motorului opusa distributiei,acolo este lantul.
    Lantul este ieftin se schimba ar fi bine sa fie doar el vinovat,in cazul intinzatorului,problema se pune a pretului.

    Daca nu se aude de acolo ci de la distributie,mergi urgent in service.
     
  13. midnicht2000

    midnicht2000 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2012
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A4 B5,1.8 ADR,1996
    iulian_1976 Salut,
    Am schimbat distributia si a fost verificat si lantul dar totul era in regula si intinzatorul si lantul era ok. Am incercat si cu capota deschisa si cineva accelera dar nimic nu se aude nimic, fenomenul apare doar cand s-a incalzit motorul si apas pedala de accelerare mai mult de jumate sa zic asa cand vreau sa depasesc si am nevoie de puterea motorului.
    Mecanicul zicea ca poate s-a desprins ceva filtru din toba intermediara si probabil de acolo vine zgomotul sau de la catalizator (catalizatorul a fost schimbat anul trecut dar din cauza lipsei de bani am montat unul universal),
    Mai am problema cu mansonurile de cauciuc (crapate) de la bobina din cilindrul 3, 4. Nu stiu daca una dintre problemele afirmate, duce la problema zgomotului. :crying:
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Noi 2013
  14. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Cele doua mansoane de cauciuc de la cilindri 3,4,intradevar datorita vechimii lor crapa si devin casanti,si eu am schimbat piesele respective,dar nu asta este problema care duce la aparitia zgomotului care zici ca-l auzi,trebuie sa mai cercetezi
     
  15. Ogyo

    Ogyo Silver Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4, B5, 1996 - 1.8i 125 cp - ADR
    Pot schimba doar cureaua de la distributie ? Doar cureaua, nimic altceva .. Ma gandesc ca celelalte piese mai pot astepta, insa cureaua .. isi pierde rezistanta datorita uzurii si vechimii
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu,nu se poate.
    Minim 2 curele(distr+apa),amortizor vibratii+pompa de apa.
    Nu ai resurse financiare pe moment mergi pe jos o perioada sau cumpara alta masina,nu este o rusine.
     
  17. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Salutare colegi postez aici pentru ca nu am gasit un thread care sa aiba legatura cu problema mea daca nu e bine rog un moderator sa mute in locul potrivit.
    Problema e urmatoarea intinzatorul de la axe e destul de obosit si vreau sa il shimb procedura ma vazut-o singura mea nedumerire e legata de acel SPECIAL TOOL care vine peste intinzator in tutotialele de pe net am vazut ca acel tool se scoate dupa ce a fost montat tot .
    Eu inca cam acel tool prins pe intinzator , e ok asa ? trebuai scos ? cu me corect sa fie ?
    Deasemenea rog colegii care au ma ifacut operatinunea sa ami zica cuplul de strangere pentru came , intinzator si capace semeringuri.
     
  18. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Cum ti-ai dat seama ca intinzatorul este obosit? In general ar trebui sa se auda un zgomot foarte puternic ca sa poti deduce ca trebuie schimbat.La tine ce simptome are?
     
  19. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Pai cel mai evident zic eu ca papucul de jos e dus si e aproape pe metal , primele urme au fost bucati de plastic in baie plus initial motorul nu mergea rotund acum s-a accentuat problema si tremuratul s-a accentuat .
     
  20. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    bushman acel special tool de obicei vine cu noul intinzator.

    O demontezi de pe vechiul intinzator si il compresezi pe cel de pe masina ca sa poti da jos lantul, dupa care folosesti noul intonzator + special tool dupa care o dai jos.

    Tu acum pe masina nu ai special tool pe intinzator
     

Distribuie pagina asta