1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Etrier dreapta sau stanga spate blocat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de olivianf, 25 Ian 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Off Topic

    piratu daca data viitoare nu folosesti functia Cauta si mai deschizi topicuri aiurea, mesajele si topicurile deschise vor fi sterse fara explicatii. Acum am mutat unde trebuie.
     
  2. mindsoul

    mindsoul 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a4 model 1996 1,9 tdi
    ce tare exact aceasi problema o am si eu acum pe un b5 1.9 tdi mi se parea ca masina nu are putere ca nu trage, cand o lasam pe liber in viteza nu mergea lin, am fost am controlat presiunea la roti le-am mai umflat si tot acelasi comportament, am avut problema cu blocaj etrier pe fata si am schimbat etriere, si acum am pus mana la rotile fata sa vad daca sunt calde, nimic, si acum observ ieri ca roata spate dreapta era calda bine, deci cred ca e aceasi problema cu etrierul.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Mai 2011
  3. bogdan876

    bogdan876 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4
    Exact aceeasi problema o am si eu. am tras azi frana de mana, si dupa ce am plecat, observ ca masina se opreste mai repede cand o las sa curga.

    Dupa ce am ajuns acasa, am verificat rotile si roata dreapta spate era incinsa f tare si mirosea putin a ars.
    O sa incerc sa mai slabesc cablul de frana. Daca nu reusesc sa fac nimic merg cu ea la mecanic sa vad ce trebuie schimbat ( daca trebuie schimbat )
     
  4. mindsoul

    mindsoul 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a4 model 1996 1,9 tdi
    In italia am avut probleme cu etrier fata am schimbat ambele si m-a costat 300 de euro cu tot cu manopera,
    in spate dreapta am pus etrier nou la fel cu tot cu manopera m-a costat 150 € (in Iasi asta, a trebuit sa cumpar si un furtun de frina ca asta de la mine nu se potrivea cu etrierul la un capat), am pus etrier SBS din aluminiu, al meu era din fier ala vechi.
     
  5. Gunny

    Gunny 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A4, 1.8, 1997
    cred ca si eu am aceeasi problema. am facut un drum mai lung si am observat multa "cenusa" sa zic asa pe rotile din fata. plus ub scartait la franare si nevoia de a tura mai mult la plecarea de pe loc. cum aflu ce etrier e defect? cat a costat SBS??
     
  6. mindsoul

    mindsoul 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a4 model 1996 1,9 tdi
    560 de RON(aluminiu) dar exista niste diferente intre ele adica poate fi din fier sau aluminiu, sau unele mai ieftine pot necesita piesa veche la schimb, nu prea stiu conditiile... daca etrierul ramane blocat se incalzeste roata cu pricina, e mai calda, sau pe drum drept o accelerezi si o lasi sa curga lin scoasa din viteza si vezi daca exista rezistenta la inaintare... am fost prima oara la bosh sa schimb dar erau prea ocupati si era cu rezervare si am aterizat la un service in tatarasi , am schimbat etrierul si este ok, in fond e mecanica clasica no big deal pt orice mecanic, pus etrier si aerisit frane eventual completat un pic de lichid de frane. Dar, mai este o varianta exista si chit de reparatie etrier, depinde de cat e de vechi.
    @Gunny dute cu ea la un control oricum cu franele nu te joci, si fortezi motorul trenul de rulare cauciucuri daca mergi cu o roata in franare, se topeste grasimea din rulment si se scurge afara sunt multe efecte aiurea conexe..
     
    Ultima editare: 15 Mai 2011
  7. Gunny

    Gunny 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A4, 1.8, 1997
    danke pentru sfat! cat despre rulmenti ... tre sa aflu care dintre ele este defect !! asa ca bani sa fie
     
  8. crysleon 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2011
    Locație:
    Roșiori de Vede
    Masina:
    a4 1.9tdi 2002 131cp
    sal,am un a4 tdi 131cp an 2001 si am o problema cu etrierul stanga fata se blokeaza si se aprinde pe bord esp si abs si pedala de frana se face tare.dau un pic drumul la lichid si merge,rad iarasi se antampla dupa cateva frane,stie cineva ce se antampla???rog un raspuns.:(
     
  9. S_bitza

    S_bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    audi A4 an '99, 2.5TDI quattro
    Salut, intampin si eu aceeasi problema: etrierul dreapta spate curge prin ax. Am fost la service si mi s-a recomandat schimbarea lui. Desi mi s-a parut ciudat ca "nu se poate repara" am preferat sa comand unul nou pentru ca n-am timp acum sa il dau jos si sa il repar.
    In concluzie, sunt sigur ca nu merita schimbat tot etrierul, care nu are cum sa se strice decat daca il lovesti extrem de tare (accident), in rest el e o bucata de metal in care intra pistonase + garnituri + furtune + ax frana de mana etc.
    Asta e...voi ramane cu un etrier pe care-l pun in rama :p

    Am uitat sa mentionez ca in vara si mie mi se bloca dupa ce statea parcata o vreme cu frana trasa. Am desfacut la acea data, am gresat si n-a mai facut probleme...pana acum.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Dec 2011
  10. S_bitza

    S_bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    audi A4 an '99, 2.5TDI quattro
    Salutare,
    Trec prin aceeasi problema si eu, dupa ce in vara imi ramanea blocata frana pe roata spate dreapta. Acum curge ulei prin ax. Mecanicul mi-a recomandat sa schimb etrierul cu totul, insa am vazut ca exista si kit de reparatie.
    Parerile sunt impartite si au toate un sambure de adevar.
    Una ar fi - ca nu merita reparat caci pistonasul poate fi ruginit, nu se gaseste de schimb si atunci el strica garniturile care nu mai etanseaza. Desi mi se pare stupid sa schimbi o bucata de metal cu alta doar pentru niste garnituri si rugina care cred ca se poate curata si gresa cu ceva.
    Oricum...ca sa poti repara inseamna sa se murdareasca domnu mecanic pe maini cand e mai usor sa ceara o gramada de bani doar pentru a desuruba o piesa veche si a pune alta in loc.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Dec 2011
  11. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    eu mi-am luat tot setul de garnituri si le-am inlocuit (dupa ce am curatat totul de rugina) si functioneaza perfect de 2 ani!
     
  12. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Sa stiti baieti, ca si eu am avut aceeasi problema cu etrierii, adica se blocau. Am luat si garnituri sa le schimb, insa daca apare rugina la culisante adio! Singura solutie este inlocuirea! De fapt sa stiti ca un etrier nu se blocheaza decat daca apare rugina in el si am inteles ca ele ar fi un punct slab la audi, mai ales ca nu sunt din aluminiu.
     
  13. ady_mircea 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Medias
    Masina:
    audi A4 B5 1996 tdi 110 cp AFN
    Aveti idee daca la un B5 sedan din '96 se potrivesc etrierii de dupa '97 ?
     
  14. S_bitza

    S_bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    audi A4 an '99, 2.5TDI quattro
    Exista si de aluminiu pentru audi, de cumparat, stock nu la modelul asta si sunt super scumpi.
    ady_mircea De potrivit trebuie vazut daca etrierul are acelasi diametru la piston si daca are aceeasi grosime discul. Din cate stiu diam. la piston la modelele astea sunt ori de 38mm ori de 42mm (pe spate) , la mine e de 38mm si grosime disc frana de 10mm

    Eu mi-am schimbat tot etrierul dar imi pare rau c-am facut asta.
    N-am avut timp sa ma ocup de el, sa-l dau jos si sa-l curat si sa-i schimb garniturile cu 50 lei.
    Asa am dat 400 lei pe el plus manopera, plus ca a trebuit sa dau etrierul vechi altfel mai dadeam 300 lei in plus.
    Treaba cu rugina nu stiu ce sa zic, de ruginit n-ar trebui sa rugineasca (in interior, ca pe-afara nu conteaza) decat daca lichidul de frana n-a fost schimbat la timp. Adica lichidul este de 3 tipuri din ce stiu dot 3, 4 si 5.
    Unul din ele e facut sa nu absoarba apa, celelalte doua absorb apa. La audi modelul asta (cel putin) se folosec cele care absorb apa (scrie pe capacul rezervorului ce DOT trebuie !).
    In timp acest lichid isi pierde din propietati fapt pentru care probabil apare rugina pe pistonas si strica si garniturile. DAR, daca cureti pistonasul si schimbi garnituri si lichid...teoretic ar trebui sa fie bine.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Ian 2012
  15. tavy 6th Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2010
    Locație:
    roman
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 90hp 1995 1Z
    Salut, am nevoie de parerea voastra. Etrierul spate dreapta se blocheaza daca trag frana de mana. In momentul in care eliberez frana de mana roata dreapta spate ramane blocata respectiv acea parghie. O deblochez cu o surubelnita sau altceva.
    Am dat cu n solutii dar dupa cateva zile iar se blocheaza. Exista posibilitatea de reparatie sau il inlocuesc.
    O a 2-a problema ar fi etrierul dreapta fata care uzeaza placutele de frana oblic, cred ca, calaretul e stramb sau etrierul este deformat si cred ca doar daca il schimb scap de uzura neuniforma.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Ian 2012
  16. ady_mircea 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Medias
    Masina:
    audi A4 B5 1996 tdi 110 cp AFN
    @S bitza diametrul la piston este de 33 mm pana in '97, de-aia intrebam ; daca ii cumpar cu tot cu suporti , se vor potrivii oare cei de dupa '97, care au diametrul de 38 mm?
     
  17. S_bitza

    S_bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    audi A4 an '99, 2.5TDI quattro
    Ok, atunci ce te-as putea eu sfatui sa incerci la dezmembrari iar daca nu merge sa poti returna.
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Defect nu este. A oxidat doar axul pârghiei şi bucşa aia în care se roteşte. Unul second poate fi în aceiaşi stare. Eu aşa cum am mai spus, l-am demontat, l-am gresat şi i-am montat un arc recuperator, care face ca mişcarea la eliberarea manetei să fie reversibilă. Fără acel arc, funcţionarea frânei de mână fără blocaje ţinea doar o lună. Acum nu mai sunt probleme, sunt îndată trei ani de cînd n-am mai umblat acolo.

    Nu are nimic etrierul, una din plăcuţe culisează incorect pe reazemul etrierului. Nu mai ai ce-i face, aşa strâmb va "călca" până la epuizarea stratului de fricţiune. Nu numai o dată am întâlnit plăcuţe cu prelucrări neglijente ale zonelor de reazem şi a trebuit să le finisez pentru a culisa corect.
     
  19. tavy 6th Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2010
    Locație:
    roman
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 90hp 1995 1Z
    Merci de ajutor, parghia are locas sa poti pune arc ?
    Legat de uzura, este al 3-lea rand de placute cu uzura oblica. Sa fiu mai precis daca scot placutele si le pun una langa cealalta se observa uzura oblica pe lungimea placutelor.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Ian 2012
  20. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Din cate observ citind un etrier poate fi salvat doar daca nu se scurge lichid de frana pe la piston.
    In cazul in care se scurge lichid de frana trebuie cumparat un nou etrier.

    In rest poate fi salvat asa am procedat cu etrierul-dreapta spate am schimbat garniturile in momentul cand am vazut ca era putin ciupita garnitura.
    Cu dreptul ma lupt acum sa vad de ce rascheteaza la franare.

    Rezolvat:
    -etrier roata fata schimbat marca Nk o firma ce face multe subansamble pentru Toyota low-cost si ...pentru Ate &Audi
    -culisa superioara blocata de pe suportul etrierului +placuta interioara la tabla pe roata spate stanga

    Re:Daca ar veni culisele acelea adata cu placutele +un pic de vaselina ce bine ar fi.
     
    Ultima editare: 24 Apr 2012
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta