1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributie motor 1.8 Turbo benzina la A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de drogas, 14 Oct 2014.

  1. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    NU am gasit un astfel de thread decat pentru motoare diesel de pe A4 B6.

    Am mai multe intrebari unde doresc sa ma consult cu voi.

    Masina are 128000 de km si pornim de la premisa ca sunt reali, am multe facturi, acte doveditoare, carte service care coincide cu verificarile VIN'ului la reprezentanta etc.
    Masina a fost adusa in tara in 2010 octombrie ( atunci a fost inmatriculata in RO prima data) si atunci a fost schimbata distributia originala a masinii pe care am primit-o in portbagaj ( doar cureaua fara role, masina avand la acel moment 100.000 de km si 9 ani). Cureaua originala arata impecabil.

    Bun, cureaua actuala e Gates si are 4 ani la acest moment ( arata bine si inca se vede scrisul pe ea) , rolele si pompa de apa au 128.000 de km, dilema mea e urmatoarea:

    1) varianta ieftina stau inca 1 an in care cureaua o sa aiba 5 ani si 35000 de km si rolele si pompa de apa 135.000 km
    2) schimb acum distributia pe care vreau sa o tin 6 ani la regimul meu de mers 7-9000 de km an, cu urmatoarele :

    -curea Contitech (Romania), Gates ( UK si foarte falsificata la Logan) , Bosch ( Germany) Dayco( cred ca tot Germany dar la jumate de pret fata de Contitech???) Ce ati alege aici ?
    - rola intinzatoare NTN SNR
    - rola ghidaj NTN SNR
    - pompa de apa Ruville
    -curea accesorii SKF
    - amortizorul de vibratii ramane pe loc- rola intizatoare preia si ea din vibratii, acest amortizor avand un rol secundar ( un fel de apendice, pentru ca au renuntat ulterior la el)

    Bun, stiu ca romanului ii place INA la role si Hepu la pompa de apa dar sunt mai scumpe iar eu daca voi mai avea masina inca 6 ani in care voi parcurge maxim 45-50000 de km nu cred ca voi avea probleme cu piesele enumerate mai sus.
    Ruville e fabrica de rulmenti si am pe masina lant de distributie de la ei- NTN SNR fabrica role de prima echipare pentru alte marci auto si sunt tot fabrica de rulmenti.

    Per ansamblu rulajul meu anual e destul de mic, am si masina de serviciu disponibila, in general nu conduc agresiv. Voi ce ati face in situatia mea si ce recomandari aveti?

    Initial in 2001-2004 distributia la motoarele pe benzina se schimba la 180.000 de km dupa care in 2004 au revizuit acest interval la 120.000 sau 5 ani. Dupa noul interval am depasit putin kilometrajul la role...
     
    Ultima editare: 14 Oct 2014
  2. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    Ma pregateam sa iti spun ca daca te iei dupa indicatiile din cartea service, distributia la motorul tau se face la fiecare 180.000 km (in niciun caz nu mai gasim AVJ montat in 2005, deci nu are rost sa discutam de ce s-a schimbat sau nu in 2005 referitor la intervalul de schimb), dar vad ca deja esti informat si in aceasta privinta. Mie mi se pare ca ai sintetizat cam tot ce era de spus despre aceasta distributie la 1.8T. Nu stiu ce raspuns ai vrea sa primesti la acest topic, sa iti confirme sau sa te sustina cineva in rromanismul asta cu las-o ma ca merge si asa si alte scuze gen km putini? Nu cred ca te ajuta. Parerea mea e ca va merge si asa cum spui tu, daca ne raportam la cati km spui ca faci in urmatorii ani, dar tine cont ca in caz de ceva vei fi singurul care va baga mana in buzunar sa remedieze, in niciun caz cei care isi dau cu parerea pe un forum. Asa ca mai bine analizezi toate plusurile si minusurile (pe care le cunosti destul de bine) si iei cu capul tau decizia finala. Sau mai bine vinzi Audi si iti iei un Logan si ii faci distributia conform recomandarilor producatorului si cu piese de calitate apropiata de original, ca sa nu spun originale si nu iti bati cu tot felul de "combinatii" cu intervale depasite, producatori de piese si piese proiectate in plus :).
     
    Ultima editare: 14 Oct 2014
  3. F33lings

    F33lings Bronze Member

    Înscris:
    21 Feb 2014
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 1.8 T Denim Blue Pearl Effect
    Ca si piese (din experientele anterioare)
    curea Dayco
    role INA
    pompe apa HEPU
     
  4. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    feelings hai cu pozele...ca daca comand piesele iau si filtru de ulei pentru la anul in momentul de fata il iau pe cel.940/66...

    Cred ca ma mai uit odata in weekend la ea desi mare lucru nu vad la curea...

    Dayco sunt ieftine si dau garantie 3 ani iar conti spune 120.ooo de km sau 5 ani... as lua conti

    pompele hepu pt 1.8t vin cu palete metalice?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fara Conti. Mergi pe Gates sau Dayco. Pentru role cumpara Ruvile (sunt ambalatori) si inauntru o sa gasesti rolele de prima echipare OE adica INA si intinzatorul Litens. Pompa de apa cumperi oricare are paleti metalici. GK sau Hepu.
     
  6. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    De ce nu Conti ? Ai avut probleme cu ele ?

    Dayco sunt prima echipare la PSA...rele nu au cum sa fie. Litens snr e amortizorul care ramane pe loc de snr la role ce spui ?

    Faza e ca si swag febi sunt ambalatori insa nu stiu sigur daca in cutie dau peste INA fraiul de alternator l-am luat febi si inauntru era ina.

    t_qua77ro am avut Logan si nu mai vreau dar inteleg aluzia si la ala de l-as fi avut ma gandeam de 15 ori inainte de a lua o decizie. Din ce stiu eu audi a mdificat intervalele pentru toate motoarele benzina diesel retroactiv si la motoarele fabricate inainte de aceasta data

    On topic la pompa de apa am lamurit misterul Hepu cu palete metalice
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru ca acele curele Conti se fabrica in Romania si se eticheteaza ca si cum ar provenii din Germania. Gates a inventat cureaua. Si mai nou Dayco sunt deja prima echipare cam la tot ce insemana curele auto (si nu numai) in lume. Cumpara ce ti-am spus eu la role adica Ruvile. Bafta.
     
    Ultima editare: 4 Feb 2015
  8. Gabi_KGT

    Gabi_KGT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2009
    Locație:
    Turda
    Masina:
    A4 B5 Avant / AJM / 2001
    Conti este "tatal lor" in materie de curele, la fel ca si L&M sau Redline la uleiuri, Mahle la filtre, etc. Insa polemica asta nu isi are locul aici. Ca fapt divers, in randul mecanicilor cu care lucrez (magazin piese auto), Conti este singura marca pe care ofera garantie deplina majoritatea dintre ei. A se observa si diferentele calitative vizuale dintre cele trei marci : Contitech, Gates sau Dayco.

    La pompele de apa, alta recomandare ar fi Magneti Marelli, de asemenea cu palete metalice. MM concureaza cu Kolbenschmidt si Hepu pe acest segment, avantajul acestora fiind pretul foarte competitiv.
     
    Ultima editare: 14 Oct 2014
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Conti "a fost", restul e asa cum iti spun eu pentru ca imi trec prin mana piese si stiu bine ce spun. La filtre Hengst, Donaldson, Fram e "tata" la ora actuala dar majoritatea cumpara mizeria aia de Mann ca asa au auzit ei. Discutia divagheaza si nu isi are rost continuarea ei. Va rog sa ramaneti la subiect. Comentariile Off Topic vor fi sterse. Multumesc pentru intelegere.
     
    DonDoneL și Multitronic CVT apreciază asta.
  10. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Am intarziat azi 10 minute la servici pentru pozele de mai jos...

    Observatii:

    -cureaua pe partea neteda nu e murdara de praf de cauciuc din curea=> rolele functioneaza perfect fara a fi vreuna infranata, pe partea cu dantura nu se vad crapaturi doar o oarecare uzura la dinti la stratul superficial de acoperire de la suprafata lor
    - rola intinzatoare e neteda/linsa unde calca cureaua, la fel rola de ghidaj care are un cant format pe partea exterioara- nu stiu daca e normal ca nu mi-a trecut prin mana alta rola
    - pompa de apa e uscata/ racirea e buna probabil nu are vreo paleta rupta

    Tind sa mai stau un an, nu vreau sa arunc cu banii pe fereastra acum, stiu ca in caz de ceva probleme eu platesc, nu voi, insa voi ce ati face ?
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu conteaza nici daca desfaci fatada,lucrurile importante nu se observa.
    -cati bari mai impinge amortizorul(hidraulic) ?
    -nu stiu cati bari mai impinge rola(arc sau hidraulic) ?
    -microfisurile de pe curea nu se vad,ca de alungit 100% s-a alungit

    Dupa calculul meu tu ai 12 ani cu acelasi amortizor de vibratii;singurul sfat este sa bagi mana adanc in buzunar,oricum nici cand ai cumparat masina nu ai facut distributia cap-coada.
     
  12. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Multumesc pentru opinie insa am luat alta decizie... si anume mai stau

    rola intinzatoare pe arc si preia si ea din vibratii prin urmare s-a renuntat la acest amprtizor si au aparut kituri de conversie la sistem fara amortizor, prin urmare el.are un rol ultra secundar in amortizarea vibratiilor.

    O.curea de 4 ani si 30000 de km are microfisurile si alungirea specifice unei curele de asemea utilizare... nimic periculos in opinia mea.

    In caz de Doamne fereste un motor sh.e.2000 de ron adica cat 2 distributii.
    Sa zicem ca am 2% sanse sa se intample ceva neprevazut, dupa cum amintea cineva mai sus ... Eu imi asum
     
  13. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    O distributie ca la carte se apropie de 2000 lei, pentru ca doar acel intinzator e vreo 5-600 lei OE. Zic de OE pentru ca data viitoare cand schimbi iar distributia (daca tii masina) o sa zici ca poti sari peste inlocuirea intinzatorului pentru ca l-ai pus la distributia anterioara si nu ai parcurs destul de multi km, dar stiind ca ai pus ceva aftermarket de o calitate discutabila iar o sa stai cu morcovu.
    Iar la motor sh te intinzi binisor peste pretul de achizitie, care poate fi pe acolo (500 eur cum ai zis tu) dar poate bate si spre 1000 eur pentru ceva cu km mai putini si cat de cat verificabili. Mai pui bani si de o distibutie, ca doar nu o s-o lasi pe cea veche despre care nu ai nicio certitudine, mai ales ca daca ajungi la pasul asta esti deja patit si sufli si in iaurt. Iar manopera la toate astea adunate (montat motor, distributie, sa nu mai zic si de partea de birocratie cu rar-ul) are ca rezultat o suma frumusica. Cand tragi linie... :notme:
    PS: Ia in calcul si inlocuirea garniturii de la capac pentru ca vad ceva urme de ulei pe acolo. E o problema comuna la 1.8T, si eu aveam umed prin zona si de cand am inlocuit-o mai am doar praf si atat :) OE se invarte in jurul a 100 lei si spre deosebire de TDI vine separat de capac. Merita.
     
    Ultima editare: 19 Oct 2014
  14. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Ca parte de mecanica am o ruda cu service auto si beneficiez de preturi bune...
    Iti dai seama ca nu as da banii aia la stealership pentru distributie oe... As lua aftermarketuri de top la fel.si la acel amortizor de vibratii.

    Nenorocirea aia de garnitura a.fost schimbata la inlocurea intizatorului hidraulic si doamne cat ulei am mai pierdut pe la ea... Acum e data cu silicon si pierderile sunt infime spre deloc

    Si mecanicii spuneau ca daca nu pun silicon va curge garantat

    PS de la reprezentanta nu ma mai intereseaza nimic de cand mi-au cerut 8lei pe un surub (credeam ca are un filet mai special) dupa care la hornbach l-am luat de 40de ori mai ieftin, era un banal surub m6 x 25
     
    Ultima editare: 19 Oct 2014
  15. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Drogas, eu pentru role nu mi-as face probleme. In ianuarie cand mi-am schimbat resedinta si am cumparat acest B6 cu motor AMB - 125kW, primul lucru a fost sa schimb distributia. Masina avea 121k mile, aproximativ 200.000 de km atunci. Cel de la care am cumparat masina mi-a spus ca el nu a schimbat distributia dar ca a avut o problema cu pompa de apa si ca se poate sa fie si cureaua schimbata. In afara de pompa de apa am cumparat tot OEM: curea distributie Contitech (facuta in Mexic), rola mare (NTN), intinzatorul hidraulic + rola mica (NTN) iar pompa de apa Graf – Italia, cu rotor din alama. Am vrut Hepu dar trebuia sa o cumpar din alta parte si am renuntat pentru ca dura prea mult. Pe partea de accesorii am schimbat cureaua cu Contitech (Romania), intinzatorul complet cu rola (INA) si rola (cred ca a fost Febi dar rulmentul era INA). Dupa ce am desfacut am vazut ca pompa de apa si cureaua de distributie fusesera schimbate prin 2011, data pe curea era 2011 si era o curea Contitech, identica cu cea cumparata de mine. Pompa de apa era tot Graf si pentru ca avea in jur de 20k mile nici nu am mai schimbat-o. Toate rolele si intinzatoarele erau cele originale si erau in stare foarte buna dar le-am schimbat pentru ca le cumparasem. Intinzatorul de la distributie nu mai lucra, pistonul era extins la maxim dar el ca piesa functiona bine. Cel care a umblat acolo nu a stiut cum se regleaza pentru ca rola era intr-o pozitie aiurea. Pentru reglaj este necesara o scula, VW3387 si probabil ca tipul care a schimbat cureaua nu a avut-o. Cureaua Cotitech arata bine, scrisul inca se putea distinge fara probleme dar am schimbat-o. La curele nu prea ai ce sa vezi, cedeaza impletitura de fibra de sticla din interior.
    Asa ca eu nu mi-as face griji in locul tau dar era bine de verificat cat de extins este pistonul intinzatorului hidraulic si daca mai are suficienta forta. Nu stiu ce rola ai tu dar cea de la mine nu are arc, toata forta este generata de cilindrul hidraulic (intinzator).
     
  16. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Uite ca m-ai pus in dificultate... Eu stiu ca rola are arc sau asa credeam si cand se slabeste arcul vine amortizorul si o intinde.
    Poate stie cineva dacaa rola originalaare arc sau nu.

    Pistonasul impinge in rola pentru ca am bagat un varf de surubelnita si impinge
     
  17. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    La mine rola originala avea codul 06B109243B iar cea noua are tot acest cod. Este un rulment care are o bucsa excentrica, nu exista arc. Forta exercitata de piston face rola sa se deplaseze catre curea asta bineinteles daca reglajul este corect (varful piesei de reglaj trebuie sa fie orientat in directia rolei mici de pe intinzator). Codul intinzatorului este 06B109477A
     
  18. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    la fel e si rola mea. m-am uitat acum pe pagina anterioara.... deci in concluzie nu are arc si se pare ca acel amortizor care il credeam in plus e piesa cea mai importanta din ansamblu
     
    tica_8422 apreciază asta.
  19. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Asta insemnand ca este identica cu A4B5 1.8i&1.8T ,acel amortizor de vibratii face toata treaba.
    Intinzatorul pe rola este un + cine il are in dotare.
     
  20. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Scriu si aici sa ramana pentru posteritate. Asadar am schimbat distributia si accesoriile. Toate detaliile le puteti citi in pagina 8 din topicul meu de prezentarea a masinii mele.
     

Distribuie pagina asta