1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Etrier dreapta sau stanga spate blocat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de olivianf, 25 Ian 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    mai...dracu sa-i ia de mecanici romania, mincinosi si/sau nepriceputi; Cica e etrierul, e belea, trebuie tot, gaseste este la 5mil....da.da.da....

    Mi sa parut mie ciudat cum sa se strice etrierul, ce e numai metal, al naibi frana mergea perfect. Am desfacut surubul ala si am vazut ca totul acolo e elgat de furtunul de frana (30ron).
    Acum am dat comanda de 2 furtune si 1l dot4.

    Nu ascultati niciodata ce zic mecanici; eu am fost putin naiv fiindca e legat de frane, ma tin in viata; dar uite ca si aici te tepuieste romanul. Schimbam degeaba, furtunul tot trebuia cumparat. Ca idee acum l-am desfacut si strans inapoi EU si nu mai curge DELOC. Era surubelul slabit...oricum schimb pentru viitor.

    Boul ala de mecanic cand mi-a schimbat rulmentii spate a strans el feteste...

    Maine dupa ce o repar ma duc la ei sa ii fac de kakao ca sunt niste nepriceputi.
     
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am schimbat aceea garnitura in Romania intr'un service s-a scos pistonul etrierului s'au inlocuit garniturile.Kitul a costat 50 de ron sper ca am salvat un etrier.
    Cu ocazia asta am inlocuit discurile si rulmentii spate plus rulmentul fata dreapta in acelasi service.Cu scoaterea inelului ABS este ceva de munca ,o presa il scoate totusi si pe asta.

    Nu recomand montarea si demontarea in parcare,daca in garaj ai si o presa si pricepere se poate :)
     
    Ultima editare: 20 Ian 2011
  3. floryn_syb 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    orasul Saliste, jud. Sibiu
    Masina:
    audi a4
    salut! am o intrebare...imi spuneti si mie va rog cu ce fel de vaselina (pasta) se ung bolturile culisante de la etrier?
     
  4. DXG audi

    DXG audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2010
    Locație:
    gorj
    Masina:
    audi a4 ... 1.6 benzina... 1995
    vaselina de rulmenti sau ce ai acolo nu exista cv anume important este sa fie unsoare sa nu se corodeze si sa pui acei burdufi sa tina la praf si apa
     
  5. floryn_syb 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    orasul Saliste, jud. Sibiu
    Masina:
    audi a4
    ok...dar cei de la mag de piese de unde am cumparat placutele si discurile mi-au recomandat o pasta speciala pe baza de cupru care ar fi anume pt etriere si care rezista la temperaturi intre -40 si +1200 gr. (copper paste - Motorex) insa nu stiu daca acea pasta nu-mi deterioreaza burdufii din cauciuc?
     
  6. DXG audi

    DXG audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2010
    Locație:
    gorj
    Masina:
    audi a4 ... 1.6 benzina... 1995
    nu cred ca e pericol daca e cu scop de lubrifiere ....
     
  7. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Salut baieti. Vreau sa schimb placutele de frana de pe spate si am o nedumerire: placutele de pe fata au fost schimbate deja si au putin peste 10.000 de km, deci sunt putin cam roase. Daca pun placute noi pe spate de unde stie etrierul din spate ca are o cursa mai mica de facut si cel din fata ca are o cursa mai mare (placutele roase s-au ingustat putin probabil)? Dupa schimbarea placutelor trebuie urmati anumiti pasi speciali, cum ar fi aerisirea? Am vazut ca DXG audi zicea pe pagina anterioara sa se traga de mai multe ori, consecutiv, frana de mana. Aceasta operatiune e pentru pozitionarea etrierelor in raportul cu grosimea noilor placute?
    Scuzati daca intrebarile sunt prostesti insa nu ma pricep si vreau sa stiu si eu ce-i de facut ca sa ii atrag atentia mecanicului daca trece peste o etapa.

    P.S. Cum imi dau seama ce sistem de franare are B5-ul? M-am uitat, pe un site cu piese online, la placute FERODO si scria ca pt sistem de franare TRW.
     
    Ultima editare: 13 Mar 2011
  8. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Da trasul franei de mana e pentru pozitionare si ajustare pistonase care se face automat si daca tragi fran de mana in mers e pentru formarea placutelor (discul de frana nu e perfect plan sau curat are unele zagrieturi de uzura care o sase imprime pe placute pentru o aderenta mai buna )
     
  9. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Te uiti langa roata de rezerva dupa un sticker de genu http://i54.tinypic.com/30a3wqw.jpg

    Acolo is coduri cu dotarile masinii. Le notezi, si apoi intrii aici http://prsearch.planetvag.com/default.aspx le scrii, si dai search. Si vezi ce cod ii la frane. La mine codu la frane ii 1LA.

    Ar trebui sa fie unu din urmatoarele coduri: 1LA, 1LG, 1LX, 1LB, 1LZ

    FNRG-60 (Teves/ATE) [PR-1LA/1LG]
    FN2/HP2 (Dual-Piston) [PR-1LX]
    FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB]
    C54 (Lucas) [PR-1LZ]
     
  10. DXG audi

    DXG audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2010
    Locație:
    gorj
    Masina:
    audi a4 ... 1.6 benzina... 1995
    desfaci etrierul cureti foarte bine suportul etrier mai ales unde culiseaza placutele eventual folosesti o pila pana indepartezi rugina si toata mizeria de acolo si cureti bolturile alea in care vine strans strierul le ungi le bagi la loc inspectezi acei burdufi sa nu fie sparti ...apoi invarti pistonasul pana intra intra in etrier pui placutele strangi etrierul si ridici de mai multe ori frana de mana pana ce incepe sa faca serviciu ...apoi invarti de roata sa se invarta relativ usor daca nu posibil sa ai probleme in etrier ...bafta
     
  11. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    @myth am verificat toate codurile si am 1LA, ca si tine, pentru frane. Insa pe http://prsearch.planetvag.com/default.aspx scrie ca 1LA = disc brakes, front, adica pentru franele din fata. Nici unul din celelalte coduri nu apare ca fiind pentru franele din spate. E acelasi cod pt ambele frane?
    De asemenea, vad ca 1LA e pt frane Teves/ATE, insa nu am gasit nicaieri sistemul asta, pe net apareau doar placute pt sistemul TRW. Oare se potrivesc?
    Mersi
     
    Ultima editare: 14 Mar 2011
  12. cozmino

    cozmino Bronze Member

    Înscris:
    28 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    1995 RHD A4 B5 1.9TDI (1z) - If it ain`t rubbin` you ain`t dubbin
    Pai sunt 2 tipuri pe fata :
    Etrieri Lucas cu discuri de 280mm cu disc solid (nou 15mm ,minim 13mm) , disc ventilat (nou 25mm, minim 23mm) .
    Etrieri Ate/Teves cu discuri de 288mm cu disc solid (nou 13mm ,minim 11mm), disc ventilat (nou 22mm, minim 20mm) .
    Placutele sunt la fel (noi 14mm, minim 2mm) .

    Spate:
    Diametru disc 245mm
    Grosime disc ( nou 10mm, minim 8mm)
    Placute (noi 12mm, minim 2mm)

    Astea sunt valabile ptr 1.6 , 1.8 si 1.9.

    E posibil ca pe facelift sau pe alte motorizari (1.8 Turbo , 2.8 V6 , 2.5 TDI ) sa fie alte sisteme de franare.
     
  13. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Deci placutele sunt la fel pt toate sistemele de franare. Intentionez sa cumpar placute Ferodo, ce parere aveti? Daca aveti alte recomandari va rog sa le spuneti.
     
  14. ikks

    ikks Bronze Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    2005 A4 B7 2.0TFSI
    Daca am acum discuri neventilate, presupun ca cele de 280 mm ( 1Z ) , pot pune ventilate fara sa mai schimb altceva?
     
  15. Stanciu Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2010
    Locație:
    Barlad
    Masina:
    audi a6 2.5tdi v6 150hp 2000
    Probleme Etrier Dreapta Spate

    imi cer scuze daca postez unde nu trebuie...am un audi a6 din 2000 2.5tdi quattro.....de vreo cateva zile mi sa blocat etrierul dreapta spate.....stie cineva de la ce ar putea fi? va ultumesc anticipat
     
  16. cozmino

    cozmino Bronze Member

    Înscris:
    28 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    1995 RHD A4 B5 1.9TDI (1z) - If it ain`t rubbin` you ain`t dubbin
    Ar putea fi de la compensatoare (bolturi), piston.
    Mergi la un mecanic sa-ti dea jos roata si sa verifice.
     
  17. audi_100 Banned

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi 100 quattro 2,5 tdi,an 1990
    Da ai perfecta dreptate! Hai sa ne reparam frinele pe forum,casa sa ne-o construim singuri,etc!! Cauta niste mecanici buni chiar daca sunt mai scumpi!Daca toti ar fi cum spui tu...dar oare ce meserie ai tu nu dai buleala?Nu te supara dar nu-i baga pe toti in aceeasi oala!
     
  18. lucia tursan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2010
    Locație:
    covasna
    Masina:
    audi a4 b5 1996
    de unde ziceati ca se poate procura urgent etrier dreapta spate? multumesc
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Vad ca topicul asta s-a transformat in topic de publicitate. Toate mesajele care sunt in afara subiectului din titlu vor fi sterse. Pentru cumparari avem aria de publicitate. Multumesc de intelegere.
     
  20. piratu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2010
    Locație:
    Dornesti, Suceava
    Masina:
    Audi A6 C4, 1.8, 1996
    Problema Frana Spate

    Salut,

    Ieri mi-am schimbat placutele de frana pe spate si dupa ce a fost montat totul la loc am observat ca la roata din dreapta se incalzeste foarte tare discul de frana si miroase foarte tare a ars sau ceva de genul. Acuma intrebarea mea este: Daca pistonasul din etrier nu a fost rotit spre interior cum de fapt trebuia ci a fost batut spre interior este vreo posibiliate ca el sa se fi stricat si din acest motiv sa nu se mai retraga tinandu-mi placutele lipite de disc? Daca da, atunci se mai poate repara sau trebuie sa imi iau alt etrier? multumesc
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta