1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilatoare motor la A4 B6 - functionare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de NoReflex, 5 Ian 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Schimba omule G62-ul, adica senzor temperatura antigel. :)
    E un comportament normal cand ai G62-ul defect.
     
    daniel 07 apreciază asta.
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cu eroarea clara data de masina si tu ne intrebi ce are masina...
     
    daniel 07 apreciază asta.
  3. daniel 07

    daniel 07 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2014
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    Audi A4, alz.2004
    Colegi, Mulțumesc frumos pt sfaturi!!!
    Caz rezolvat!
    Am schimbat senzorul G62.
    Problema sa remediat.
     
  4. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare tuturor colegilor.
    Azi am dat de o problema: electroventilatorul care nu este pe curea, pornea cand vroia dumnealui pana mi-a descarcat bateria (pun contactul, nu invarte nimic, iau contactul, iar acele indicatoare din IC bord, tremura /vibreaza). Pana si cu bateria aproape golita, pornea, slabea turatia pana aproape de zero, apoi o lua din nou. Am incercat sa iau curent pentru baterie de la un coleg, dar nu am reusit pentru ca ventilatorul merge continuu. Am scos borna + a bateriei, ventilatorul logic ca s-aoprit, iar masina a ramas in curte la serviciu. Mentionez ca am schimbat anul trecut senzorul g62, nu se tureaza singura, indicatorul de temperatura din bord e ok, termostatul deschide normal.
    Banuiesc a fi de vina releul de comanda al ventilatorului, deoarece de ieri dimineata la semanizarea stanga si in franare se auzea un tacanit des ca de releu un fel de cri-cri-cri, iar becul de semnalizare clipocea mai des, inclusiv martorul din bord. Nu pot deocamdata sa fac o scanare intrucat masina este la servicu in parcare si acumulatorul este mort. Am citit tot topicul, dar doresc si alte pareri, idei, sfaturi in acest domeniu.
    Acum intrebari :
    - daca scot mufa releului si reusesc sa incarc un pic acumulatorul, pot sa merg cu masina o distanta de 3-4 km pana acasa, fara a pati ceva mai grav ?
    - datorita tacanelilor, mai este alt releu ce comanda ventilatorul respectiv sau este doar unul situat pe ventilator ?
    - din experienta voastra, ati intalnit si alte alte cauze ce ar determina mersul aiurea al ventilatorului ?
    Multumesc mult.
     
  5. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Ori senzorul de temperatura, ori releul, ori vreun scurt pe cablaj, eu am patit scurt pe cablaj la alta masina si la fel nu se oprea ventilatorul.
     
    Victorkawa90 și pisti19 apreciază asta.
  6. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Senzorul de temperatura nu e pentru ca l-am verificat si e ok. Cablajul pare in regula la prima vedere. Banuiesc releul de comanda dar astept sa ajung acasa sa fac o scanare, apoi vedem. Multumesc pentru sfaturi.
     
  7. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Buna, am revenit dupa o scanare cu vag a masinii. Rezultatul :
    Friday,09,June,2017,17:21:14:60804
    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
    Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
    69 75 76 77
    VIN: WAUZZZ8E73A033171 Mileage: 177740km/110442miles
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl
    Part No: 038 906 019 FP
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1538
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63351
    WAUZZZ8E73A033171 AUZ6Z0B0119961
    1 Faults Found:
    18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
    P1672 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0 0 X X X.

    Ideea este ca nu am gasit acest cod de eroare pe Ross Tech Category:Fault Codes.
    Si ce mi se pare mai ciudat este ca dupa ce am sters eroarea, la scanarile ulterioare nu a mai aparut, dar tot asa se manifesta problema - dupa ce scot cheia din contact, pana ies din masina, porneste iar ventilatorul respectiv, pana scot mufele din zona farului partii soferului.
    Tind sa cred ca problema este la releul de comanda de pe ventilatorul de racire AC. In mers la relanti cu AC off, cu lichidul de racire la 90 grade pe ceas / vazut pe vag, nu porneste ventilatorul respectiv. La AC on, porneste fara probleme, se opreste la oprirea AC.
    Si mai am o dilema : cum se decupleaza firele de la releul de comanda? Nu am identificat nici o mufa de decuplare.
    Idei, sfaturi sunt binevenite. Multumesc mult.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Uite ceva, putin, dar decat nimic...
     
  9. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Nucu, ideea e ca inainte de decuplarea din mufa, la punerea contactului palpaia martorul din bord cel de frana de mana trasa. Siguranta nu stiu sa fie, iar firele sunt in regula. Multumesc oricum pentru sprijin.
     
  10. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Din ce am studiat, pentru inlocuirea releului de comanda se taie firele electrice sau exista si alte solutii? Multumesc.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, daca nu ma insel sunt 4 fire care trebuiesc taiate.
    Poti pune modul cu litera F, H sau AE la sfarsit.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sau se scot din mufa si se refac cu alti pini. Munca de chinez oricum. Si cum noua nu ne place rabdarea folosim cutter-ul direct. :)
     
    pisti19 apreciază asta.
  13. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Pe unde este situat releul J 271 ? De aici primeste comanda modulul J 293 - comanda ventilator AC ? Multumesc.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce treaba ai cu J271 ? Este releul responsabil pentru ECU.
    Eu nu inteleg ce tot vrei sa faci si ce tot cauti.

    Da, modulul electroventilatorului primeste comanda din ECU.

    Ai modulul stricat, nu mai cauta solutii alternative si schimba-l.
     
  15. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Am intrebat de J271 in legatura cu eroarea (18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground) aparuta la scanarea vag si a interpretarii :
    Possible Causes
    Fuse(s) faulty
    Wiring and/or Connector(s) from/to Coolant Fan Control Module (J293) faulty
    Coolant Fan Control Module faulty
    Engine Control Module Power Supply Relay (J271) faulty

    Possible Solutions
    Check Fuse(s)
    Check Wiring and/or Connector(s) from/to Coolant Fan Control Module (J293)
    Check Coolant Fan Control
    Perform Output Test
    Check/Replace Coolant Fan Control Module (J293)
    Check Activation Signal with Ocilloscope
    Check Engine Control Module Power Supply Relay (J271)

    Only applies if the Coolant Fan is running with Engine cooled down and Ignition OFF until Battery is drained.
    Consider ca intrebarea mea a fost pertinenta, pentru lamurire. Multumesc.
     
  16. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Am schimbat azi modulul de comanda al ventilatorului AC. Totul functioneaza normal, problema rezolvata. :)
    Multumesc pentru idei, sfaturi. O zi faina tuturor.
     
    nucugheri apreciază asta.
  17. George Predoi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, 2004, 1.8T, BFB, Benzina
    Salut baieti

    Masina mea are 2 ventilatoare. Acum vreo 3 luni a trebuit sa-l schimb pe cel de la clima, pornea cand si cand (iar ventilatorul mare pornea si mergea in continuu din momentul in care porneam masina).

    Ca sa poata schimba ventilatorul mic, meseriaul le-a demontat pe amandoua. Apoi a lipit si izolat cablurile electrice astfel ca (am observat asta la vreo luna dupa montaj) ventilatorul mare si cel mic porneau IMPREUNA, imediat ce clima era pornita si indiferent de temperatura lichidului de racire. Acelasi lucru la oprire.

    Acum cel mare nu mai porneste deloc. Merge doar cel de la clima. Chiar si atunci cand butonul de clima e oprit, ventilatorul mic porneste.

    Temperatura lichidului de racire ramane la 90 (cel putin asa arata indicatorul de bord) iar AC pare a merge fara probleme.

    Zilele astea merg la tester. As vrea sa verific fazele de functionare ale ventilatoarelor dar nu descopar acel termoswitch F18. Este cumva jos in partea stanga a masinii ?

    Mersi mult!
     
  18. DUMMM 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 b6,1,9,2004
    Salut. la un audi a4b6 nu imi pornesc ventilatoarele. Am verificat sigurantele mari de sub volan si cea de 60A era arsa,am schimbat-o si nimic . am verificat daca vine curent in modulul de comanda si vine,dar ele nu pornesc. pe diagnoza imi da eroare : 18080 coolant fan control 1 open or short to ground p1672. sa fie modulul?
     
  19. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Pai alimenteaza si ventilatoarele pe direct sa vezi daca ele functioneaza, dupa eroare modulul de comanda e defect.
     
  20. DUMMM 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 b6,1,9,2004
    Am încercat sa ii dau din diagnoza si n au pornit.o sa încerc sa le dau direct.
     

Distribuie pagina asta