1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributia si/sau Transmisia/Accesorii/Auxiliare la A4 B7 - motor diesel - interval de schimb - etc

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de dolores, 5 Feb 2010.

  1. dolores 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0TDI BPW, 2006
    Salut,

    Nu cu mult timp in urma am schimbat distributia. Am o mica indoiala de precizia alinierii distributiei. Mi se pare putin crescut consumul si o oarecare poticnire la pornire. Este intr-adevar mai frig dar parca iarna trecuta nu avea aceste simptome.
    Este clar o parere f. subiectiva si poate ma insel (chiar mi-as dori) dar as vrea sa ma conving si sa elimin acest semn de intrebare.
    Cautand pe forum am gasit doar pt. non-pd. Daca am scapat vre-un thread in cer scuze.
    Asadar solicit ajutorul vostru: cum pot sa verific la acest motor 2.0TDI PD BPW) distributia - am acces la v*g.

    Multumesc!
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Vezi cum este reglat avansul (se verifica pe vag com pe motor, la grupuri de masura). Acolo la modelul meu apare in ultima casuta si trebuie sa fie intre -3 si +3 (parca). Ideal trebuie sa fie spre -1.5. Daca iese din limite sau este prea aproape de limite masina nu porneste sau nu porneste bine, iar consumul difera, la fel si comportamentul (ori trage putin mai bine si papa mai mult, ori trage mai slabut, dar papa mai putin decat normal). Eu dupa schimbarea distributiei aveam avansul dereglat. Se regleaza manual cu o cheie, dar ai nevoie de precizie de ceasornicar. Daca nu este pusa bine la punct cureaua comportamentul se modifica suficient cat sa iti dai seama imediat de nereguli.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Aug 2015
  3. AXD16 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A4,1.9TDI, 2006
    MIe nu mi'a mai mers niciodata ca inainte motorul dupa ce am schimbat distributia.
    Nu mai porneste la fel, numai trage la fel, cand sta la relanti trepideaza ...
    M'a si lasat odata , nu mai pornea.

    Sunt foarte dezamagit de problema asta.Mai bine ma duceam drequ pana in Germania sa'i fac revizie si gata .
     
  4. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Ce pot sa va spun eu este ca dupa schimbarea distibutiei nu am mai vazut autonomia de 1250km pe comp. de bord (dupa plin). Dupa ce s-a schimbat distributia, dupa ce fac plinul incepe cu o autonomie de 850km si creste pana la 1050 (dupa ce fac ~100km afara). Am dat vina pe combustibilii de la noi (egal OMV Petrom V sau Rompetrol), dar cand am fost in Austria si Germania am bagat Shell (la fel si in Grecia) si comportamentul nu s-a schimbat. La PD nu se regleaza avansul ca la motoarele nonPD (generatia precedenta cu pompa de injectie), nu apare graficul avansului nici in VCDS.
    Am mai gasit pe undeva ca daca sunt prea tensionate curelele pot influenta consumul si ca s-ar face o etalonare dupa schimbarea distributiei (dar la noi nu o face nimeni). La PD avansul se regleaza dinamic de catre ECU.
    Poate stie cineva mai multe informatii si ne spune si noua.
     
  5. dolores 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0TDI BPW, 2006
    Inteleg ca avansul se regleaza dinamic de catre ECU. Asta inseamna ca nu exista nici o ajustare mecanica? Daca da, inseamna ca de fapt nu poate aparea nici o greseala in procesul de schimbare a curelei.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Aug 2015
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Esti sigur ca avansul nu se regleaza manual la PD?
     
  7. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Avans PD

    Asta am gasit pe alt forum:
    Avansul injectiei motoarelor TDI (si nu numai) reprezinta diferenta de timp intre momentul in care combustibilul este injectat si momentul in care pistonul respectivului cilindru ajunge la Punctul Mort Superior (PMS) sau pentru a explica si alte unitati de masura folosite (Top Dead Center - TDC).
    Intrucat momentul injectiei poate survenii inainte sau dupa ce pistonul ajunge la PMS si timpul scurs se numeste Inaintea PMS (IPMS) sau in engleza BTDC - Before TDC respectiv Dupa TDC (DPMS) sau in engleza ATDC - After TDC.
    Pentru a usura masurarea timpului care este direct dependent de turatie, avansul se masoara in grade de rotatie pe care le strabate arborele intre momentul injectiei si PMS.
    Acum in functie de tipul motorului (Injector Pompa sau Pompa Distribuitoare) avansul se poate regla mecanic, electronic sau combinat.
    Efectul reglajului bun al avansului asigura pornirea usoara la rece, arderea buna, puterea motorului si zgomotul (vibratiile).
    In timpul functionarii motorului in diferiti parametrii, ECU controleaza avansul dinamic si il modifica astfel incat sa corespunda curbei de injectie pe care o are specificata. Important este ca avansul injectiei in regim necontrolat de ECU sa se afle in parametrii, astfel ca ECU sa poata controla avansul "dinamic" pe o plaje cat mai larga.
    In general mici dereglari ale avansului apar in special la schimbarile curelelor de distributie. Pentru acest caz (in special la motoarele cu Pompa distribuitoare, este foarte important ca reglajul avansului injectiei sa se faca imediat dupa schimbul curelei.Din pacate foarte putine service-uri realizeaza si acest control suplimentar.
    intrucat specificatiile avansului sunt relativ stranse (in plaja de maxim 5 grade) orice abatere, oricat de mica poate "deplasa" graficul avansului in afara zonei specificate.


    Exista aceasta confuzie care se poate face.
    Avansul nu este mic sau mare, ci momentul injectiei este prea avansat sau prea intarziat adica se realizeaza mai devreme decat trebuie sau mai tarziu.

    Avansul se masoara cu VAG COM-ul in Basic settings si se regleaza mecanic (adica pompa de injectie se roteste in jurul axei pana la obtinerea specificatiilor)
    La motoarele cu Injectoare Pompa avansul "teoretic" nu se regleaza, el fiind controlat direct de ECU iar mecanic nu pot sa apara desincronizari pentru ca injectoarele sunt comandate direct de axul cu came.

    Practic la Pompe distribuitoare trebuie sa realizezi "sincronizarea" intre 3 elemente, arbore, ax cu came si pompa de injectie pe cand la Injectoare Pompa numai intre arborele motor si axul cu came.

    Singurul defect care poate duce la desincronizarea avansului la Injectoare Pompa este deplasarea mecanica a senzorului de pozitie a axului cu came.


    O sa vad cand am timp sa fac o scanare, tin minte ca apare pe undeva in VCDS valoarea avansului. Ar fi bine sa postam mai multi acea valoare, poate mai este cineva care nu a schimbat inca distributia si ar interesant de comparat. Oricum nu stim daca valoarea este specifica unui anumit tip de motor (de ex. BLB sa aiba un avans, iar BRD altul):(.
     
  8. dolores 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0TDI BPW, 2006
    Noutati:
    http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
    Citat: "Note to 1.9 PD (pumpe duese aka unit injectors) and CR (common rail) owners: The timing in PD and CR engines is determined electronically by the ECU. There is neither a need nor an ability to check timing on the PD or CR engines using VAG-COM.. There are no graphs published for the simple reason that the timing is set using a dedicated VAG locking tool when changing the timing belt :-)"

    Alta sursa de inspiratie: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228579
    Citat: "What you can do is check that your cam is in time with your crank shaft. Basically you are checking your timing belt installation is proper. This is adequately done by using crank and cam locking pins during installation, if the belt is kept properly tensioned. But the check is easily done, and can flag belt stretching or other problems.
    Go to measuring block 4, field 4, and check the value. It should be between -3 and +3, with zero being ideal.
    "

    Concluzie: putem verifica corecta instalare a curelei prin
    Measurement Block 4: 004 Solenoid valve pump nozzle control system, Camp 4: Rotation angle

    Din cate am gasit eu, specificatia nu este identica la toate tipurile de motor:
    BPW/BRC/BRB/BRE/BRF/BVF/BVG:___Idle/full throttle: -3 ... 3 °CA
    BLB/BNA/BRD/BVA:_______________Idle/full throttle: -3 ... 3 °CA


    Propun sa facem o colectie de aceste valori (fiecare ce valoare masoara pe masina lui, specificand si tipul motorului) si sa vedem daca simptomele par a fi legate de acestea.
    BPW: x - y °CA
    x,y: valori minime, maxime masurate (doar presupun ca nu va fi aceeasi valoare pt. masuratori diferite)

    Atentie: aceasta masuratoare se face cu motorul cald: "Coolant temperature min. 75°C" care poate fi masurata in paralel in
    Measurements Block, Grup 7: Temperature senders, Camp 4: Coolant temperature [°C]
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Aug 2015
    Vio Bravo apreciază asta.
  9. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Am avut azi un pic de timp, pentru scanare. Am VCDS 805.0 si motorul BLB, campurile par a fi un pic altfel, sau apar alte denumiri poate ptr. ca motorul este PD. Atasez rezultatele (si astept si altele pentru comparatii) :
     
  10. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Valoarea ATDC se schimba in timpul acceleratiei am vazut fugitiv si valori de 12. In imaginile postate mai sus, motorul era la relanti, valoarea este contanta 1,9 grade.
     
  11. dolores 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0TDI BPW, 2006
    2.0TDI 140HP BPW
    Engine Speed 882RPM______Injection Start 0.0°BTDC______Torsion Value 0.5°KW______Coolant Temperature (G62) 79.2°C

    Injection Start variaza in functie de turatie ceea ce mi se pare normal.
     
    Ultima editare: 13 Feb 2010
    Manea apreciază asta.
  12. MOSU S-LINE

    MOSU S-LINE 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2009
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A6 S-LINE
    Sal si eu am o problema cu un motor BLB 2.0,dupa ce i-am schimbat distributia nu vrea sa mai traga de nici un fel,am incercat sa reglez avansul din cele doua axe cu came si tot degeaba nu ai dau de capat,inainte de a schimba distributia mergea perfect acum nu vrea sa traga si consuma mai mult,am dat distributia jos de doua ori si am puso inapoi exact cum imi da pe semne am scos si de pe autodata cum se monteaza distributia am facut exact ca acolo dar degeaba inca mai lucrez la ea.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Aug 2015
  13. andreeaung 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2010
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A4 2004
    stie cineva la cati km se schimba cureaua de distributie?
     
  14. munti17 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Salut,
    La ce interval se schimba distributia la un Audi B7 2.0TDI QUATTRO.

    Mersi,
    M
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    120 000 km. Vezi ca s-a mai discutat. Foloseste functia search.

    O seara buna
     
  16. tdanielv

    tdanielv Bronze Member

    Înscris:
    21 Apr 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 Avant B6 116CP
    Salut,

    120.000 km e pe Germania, in Romania ai 60.000 sau 90.000 km (depinde unde schimbi distributia), dar oricum nu mai mult de 4-5 ani.
     
  17. munti17 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Acuma am 95.000km(doar 15000km in Romania). Ce imi recomanzi? Mersi, M
     
  18. tdanielv

    tdanielv Bronze Member

    Înscris:
    21 Apr 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 Avant B6 116CP
    Daca masina a fost adusa din Germania si km sunt reali cred ca mai poti merge cu ea, dar cel mai sigur un mecanic iti poate spune daca mai merge sau nu.
    In cazul in care ai suspiciuni asupra km-lor atunci trebuie schimbata.
    Diferenta intre 90.000 (in RO)si 120.000 (in DE) e data de faptul ca circulam in Romania, asta e explicatia celor de la reprezentanta.
    Deci daca masina ar circula in Germania si ai face schimbul acolo la reprezentanta ar trebui schimbata la 120.000, daca ai face acelasi lucru cu aceleasi piese in Romania trebuie schimbata la 90.000.
    Cu piese pe producator stiu ca se schimba la 60.000
     
  19. munti17 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    A4/2.0/2007
    Sunt sigur de km facuti in Austria deoarece a fost luata de banca. Cel mai bine fac distributia pe la 100-105.00km sa fiu sigur! Mersi, M
     
  20. alistar

    alistar 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2008
    Locație:
    Campina
    Masina:
    ex A4 1.9 tdi 131HP AVF 2003 new Bmw X3 2005
    la masina ta se schimba la 120.000 km. acum daca noi vrem sa o schimbam mai repede sau dupa spusele unui mecanic de reprezentanta e alegerea noastra.saptamana trecuta un prieten si-a luat un b7 din oct 2005, masina luata de la reprezentanta din romania. in cartea ei prima distributie se schimba la 120.000. eu nu am vazut in nici o carte ca se da 120000 in germania si 60 sau 90 mii in romania. circulam in romania dar problema majorae ca suntem romani
     
    vladliviu85 apreciază asta.

Distribuie pagina asta