1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF si/sau Catalizator la A3 8P - curatare - inlocuire

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Laurik03, 21 Mai 2014.

  1. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Nu mai stiu cine mi-a zis sa ma uit la toba de esapament, ca masinile cu DPF ar trebui sa aiba evacuarea luna. Iar m-a luat unu la misto?
    Pe bune ca ma apuc de mecanica auto, ca vad ca am ajuns misto-ul forumului :)
     
  2. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Acum nu trebuie sa te superi. Chiar daca ai filtru de particule, si ai tipsurile negre, pot fi asa dupa ce a facut regenerare. Cand isi face regenerare, fumega ca o locomotiva. Poate de aceea sunt asa.
    Fa o scanare si vezi cand ai avut ultima regenerare. Curata tipsurile si vezi daca se murdaresc repede, daca o fac, e clar, ceva nu merge.

    Edit : Fallen, ai filtru de particule. Acesta este sticker-ul tau.
     
    Ultima editare: 29 Mar 2016
    whitefox apreciază asta.
  3. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
    Este luna si eu ma miram cand am cumparat-o. Am facut 25k km si tot la fel este. Initial am crezut ca era spalata dupa am vazut mai multe si erau la fel mai putin un golf. Masina are acum 86k km si este curata luna.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    DPF-ul se vede cu ochiul liber sau este mentionat pe sticker-ul din cartea service, sticker-ul din masina montat pe partea dreapta la motor sau sticker-ul de la roata de rezerva.
     
    Alin Lazar și whitefox apreciază asta.
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Imi cer scuze daca te-ai simtit cumva ofensat. Chiar era era doar o gluma.
     
  6. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Stiu ca am filtru de particule, oficial.
    Neoficial, nu stiu daca a fost scos sau nu, asta e marea mea problema.
    Spuneti-mi exact pe ce canale sa ma uit cu VCDS-ul ca sa verific 100% daca exista sau nu.
     
  7. Logitech

    Logitech Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A4 B7 | 2006 | BRB |DPF| 1.9 TDI
    @Fallen la B7 sunt canalele 67/68/73, ma gandesc ca si la tine sunt tot astea (poti incerca,nu ai ce sa strici :)) (Engine-> M blocks -> 67/68/73)
     
  8. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    atasat
     
  9. Logitech

    Logitech Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2012
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A4 B7 | 2006 | BRB |DPF| 1.9 TDI
    Din cate am citit si eu (pe thread'ul pentru B7),casuta 2 de pe canalul 68 reprezinta cantitatea de cenusa iar producatorul recomanda schimbarea cand ajunge la 60g...acum nu stiu ce sa zic..
     
  10. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Mi s-ar prea ciudat sa fiu nevoit sa il schimb daca nu imi apare ceva in bord. Poate nu ai informatiile corecte, sau poate nu imi afiseaza mie nimic in bord :)).
     
  11. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Valorile sunt foarte mari. Acum, ori citeste valori false, ori daca sunt reale, judecand dupa tipsuri, filtrul este foarte infundat.
    In conditiile actuale peste putin timp ar trebuii sa faca o alta regenerare. Urmareste valorile dupa aceea. Intre timp foloseste motorina mai buna si mergi cu un mers domol. Nu strica sa folosesti si un aditiv pentru curatare DPF.
    Daca nu iti scad valorile, poti face o regenerare fortata. Cum ai nivelul de ulei, si ce miros are ?
     
    Ultima editare: 1 Apr 2016
  12. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Daca ar fi foarte infundat, nu ar trebui sa ma atentioneze si pe mine cumva?
    Motorina mai buna ce inseamna? de cand a ajuns in Romania, alimentez numai de la Mol, cu motorina lor buna (evo parca se numeste).
    Aditiv n-am folosit. Masina trage bine, nu pare infundata.

    Uleiul l-am verificat acu 2 saptamani, si sincer, mi s-a parut ca sare de max. Am folosit Liqui Moly pentru DPF, schimbat in August 2015, si de atunci am facut aproximativ 3-4000KM. Nu am mirosi uleiul.
    Ce miros ar trebui sa aiba?

    Erori pe VCDS n-am decat la AutoHVAC si la Telefon, erori de care trag de cand am luat-o. Nu vreau sa le aranjez inca. Engine-ul si restul sunt ok.
    Ca idee, daca conteaza, valorile le-am citit cam la 6 ore dupa ce masina a stat degeaba, si le-am citit cu motorul oprit. Nu stiu daca are vreo importanta, dar din ce citesc pe net, ar fi niste valori diferite in functie daca a mers, daca sta pe loc, etc.

    Poate sa fie DPF off din soft, dar fizic sa fi ramas acolo si s-a infundat?
    Banuiesc ca daca se face DPF off din ECU, nu mai arata nimic pe bord.

    Asta imi arata in februarie, acu 2 luni.
     
    Ultima editare: 1 Apr 2016
  13. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Uleiul nu ar trebuii sa aiba miros de motorina si sa nu fie peste nivelul maxim.
    Motorina nu stiu care este cea mai buna in Romania, alege tu.
    Daca ar fi fost ceva neanregula, teoretic ar fi trebuit sa se aprinde martorul de la motor, sau de la bujii.
    Suspectez o sonda, care nu citeste bine. Pentru linistea ta ai de ales intre : o lasi asa si o ti sub abservatie, ori desfaci filtrul si sondele ,si le vezi cum sunt.
     
  14. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    In cazul asta, probabil o las asa 1-2 luni, pana strang ceva banuti, si ma voi duce sa-l dau jos + stage 1. Deja am aflat costurile, trebuie sa mai fac doar programarea.
    Mersi frumos.
     
  15. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
    Asa arata la mine teava de esapament [​IMG][​IMG]
     
  16. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Cu ce ai spalat-o ? :)
     
    AndreyPH apreciază asta.
  17. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Mai bag niste loguri.
    Le-am facut dupa un drum de ~30minute, cu motorul la 90grade.

    Aseara dupa un drum mai lung, am simtit o caldura foarte mare, un miros de cald/incins si statea putin turata masina la relanti.
    E posibil sa fi inceput o regenerare? nu mai inteleg nimic.
     
  18. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Revin. Am fost la Powertech Buzau sa fac un test, si sa vad exact ce este cu filtrul de particule.
    Dupa citiri, si ei au fost de parere ca e colmatat la maxim, dar inca nu se stie de ce softul meu nu mai stia sa regenereze, asa ca el se tot imbacsea.
    Am fost la un service acolo si l-am scos. Era dezastru. Infundat la maxim, taciune, nu stiu cum mai trecea aerul pe acolo. Imi pare rau ca n-am facut si o poza.
    Asa ca... valoarea citita era destul de reala :).
     
    AndreyPH apreciază asta.
  19. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Guys, intrebari si probleme.

    Dupa ~1000km de cand am facut remap-ul la Ginel, mi-am dat seama de un lucru. Masina asta pute in spatele ei, si vreau sa fac ceva ca sa nu mai fie asa. Nici mie nu mi-ar conveni sa stau in spatele unuia ca mine sa ma afume.

    Dupa 3 zile de rasfoit forumuri si threaduri, am ajuns la concluzia ca odata cu DPF-ul, baietii de la service mi-au spart si catalizatorul, de acolo si mirosul, sunetul, fumul. Nu stiu daca au facut-o intentionat, daca asa se face, daca era si el infundat si a necesitat inlaturare, sau daca pur si simplu nu si-au dat seama.
    La modelul 2.0TDI DPF, catalizatorul se afla in aceeasi incinta cu DPF-ul, spun corect?
    Ce variante de reparatie am?

    1). Dat jos toata ţevăraia incepand cu filtrul de particule, si inlocuit cu ţevăraia de la BKD (fara filtru, dar cu catalizator) SH.
    2). Adaugat un catalizator universal undeva pe traseu.

    Merita vreo varianta? as iesi ceva mai ieftin si mai frumos prin montarea unui catalizator universal, eventual sport, si daca ma incadrez cu banii, as schimba si traseu + finala cu ceva de inox ca asta stock arata ca un fier care a stat in ploaie 15 ani. Eventual daca exista evacuari silent, pentru ca nu imi place galagia.
    De asemenea, prin adaugarea unui catalizator sh de pe bkd, este o sansa foarte mare sa-l iau infundat, nu?
    As merge pe universal totusi, pentru ca asa as ramane in continuare cu incinta DPF-ului in caz ca ma opreste cineva sa verifice daca exista fizic.

    Ginel cred ca a si inchis senzorii, sau ceva de genu (nu ma pricep), altfel incat sa nu mai faca regenerari sau sa dea erori in bord despre cat sau dpf. Daca adaug catalizatorul pe traseu, o sa fie ok, sau trebuie sa dau o fuga la ei sa mai faca ceva?
    In mod normal, catalizatorul este pasiv, si este facut doar sa treaca gazele prin el, nu? Nu este actionat mecanic/electric in vreun fel.

    Odata cu raspunsurile care o sa vina (sper :D), va rog sa imi recomandati si locatii unde as putea merge sa fac aceste "miscari". Va multumesc anticipat.
     
  20. SilviuAndrei

    SilviuAndrei 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a3 8pA, 2.0tdi cr 170cp quattro cfgb, 2012
    Care imi poate spune cum imi dau seama cand se face regenerarea la audi a3 sportback 2.0tdi din 2009 facelift. Am vazut ca imi apare doar bujia incandescenta palpaind , iar consumul creste la 20-30. Problema ca nu mi se mai stinge dupa ce consumul scade la normal. Trebuie sa opresc motorul si isi revine. Care ar fi problema ? Nu exista un matror dedicat pe aceasta masina? Multumesc !
     

Distribuie pagina asta