Etrier dreapta sau stanga spate blocat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de olivianf, 25 Ian 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. olivianf

    olivianf 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4, 1.9TDI
    Am si eu o problema cu etrierul dreapta spate, posed un A4 1.9TDI din 1996, perd lichid de frana si am cumparat de la un magazin de piese auto garnituri pentru el dar nu am reusit sa schimb din cauza unei sigurante care se afla in partea de jos a axului, adica spre partea unde e conectat cablul de frana de mana. Mar interesa daca a mai avut cineva aceasta problema si daca a reusit sa o rezolve cu schimbarea garniturilor, pierderea de lichid se face pe langa axul care actioneaza frana, partea opusa placutelor.
     
  2. liviukko 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4
    si am patit la fel am schimbat garniturile si degeaba o sa cumpar alt etrier dar nu prea gasesc :((
     
    uscatu83 și adrianbenedyct apreciază asta.
  3. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    BMw 318 i
    Da am patit si eu./..

    Chiar dreapta spate... era seara, am fost la plimbare cu masina pe la ora 2 am. si am ramasa fara frana pe la 80-90 km/h............. si numai dupa aceea ce am constatat ca nu am frane la vreo 5-10 secunde s-a aprins martorul pe bord...

    Ce e drept ca inainte de asta am fost oprit la un non stop, si cand am pornit a aparut martorul pe bord.. pt 1 sec si a disparut....


    E periculoasa treaba , merita schimbat, daca nu ai bani de unu nou, gasaesti la dezmembarari in stare perfecta..cam 200-250 RON (ma refer la piesa originala)
     
  4. liviukko 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4
    stiii vreu remat ??? unde ar putea sa aibat etrier ??
    ......ms
     
  5. Florin Sandu

    Florin Sandu Banned

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI QUATTRO, Audi A3 1,6 FSI
    remat :uhm: la remat nu gasesti etrier de Audi, poate de dacia daca vrei
    incearca pe www.dezmembrari.ro ;)
     
  6. liviukko 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4
    gasesti si pe acolo dar trebuie sa cauti
     
  7. olivianf

    olivianf 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4, 1.9TDI
    nu merita sh, eu am cumparat etrier Lucas nou la 490ron. Lucas era si cel defect si vine inclusiv cu lichid de frana in el.
     
  8. aryes13 Guest

    Ca o parere personala: NU m-as baga niciodata la montat pe masina lucruri sh, la directie sau la frane.
    Pentru restul masinii da, dar la astea... niciodata.
    Respectivele sisteme sunt direct raspunzatoare de viata ta. :)
     
  9. sibianu100 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2009
    Locație:
    medias
    Masina:
    audi a4
    etrier

    am si eu aceeasi problema astzi 05.05 2009 am dus masina la service pentru ca am ramas fara frana pt ca pierdeam lichid la roata din drapta spate, este o problema foarte grava pt renumele marci audi. am dus masina la service si a zis mecanicu ca trebuie alt etrier si am luat 2 etriere spate cu 320 de roni bucata sper sa nu mai am probleme de acest gen !!!
     
  10. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 1995 1.8 ADR & GPL
    Din pacate am si eu aceasi problema dar la mine pierd lichid numai daca folosesc frana de mana,asa ca ma putem amana putin treaba ca nu-i asa de grava:)
     
  11. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    RO
    Masina:
    A4 (1997) 8D2 B5 cu 1,9 tdi (AHU) + A4 (2012) 8K5 B8 cu 2.0 CR (CAGA)
    etrier....

    Daca ai luat set de reparatie etrier frana, original, se poate repara fara nicio problema. Eu am avut la g4 (este acelasi model de etrier) protectia pistonului ciupita si exista pericolul sa intre apa. L-am demontat, am inlocuit garnitura (inelul de cauciuc) pistonului (daca tot l-am dat jos) si am pus un burduf de protectie nou. Am aerisit etrierul si merge si acum perfect.
    Atentie la calitatea kitului de reparatie etrier, pentru ca difera materialul f. mult si este pacat sa faci o munca degeaba care nu ofera siguranta.
    Eu am luat kitul de reparatie de la reprezentanta, undeva la 25-30 lei. Adevarate.
    Daca nu ai mai facut operatia, apeleaza la un mecanic. E mult mai sigur.
    In primul rand si cel mai important ai nevoie de o presa de etrier spate VAG (daca nu te descurci cu o cheie de flex!) :)

    Daca te hotarasti sa faci treaba singur, mai ai nevoie si de putin smirghel, de minim 1400, pentru eventualitaea in care pistonul are urme de rugina.
     
    Ultima editare: 6 Mai 2009
  12. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Buna seara !
    Din pacate, subscriu si eu la aceasta problema. Azi dimineata am avut neplacuta surpriza sa constat absenta franarii pe masina mea, Audi A6 model 1996. Parea a fi racordul flexibil, n-am avut eu norocul ala. Pierde lichid exact la garnitura aceea dintre "pintenul" ala ce sustine cablul franei de mana si etrier. Ironia este ca am garnitura cumparata la set acum ceva vreme, dar nu reusesc sa desfac pintenul ala. Ma poate ajuta cineva mai iscusit care a reusit pasul asta ? Parca nu m-as duce la service doar pentru o garnitura...
    Multumesc.
     
  13. olivianf

    olivianf 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4, 1.9TDI
    cat ai reusit sa desfaci din etrier, ai scos pistonul din el si a ramas doar partea care are un fel de "spirala" si aia nu ai mai reusit sa o scoti afara pt a schimba garnitura?
     
  14. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Exact ! Tu ai scos-o la capat pana la urma, cum ai facut ? Si acuma imi dau seama mai bine, cred ca nu (numai) garnitura aia dintre pinten si corp etrier este problema pierderii de lichid la mine, cred ca e dusa si o garnitura din interiorul etrierului, de pe axul acela. Si eu ziceam ca scap doar cu un racord flexibil....
     
    Ultima editare: 30 Sep 2009
  15. olivianf

    olivianf 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4, 1.9TDI
    si eu am incercat cu un kit de reparatie pt etrier dar nu a dat rezultate, in totatl in chitul de reparatie sunt 3 componente (racordul flexibil care se tine de pistonul care actioneaza placutele, garnitura mare care e sub racordul flexibil in corpul etrierului si face etansarea pt piston si mai are o garnitura mica care e pe axul care iese din etrier si ajunge la "pintenul" care sustine frana de mana) la mine erau corodate destul de serios si axul si locasul unde se aseza garnitura si asigura etansarea si asa ca singura solutie a ramas un etrier nou. pentru a ajunge la garnitura mica trebuie sa scoti pitonul din etrier, dai jos "pintenul" ce tine cablul de frana de mana sa ramana numai axul si pe urma sa te uiti cu atentie in interiorul etrierului si o sa vezi o siguranta care fixeaza corpul ce actioneaza pistonul. pentru a scoate siguranta o sa ai nevoie de un cleste de sigurante drept pt a reusi sa scoti acea siguranta si dupa iese si restul corpului, o sa ia nevoie de ceva nervi si rabdare pana scoti siguranta dar poate la tine se rezolva cu schiimbarea graniturilor, oricum merita incercat.MARE atentie la conectarea racordului flexibil inapoi in etrier sa prinda filetul drept cand i-l infiletezi inapoi ca de nu se duce filetul si trebuie si ala inlocuit. sper ca am fost destul de explicit, daca mai ai nevoie de ceva sfaturi, sau daca poti sa faci si ceva poze ca eu am uitat atunci. spor.
     
  16. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Multumesc pentru detalii. Am cam inteles eu acuma ce sa-i fac, am gasit intre timp si un tutorial pe tema asta, insa ce ma pune pe ganduri e ca am rasfoit azi prin Haynes si acolo scrie explicit ca nu se poate repara etrierul :sadlike:daca are probleme la frana de mana:blush:. Imi place mie sa-mi fac de lucru, dar in cazul asta se pare ca nu e cu folos. Daca nu-mi pierd curajul, voi reveni cu poze.
     
  17. ZeTulet 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B6 2002 1.8T AVJ quattro
    Salut Am intampinat si eu o problema la etrier stanga spate: am vrut sa schimb placutele si am constatat ca pistonasul care impinge placutele e blocat, nu vrea sa intre inapoi in locasul sau. Drept urmare placutele noi nu le-am putut schimba. Am mers la un service crezand ca poate fac eu ceva gresit, acoloaceeasi poveste. Mi-au recomandat sa-l scimb sau sa il reconditionez. Intrebarea mea este daca se merita sa-l reconditionez(250 ron la ei la service) sau sa il inlocuiesc cu unul sh?
     
  18. sergiums

    sergiums 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    Tg.Mures
    Masina:
    A4,1,9TDI
    Salut,
    Ai grija ca pistonasele de pe spate nu intra inapoi oricum.Am vazut cazuri cand din lipsa de cunostinte niste "mecanici" au spart cilindrul.Trebuie sa detii o presa pentru cilindrii de frana,iar daca nu ai poti sa-ti improvizezi una dintr-o platbanda de otel de min 5mm si un surub filetat in ea.Sa revenim la subiect...concomitent cu infiletarea surubului de la presa se va invarti cu ajutorul unui cleste si cilindrul.Daca vei avea ocazia sa vezi un etrier fara cilindru in el vei vedea ca in spatele cilindrului se afla o spirala pe care vine"filetat" cilindrul.
    Daca vei lua un etrier SH te vei lovi de aceeasi problema.Daca al tau nu curge nu are nici un rost sa-l schimbi.
    Spor la treaba.
     
  19. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Pistonas incapatanat

    Salut ZeTulet,

    Daca vrei sa fii sigur de rezultat cred ca ar trebui sa dai jos etrierul. Vei lucra mult mai usor si bine daca ai si o menghina pe aproape. Pistonasul ala trebuie presat si rotit in acelasi timp, daca nu ai presa speciala poti improviza, de pilda eu am folosit cheia aia de flex. Dupa ce vei fi scos pistonasul, da-i un smirghel fin si vei vedea apoi cat de atacat de rugina este si daca merita sau nu sa-l mai repari. La mine am schimbat doar garniturile (set complet pt 1 etrier au fost 45 lei) si inca tine.
    Daca vei decide sa iei etriere la mana a doua, ai grija sa le iei cu lichid de frana in ele, daca nu gasesti chiar pe masina. Iar ca pret, eu gasisem 1 pereche etrieri spate cu 250 lei, in stare ff buna.
     
  20. ZeTulet 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 B6 2002 1.8T AVJ quattro
    Mersi de sfaturi, o sa incerc. Am mers la service si nici ei cu ajutorul presei nu au reusit. Au indoit doua tije la presa si tot nu a mers. Faza e ca garnitura de la pistonas a fost cazut, nu stiu de cat timp si ma gandesc ca de aia s-a blocat pistonasul. O sa incerc sa vad la alt service, poate is mai priceputi baietii. Eventual daca imi recomandati ceva service, colegii din Arad.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta