1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

ET si J roti - ce inseamna

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de ManiAcuV6, 12 Mai 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    UN rol extrem de important il are Et-ul aka offsetul jantei care reprezinta distanta (pe latimea jantei ) de la buza jantei si pana la partea de prindere(aia in care infiletezi prezoanele ) . Pentru jante cu Et necorespunzator sistemul de suspensie al masinii se va uza mult mai repede.:yes:
     
  2. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    Maniacu, vezi ca gresesti. ET-ul reprezinta distanta intre planul de prindere al jantei pe butuc, adica zona aia de contact si centrul imaginar al jantei! Cu cat ET-ul e mai mic, cu atat roata va fi mai iesita in afara. Nu e recomandat sa pui jante cu un ET diferit cu mai mult de cativa mm, sa zicem vre-o 5-6.
     
  3. schultz

    schultz 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2008
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    Audi A4;1,9 TDI;131CP;2002
    Explicati-mi si mie de ce nu este recomandat sa pui jante cu ET-ul diferit mult si de ce iti uzeaza suspensia?
     
  4. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Exemplu e unul simplu : incearca sa transporti o galeata cu mana intinsa la orizontal . Apoi incearca sa transporti aceeasi galeata pusa pe incheietura dintre brat si antebrat . Cum e mai usor ?:p
     
  5. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    in mare e vorba de parghii...
    un ET mai mic, deci rotile iesite mai in afara, solicita mai mult bratele, pivotii, suspensia, etc. nu sunt specialist, spun din ce am citit, si gandindu-ma putin la fizica, pare destul de logic.
     
  6. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Exemplu cu poze

    Eu am ATP 7.5x16 cu ET 32 si cam asa arata pe masina.
    Sincer cred ca 7.5 sunt perfecte in cazul masinii mele 7.0 erau mai cuminti ;)
     
    Ultima editare: 23 Dec 2009
  7. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    ET 45; J 8,5; 235/40/18 si pe langa asta o pereche de distantiere de 8mm. In caz de greutate pe spate, roata intra perfect sub aripa!
     
    Ultima editare: 18 Mai 2008
  8. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Aveti idee eu ce latime pot sa pun la distantiere ?
    ET 45 ; J 7,5 235/45/17.
    nu stiu exact daca merg distantiere de 30mm la fiecare roata.
     
  9. BRT

    BRT 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi Q5 2.0 2012
    Sa inteleg ca eu daca mi-am pus jante pe 17, ET45 de la 16 cu ET 35 protejeaza si mai bine suspensia ca deja galeata e pe umar,nu?:)
    Parerea me e ca trebuia luat in calcul atat ET-ul cat si J in acelasi timp pt ca de ex cum e in cazul meu...am trecut la un ET mai mare, deci roata va intra mai in interior dar si un J mai mare, janta de 17 fiind mai lata decat cea pe 16 ceea ce compenseaza diferenta dintre ET-ul celor doua seturi 16-17 si roata se va vedea la exterior la fel...nu va depasi linia aripei si nici nu va intra mult in interior....dupa ochiul meu cred ca a ramas la fel...cel mai bine era daca masuram dist intre roti,inainte si acum...:think:am dreptate sau logica mea nu e ok?
     
  10. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    da..teoretic asa ar trebui sa fie cum zici tu. Adica una de 17" cu ET de 45 sa fie "similara" cu una de 16" cu ET de 35.
    "similara" adica in sensul de proportional !
     
  11. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
  12. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    http://www.victoriatire.com/wheeltech.html
    Aici explica exact si foarte simplu ce inseamna offset-ul. La tine, este exact ca si la mine! Chiar daca latimea jentii la tine este de 7,5 si la mine de 8,5 dar ET-ul este de 45 la amandoi! Asta inseamna ca janta mea este mai lata in interior cu 2,54 de cm, dar spre exterior e la fel ca la tine.
    Asta inseamna ca nu poti sa pui de 30mm! Eu la inceput am pus de 15mm, arata f. bine, dar la greutate mare freca in aripa. Nu uia ca roata din spate nu este perpendiculara cu, caroseria masinii. Partea interioara (spre usa) este bagata mai inauntru iar partea exterioara (spre aripa spate) este mai in afara si acolo imi freca in aripa (de la jumatatea jentii spre aripa spate)! Acuma am de 8mm si este perfect, dar poti sa pui linistit si de 10mm ca o sa fie ok! Pe fata nu te sfatuiesc sa pui de 10mm, avand in vedere ca o sa arate prea umfalata si exista riscul sa tremure volanul la viteze mari, depinde cat de bine sunt centate rotile din fabricatie, la mine tremura volanul cu cele de 8mm si am renuntat la distantierele de pe fata.
    Sfatul meu este sa pui de 10mm pe spate si de 5 sau maxim 8 mm pe fata! Poate te gandesti ca 10mm este putin, dar nu este asa, o sa vezi ca este f. mult, asa ca in nici un caz 30mm.
     
    Ultima editare: 19 Mai 2008
  13. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    karol, cred ca aici gresesti. diferenta de latime intre cele doua este de 2,54cm, dar aceasta diferenta nu este numai intr-o parte. se inparte la 2, deci tu ai janta cu 1,27cm mai lata si pe interior si pe exterior, in total 2,54cm.

    BRT, daca folosesti calculatorul din linkul pus de mine mai sus, o sa afli diferenta dintre cele doua jante. adica astea pe 17" vor fi cu 16mm mai aproape de telescoape pe interior, iar pe exterior vor fi mai inauntru(mai deprate de aripa) cu 4mm.
     
  14. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Da, ai perfecta dreptate asa ar trebui sa fie 1,27 pe inerior si tot atata pe exterior, dar pentru ca am gresit de doua ori nu este nici asa. Imi cer scuze fata de 11Tun, ieri m-am uitat (am avut pana) si jentile mele sunt cu ET 42!
    Asta inseamna ca la mine interiorul este mai lat cu 9,7mm iar exteriorul cu 15,7mm. Prin urmare 11TUN daca pui distantiere de 25mm pe spate ajungi exact la latimea pe care o am si eu (+1,3mm). Daca nu ai suspensii sport si masina nu este coborata ar merge si 30mm dar daca e coborata atunci mai bine 25. Cat despre fata, ideal ar fi de 15mm. Scuze inca o data pentru greseala si sper ca nu te-am incurcat.
    PS: daca te intereseaza, eu le vand pe cele de 15mm. Sunt originale, nemtesti din aluminiu, foarte usoare. Daca-ti cumperi sa fie neaparat din aluminiu! Bafta
     
  15. audizet

    audizet 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2007
    Locație:
    baia sprie
    Masina:
    a4 quattro.1.9 tdi.2002
    buná
    ce * et * au jantele de la masina mea ?
    205-55-16
    stie cineva ?
     
  16. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Cel mai simplu este sa dai jos una din roti si sa te uiti in interiorul jentii! Acolo scrie dimensiunile: ET-ul, J-ul, distanta dintre prezoane. Degeaba ne-ai dat dimensiunile cauciucului, pentru ca nu putem sa ne dam seama. Ai putea sa ai si 215/55/16 si la fel ar fi!
     
    Ultima editare: 7 Iul 2008
  17. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    orgonaskaroly Salut,
    M-am uitat prin clasa si pe tine te-am identificat ca profesor.
    Zi-mi te rog ce inseamna J-ul la janta si H-ul de pe anvelope ?
    Am vazut 6J, 7J, 6,5J pe jante si 91H, 93H, 95H (chiar si 95Y) pe anvelope.
    Multumesc.
     
  18. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Salut,
    Mersi dar nu ma consider, ajut si eu cu ce pot si pe cine pot.
    J-ul de pe janta inseamna latimea jentii in "toli". Un tol este egal cu 2.54 centimetri. Asadar daca janta este de 7J inseamna ca latimea ei este de 7 x 2.54 = 17.78 cm!
    Litera H de pe cauciuc reprezinta indexul de viteza care este recomandat de producatorul cauciucului. H = maximum 210 km/h, V = max.240 km/h, S = max 180 km/h.
     
    Nicu Muresan apreciază asta.
  19. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Ca o completare

    ca o completare la ce a zis foarte bine karoly Y = 300 km/h
    si am mai vazut ZR ceea ce reprezinta peste 240 km/h
    Sa dau un exempu concret atasez cele de mai jos si sper sa va ajute
    Acestea reprezinta:
    1. 205 - latimea benzii de rulare masurate în mm
    2. 55 - talia anvelopei dată în procente din lăţimea benzii de rulare
    3. R - construcţie radiala a carcasei anvelopei
    4. 16 - diametrul jantei în ţoli
    5. 91 - indice de sarcină
    6. V - indice de viteză
    7. CKM- seria anvelopei
    8. 1002 - data fabricaţiei - săptămâna a 10-a, anul 2002

    Numai bine :friends:
     
    Nicu Muresan apreciază asta.
  20. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    O intrebare baieti : daca pun anvelope de 215/55/16 in loc de cele originale ce sunt 205/55/16 nu cred ca trebuie sa fac setare cu vag-ul pt viteza si kilometraj? Nu se modifica nimic in ceea ce priveste "monitorizare "vitezei si al kilometrajului, se modifica doar latimea de rulare!
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta