1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A4 B7 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de pacolino, 30 Iul 2010.

  1. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    O sa-l schimbi si DPF-ul pus recent daca nu rezolvi problema "pierderii de ulei". Fum ALBASTRU=ulei ars.
    Unde ai reconditionat turbina?
    Poti da jos galeria de evacuare sa vezi cum arata supapele. Daca ai ulei pe coada trebuie refacuta chiulasa, daca nu, turbina "ti-a luat-o pe ulei".
     
  2. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Salutari tuturor
    Am un A4 1.9 TDI B7 116cai BRB DPF din 2007
    Am pornit-o dimineata fara problemesi la 5 minute dupa prima cheie am plecat la drum. Am parcurs 2 km in treapta 1 sub 2000 rotatii, am iesit la drumul principal dupa 2 km, totul perfect s-a ridicat apa tot, dar simteam ca nu trage cum trebuie.
    Am ajuns in oras, am coborat la un magazin, am vazut ca scotea un abur intepator (niciodata nu a mai facut asta, doar caldura iesea) si am mers sa alimentez. Am oprit motorul, am alimentat, am pus contactul, am pornit dar la pornire parca ceva in neregula, oarecum mai greu sa zic.
    Am mers la tester imediat, am facut scanare pe toate modulele si nu a gasit nimic.
    A scanat injectoare, turbina, absolut tot si iar nimic.
    Eu i-am zis de acel abur cu miros si l am rugat sa verifice DPF-ul.
    A gasit valoarea de 79 incarcarea cu cenusa si scria ca si-a facut regenerare in urma cu 160 km. Am facut si 2 foto.
    Nu s-a aprins niciodata in bord nimic dar masina pare "gatuita"
    Am mers cu ea 20 km in treapta a 3-a la 3000 rotatii, am pus testerul si aceeasi valoare la cenuşă.
    Ce sa fie, ce ma sfatuiti ?

    1547650958340241603145.jpg 1547651081727157906921.jpg
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Ce sa fie?
    In primul rand, ai incarcare 8.3% asa ca nu ai nici o problema de incarcare cenusa. Ce inseamna 79-le ala? Nu cumva ar trebui sa te uiti la procentul de incarcare? 8.3% e chiar bine.

    In al doilea rand, cand se face regenerarea nu se aprinde nici un martor/bec. Daca se aprinde iti spune ca ar vrea sa faca regenerarea insa are nevoie de ajutor in ce priveste cresterea temperaturii peate 450 grade.

    Apoi, la tine dupa ce ai mers cu masina 20 km la 3000 rpm, nu ai cum sa ai 168 grade C in filtru. Ori ai facut pozele astea dupa 10 minute dupa ce ai facut tura asta, ori te minte sonda de temperatura. Insa daca te mintea sonda, nu aveai incarcarea de numai 8.3%.
     
  4. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Deci, sa las masina asa?
    Eu am alimentat in Rep Moldova un full (cea mai buna motorina la ei) si am zis ca de la ea mi se trage.
    Valoarea de la cantitatea de cenusa tre sa fie sub 60% din cate am inteles. Fotografia este la 10 min dupa ce m am dat jos de pe drum national si am mers in oras pana la tester..am asteptat 2 min pana a venit domnul cu testerul. Curat EGR? l am curatat acum 4000km
    Las masina in pace?
     
  5. Scorpyon

    Scorpyon Silver Member

    Înscris:
    10 Iun 2011
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI
    Asa scot toate iarna cand pornesti caldura in masina la scurt timp (5-10min) , un abur "intepator"... insa dispare dupa un timp :) (am vazut la mai multi)
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eduard citeste te rog eu topicul acesta despre DPF si toate topicurile despre motorul care il ai si despre motoarele 1.9 TDI existente pe forum.
     
  7. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Astept o parere...
    Am mai scris pe aici cate ceva..se pot urmari posturile mai dus..am observat ceva...
    De prin februarie sunt prin Franta..masina a mers 2500km fara probleme si merge si functioneaza corect si acum.. insa:
    Fiind un oras aglomerat, desi o tin cat pot de mult intre 2000-3000 rot/min cam la 2 saptamani am observat ca isi face regenerare singura..fara sa se aprinda martorul in bord. O tin la drum pe pilot minim70 km/h in maxim 3000 rot/min si totul e ok. Ieri insa, am intrat in parcare, motor pornit, cobor, pun mana la esapament, simt ca era pe regenerare, ies cu ea la drum, fixez pe 2600 rot/min pe pilot, ma apropii de o masina din fata, turez pana la 3000 si depasesc, fixez pilotul la 3000, in spate nor de fum alb Mai fac 500 m, trag pe dreapta, motor pornit, cobor, la esapament doar caldura intensa, urc si pornesc, in treapta 3 la 2800 rot/min pentru 15 secunde iar nor de fum alb si lasand-o fixata cum era dupa 15 secunde nu mai vad fum. Rulez inca 10 km, trag pe dreapta, la esapament doar caldura dar fara debit, ca in regim normal de functionare. Este prima data cand imi da "fumul asta" sau ce o fi fost. Intrebarea: e normal ? Ati mai patit ? Sa ma astept la ceva ?
     
  8. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Regenerarile nu se fac pe pilot automat!
     
  9. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    De ce spui asta? Poti sa dezvolti?
     
  10. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Despre ce regenerare vb ? Pasiva sau activa? La cea pasiva se incinge suficient dpf si se face. La cea activa -martor aprins-trebuie indeplinite anumite conditii. Daca tu ai cutie automata cum o tii in 1800-2500 ture in 70km/h in viteza 4/5? Va schimba automat in viteza urmatoare. In plus, daca ai o pb la dpf nu vei putea activa pilotul automat.
     
  11. Siegfriedbrunnen

    Siegfriedbrunnen 5th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2015
    Locație:
    Mannheim - Germania
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 116CP cod motor BRB 2007-Golf 5 2007 1.6 benzina 102cp
    Bună ziua Domnilor
    După 3 ani și jumătate de când dețin mașina din semnătură mi s-a aprins martorul de la DPF. Masina are 137.000 de km, nu am avut până acum nicio problema cu filtrul de particule, uleiul are 5000 de km, liqui molly, de când am schimbat si axa cu came, tacheți, etc..turbina în parametri, curățată acum un an, ulei consuma cam 500 ml la 10000 km. Am scos-o aseară prin pădure la 3000-3200 de turatii în treapta a 3-a de viteză și după aproximativ 20 de km s-a stins martorul. De la ultimul drum lung de autostrada de 1300 km am facut doar 700 de km din care 200 pe Autobahn iar restul local. Fac si drumuri scurte de 4 × 1 km pe zi cand nici nu se încalzește motorul. Credeți ca i se apropie obștescul sfârsit sau a avut nevoie de o regenerare forțata ? Nu am vcds pe aici si peste 2 luni ajung în țară si atunci pot face un examen mai amănunțit. Problema e să țină până atunci. Prin februarie la o ultimă scanare era totul ok.. Multumesc.
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Stai linistit inca, daca si-a facut singura e ok. Dupa drumurile alea scurte, cand poti, scoate-o putin la alergat, eventual verifici sa fie cam la km la care si-a facut regenerarea acuma, adica undeva peste 500-700 km da-i un cox de vreo 20-30 km la 3000 rpm.
     
    Siegfriedbrunnen apreciază asta.
  13. Siegfriedbrunnen

    Siegfriedbrunnen 5th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2015
    Locație:
    Mannheim - Germania
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 116CP cod motor BRB 2007-Golf 5 2007 1.6 benzina 102cp
    Multumesc de raspuns Nucu..asa sa fie..! Ce pot sa mai adaug esta ca nu am simtit niciodata nicio regenerare, s-au facut toate in mers?? Am facut 50000 de km cu masina preponderent pe autostrazi si drumuri lungi exceptand aceste 4*1km zilinic ( 5zile pe saptamana) dus-venit, dus-venit de la arbeit...
     
    Ultima editare: 24 Apr 2019
  14. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    @Siegfriedbrunnen, nu te ingrijora..
    Eu de 2 luni, de cand am ajuns in Franta, m-am speriat un pic dar m-au calmat cei de la Audi.
    Am mers in fiecare zi drum scurt 4 km..(1x4) dus-intors plus dus-intors...fara sa se incalzeasca masina. Faceam drumul asta 7 zile si sa spun inca 200km oras. In a 7 a zi masina facea regenerare, fara sa aprinda ceva. Dupa ce mi-a lasat si ceva"fum ceata" in spate la o regenenerare.. am mers la reprezentanta. Mi-au spus ca "e normal sa faca regenerare mai des pt ca opririle si pornirile sunt mai dese plus mers bara la bara.. 500km facuti de mine in regim 4×1km plus oras nu este tot una cu 500 km mers autostrada. Sa stau calm dar sa o las sa se regenereze".
    La mine nu s-a aprins nimic in bord dar mereu, cand ma pregatesc sa opresc motorul, sunt atent daca imi merge ventilatorul sau are debit ridicat de aer fierbinte la esapament.
     
    Siegfriedbrunnen apreciază asta.
  15. Filip Iulian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 B7, 1.9 TDI 116 cai, an 2006
    Salutare tuturor,
    Am o nelamurire. Detin un Audi A4 B7 1.9 tdi BKE de un an si jumatate. Si la inceput la prima revizie am aflat la service ca masina are filtru si ma consolasem cu aceasta idee :) acum dupa ce am citit sute de postari aici pe forum nu stiu ce sa mai cred. Ba ca are ba ca nu, ba ca e inscriptionat pe sticker la roata de rezerva, ba nu stiu unde. Daca ma poate ajuta cineva cu informatia daca am sau nu filtru ?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da n-ai putea scrie seria aia tu, trebuie sa o descifram noi :asskicking:
    Nu ai filtru de particule. Ai doar pregatire pentru filtru de particule.
     
  17. Filip Iulian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2018
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 B7, 1.9 TDI 116 cai, an 2006
    Multumesc pentru raspuns.
     
  18. Meianu Marian 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2016
    Locație:
    Olt
    Masina:
    Audi A4 , 2.0 TDI - BPW , 2007
    Salutare tututor! Vă rog să mă ajutați cu o opinie referitor la starea filtrului de particule. Este vorba despre un A4 B7 2.0 TDI BPW. Actualmente am 297.000 km cu filtrul de particule activ. Am impresia că își face regenerări cam des (la aproximativ 240 km) iar uneori când se regenerează se aude un sunet metalic, de la turbo cred, gen blow off . Mașina funcționează perfect în rest. Vă atașez o poză cu valorile filtrului la 20 minute după regenerare. Mulțumesc mult!
     
  19. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    La ce valoare a cenusei(canalul 68, casuta2) ai, esti fericit ca iti face la 240km.
    La peste 60gr producatorul recomanda inlocuirea filtrului. Al tau a depasit de mult acest prag.
    Si presiunea diferentiala e mare. F probabil DPF-ul tau e ca un dop pentru turbo si, in timp, o sa cedeze si ea.
     
  20. Meianu Marian 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2016
    Locație:
    Olt
    Masina:
    Audi A4 , 2.0 TDI - BPW , 2007
    Am înțeles. Îmi poți spune, te rog, dacă îl curăț, se va îmbunătății starea acestuia ?
     

Distribuie pagina asta