1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF si AdBlue - SRC (Selective Catalytic Reduction) la A4 B8 si B8.5

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de bogdann, 28 Mai 2012.

  1. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Problema aia cu tabla am avut-o si eu, e un scut din aluminiu, care probabil nu a fost montat inapoi corespunzator.
     
  2. Mihaiaud 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2.0 tdi 2010
    Cel de la capatul de bara, ala din aluminiu ?
     
  3. catalinio

    catalinio 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDI 143CP CAGA, Multitronic, Dec. 2010
    salutare, ma puteti ajuta si pe mine sa inteleg problema de mai jos (Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDI 143CP CAGA, Multitronic, 2010)

    1. am aprins permanent, in timpul mersului, martorul de motor (poza care seamana cu un motor) - am continuat sa merg 400 km, pana acasa, iar motorul merge normal

    2. pe vag com (acasa) am gasit urmatoarele 2 erori:
    Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb
    Part No SW: 03L 906 022 MK HW: 03L 906 022 B
    Component: R4 2,0L EDC H14 8441
    Revision: 11H14---
    Coding: 0104002C02072120
    Shop #: WSC 79324 146 90730
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MK A01009
    ROD: EV_ECM20TDI03L906022C.rod
    VCID: 7AFB146AFD7F54CEDA7-802F

    2 Faults Found:
    5182 - Particulate Trap Bank 1
    P2002 00 [232] - Efficiency Below Threshold
    MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 139
    Mileage: 78215 km
    Date: 2015.01.10
    Time: 18:25:51

    5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
    P2453 00 [096] - Implausible Signal
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Readiness: 1 1 0 0 0

    Eu inteleg ca:
    1. la prima problema trebuie sa citesc cata cenusa am in filtru (ca in mesajul #16) si daca e prea multa sa ii fac o regenerare fortata (ca aici)
    2. la a doua problema pot incerca stargerea erorii si sa astept sa vad daca mai apare, caz in care trebuie sa ma duc in service sa imi schimbe "Differential Pressure Sensor"

    (Eu am folosit masina cam 12.000km - 4 luni, si nu am simtit niciodata turatia ridicata, semn ca si-ar face regenerarea DPF-ului, poate ca am multitronic si nu am observat turatie vs. viteza vs. treapta de viteza. Oricum inteleg ca atunci cand isi face regenerarea se aprinde un martor specific pe bord, pe care nu l-am vazut niciodata aprins).

    multumesc,
     
  4. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Eu zic sa mergi de urgenta si sa iti inlocuiesti senzorul de presiune diferentiala. Acest senzor defect este cauza multor cheltuieli referitoare la infundarea DPF-ului. Multi realizeaza asta cand este tarziu sau foarte tarziu si trebuie ori sa faca regenerare fortata, ori sa dea filtrul jos la curatare fizica sau sa il anuleze permanent.
     
  5. catalinio

    catalinio 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDI 143CP CAGA, Multitronic, Dec. 2010
    Mi-am facut programare la service, insa am mai cautat putin pe net. Legat de senzorul de presiune, aici zice ca ar putea fi siguranta senzorului G450 arsa. Cred ca sunt slabe sanse totusi, daca s-a ars siguranta, probabil ca are senzorul un defect, deci tot trebuie schimbat.
    Nu am gasit in manual, locatia sigurantei de DPF sau alt senzor (nici nu stiu exact cum se numeste). Ma poate ajuta cineva, ce siguranta sa verific? Sau macar in ce compartiment (din cele 3: sofer, pasager dreapta si portbagaj), sa nu masor peste tot. Am gasit ceva si am verificat, dar nu e arsa (inteleg ca portbagaj, zona de sigurante rosii) aici, dar nu e sigur: I have checked the fuses in the boot (right side) using a multimeter (whitout taking the fuses out) and found one fuse blown. 15A blue in the Orange/Red fuse carrier. (According to the manual it's "Socket, centre console, rear").
     
    Ultima editare: 13 Ian 2015
  6. niki24

    niki24 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,170CP,2004.
    schimba senzorul in cel mai scurt timp ptr. a nu marii costurile...
     
  7. catalinio

    catalinio 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2014
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDI 143CP CAGA, Multitronic, Dec. 2010
    L-am schimbat aseara in service, pe garantie, apoi au facut si regenerare fortata. Problema pare rezolvata.
     
    Ultima editare: 14 Ian 2015
  8. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Salutare,

    Am un Audi A4 B8 2008 2.0 TDI 143cp, 280.000km, si azi dimineata in drum spre munca s-a aprins in bord martorul cu filtrul de particule. Precizez ca am masina de aprox 13.000km/6 luni ca tocmai ma gandeam sa-mi fac schimbul de ulei in 2-3 saptamani. La sfarsitul lunii Aprilie am fost cu ea in service pentru Service Inspection, acela din 30.000km in 30.000km si baietii nu i-au gasit nicio eroare/nicio problema, mi-au recomandat doar sa schimb placutele de frana pe fata ca cica ar mai fi avut 2-3 milimetrii, ceea ce am si facut.
    In rest, nicio eroare, nicio recomandare, uleiul nu trebuia schimbat inca si fiind acolo chiar le-am cerut sa investigheze putin masina pe la filtru DPF, distributie, directie, ambreiaj, volanta, lichid servodirectie/frana/racire motor ca sa stiu la ce sa ma astept in viitorul apropiat, mi-au resetat si intervalul de Service Inspection mi-au schimbat placutele de frana pe fata si atat, au zis ca totul e in parametrii normali.
    Bun, revin la martorul aprins azi dimineata, cand l-am vazut aprins am ales o ruta mai pe lung catre munca, aprox 10km unde am mers cu masina in viteza a 3-a, aprox 2200-2300rot/min, aprox 60-70km/h, cu oprire la vreo 3 semafoare, cand ajung in parcarea de la munca si dau cu spatele sa parchez se aprinde spirala in bord, palpaia intermitent, nu opresc motorul si ies cu ea din nou, altii vreo 10km, poate 15km maxim in care am mers cu viteza pana in 100km/h si turatii 3000-3200rot/min, simteam ca masina nu trage cum trebuie, am mers asa pana s-a stins spirala din bord, motorul si-a revenit, simteam ca trage din nou si m-am intors inapoi la munca, martorul de filtru de particule a fost tot timpul in bord si nu s-a stins. Am ajuns in parcare la munca, am stat in masina vreo 2-3 minute, motorul statea la liber la aprox. 800rot/min cu un consum instant de 0.7 l/h, cum sta de cand am masina, am oprit masina ca n-am avut ce sa-i mai fac.

    Mai precizez ca nu merg cu ea subturata, nu respect ce apare in bord cand sa schimb viteza ca as schimba si pe la 1500-1600 si as merge cu a 5-a cu 70km/h, eu schimb viteza in 90% din cazuri la peste 2000 rot/min si in trafic sau la semafor pornesc mai tafnos de pe loc sa nu tin lumea la coada, trec de 2500rot/min, schimb si la 3000rot/min, consum am 9-10l/100km in oras si in afara 5.5-6.5l/100km cu jante 18"/245 40 R18, consumuri de care sunt multumit.
    Conduc in preponderenta in oras dar de cel putin 1 data pe luna ies din oras si fac aprox 500km din care marea parte, 70%, merg constant cu viteze de 100-120km/h. Acum trei saptamani am fost la Budapesta unde am facut pe autostrada aprox 250km constant cu 130-140km/h. Acum 2 saptamani am fost la Bucuresti unde iar am am mers cu viteze de regim extra-urban.

    Daca ar fi vorba de regenerare al DPF-ului cred ca a avut masina ocazii suficiente sa-si faca cate regenerari vrea.
    Ma tem ca proprietatile de regenerare ale DPF-ului s-au diminuat, adica e DPF-ul pe duca mai degraba decat acel senzor de presiune diferentiala, despre care vorbeste toata lumea, care ar da peste cap DPF-ului si de acolo sa apara eroare.
    Totusi n-ar fi rau sa scap doar cu schimbatul senzorului respectiv.

    Ce ma sfatuiti sa fac?

    1) Ies cu ea pe autostrada vreo 100km cu o viteaza si turatie constanta? Daca da, care ar fi viteza si turatia ideala?
    2) O duc in service sa-i faca o diagnoza electronica? Sunt la Cluj, sa evit service-urile, pentru o diagnoza nu este nimeni pe aici vreun coleg forumist care sa ma ajute? Dau o bere ;)

    Astept sfaturile voastre!

    Mersi!
     
  9. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    eu zic sa mergi la o diagnoza, sigur s-a stocat o eroare, iar la diagnoza poate sa-ti spuna cata cenusa ai in filtru de particole, eu am verificat si aveam parca 1.2litri adica 8 grame (aprox 220 mii km reali) din maxim 43 grame (cand trebuie schimbat)

    la cum spui ca ai drumuri nu cred ca ar fi trebuit sa fie nevoie de regenerare in oras si daca s-a aprins si spirala vezi sa nu fie ceva mai rau si sa nu agravezi situatia cu un drum de 100km
     
  10. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Intre timp am mai citit diverse forumuri si am aflat ca acea spirala se aprinde si palpaie intermitent si daca e dus switch-ul de la pedala de frana si cred ca se leaga lucrurile intre ele deoarece in ultimele 2 luni am patit de 2-3 ori doar, ce-i drept, ca atunci cand dadeam cu spatele sa parchez si apasam frana sa ma opresc imi aparea instant eroare in bord de bec de frana ars pe spate, dupa ce reporneam motorul disparea eroarea. In dimineata aceasta intamplarea face ca exact cand dadeam cu spatele sa ma parchez in fata unui magazin sa-mi iau tigari mi s-a aprins mai intai martorul de filtru de particule si apoi in parcare la munca tot cand parcam cu spatele si am pus frana mi s-a aprins si alt doilea martor cel de forma unei spirale. Incredibil ce coincidenta sau ce nebunie cu rahatul ala de switch de la pedala de frana!

    Tre sa verific daca imi functioneaza franele pe spate, ca cica atunci cand e dus switch-ul nu functioneaza, asta ar explica tot.

    Nu mai stiu ce sa cred! Poate e vreo prostie ce vorbesc aici... dar am luat informatiile astea de pe diverse forumuri de specialitate.

    Sa ies de la munca si vad ce fac, si cum procedez.. m-as duce si la o diagnoza numa sa gasesc vreun service care sa ma rezolve azi sau maine. Pff!
     
  11. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    primul pas e sa mergi la un service sa vada ce erori ai stocate, nu ar trebui sa-ti ia multi bani pt. ca dureaza maxim 5 minute de legat laptopul, acum depinde si de service, la reprezentanta sigur e foarte scump dar la un service normal ar trebui sa fie un pret decent
     
  12. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Asa am sa fac, acum incerc sa gasesc un service care sa ma primeasca astazi sau maine, dar cam greu.

    Multumesc anticipat!
     
    CIRSTOIU ADRIAN și farco apreciază asta.
  13. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Asadar, cum n-am gasit niciun service disponibil astazi sa imi faca diagnoza, mi-am luat inima in dinti si am facut cu masina aprox. 20km la viteza constanta 70km/h pe tempomat, fix 2000rot/min si adio martor DPF si martor spirala, masina trage bine, motorul merge rotund.

    Ce ziceti, si-a revenit? A reusit sa-si faca regenerarea asta "asistata" si acuma e ok filtrul de particule?

    Saptamana care vine vreau sa-mi iau interfata de diagnoza VAG COM/VCDS 12.12 si o sa ma pun sa "sap" putin sa vad si cat este de incarcat filtrul de particule, ce ma paste pe viitor. N-o sa mai reuseasca sa ma tina in suspans si sa ma ia prin surprindere de acum inainte! :)
     
  14. thor4ever Silver Member

    Înscris:
    23 Iun 2014
    Locație:
    sebes-alba
    Masina:
    Audi a4 avant, 2010, CAHA-170hp
    La cat costa vag comul ma mir ca nu l ai luat pan acum.Este o optionala care trebuie luata in acelasi timp cu masina.
     
  15. roland85 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2015
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi A4 ,2010
    salutare
    Am un audi a4 2.0 tdi 2010 si acum 2 zile a aparut martorul de la DPF acel deptunghi cu puncte in interior asta a fost primul martor dupa care a mai aparut inca unul cel cu motorul, scuze dar nu ma pricep.
    asa si ieri am facut iesirea pe autostrada pr regenerare acel dreptunghi cu puncte in interior a disparut dar celalalt nu. Va rog foarte mult daca puteti sa imi dati cateva sfaturi ce trebuie sa fac ? multumesc!
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa o diagnoza pentru ca pe ghicite nu stie nimeni motivul, martorului aprins in bord. Bafta.
     
  17. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Mentionez ca de alaltaieri dimineata s-a aprins in bord martorul de forma unui motor (MIL), am achizitionat pana la urma interfata de diagnosticare VAG-COM si in urma scanarii cu VCDS 12.12 am ajuns la urmatoarele rezultate:

    Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb
    Part No SW: 03L 906 022 B HW: 03L 906 022 B
    Component: R4 2,0L EDC H01 3210
    Revision: --H01---
    Coding: 0104002C18072118
    Shop #: WSC 99999 1023 2097151
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022B A01014
    ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod
    VCID: 24470A1B2F2E243ED0B-8071

    2 Faults Found:
    5188 - Diesel Particle Filter
    P2463 00 [032] - Excessive Soot Accumulation
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 287043 km
    Date: 2015.07.03
    Time: 07:21:39

    5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
    P2452 00 [175] - Elect. Malfunction
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 3
    Mileage: 287124 km
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:00:00

    Readiness: 1 1 0 0 0

    Din ce am citit pe forumuri din toata lumea am ajuns la concluzia ca 5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor este Senzorul presiune diferentiala/Senzor presiune gaze evacuare/ Senzorul G450, am intalnit toate cele trei denumiri pentru acest senzor.
    Bun, eroarea este P2452 00 [175] Electric Malfunction, asadar cred ca s-a dus sau nu functioneaza in parametrii. Daca e Electric Malfunction oare nu e vreo siguranta sarita sau vreun contact imperfect/intrerupt? Peste tot parerile sunt impartite.
    L-am cautat sub capota si vedeti in poza atasata ce am gasit, dupa ce l-am comparat cu zeci de poze de net am ajuns la concluzia ca asta este, voi ce ziceti?

    Referitor la prima eroare 5188 - Diesel Particle Filter P2463 00 [032] - Excessive Soot Accumulation, e clar ca de la senzorul acesta s-a imbacsit.
    Datorita faptului ca o sa comand maine senzorul si sper ca pe Sambata sau cel tarziu Luni sa-mi ajunga si eu intre timp tre sa fac aprox 400km in weekend, ce ma sfatuiti sa fac? Sa fac o regenerare fortata maine inainte sa pornesc la drum si apoi Sambata sau cel tarziu Luni sa montez senzorul si doar sa-l adaptez cu VCDS si ciao.. sau sa evit drumul din weekend, sa astept piesa, sa o schimb si sa-i fac regenerarea?

    Daca-mi vine senzorul Sambata atunci o sa fac doar 200km dupa care o sa-l schimb.

    Km astia ii fac in proportie de 90% in regim extra urban, risc sa infund de tot filtrul DPF daca ma risc sa merg asa cu acel senzor defect?

    Precizez ca masina trage normal, nu simt disfunctionalitati sau anomalii la regimul de functionare.

    Apropo, am umblat pe la senzor, l-am miscat, am impins mufa, l-am curatat putin apoi am sters erorile si i-am dat o cheie si martorul nu s-a mai aprins. Am lasat masina in garaj si cam atat pe ziua de azi. Maine merg cu ea la munca, vad cu ce ma mai surprinde.

    Astept pareri referitor la ce-am scris mai sus!
     
  18. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Revin cu informatii suplimentare, am mai verificat soot mass, adica cantitatea de funingine din filtru:


    Address 01: Engine (03L 906 022 B)

    22:44:21
    074 Particle filter; kilometers since last regeneration 47907 m
    076 Particle filter; oil ash volume 0.07 l
    077 Particle filter; soot mass calculated 7.71 g
    078 Particle filter; soot mass measured 7.69 g
    079 Particle filter; time since last regeneration 6158 s

    Valorile sunt extrem de mici, din punctul meu de vedere, nu inteleg de ce a dat eroare Excessive Soot Accumulation, acuma ce-i drept eroarea asta e din 3 Iulie stocata in memoria masinii.
    La 7.71g calculated si 7.69g measured n-ar trebui sa ma ingrijorez, am gasit urmatorul tabel cu privire la pragurile de incarcare/imbacsire a filtrului DPF, martorii care se aprind si ce se face la fiecare nivel.

    Daca stau bine sa ma gandesc cam vreo 50km au trecut de cand am scos-o pe centura si am mers cu ea sa isi faca regenerarea, am menajat-o in tot timpul acesta si am evitat drumurile inutile de frica sa nu se intample si alte lucruri mai grave la ea de cand cu martorul de filtru de particule, spirala si acuma si martorul de motor.

    time since last regeneration 6158 s, asta sincer nu stiu ce e cu ea, sa fie oare "s" de la secunde? 6158 secunde ar insemna 1h45min, adica ora 21:00 ca scanarea am facut-o acum la 22:45, faza e ca la ora 21:00 masina era in garaj oprita, am ajuns acasa in jurul orei 20, nicidecum 21:00, ciudat.
     
    psa207 apreciază asta.
  19. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Vezi poate sensorul de la DPF iti face figuri.
     
  20. thor4ever Silver Member

    Înscris:
    23 Iun 2014
    Locație:
    sebes-alba
    Masina:
    Audi a4 avant, 2010, CAHA-170hp
    Daca nu ai valoarea diferentiala nu poti spune ce este.Dupa ce rezolvi cu senzorul si iti zice presiunea diferentiala atunci iti dai seama ce ai de facut.
    Si la mine tot asa arata pana in 7 g la soot mass, dar la presiunea diferentiala era 0
     

Distribuie pagina asta