Posibile probleme? La A3-ul prietenei, cumparat in decembrie 2015, cu aproximativ 16.000 km. Motor 1.6 diesel si s-tronic. Nu cunosc codul de motor si alte detalii acum, imediat ce am sa intru in posesia datelor , voi completa in profilul meu. S-a aprins astazi martorul pentru filtru de particule. Intrebarea este ce ar fi de facut? Mers la reprezentanta deoarece masina a fost cumparata de noua de la ei, se poate forta o regenerare cu VAG-COM-ul, sau regeneraea se face automat in momentul in care plec la drum lung? Multumesc frumos. Stiu ca raspunsul l-as fi gasit in manualul de utilizare, insa nu il am aproape in acest moment. Evident e in masina, iar masina e cu ea....
Iesit la drum in afara localitatii, mers constant cu motorul turat intre 2000 - 3000 de ture pana se stinge martorul - max. 20 - 30 min. Daca nu se stinge mergi la reprezentanta ar putea fi o problema.
Am si eu o problema : Nu se opreste ventilatorul de la motor nici atunci cand opresc motorul , inca merge , am asteptat 15 minute si el inca mergea . Daca insa pornesc motorul din nou, se opreste . Mentionez ca nu se intampla de fiecare data dar se poate intampla si de doua ori pe zi si e foarte enervant . Am fost la mecanic a verificat pe calculator si nu este nici o eroare . Masina este Audi A3 1,6 TDI -2014
Schimba mecanicul ca nu are habar despre ce vorbeste. Intra in regenerare DPF-ul. Trebuia sa stii asta inainte sa-ti cumperi masina. Citeste ca esti obligat sa lasi masina pornita pana se opresc ventilatoarele adica inceteaza procesul de regenerare al DPF-ului. Nu mai opri masina ca o sa ai mari probleme cu DPF-ul ulterior. Mergi cu masina pe autostrada sau daca nu ai prin preajma, mergi la un drum mai lung 20-30 minute dar fara sa opresti motorul asta ca sa termine procesul de regenerare DPF-ul. Citeste manualul masinii.
Daca ai fost la audi si ai primit update-ul cu scandalul diesel de acolo este "problema" regenerarea se face mult mai des.
Cam acelasi lucru l-am observat si eu + consum marit, e vorba la mine de 2.0 tdi 150cp Ieri ventilatorul mergea in draci, m-am gandit ca poate este de la DPF asa ca am stat sincer 30 minute cu masina pe loc si parca nu mai termina, statea turata si la 1000 rpm. La un moment dat am apasat eu pe acceleratie si si-a revenit la 800 rpmuri si am plecat acasa. Ma cam ingrijoreaza situatia sincer (mai ales ca masina nu este nici noua si abia am achizitionat-o) ,sa nu fie vorba totusi de altceva.
Salut acelasi tip de motor am si eu ca tine 2.0/150cai la fel face si la mine dupa ce termina regenerarea ramane turata am puso pe tester nu da nici o eroare de la dpf.
De asta intrebam, ultimul Audi (A4 B7) nu avea DPF, ultima masina a fost un GOLF 7 benzinar la fel fara DPF, daca nu mai auzeam si nu mai citeam pe aici pe forum incat sa fiu cat de cat informat, probabil intram putin in panica si ma duceam pe nu stiu unde problema hai sa zicem ca ar fi de la DPF, dar de ce nu anunta cumva ca face acea regenerare incat sa stiu ca despre asta este vorba, asa doar pe dibuite (ca nu mai merge SS, ca aud ventilatorul motor), cam aiurea faza...
Salutare, Am masina din profil, 207.000 km si azi mi s-a topit efectiv senzorul de presiune DPF. Am lasat masina la service si luni vreau sa l inlocuiesc. Totul s-a intamplat pe autostrada, dintr-o data nu mai tragea motorul, a aparut martorul de bujii incadescente, apoi cel motor. Acum clipeste cel de bujii si cel de motor sta aprins. Tin sa precizez ca se opreste motorul cu vibratii serioase, la fel si pornirea este, tot cu vibratii si mai greoaie (ca timp ma refer). Motorul sta mai turat la relanti, aproximativ 950 rpm. Pe langa asta mi-au aparut si erori la frana de mana electrica si la sistemul start&stop. Aveti idee care ar putea fi cauza ? Multumesc.
Salutare ! Vin si eu cu cele constatate in urma curatarii prin spalare a Filtrului de Particule (masina are 200137 km) ; filtrul nu era inca blocat si nu aveam martori aprinsi in bord dar isi facea regenerari destul de des (la 80-130 de km in oras / 200-250 in afara orasului). Dupa primele sute de km lucrurile sunt in regula , am avut doar o regenerare si presiunea diferentiala este undeva la 7-8 milibari la relanti. De asemenea exista o mica schimbare in raspunul la acceleratie , in special in zona de sub 2000 rpm. O sa revin cu update-uri pe masura ce se aduna km. ESTE FOARTE IMPORTANT ca imediat dupa operatiunea de curatare (prin spalare) sa lasati masina 20-30 de minute sa mearga la relanti pentru a permite lichidului ramas in filtru sa se evapore , iar apoi pentru macar inca 30-50 de km sa se mearga linistit pentru a permite uscarea completa a filtrului (altfel , umezeala + funingine => filtru blocat complet). Mentionez ca nu am avut deloc incredere in solutiile astea de curatare a filtrului si inca am banii pregatiti sa il schimb , dar momentan pare ca exista si alte solutii
Salutare, Si eu am avut momente in care ventilatorul mergea, chiar si dupa ce am oprit motorul. Am vorbit cu cineva si mi-a zis ca e normal, motorul e incins (afara e cald acum) si raceste motorul. Mentionez ca nu e mecanic cel care mi-a zis asta, asadar vorbea prostii, dupa ce am citit aici. Apropo, e ok sa cureti filtrul de particule sau mai bine il schimb ? Il las si eu pornit motorul cateva minute vreo 20 minute la relanti. Credeti ca ar trebui sa am motive de ingrijorare ?
Va salut . De curand am achizitonat un Audi A3 8V 1.6 tdi 110 cp Euro 6, CRKB , din Germania , adusa personal pe roti . Dupa cateva zile dupa ce am adus masina am schimbat kitul complet de distributie si uleiul + filtre . Toate bune si frumoase insa dupa 2 3 zile mi a aparut in bord martorul Check Engine , insa fara probleme , masina tragea la fel de bine nu statea turata sau alte probleme de acest gen . Martorul a aparut in urma schimbarii distributiei si filtrelor timp in care venind din germania cu masina nu am avut nici o problema nici un martor aprins absolut nimic ,masina a rulat impecabil . In urma unei diagnoze VCDS a aparut eroarea P2002 Efficency Below Threshold MIL ON-Confirmed , multi mecanici spunand ca DPF -ul este infundat si ca sunt nevoit sa merg putin cu ea mai turat undeva la 3000rot/min o perioada de timp , masina abia fiind adusa de aproape 5 zile in care nu cred ca ar fi avut timp sa se infunde asa de repede deoarece nu prea rulasem cu ea . Valorile DPF-ului sunt urmatoarele : soot mass calculated 15.52g soot mas measured 9.75g km since last regen 14 oil ash mass 44.2g ash load limit 80.00g Masina ruleaza perfect , porneste la sfert , consumul este unul foarte bun atat urban cat si extra-urban , alimentez numai cu motorina de la Rompetrol EfixS B0 , toate aceste probleme au aparut in urma schimbarii kit-ului de distributie . Am inteles ca poate fi de la un senzor insa nu stiu exact despre ce este vorba , daca a mai trecut cineva prin aceasta problema va rog sa imi spuneti cum ati scapat de ea . Va multumesc !
De unde ai tras tu concluzia asta complet gresita ? Nu are nici o legatura schimbatul distributiei cu DPF-ul. Aici ai citit: https://www.clubaudi.ro/threads/fil...lytic-reduction-la-a4-b8-si-b8-5.38125/page-6 Sau tot ce este scris pe forum este scris degeaba ? Fara suparare dar cat tupeu poti sa ai ca sa scrii pe forum, fara sa citesti absolut nimic, chiar in ziua cand te-ai inscris pe forum ? Sau cata lene poate fi din partea ta ca sa nu cauti singur la un click distanta rezolvarea ? Oricum ultimele 2 mesaje vor fi sterse. Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers. Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.