1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Etrier dreapta sau stanga spate blocat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de olivianf, 25 Ian 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Schimba cat mai repede kitul de reparatie al etrierului ( de preferat original) si vei salva acel etrier .;) Prin acea gaura intra mizerie ce treptat duce la blocarea etrierului.
     
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu am incredere in aceste kituri,observ ca se pot strica mai multe in interiorul etrierului.
    Intra deja destul de greu in interior asta ciupit,iar la rotirea pistonului spre interior cauciucul se invarte ciudat,ciupitura este de 2-3 mm sper sa tina pana in primavara,nu pierde (inca) lichidul de frana.
    Il inlocuiesc anul viitor cu unul nou nu-mi bat capul.
     
  3. spuky_d

    spuky_d 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2010
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4, 1,6 benzina, 1996
    Salutare. Am si eu o problema, am dus masina in service sa-mi schimbe placutele de frana pe fata. Dupa ce mi le-a schimbat am plecat din localitate si dupa un drum de aproximativ 20 km am oprit la o benzinarie...cand m-am dat jos din masina, surpriza, am simtit un miros puternic iar cand am pus mana pe roata din partea preapta frigea. Am ridicat-o pe cric si am incercat sa invart de ea, roata era infranata, se rotea foarte greu. pe partea stanga e ok. Asta s-a intamplat de cand mi-a schimbat placutele de frana. Intrebarea mea este ce pot face sa nu mai fie infranata roara..se poate slabi cumva ?
     
  4. Emy_

    Emy_ Silver Member

    Înscris:
    12 Dec 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Fosta ADR 1.8i 125Cp ; prezentele 1.9 AFN + 2.0 CBAB
    Mirosul e normal sa-l simti la placutele noi.Daca roata chiar iti este infranata dute la un mecanic urgent!
     
  5. spuky_d

    spuky_d 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2010
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4, 1,6 benzina, 1996
    da, roata e infranata. Am facut 150 km cu ea si tot asa infranata e
    As vrea sa stiu daca ii pot face eu ceva,,,sa nu mai merg cu ea la service
     
    Ultima editare: 5 Dec 2010
  6. mihai_urotiorc

    mihai_urotiorc 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Dacia Logan MCV , 1.5dci,2007
    Cine ti-a schimbat placutele de frana nu ti-a curatat locasuriile alea pe care culiseaza placutele ... suportul placutelor ... dupa ce se curata acolo nu mai stau blocate placutele ..si se retrag nu stau lipite de disc si nu se mai infraneaza roata...
    Bafta!
     
  7. robi76 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2009
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Audi A4b5 1.6 1995
    Daca spui ca de cand ai schimbat placutele este infranata atunci si parerea mea este sa verifici suportii de etrier. la mine a trebuit sa dau cu pila serios sa poata culisa placutele. Oricum sa verifici si bucsele de ghidaj. Daca o sa fie infranata si dupa aceea posibil sa sa ai pete de rugina pe pistonas si cum l-ai mai bagat inauntru sa poti pune placutele noi acesta isi da drumu mai greu.
    Asa-i cu unii mecanici. Vor doar sa ia banu.
     
  8. spuky_d

    spuky_d 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2010
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4, 1,6 benzina, 1996
    Cam asa e, nu am dat de niste mecanici prea seriosi. Oricum multumesc pt sfaturi, o sa ma apuc de ea sa vad daca asta e problema
     
  9. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Nu e cestia de a fi serios sau nu nu asi dai interesu ati rezolva problema si gata chestia asta cu ungere pistonas sau de dat cu o perie pe etrier sa dea jugina jos e cost suplimentar , doar in cazu in care faci tu asta te ocupi de toate aspectele
     
  10. spuky_d

    spuky_d 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2010
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4, 1,6 benzina, 1996
    Din cate am vazut eu, a dat cu peria pe etrier, dar placutele erau putin mai mari, si le-a polizat pe capete sa le poata pune...dupa cum au zis colegii mai sus e posibil sa fie asta problema, sa nu culiseze placutele
     
  11. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    vezi k etrieru are niste bolturi....nu ti s cumva blocate asa am patit eu aveam unu blocat si imi freca placuta pe disc si mi se incalzea roata....e partea udne vine prins etrieru cu surub de 13 daca nush le coti afara si dai cu niste sprei de lant daca ti s blocate
     
  12. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Lichid penetrant gen wd 40 si curatzat bine rugina de pe pistonas defapt tot etrierul curatzat si apoi pompat din pedala sa vezi daca iese afara pistonasu , dupa aceea al potzi bag la loc cu o cheie de flex si o menghina , cu cheia rotesti de el in sesul acelor de ceasornic si cu mengina apesi sa intre inauntru ast daca reusesti sa al misti
     
  13. spuky_d

    spuky_d 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2010
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4, 1,6 benzina, 1996
    zoomaudi, problema mea a fost asemanatoare cu a ta...ms mult...am curatat bolturile bine ca erau blocate..acum nu mai am probleme.
    Ms baieti pt sfaturi
     
  14. m3seriasu 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2010
    Locație:
    Aiud
    Masina:
    A4/B5 /1,8/1996
    Am si eu o problema asemanatoare.Mi-au fost schimbate placutele si la roata dreapta fata dupa ce fac vreo 30 km cu masina imi bate ceva.Cand calc frana nu se mai aude bataia. Si roata se incalzeste putin,poti tine mana pe janta, nu arde. Am dat jos etrierul,pistonasul nu ramane blocat,culiseaza pe bolturile alea. Foarte putin freaca placutele pe disc cand e roata ridicata si invart de ea. Aveti idee de la ce vine bataia aceea.E ca si o bataie de planetara si precizez ca se aude numai dupa e parcurg cativa chilometri buni. Sa fie ovalizat discul ? astept pareri. va multumesc.
     
  15. DXG audi

    DXG audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2010
    Locație:
    gorj
    Masina:
    audi a4 ... 1.6 benzina... 1995
    am patit si eu la fel cu franele ...remediul a fost relativ simplu...am desfacut etrierul de pe spate am scos cilindrul kre era putin ruginit am folosit hartie abraziva cu o granulatie mica si apa din abundenta am frecat cilindrul pana a devenit fin ( fara perie de sarma) apoi partea interioara a etrierului kre era intepenita si culisa greu ....exista o siguranta interioara kre se scoate mai greu am reusit sa o scot cu o sarma otelita indoita la un capat ca un carlig...apoi am scos ansablul din etrier ....am curatat foarte bine canalele, semeringurile (conteaza foarte mult ) pana ce am observat k functioneaza in parametri ...am folosit un spray pt curatarea sistemului de franare (15 lei ) ....am pus totul la loc ....cilindrul se introduce prin infiletare (in prealabil se unge pe exterior k sa intre mai usor ....garniturile se curata foarte bine se scot din etrier si se curata si santurile in care vin acestea .... cilindrul se strange la maxim apoi se trece la curatarea suportului cu o perie de sarma sau o pila pana ce placutele culiseaza foarte bine ....placutele sunt curatate si ele pe capete unde culiseaza in suport ....se pune totul la loc se aeriseste circuitul si se ridica frana de mana de mai multe ori pana ce etrierul ajunge sa faca serviciu.... mare atentie sa nu aveti cablul de frana de mana gripat ...va ramane tensionat si va tine roata infranata ....am descris in mare procesul facut de mine sper sa va fie de folos ...si inca cv .... orice lucru spalat si curatat e pe jumate reparat ;)
     
  16. DXG audi

    DXG audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2010
    Locație:
    gorj
    Masina:
    audi a4 ... 1.6 benzina... 1995
    si sa nu uit de acele "cuie " sau bolturi trebuie sa fie curatate si unse sa culiseze usor in suport ....
     
  17. green84 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    cluj
    Masina:
    A4,1.8 benzina,1996
    Etrier

    pistonul de la etrier dr spate mi-a ramas blocat.Am facut 50km rural si la un semafor am vazut ca iasa fum de la roata,noroc ca nu a luat foc. Baieti de la service zic ca tre sa schimb tot etrierul.dupa discutiile de aici o sa ii rog sa vad daca pot sa il repare.
     
  18. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    1.service-ul nu iti repara etrierul.2 ia-ti unul la sh.3deblocheaza-l pe asta si nu mai trage frana de mana.e cea mai ieftina varianta
     
  19. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    salut, uite cu problema asta m-am trezit si eu acum 3 zile, sa aprins martorul sistemului de franare. Atata timp cat pun lichid frana merge ok, dar pierd 0.5L la 2km. Acum ma duc la service ca am programare dar am gasit topicul asta si deja ma ingrijorez, fix dreapta spate am si eu pierderi....
    Am crezut ca ori e un furtun ori pistonul dar nu ma gandeam ca e o problema generala la Audi ...

    Din cate am citit aici cel mai bine e un etrier nou :/
    Am vazut kituri de reparatie dar nu stiu ce sa zic.

    Chiar asa mare belea e cu frana spate dreapta?

    Momentan am frane si frana de mana merge bine, oricand actionez oricare din ele tashneste lichid pe undeva langa aterier, dar nu imi atinge discul. Arunca pe punte...
     
  20. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    salut,

    am dat roata jos si am gasit unde scapa lichid frana. Cand calc frana tasneste ca din 2 gauri facute cu acul.
    Atata timp cat am lichid frana merge bine dar counsuma repede din vas.

    Am facut poza asta, e un surub acolo + ceva cauciuc. Trebuie schimbat to etrierul sau as putea rezolva cu acel kit de reparatie. Eu unul nu inteleg nimic ce e acolo

    Ce se afla langa surubul acela? E pistonasul? Am sa schimb si furtunul de frana aflat langa...
    Am cautat etriere si am gasit ba la 500ron ba la 800ron noi si reconditionate.
    Stiu ca e legat de siguranta mea dar momentan nu prea as vrea sa arunc 800ron decat daca nu am alta cale.
    poate sa ma ajute cineva?
     
    Ultima editare: 19 Ian 2011
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta