1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

ET si J roti - ce inseamna

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de ManiAcuV6, 12 Mai 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    ba se modifica si inaltimea, pt ca ea este un procent anume din latime. Deci daca modifici latimea, implicit modifici si inaltimea.
    Dar de la 205 la 215 nu e o modificare substantiala, deci poti merge linistit cu noile marimi de 215.
    Politia sa nu iti faca probleme ... in rest e ok !
     
  2. st3ditzu

    st3ditzu 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Limousine S-Tronic/quattro/2021/2.0 Diesel-Hibrid/DTPA/204HP/4K C8
    Desigur nu se va intampla nimic, numai ca in bord va apare o viteza "ireala". poti insa sa stii cat este diferenta.
     
  3. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Doar o mica corectie..."J"-ul nu inseamna o dimensiune ci tipul de profil interior al jantei (pe partea pe care sta cauciucul). Numarul din fata "J"-ului reprezinta dimensiunea. In rest e corect ce s-a spus. Majoritatea s-au obisnuit sa spuna "latime de 7J" ceeace este gresit si din aceasta obisnuinta multa lume ajunge sa creada asta...m-am gandit ca este corect sa amintesc asta chiar daca multi dintre voi stiu acest lucru
     
    Nbrucker și luk apreciază asta.
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Rapier mereu pe faza atunci cand trebuie ;)
    Bravos :respekt:
     
    Nbrucker și Nicu Muresan apreciază asta.
  5. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    Cred ca va aparea o mica dif in ceea ce priveste viteza si distanta parcursa; normal ca 55% din 205 nu-i aceeasi ca 55% din 215! Va trebui o setare cu vag-com-ul, stiu asta de la alta masina careia i-am rescris softul.
    Merci tuturor!
     
  6. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    Schatten05 apreciază asta.
  7. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Mersi Rapier pentru corectare.:thumbs-up: Referitor la diferenta dintre 205 si 215, este prea mica ca sa apara diferente. La jentile pe 16 chiar si Audi recomanda 205 dar si 215! (la mine scrie pe stalpul usii din dreapta). Inainte sa-mi pun pe 18, si eu aveam 215/55/16, erau putin lai late decat 205 si schimba aspectul masinii.
     
  8. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    J si H

    Eu stiam ca J reprezinta latimea jantei exprimata in toli (2.54cm.= 1 tol)(5J, 6j, 61/2J, etc.) iar

    H la jante reprezinta numarul umerilor de sprijin. Ex.: H2

    7J x 16 ; H2 ; ET42 ; 5 x 112. Asa scrie pe jantele mele orig. Audi !

    Parca pe www.carbibles.com, daca nu ma insel.

    J reprezinta profilul la interior al jantei, de forma literei J. Corect!

    www.carbibles.com. :readit:
     
  9. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Gasiti aici cam tot ce vreti sa stiti despre ET si J.

    Ceea ce ar fi mai important gasesti aici:
     
  10. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    ET-ul jantelor

    7 este latimea jantei in tzoli, adica 7 x 25,4 mm. Diferenta pana la 205 mm (latimea efectiva a gumei), daca are si protectie pentru janta, este perfecta.
    205 este latimea suprafetei de contact cu solul a gumei.
    7 x 25,4 mm este latimea jantei masurata in punctul de contact cu talonul gumei.
    8 tzoli este prea mare pentru o guma de 205.
    Atentie si la orificiul central = gaura de fixare pe butuc. La unele masini este mai mare acea gaura = HUB-ul.
     
  11. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    O mica completare referitor la stabilitate, acesta creste cu cat garda la sol este mai joasa, cu cat janta este mai lata ... implicit ajuta si distantierele.
     
  12. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Carol tin sa te contrazic, stabilitatea este legata de mult mai multi factori .
    Pentru a nu relua discutia dau un copy paste de pe un forum unde a fost prezentata cu lux de amanunte o discutie pe aceasta tema care consider eu ca va ajuta in a intelege fenomenul si de catre membrii ai clubaudi:
    Tema subiectului : ''SETUP-UL SUSPENSIEI, informatii foarte utile''

    ''Introducere
    Ce este centrul de rotatie?
    Centrul de rotatie (CR) al vehiculului este punctul teoretic (pe directie verticala, in raport cu suprafata de rulare) in jurul caruia vehiculul se va inclina / roti / balansa. Calculul pozitiei CR este relativ complex si poate fi imprecis in cazul masinilor echipate cu suspensii de tip multi-brat.

    Care este importanta CR si cum afecteaza pozitia sa manevrabilitatea vehiculului?
    Pozitia CR este foarte importanta pentru ca - in stransa legatura cu alte coordonate - va determina cat de mult si in ce fel vehiculul va tinde sa se incline in diverse scenarii. Inaltimea CR in raport cu suprafata de rulare poate varia pe o plaja destul de larga, si pentru ca este un punct teoretic, pozitia sa poate fi atat sub nivelul suprafetei de rulare sau, la polul opus, deasupra de centrul de greutate. Relatia dintre CR si CG determina cuplul de ruliu al masinii.
    Experiment - se propune vizualizarea unei pendule inverse, in care punctul de pivot reprezinta CR si greutatea pendulei reprezinta CG. Imaginati-va diverse scenarii pentru aceeasi greutate / masa, dar cu lungimi diferite pentru masele / greutatile respective. In general, cu cat este mai joasa pozitia CR in raport cu pozitia CG, cu atat mai mult masina va prezenta un ruliu mai pronuntat la respectivul capat (fata sau spate) al masinii. Asadar, cu cat este mai jos CR, cu atat masina va fi mai predispusa ruliului. Notiunile de CR redus si CR crescut se refera exclusiv la distanta dintre CR si CG si nu la distanta dintre CR si suprafata de rulare.

    Cum influenteaza componentele si geometria suspensiei pozitia centrului / centrelor de rotatie?
    Desi este destul de complex calculul pozitiei CR pentru suspensiile multi-brat, un exemplu mai simplu este acela al suspensiilor de tip MacPherson, unde insusi piciorul amortizorului este unul dintre vectorii care intra in calculul unghiurilor care determina pozitia CR. De aceea, repozitionarea amortizoarelor (flanse superioare / inferioare reglabile) va schimba pozitia centrulului static de rotatie. Cu alte cuvinte, prin schimbarea unghiului de cadere, se afecteaza si centrul de rotatie. De asemenea, bratele mai lungi sau mai scurte vor modifica coordonatele CR.

    Efectele coborarii CR sau efectul unui CR subteran
    Unghiul dintre suprafata de rulare si bratul inferior face parte, de asemenea, din calculul suspensiilor MacPherson, suspensii cu care sunt echipate multe dintre masinile din zilele noastre. Reducerea excesiva a garzii la sol va modifica unghiul respectiv, acest setup va genera un ruliu mai pronuntat, in unele cazuri variatia fiind exponentiala, daca acel setup genereaza un CR Subteran (deloc recomandat din punct de vedere al manevrabilitatii si al sigurantei in deplasare).

    Vehiculele echipate cu suspensii MacPherson nu sunt cele mai recomandate pentru regim de curse, pentru ca unul dintre dezavantajele majore ale acestui setup este faptul ca furnizeaza un "centru de rotatie migrator", in special in jos (inspre / sub suprafata de rulare). Prin urmare, cu cat este redusa mai serios garda la sol sau cu cat roata se apropie mai tare de aripa, cu atat pozitia CR migreaza mai tare in jos (inspre suprafata de rulare), accentuand ruliul si, in acest fel, reducand si mai mult pozitia CR.

    Modificarile de la nivelul garzii la sol pentru partea din fata sau spate a masinii afecteaza panta axei de rotatie, concept fundamental in echilibrul dinamic al sasiului. Cu alte cuvinte, reducand excesiv garda la sol pentru rotile din fata in raport cu cele din spate (unul dintre cel mai des intalnite setupuri pentru acei entuziasti auto care tind sa echilibreze vizual spatiile dintre roti si aripi), se va modifica panta axei de rotatie si mai mult inspre suprafata de rulare la partea din fata, generand o serie de neajunsuri, chiar si in cazurile in care se schimba specificatiile arcurilor, barelor stabilizatoare etc.
    Ca fapt divers, anumite modele de Subaru Impreza (inclusiv WRX) nu reactioneaza deloc favorabil la reducerea garzii la sol, dimpotriva, ruliul creste drastic odata cu aceasta modificare.
    .....

    Concluzii
    Un setup performant trebuie sa aiba in vedere toate subansamblele unei masini, inclusiv modul in care acestea interactioneaza in regim dinamic. Suspensiile sunt menite a imbunatati petele de contact ale anvelopelor si a diminua orice schimbare care s-ar putea solda cu reducerea suprafetelor de contact dintre anvelope si suprafata de rulare. Mai mult ruliu aduce cu sine modificari nedorite la nivelul geometriei directiei (a unghiului de cadere, in principal), deci, o pata de contact diminuata.
    Nu recomandam abateri foarte mari de la coordonatele impuse de producator (garda la sol, dimensiunea rotilor etc.), respectivele coordonate fiind bazate pe teste complexe realizate cu echipamente de ultima generatie dotate cu un numar mare de senzori. Bineinteles ca producatorii de masini de serie cauta sa scape cu lucruri mai putin costisitoare, pe de o parte, si sa confere un nivel suficient de confort si aspect pe de cealalta. Entuziastii auto sunt interesati, in principal, de performanta, deci, confortul este in mod sistematic trecut pe plan secund.''

    Intreaga discutie o puteti vedea aici. Consider ca sunt lucruri utile prezentate cu lux de amanunte de niste baieti care se ocupa de setup-ul suspensiei si care stiu cu adevarat ceea ce fac ;)
     
  13. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Eu nu am zis ca stabilitatea este legata doar de acei doi factori, dar ma refeream la faptul ca poate distantierele sunt un avantaj sau nu. Calcule sunt multe si depinde de la masina la masina, de la modificare la modificare, (vezi Subaru in articolul prezentat), deci nu se poate generaliza. Sunt modele de masini cu caracteristici diferite la suspensie...un simplu exemplu: punte sau suspensie individuala pe spate, etc....
    Este evident ca degeaba ai lasat masina mai jos, daca unghiul de cadere se deschide iar roata are aderenta doar pe jumatatea interioara...toate astea sunt detalii de luat in sema, dar este cu totul alta discutie!
     
  14. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Karol eu m-am legat strict de postul in care spuneai ''Referitor la stabilitate, acesta creste cu cat garda este mai joasa, cu cat janta este mai lata...implicit ajuta si distantierele.''
    Ceea ce nu este adevarat in situatia reala.
    Discutia pe aceasta tema se poate dezvolta pe alt subiect care va fi de ajutor. Am intalnit cazuri in care niste distantiere alese prost transformau masina catastrofal. Sa nu mai zic de uzuri premature are rulmentilor, anvelopelor etc
     
  15. bta007

    bta007 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2008
    Locație:
    RO
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI Quattro
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inca o explicatie pentru cei care nu stiu inca ce inseamna un ET si cum se pozitioneaza centrul unei jante si o janta fata de centrul imaginar al asezarii pe butucul rotii. In traducere: ET-ul mai mic janta sta spre exterior iar ET-ul mai mare janta sta spre interior.

    ET-ul explicatii.png

    sau

    ET-ul sau Offset-ul reprezinta distanta dintre axa ce strabate jumatatea jantei si fata jantei (locul unde se prinde de butucul masinii). Poate fi pozitiv, negativ si desigur, neutru.

    sau

    ET-ul este distanta dintre planul ce trece prin mijlocul jantei pe latimea ei si planul ce vine in contact cu fuzeta.

    Wheel Offset.gif
     
    moroenius apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta