1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF si/sau Catalizator la A3 8P - curatare - inlocuire

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Laurik03, 21 Mai 2014.

  1. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Salutare! De curand am achizitionat un A3 2.0 TDI BMM din 2008 si vreau sa ma lamuresc care e treaba cu DPF-ul, pentru ca la campurile 67,68, 69, 70, 73, 75 in Measuring Blocks imi apar cu totul alte valori fata de ce am vazut aici pe grup. Am luat la rand cele 250 de campuri si cu motorul oprit si cu motorul pornit si nu gasesc nimic nimic legat de Particle Filter, cat ar fi de incarcat sau orice :) . Mentionez ca toba e cam neagra. Este posibil sa fie anulat? In cazul asta, o sa am probleme la RAR cand fac cartea de Romania? Multumesc.
    IMG_7707.jpg IMG_7708.jpg IMG_7709.jpg
     
  2. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    E greu sa anulezi dpf-ul fara sa distrugi si catalizatorul in proces.
    Miroase nasol langa ea?
    Pune pe cineva sa porneasca masina si stai in spatele ei. Daca iti scoate un norisor mare negru la start, sunt sanse sa fie anulat. Cel mai mult iti dai seama dupa miros. Miroase a tractor in spatele ei :).
     
  3. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Nu scoate fum deloc, nici la pornire nici cand ii dau talpa.. si nu miroase. Cred ca in postarile tale am vazut aceste campuri, dar la mine arata cu totul altceva, cu toate ca este tot BMM :) .

    Late edit: Am inteles ca nu pot sa vad campurile respective in VCDS pentru ca folosesc o versiune mai veche de VCDS. Am comandat alta interfata si o sa revin cu informatii :)
     
  4. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Da, nici eu nu stiu daca am citit bine campurile respective. Iti spun sincer ca la mine dadea in nas cand schimbam a doua si dadeam talpa. Inainte sa intre turbina, ma brusca, si m-am gandit ca este de la filtru, asa ca l-am dat jos si s-a rezolvat problema.
    Daca stiam cum se manifesta dupa, il schimbam si nu il dadeam jos. Insa pentru mine, exista o solutie ieftina. Ma duc la pilot (pe la iesirea din bucuresti) si imi umplu incinta de dpf cu catalizator si am rezolvat. Asa a facut un tip de pe vwforum, si a rezolvat problema cu fumu si mirosul.
     
  5. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Mi-a ajuns interfata VCDS 17 si cam astea ar fi valorile la DPF. Am vazut ca maximul recomandat de VCDS ar fi 60 la Carbon Mass, dar cat mai merge daca nu-l anulez? :) Pareri?

    IMG_7937.JPG IMG_7938.JPG
     
  6. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Am vazut si cu 85 care functioneaza f.bine!!
     
  7. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Eu aveam 86 pe pagina anterioara, si incepuse sa imi dea in nas in viteza a 2-a inainte sa intre turbina. Momentan mai tine :D
     
  8. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Sper sa mai tina o perioada si cand nu mai vrea anulez si gata :)
     
  9. Paul MSP

    Paul MSP 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2014
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi a3 1.9TDI DPF 2009 Facelift
    Astazi am facut testul la masina si mi-a aparut ca fiind o problema la primul senzor de la DPF (la mine e amplasat sub capota undeva langa parbriz sa zic asa.). Eu am ales sa il inlocuiesc cu unul (second) de la o alta masina. Din ce am inteles daca lasam problema nerezolvata, eu ruland cat mai multi Km cu masina riscam sa afectez filtrul de particule.
     
  10. Paul MSP

    Paul MSP 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2014
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi a3 1.9TDI DPF 2009 Facelift
    Senzorul din mana mea este cel ce a trebuit sa fie schimbat.
     
  11. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Dragi compatrioti. Am ajuns in punctul in care nu mai suport masina din cauza mirosului, asa ca vreau sa pun mana pe un CAT, sh, oem, aftermarket, orice.
    Cea mai ieftina si ok varianta, cred ca este sa iau unu din dezmembrari.

    Ce parere aveti de urmatorul: https://www.olx.ro/oferta/catalizat...koda-octavia-2-1-9tdi-ID8Xu1X.html#cf389ab9cf
    Este vreo diferenta intre catalizatorul de 1.9 tdi si 2.0 tdi?

    Evident, nu caut catalizatorul oem pt masina mea, deoarece acela are si DPF-ul integrat. Pe langa faptul ca e mai scump, eu am toti senzorii si regenerarea anulate din soft-ul facut de powertech.
    Acum intervine alta problema. Daca imi montez acest catalizator sh, e posibil ca din soft sa-mi fi oprit baietii de la Powertech ceva legat si de CAT si sa am probleme?

    As avea urmatoarele variante:
    1). Catalizator sh de pe olx
    2). Masina dusa la pilot, desfacuta incinta de cat/dpf, umplut continutul cu catalizator, sudat inapoi.
    3). Cumparat un catalizator aftermarket si montat pe masina.

    Ce e mai recomandat?
     
  12. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Aveti idee daca la 1.6 mpi cod bse merge pus catalizator de 1.6 fsi?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. clauteo Banned

    Înscris:
    1 Dec 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi b7 2.0 tdi, bpw 2006
    Salut Fallen, ce ai mai facut cu masina? Sunt si eu intr-o situatie asemanatoare. Am facut soft (dpf off + cai) si urmeaza si operatiunea fizica
     
  14. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Iti recomand sa cauti si sa-ti montezi un catalizator high-flow daca ai marit puterea sau iti montezi un catalizator de BRE/BLB. Am facut eu acum ceva timp operatiunea asta pe 2.0 BRD si am pus catalizator in locul DPF-ului dar privind acum in urma, nu cred ca as mai face la fel. Nu mai vreau sa vad diesel in fata ochilor, dar si daca as avea, sunt 99% sigur ca i-as schimba DPF-ul, privind problema acum. Odata dat jos DPF-ul, orice ii faci, va scoate fum, va mirosi urat si va fi mizerabil esapamentul si bara spate, in functie de cat de agresiv e softul.
    Oricine iti spune ca iti demonteaza DPF si iti face soft de putere si "nu scoate gram de fum boss", minte cu nerusinare.
     
  15. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    @clauteo Salut. N-am facut momentan nimic pentru ca astept sa mi se returneze banii pe taxa auto. Din banii de taxa auto vreau sa ma ocup de problema respectiva.
    Si eu la randul meu m-am interesat atunci si am aflat urmatoarele:

    1). Poti pune un catalizator mai permisiv pe traseu, insa nu rezolvi mare lucru. Mai atenueaza putin din miros, insa nu cat ar trebui. (~500lei)
    2). Poti pune inapoi catalizatorul + dpf, insa costa undeva la 4500lei (piesa oem)
    3). Poti pune un catalizator aftermarket nou (model pt BKD), care costa undeva la 1000-1500lei.
    4). Poti reumple incinta veche cu catalizator (burete/material) si o sa fie cel mai curat.

    Am discutat cu un tip de pe vwforum care era in situatia noastra, iar acesta mi-a scris urmatoarele:

    Salut,

    Dupa ceva timp, m-am hotarat sa ajung la cei de la Pilot, sa rezolv problema cu mirosul de gaze pentru ca nu mai resiztam cu masina asa.
    Vreau sa spun ca am o surpriza placuta dupa aceasta interventie, in sensul ca au eliminat acest miros, au pus un catalizator in cutia DPF-ului.
    Singurul lucru a fost ca a fost ceva mai costisitor, fata de ce am prognozat, in sensul ca a fost ceva operatiune: dat jos carcasa DPF, taiat carcasa, inserat catalizator, sudat, montat la loc. Toata operatiunea a costat 1100 lei, in conditiile in care catalizatorul a fost 500 lei.
    Singura teama la aflarea pretului initial a fost ca nu o sa se rezolve, insa mi-au garantat ei si chiar asa a fost. Pe langa problema cu mirosul ce s-a mai imbunatatit la masina ar fi zgomotul esapamentului, pentru ca inainte fluiera teava a gol iar acum se aude infundat, destul de frumos.
    Mi-au spus ca mai exista o varianta, undeva la 600 lei, in care sa imi sudeze intermediar un catalizator pe teava, insa nu asa de eficient. Am preferat direct in carcasa si pentru eficienta si pentru modul cum se vede sub masina.
    Am tinut sa iti povestesc, pentru ca ramasesm dator cu un raspun cand rezolv ceva.

    Mersi.
    Adi


    Daca ai bani si ajungi la ei, sa ma tii si pe mine la curent. Vreau si eu sa fac lucrul asta, dar numai cu banii de pe taxa, altfel nu :D. Sunt zgarciob cand vine vorba despre poluare, dupa ce statul mi-a luat o caruta de bani ca sa combata asta.
     
  16. clauteo Banned

    Înscris:
    1 Dec 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi b7 2.0 tdi, bpw 2006
    iVladBogdan Salut,
    Chiar dupa ce ai montat catalizator in locul DPF-ului mirosea intepator ? Catalizatorul pe care l-ai pus era nou sau SH ?

    Fallen
    Momentan il voi lasa asa (eu nu am dat jos si EGR`ul) sa vad cum se comporta. Daca nu o sa-mi convina, o sa ma orientez la un catalizator nou (cam 1000 lei din ce am vazut). Te tin la curent.
     
  17. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Initial am dat jos DPF-ul si am mers 1 zi cu carcasa goala. Suna urat (o semi "bufnita"), mirosea ingrozitor, fumul era prezent chiar si la accelerarile usoare si pur si simplu nu puteai sa mergi deloc cu geamul deschis, atata de tare putea. A doua zi am montat catalizator nou de BRE, sunetul oribil a disparut, insa mirosul nu in totalitate. Nu mai era atat de groaznic, fum nu mai era vizibil in spate decat la accelerarile puternice, dar se simtea ca tot nu e ce trebuie. In cele din urma am facut si soft stage 1 Revo, masina tragea foarte bine, insa la accelerarile puternice era destul de mult fum, desi la mers normal era chiar ok.
    In fine, parerea mea, in momentul de fata, este sa iti montezi alt DPF nou la loc si sa faci totul cum a fost de fabrica, daca ai de gand sa folosesti masina zi de zi si sa nu ai probleme la un eventual control. Pentru mine, asta a fost unul dintre (multele) motive care m-au facut sa vand masina si sa trec pe benzinar aspirat de turatie mare, dar nu asta e ideea aici.
     
  18. AlexTT

    AlexTT 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Dambovita
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0 TDI BMM 103 KW
    Sper ca am postat bine aici. E bine sa fie taiate conductele astea?
     
  19. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Daca este vorba despre furtunasele de la acel senzor, este senzorul de la dpf, filtrul de particule. Probabil a fost anulat filtrul de particule si de aceea sunt taiate altfel nu ar fi bine sa fie asa.
     
    AlexTT apreciază asta.
  20. AlexTT

    AlexTT 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2016
    Locație:
    Dambovita
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0 TDI BMM 103 KW
    Am rasfoit si eu forumurile si am ajuns la aceeasi concluzie, dar aveam nevoie si de un respus mai cert. Mai ales ca la rar mi-a bifato cu filtru. Multumesc pentru lămurire.
     

Distribuie pagina asta