1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A4 B7 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de pacolino, 30 Iul 2010.

  1. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Cati kilometrii are acum masina? Ce norma de ulei folosesti? Cand a fost schimbat uleiul ultima data?
    Dupa sintome pare terminat, este posibil sa trebuiasca inlocuit.
     
  2. stefanel

    stefanel 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 S-line , 2.0 TDI BPW , Quattro , 2008
    Masina are 260.000 . Ulei folosesc de 2-3 schimburi Ravenol 5w30 VMP norma 507.00 . Uleiul il schimb la 10.000 km . Inainte foloseam Castrol Edge dar mi se pare mai bun Ravenol. Uleiul are acum 4600 km in motor. Mentionez ca acum 2-3 saptamani am dat DPF-ul jos si l-am suflat cu aer cu presiune si apoi cu apa cu preisune in sens invers si a iesit foarte putina negreala in urma acestui tratament. Dar mersul masinii nu s-a imbunatatit , face regenerarile tot la fel.
     
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Principala cauza a regenerarilor frecvente sunt senzorii de presiune. Alte motive mai sunt: consumul de ulei (turbina, semeringuri supape, motorul), daca nu citeste bine debimetrul, probleme la valvola EGR, termostat, injectoare. Daca face regenerare des, softul se modifica si schimba programul de regenerare, facand media la ultimele 5 regenerari.
    Ca o regenerare sa fie dusa pana la capat, trebuiesc indeplinite anumite conditii.
    Eu as mai verifica odata senzorii.
    Oricum, la 260.000 depinde cum a trecut prin viata, dar este posibil sa fi ajuns la cap de linie.
     
    Ultima editare: 9 Iun 2016
    stefanel apreciază asta.
  4. Alexey Volkoff 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2014
    Locație:
    Iaşi
    Masina:
    A4, 1.9, 1996
    Salutare,
    Am si eu o problema, sunt un nou detinator de Audi A4 2007 cu DPF. Acum o saptamana mi s-a aprins martorul "check engine" in bord si la o scanare mi-a dat eroare "sonda landa/lamda filtru de particule prea bogat" sau ceva de genu, am sters eroare, am continuat sa merg pana cand a aparut iar peste doua zile, atunci am initiat o regenerare fortata din vag si totul a fost efectuat cu succes. Dar acum am doua zile de cand s-a facut regenerarea, nu s-a aprins nimic in bord, dar ma inebuneste un fum alb, tin sa mentionez ca si inainte aveam fum, problema e ca fumul nu a disparut. Am verificat turbo, injectoare si egr si toate sunt in stadarde normale, care sa fie problema ?
     
  5. soosy

    soosy 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b7 motor 2000 tdi cod Blb
    Cum arat DPF-ul. Am o "toba" inainte de tubina din ce am vazut eu la motor. Acela e DPF-ul ? Daca il anulez trebuie si soft ?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Presupun ca ai fisierul PDF cu dotarile masinii, te-ai uitat daca masina ta a avut DPF din fabrica ? Pe stickerul din portbagaj te-ai uitat ?
    Decat sa stai sa astepti raspuns mai bine dadeai o cautare pe Google si aflai in 10 sec. cum arata DPF-ul.
    Tu iti amesteci singur ideile, "toba" zici si la DPF si la catalizator si la finala. Deci, taie frate tot, pune teava si da-i bataie.
    Da, daca il anulezi, trebuie si din soft. Asta daca nu e deja anulat.
     
    Vlad Tudor apreciază asta.
  7. brebenash 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4,2.0 TDI BLB,2005
    2.0 TDI 16 v (103 kw) cod motor BLB fabricatie 2005....are DPF?ca unii zic ca da ..altii ca nu...cum pot sa verific?
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este asa de greu sa te uiti in cartea de service la eticheta care scrie pe ea daca ai DPF, la eticheta din portbagaj aceeasi ca cea din cartea service, in decodarea VIN a masinii sau chiar dupa galeria de evacuare ?
     
  9. stefanel

    stefanel 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 S-line , 2.0 TDI BPW , Quattro , 2008
    Eu stiu ca motorul BLB nu are filtru DPF. Dar cum iti spun si colegii ca sa fii mai sigur te poti uita pe eticheta din portbagaj sau sub capota in partea stanga in fata filtrului de polen ai o placuta cu seria de caroserie , iar pe ultimul rand scrie EU4 (euro 4) si daca ai si DPF scrie EU4+ DPF.
     
  10. brebenash 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4,2.0 TDI BLB,2005
    Am verificat, nu am DPF. Multumesc.
     
  11. bogdan.lex

    bogdan.lex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 BPW, 140 hp, Multitronic, 2008
    Salutare,

    De vreo 1-2 luni DPF-ul meu parca se regenereaza din ce in ce mai des.Nu mi se aprinde nici un martor in bord, doar motorul incepe sa mearga altfel (Cand simt asta, deobicei merg mai turat prin oras, daca am ocazia chiar o si scot la drum lung vreo 15-20km). Intrebare la voi, credeti ca e de schimbat/anulat? Am atasat 2 printscreen-uri. Multumesc !

    Audi A4 B7 2008 BPW - Automat.
     
  12. bogdan.lex

    bogdan.lex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 BPW, 140 hp, Multitronic, 2008
    Scuze pentru dublu post dar vreau sa nu amestec printscreen-urile.

    Cand am postat mesajul anterior, masina mergea mai turat (facand regenerare) si imediat am postat print-urile cu valorile din timp-ul regenerarii. Acum va atasez inca 2 printscreen-uri dupa ce am mers cu ea 30-40 Km in treapta 4 la 2600-2800Rpm. Dupa aceasta operatiune, regenerarea s-a oprit. Rog un coleg mai experimentat sa-mi spuna in ce stare e DPF-ul. Multumesc !
     
  13. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Nu cred ca isi facea regenerarea in primul post : nu poti avea o temperatura de 138 grade in timpul regenerarii. Ajunge pe la 700 grade.
    Daca in 50 km de la regenerare e la 35% ai o problema. Fie ceva incarca DPF-ul foarte repede ( motorina nearsa, ulei in evacuare). Nivelul de cenusa invatat (17) este bun. Ai schimbat cumva DPF-ul?
    Ar mai putea fi o problema la unul din senzori. Cel mai des se defecteaza EGT-ul (poti incerca cu unul nou sau SH si vezi cum se comporta.
    Teava de esapament e curata sau ai ulei/ cenusa pe ea(da cu degetul)?
    Hint: ca sa vezi daca isi face regenerarea mergi pe canalul 69 sau 72 ( nu mai stiu sigur). Este canalul in care afiseaza o serie de biti: 1 si 0 pe ultimul cadran. Acolo poti vedea daca e regenerare normala, cate regenerari nereusite, etc.
     
    bogdan.lex apreciază asta.
  14. bogdan.lex

    bogdan.lex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 BPW, 140 hp, Multitronic, 2008
    Salutare, am temperatura de 138g, deoarece ma indreptam spre serviciu si cand aproape sa ajung a inceput sa imi stea turata in 1500Rpm. Am oprit masina, si dupa 40 min m-am intors cu tot cu diagnoza la ea. Probabil a avut timp sa se raceasca in acest timp. Am pornit-o am dat 1 tura si i-ar statea turata, am zis ca hai sa ies cu ea sa ii fac regenerare ca nu apucase sa isi faca. Am iesit si am repostat acele printscreen-uri.

    In evacuare nu am ulei. Am doar cenusa. Am avut acum cateva luni (martie-aprilie) probleme la turbina, dar am schimbat-o, atunci imi baga ulei pe evacuare. Acum nu am gram de ulei.

    Masina o am din Ianuare 2016, nu am schimbat filtru de particule si nu stiu nimic sa fi fost schimbat. Unul din senzor l-am schimbat (Oxygen Lambda Sensor E1 S1 - cel de deasupra DPF-ului) daca la acesta te referi (sau te referi la EGR?). O sa revin si cu print-uri pe celelalte canale. Multumesc !
     
    Ultima editare: 23 Aug 2016
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca turbina a ajuns in stadiul de a baga ulei pe evacuare, este posibil ca filtrul tau sa fie compromis deja. De ce nu scapi de el ?
     
  16. bogdan.lex

    bogdan.lex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 BPW, 140 hp, Multitronic, 2008
    Audi66, nu am avut probleme cu el si nu l-am bagat in seama, dar acum ma deranjeaza ca din ce in ce mai des isi face regenerare, si cred ca scap de el. (La inceput credeam ca ai probleme la RAR, dar am vazut ca nu)

    Sorin87 am atasat si celelalte canale. (72 e gol)
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu sunt probleme la R.A.R.
    Filtrul tau avand deja 8 ani si banuiesc ca peste 200.000 km, e deja obosit.
    Din cauza unui DPF se pot intampla multe, de la a te invarti pe langa masina in mijlocul drumului, pana la a distruge motorul.
     
    bogdan.lex apreciază asta.
  18. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    70 era canalul.
    Daca turbo ti-a bagat ulei la un moment dat unde crezi ca s-a oprit uleiul? In mod normal dupa faza cu turbo, trebuia dat jos si curatat cu aer cald. El a inceput sa isi faca figuri dupa ce ai rezolvat problema cu turbo, corect? Nu poate sa elimine uleiul si de asta se infunda mai des. Iti dai seama cat ulei a bagat turbo de a ajuns pe esapament. In plus daca observi, desi si-a facut regenerarea (dupa cum tu spui) nu a resetat nr de km de la ultima regenerare ( la 50km aveai 35% si acum la 70km ai 7%). In mod normal ar fi ideal ca dupa 70km sa ai incarcare 7% dar la tine a mai facut o regenerare intre timp.
    Asa cum recomanda si colegul audi66 cel mai bine e sa il dai jos. Nu mai ai stresul regenerarilor si alte probleme. Eu sunt super multumit de cand l-am eliminat. Mi-am facut si soft de putere. Un soft bine facut nu iti da fum la accelerari normale, daca ti-e teama de asta.
    P.s vorbeam de senzorul EGT - 8E0131552P
     
  19. bogdan.lex

    bogdan.lex 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 BPW, 140 hp, Multitronic, 2008
    Cam asa este. Am inteles. O sa-l dau jos ca nu vreau sa ma trezesc la surprize pentru un nenorocit de filtru. Multumesc frumos pentru informatii.
     
  20. Bogdan1511 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2015
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, 2.0 diesel , 2007
    Salut,
    Cine poate da un raspuns concret.
    Ce reprezinta -
    1.Particle filter load coefficient
    2.Particle filter carbon mass
    3.Carbon mass learned value
    Particle filter carbon mass este peste max in testul atasat.
     

Distribuie pagina asta