1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Etrier dreapta sau stanga spate blocat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de olivianf, 25 Ian 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Veveritzubrowneyes

    Veveritzubrowneyes 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B7 Avant 1,9 Tdi, BRB, 116 ps, 6S. 2008
    Etrier stanga Spate

    Salutare, intampin o problema la etrierul stanga spate ( scurgere pe langa parghia franei de mana ) am inteles ca nu exista posibilitate de reparare. Doresc sa achizitionez un etrier second hand, dar nu sunt convins ca etrierul meu ( model quattro ) este asemanator cu celelalte. Din pacate nu am reusit sa gasesc nici un cod pe etrierul vechi, ma poate ajuta cineva cu o lamurire, atasez o poza a etrierului meu si seria de sasiu. Stima WAUZZZ8DZVA123642
     
    Ultima editare: 12 Noi 2012
  2. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Aceeasi problema cu etrierul dreapta spate,o am si la A4-ul meu.
    Frana de mana tine foarte bine dar,daca o folosesc,din cand in cand nu deblocheaza complet roata dreapta spate,si se cam incalzeste.Am curatat si gresat bolturile de culisare,placutele nu se blocheaza,lichid de frana nu pierde,parghia de revenire a franei de mana lucreaza ok.
    Garnitura de protectie de pe piston are o parte rupta,dar discurile sunt noi,placutele de asemenea,iar etrierul e iesit foarte putin din cilindru.Prin urmare consider ca la piston nu poate ajunge mizerie,pentru ca 95 % sta in cilindru.
    Cum credeti ca e mai bine sa procedez? Sa inlocuiesc etrierul cu unul original din dezmembrari,sau sa cumpar un set de garnituri?
     
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Se salveaza un etrier daca se schimba la timp garniturile.
     
  4. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Am demontat etrierul,am scos pistonul si e foarte curat. A avut foarte putina mizerie pe el,dar s-a dus foarte usor.
    Am remontat totul,garnitura (desi are o parte lipsa,inelul care etanseaza pe cilindru e intact) a intrat mai greu dar am reusit sa o fixez la loc.
    Totusi,dupa toate acestea,se intampla acelasi lucru. Daca folosesc frana de picior,roata e blocata/deblocata corespunzator,dar daca trag frana de mana si o las apoi in pozitia de repaus,discul dreapta spate ramane putin infranat.
    Totusi,astazi mi s-a-ntamplat ca roata sa ramana usor infranata,desi nu am folosit deloc frana de mana.
    Am ramas in pana de idei,nu stiu unde mai poate fi problema.Oricum,voi inlocui acea garnitura,dar nu cred ca va schimba cu nimic situatia.
    Si inca o nelamurire: la actionarea franei de mana trebuie sa se simta o cursa libera la inceput,sau nu?
     
    Ultima editare: 16 Mar 2013
  5. DjMarinik

    DjMarinik 5th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2010
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 1.9 tdi 131 cp, fabr 2004
    Vezi sa nu ramana sufa de la frana de mana blocata pe undeva din cauza ruginei ,asa a patit un prieten.
     
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    -parghia de revenire a franei de mana lucreaza ok.

    Mai urmareste chestia asta insa pe un loc drept,masina imobilizata pe crick /elevator iti trebuie inca o persoana sa blocheze/deblocheze frana de mana ;urmareste parghia si in acelasi timp miscarea pistonului,daca o face ptr ca logica spune ca in cazul tau nu o face si ramane placuta pe disc.


    Acolo este un ax din cate stiu care rugineste din ce spune lumea;nu stiu daca merge inlocuit;eu am mers pe varianta etrier nou/schimbat garnitura rapid daca a fost posibil Succes.
     
    Ultima editare: 19 Mar 2013
  7. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    O sa urmaresc miscarea pistonului la actionarea franei de mana.
    Am luat un kit de garnituri pentru reparatie etrier,si printre altele include si un inel care nu stiu unde vine,poate ma ajuta cineva. E cel din dreapta,in foto.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    E o garnitura interioara a etrierului/pistonasului, daca o sa fie nevoie sa scoti pistonasul afara la inlocuirea garniturii de praf o sa vezi unde se afla.
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Romeo, în etrier se-ntâmplă ceva. Nu ştiu dacă pârghia revine total pe poziţia ei de repaus sau mişcarea de intrare-ieşire a pistonaşului, este perfect reversibilă. Mai ai acolo şi un compensator de uzură (pentru partea frânei de mână) care poate nu mai funcţionează cum trebuie.

    Întotdeauna am considerat această soluţie, o mare prostie. Sistemul este predispus la defectare, sau funcţionare anormală.
     
  10. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Salutare,Nelu.
    Tocmai am inlocuit garniturile,si pare sa functioneze ceva mai bine. Si ma refer strict la actionarea franei de mana,pentru ca daca folosesc doar frana de picior,discul e eliberat fara probleme (desi mi s-a-ntamplat o data sa nu folosesc deloc frana de mana,si si tot a ramas usor infranat discul)
    Am incercat ce mi-a spus Iulian,si am urmarit miscarea pistonului cand actionez frana de mana si,din cate am vazut,pistonul e impins si apoi retras in aceeasi masura. Arcul e suficient de tare,si impinge parghia franei de mana pana la capat.
    Deocamdata astept sa vad daca e vreo schimbare in bine dupa inlocuirea garniturilor.
     
  11. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Sunt tare curios ce arc recuperator ai montat acolo, eu de ceva vreme ma tot chinui sa gasesc asa ceva pe original dar nu gasesc nicaieri. Daca se poate o poza as fi de-a dreptu recunoscator. Eu am nevoie de arcuri la ambii etrieri
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta