1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

EGR motor diesel la A6 C5 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de sestunviorel, 31 Mar 2008.

  1. danpuma

    danpuma 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2013
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    AUDI A6, 2500 TDI, 2001
    Anulare EGR 2.5 TDI

    Am o mare problema la masina mea, mi sa blocat turbina am mers ceva timp asa cu ea dupa care i-am schimbat turbina . Turbina a fost data jos dupa o masina cu care am facut si test pentru a ma convinge pe ce dau banii . Dupa ce am pus turbina cea buna motorul nu mai trage de la 2300 RPM si da in nas, turbina nu mai facea compresie cat trebuia si intra comp. in avarie si imi dadea LIMP plus ca scotea si fum ca la balamuc , multi mi-au spus ca sa infundat intercoolerul si catalizatorul , Am dat catalizatorul jos si am curatat si intercoolerul si tot degeaba cel putin am scapat de fumul albastru ...

    Urmatoarea operatiune ar fii sa dau turbina jos ca sa pot demonta EGR-ul , si aici doresc sfatul vostru daca ma puteti ajuta . Cum este mai bine sa anulez EGR-ul definitiv sau doar sa il curat (precizez ca nu ma conteaza daca noxele sunt mai mari)
    Afecteaza cu ceva motorul daca anulez EGR-ul definitiv , Consuma mai mult, ?
    Si care ar fii cea mai buna metoda de a anula EGR-ul ?

    Va multumesc !
     
    Ultima editare: 28 Iun 2013
  2. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Iti recomand curatarea EGR-ului este cel mai indicat .
    PS:turbina nu trebuie data jos ca sa demontezi EGR-ul
     
  3. danpuma

    danpuma 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2013
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    AUDI A6, 2500 TDI, 2001
    Cum pot avea acces la cele 2 surupuri intoarse invers in care este prins EGR-ul ? daca astup furtunul de vacum de la EGR cu un surub, ar trebui sa se simta o diferenta ?
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Iun 2013
  4. alex77vl 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2013
    Locație:
    dragasani
    Masina:
    audi a6,awx,2003
    Probleme egr

    Salut! Am un audi a6 1.9 tdi AWX din 2002.
    Am o problema cu EGR-ul cred eu dar nu reusesc sa ii dau de cap.Ce se intampla : pe la 1800-2100 rotatii masina imi da niste "suturi" in tras.Am anulat EGR si masina merge perfect.Tin sa precizez ca pe tester nu da absolut nimik iar egr-ul este nou nout.Aceleasi simptome le avea si cu cel vechi.
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat ceva daca v-ati mai lovit de problema asta.
    Am uitat sa va spun ca si electrovalva de la EGR am schimbat-o plus toate furtunele de vacuum
     
  5. nicu30

    nicu30 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2009
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi a4 berlina,131 cai,2002
    Salut,
    In legatura cu problema ta alex77vl si eu am patit la fel ca tine. Am schimbat senzorul de pe tubul de plastic care pleaca din EGR in intercooler. Daca ai pe cineva sa iei de la o alta masina sa incerci ar fi bine pentru ca e cam scump adica 60 Euro. Si sa nu il schimbi degeaba. La mine a functionat.

    images.jpg
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2013
  6. sv06hig 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    Audi A6 QUATTRO AKE
    Salut! Am facut si eu un log la EGR si vad ca oricum ar fi...Egr off sau on valoarea aia la MAF nu se modifica cu valori mari cum am citit ca ar trebui....ramane in jurul valorii de 471. Si am mai observat ca testarea la mine se face pe 10 sec. off si 10 sec. on, nu cum am citit aici ca e pe 5 sec. incerc sa atasasez si fisierul log poate isi da cineva cu parerea. multumesc!!
    9.4 998 EGR On 467.1 0
    9.75 998 EGR On 467.1 0
    10.11 998 EGR Off 471 0
    10.47 998 EGR Off 467.1 100.6
    10.84 998 EGR Off 471 100.6
    11.2 998 EGR Off 467.1 100.6
    11.56 998 EGR Off 467.1 100.6
    astea sunt valori din log si cam toate sunt la fel. pareri??
     
  7. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Verifica sa ai vacuum la egr, daca este vacuum acolo mai poate fi supapa defecta (nu mai tine vacuum) valva blocata pe inchis.
    Daca nu ai vacuum mergi pe traseu pana la valva de vacuum si vezi acolo daca nu ai ceva furtune sau coturi de cauciu care nu etanseizeaza bine, coturi sunt undeva la 30 lei buc iar furtun de 3.2mm vreo 16lei m, ala gros nu stiu pret dar sunt multe magazine care au de vanzare.
    verifica si mufa electrica sa nu fie ceva oxidat pe acolo (nu prea cred) sau vre-un pin rupt.
     
  8. sv06hig 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    Audi A6 QUATTRO AKE
    Am scos furttunul ala ce intra in EGR si nu am simtit niciun vacum. Am pus limba si nu trage deloc sau macar sa bage aer. Am sa incerc sa fac cum ai zis tu sa ma uit pe traseul pana la electrovalva. Trebuie sa verific si furtunul de la turbo?? are ceva daca il scot?
     
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    verifica cu motorul pornit ambele furtune egr si turbo daca nu ai vacuum la ambele atunci mai mult ca sigur ca undeva ai vreun furtun kaput sau vreun T-eu crapat (sunt din plastic)

    Asta a fost rezolvarea la mine, citat:

    Toata treaba a fost din vacuum si anume:
    de la pompa de vacuum este un prim traseu spre pompa de frana - se verifica furtunul flexibil ce iasa din pompa si intra in tubul de plastic = este vacuum.
    de la pompa de frana sunt doua iesiri, una merge... nicaieri cu capac, a doua merge spre o supapa unisens - verificat si inlocuit furtunul (sectiune 3.2mm) = este vacuum.
    de la supapa unisens este un cot de cauciuc ce face legatura intre supapa si racordul in forma de T (acest racord face legatura intre traseul cu electrovalva de pe admisie & spalatorul de faruri si electrovalvele EGR si Turbo) - aici prima problema, din cauza obosirii cauciucului si a diferentelor de temperatura se largeste si scapa vacuum = rezolvat prin fixarea cu coliere metalice tie wrap (urmeaza identificarea codului de piesa si inlocuit)
    de la racordul T pleaca un furtun spre electrovalvele EGR si Turbo, la aceste doua este un alt racord T cu doua coturi de cauciuc - aceeasi problema de obosire a cauciucului si aceeasi rezolvare.
    Daca nu se cunoaste acest aspect se ajunge la niste costuri cam mari pentru ca VAG-ul va da o lopata de erori la senzori de admisie, turbo si ce mai este pe acolo.
    Sper sa fie de ajutor si altor colegi cu motorizare similara.
     
  10. sv06hig 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    Audi A6 QUATTRO AKE
    Am mai cautat prin post-urile de aici si am vazut ca pot testa pe vag si N75. si am primit valorile astea
    Engine speed Spec. intake press. Actual intake press N75 duty cycle
    TIME 2900-4000 1900-2300 mbar 1900-2300 mbar
    STAMP /min mbar %
    0.35 998 OFF 969 0
    0.71 998 OFF 969 0
    1.08 998 OFF 979.2 0
    1.43 998 ON 979.2 0
    1.81 974 ON 979.2 100.6
    2.17 998 ON 989.4 100.6
    2.52 998 ON 999.6 100.6
    2.88 998 ON 1009.8 100.6
    3.25 998 ON 1020 100.6
    3.61 998 ON 1020 100.6
    3.98 998 ON 1030.2 100.6
    4.34 998 ON 1030.2 100.6
    4.7 998 ON 1030.2 100.6
    5.06 998 ON 1040.4 100.6
    5.42 998 ON 1040.4 100.6

    In acel post spunea ca valorile de lucru trebuie sa fie intre 20% si 60%. La mine vad ca e 0 si 100.6. sa inteeg de aici ca electrovalva N75 e moarta ? trebuie inlocuita?
    Vacuum nu am deloc pe tubul ce duce la EGR si pe cel de la turbo nu l-am scos. Am sa incerca maine sa vad daca o scot de acolo sa umblu la coturile alea de plastic.

    Si o poza la ce am scanat cu VCDS. Intreb si eu daca IQ nu e cam mare ?

    Atasez si poza care am facut-o la testarea N75.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2015
  11. sv06hig 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    Audi A6 QUATTRO AKE
    Am scos si furtunul de la Turbo si acolo am vacum. Dar m-am uitat si furtunul de la turbo vine dintr-o valva (cea din dreapta cum te uiti din fata la mototr) si cel care merge la EGR vine din cea alaturata (din stanga). sa fie numai una stricata? m-am uitat si nu vad sa piarda vacum pe acolo.
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Uite mai jos o schema cu furtunaraia de vacuum pentru motorul de 2,5, poate te ajuta cu ceva.
     
  13. turkys83 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    maramures
    Masina:
    a6 1.9 tdi
    Salut tuturor,
    Am o problema la audi A6 C5 1.9 tdi 2002: imi scotea fum negru din cauza la EGR-ului si intrerupea la turatii mici. L-am anulat si problema s-a rezolvat. Dar m-am gandit ca e mai bine sa il am functionabil asa ca in final l-am schimbat. Am facut cateva ture sa vad daca mai scoate fum negru si surpriza iar scoate. Poate sa ma ajute cineva cu problema asta ?

    P.S.:

    Am montat EGR la fel ca cel de origine adica WAHLER.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2015
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Galeria de admisie ai curatat-o ?

    Intotdeauna cand schimbi EGR-ul se curata obligatoriu si galeria de admisie. Bine, asta face un mecanic responsabil nu un "plapumar". Bafta.
     
    Ultima editare: 31 Ian 2015
  15. turkys83 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    maramures
    Masina:
    a6 1.9 tdi
    Nu a curatat-o ,a zis ca nu e nevoie.Poate sa acoata fum negru in continuare din cauza asta? Scoate fum doar in sarcina,adica pe autobanda cand accelerez nu f brusc si mai scoate atunci cand ma parchez sau fac mici manevre.Merci
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Infunda cu un surub furtunul care intra in EGR , la fel si intrarea (tevusca aia metalica) in EGR cu un furtunel si un surub in capat. Verifica daca mai scoate fum. Daca da, indreapta-ti atentia catre electrovalva N18, o gasesti dupa ce dai jos tubulatura de la filtru de aer. Fa-i un output test, verifica mufa, continuitatea cablajului, tot. Ai doua pdf-uri pentru a te ghida.
     
  17. turkys83 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    maramures
    Masina:
    a6 1.9 tdi
    Am anulat EGR-ul introducand un surub in furtuna si nu mai scoate fum negru. De aia am si schimbat EGR-ul deoarece am crezut ca e de la el, dar si cu cel nou scoate fum, iar pe tester totul e ok.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2015
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Atunci ia la verificat N18. Dar fa-i o verificare completa.
     
  19. turkys83 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    maramures
    Masina:
    a6 1.9 tdi
    Poate sa fie de la senzorul de temperatura G 62 ? asa mi-a zis cineva ca a patit si el. Zic de acest senzor pentru ca dimineata la pornirea la rece ar trebui sa stea putin mai turata si nu sta. Sta normal ca atunci cand e calda. Merci
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2015
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Il poti verifica cu VCDS cand motorul e cald, citesti temperatura si de pe Engine si de pe Instruments.
    Diferenta intre valorile citite pe ambele module nu trebuie sa depaseasca 5 grC. Daca e asa, senzorul e bun, daca nu, e decalibrat.
     

Distribuie pagina asta