1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Frana de mana electrica la Audi A4 B8 - blocare etrieri - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de 11TUN, 10 Ian 2012.

  1. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Frana de mana electrica - o mare porcarie. Am ramas cu masina blocata in mijlocul orasului. A trebuit sa merg cu roata blocata vreo 50 m, pana in prima parcare, ca sa degajez strada. De atunci nu o mai folosesc.
     
    valer2013 apreciază asta.
  2. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Cum ai ramas cu roata blocata? Ce s-a intamplat?
     
  3. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Am venit cu masina din Germania si trebuiau schimbate placutele de frana. Le`am schimbat pe fata cat si pe spate. Am intrebat mecanicul cum e cu frana asta de mana la buton si mi`a spus sa o folosesc cat mai des, adica de fiecare data cand e nevoie, pentru ca daca nu o folosesc risc sa mi se blocheze unul dintre motorase sau chiar amandoua! Eu asa am si facut, am folosit`o :crying: si mi sa blocat motorasul pe dreapta pe inchis ( adica frana de mana trasa). Se poate bloca si pe deschis , adica sa nu inchida. Din pacate eu am avut ghinionul sa mi se blocheze pe inchis si nu mai vroia sa decupleze deloc... am incercat de o suta de ori. Nu a mai mers. Am fost nevoit sa merg cu masina cu o roata blocata pe spate dreapta, pana in prima parcare. Am fortat ambreiaj, am stricat cauciuc de 250e, plus ca a doua zi toti mecanicii imi spuneau sa aduc masina pe platforma la servis, ca nu se poate decupla frana de mana manual.
    Este bine totusi ca la A4 se blocheaza doar unul dintre motorase. Am auzit ca la A6 se blocheaza amandoua.

    Pana a urma am gasit pe cineva sa vina acolo si am reusit sa o decuplez manual. Am aflat ca pot fi doua cauze, una de la fire care se pot rupe in timp de la mizerie, rugina, dar nu era cazul la mine pt ca firele aratau impecabil. A doua varianta poate fi de la motoras, din interior, practic motorasul care vine prins pe etrier nu mai actioneaza cum trebuie pistonul din etrier.

    Motorasul acela este din plastic si capsat prins in doua suruburi, iar din el iese un cap de torx de 25 care se invarte, inchis - deschis si actioneaza mecanismul din etrier.

    Am scos mufele si am rupt motorasul de pe etrier apoi am desurubat cu capul de torx de 25, introdus intr`o cheie crichet - manual mecanismul din etrier pana sa eliberat roata. Trebuie pusa masina pe cric si data roata jos pentru ca altfel nu permite spatiul de acolo. Apoi se poate pune roata la loc si merge linistit cu masina , numai ca va vor enerva avariile aratate la bord tot timpul. Frana de mana cupla doar pe roata din stanga.

    Motorasul a costat 220e, iar daca trebuie schimbat si etrierul costa peste 500e. La mine nu a fost cazul, am montat motorasul si am sters eroriile si totul este ok...numai ca nu mai folosesc frana de mana decat in situatii rare..in fata porti cand ies din curte sau in locuri unde nu as putea sa incurc circulatia, sa ma blochez cumva intr`un mod penibil inventat de audi.

    Dupa patania asta am auzit povesti ca au ramas multi blocati chiar pe la munte sau in locuri unde nu te poate ajuta nimeni. La bmw seria 5 frana de mana este tot manuala, de asta am fost tentat sa`mi iau un seria 5 cand am schimbat masina.

    Nici nu cumparesem masina de o luna cand am patit asta ...practic la cat am dat pe ea e aiurea sa patesti asa ceva, ar fi trebuit sa`i schimb doar uleiul urmatorii ani si sa nu am probleme de genul asta. Am auzit ca motorasul ala e garantat 1mil de km de audi!! Am zis treaca de la mine dar totusi ce sa fac , sa cobor la dacie?
     
    Ultima editare: 11 Ian 2012
  4. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Nu se poate debloca cu VCDS-ul?
    Stiu ca la Q7 si A8 singura varianta de schimbare a placutelor de frana spate era VCDS-ul pentru a trage pistoanele in etrier
     
  5. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Am incercat asta pana sa o desfac manual si nu a mers. Acelasi rezultat. Motorasul stanga cupla - decupla, iar cel din dreapta se invartea mult in gol.
     
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Daca este doar o eroare se poate debloca din VCDS,pe Q7 s-a pus prima data.
    Daca este dus motorasul trebuie intervenit manual cum a procedat el.
    Ca orice servomotor are un potentiometru si motorasul propriu-zis din el care invarte capul acela torx.
     
    Ultima editare: 11 Ian 2012
  7. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Problema este intalnita la intreg grupul vag de la vw passat , passat cc , la audi a4 b8 si a6. Sunt prost construite.
    Eu nu sunt obisnuit sa trag frana de mana decat acolo unde este necesar si totul a plecat de cand pateam la dacie cand ramaneau blocate mai tot timpul, Loganul nu este mai prejos prin urmare Dacia nu este o varianta :)
     
  8. strumfyspm Guest

    Din câte am înțeles de la mai multe persoane, cu cât folosești mai des frâna de mana electrica, cu atât sunt mai puține șanse sa rămână blocata.

    Daca o folosești rar, posibilitatea de a rămâne blocata e mare.

    Eu unu personal o folosesc minut de minut de ceva vreme (aprox jumătate de an). Nu exista sa nu acționez frâna dacă opresc motorul.

    Explicația: un mecanism dacă e folosit foarte rar se gripează/se autodistruge; un mecanism folosit destul de des, creste ritmul de uzura, dar funcționalitatea lui rămâne buna.

    Depinde foarte mult de exploatarea mașinii.
     
  9. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    Si eu am folosit-o foarte des pana acum vreo saptamana cand mi s-a blocat dar am avut noroc ca s-a deblocat singura dupa cateva incercari. Trebuie sa-mi fac timp sa ma duc la service sa schimb ce trebuie. Nu cred ca folosirea ei foarte des este o solutie, cand ii vine sa cada nu ai ce sa-i faci.
     
  10. Ofy58 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Q5/2010
    Si eu am un Audi A4 B8 din 2010 . A iesit din garantie . Dupa o spalare la OMV , cand sa plec - pace . Roti blocare - mesaj : Frane defecte . Dupa doua manevre de pornire - oprire s-a deblocat . Am repetat manevra mai tarziu - le fel . Acum nu o mai folosesc , dar mi-e teama pentru atunci cand voi fi obligat sa o fac. Ce-mi recomandati ?
     
  11. strumfyspm Guest

    o scanare cu vag-comul, stergere erori, si un service la sistemul de franare...
     
  12. donfag3ru 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2012
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4, 2009
    Pt cei carora nu li s a intamplat asta si se gandesc ca poate poate..
    Cand se blocheaza ramane becu aprins sau se stinge dar nu pleaca de pe loc? Atata timp cat se stinge becu e ok sau si cand se stinge poate sa fie blocata?
     
  13. dr_dumi

    dr_dumi Bronze Member

    Înscris:
    12 Mai 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 B9 190 CP Quattro
    Exista posibilitatea aprinderii becului cand actionez butonul de frana, insa frana in sine sa nu se activeze?
     
  14. biliards2002 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2013
    Locație:
    Moreni-Dambovita/Bergamo-Italia
    Masina:
    A4 , 2.0 . 2009
    pt procedeul de schimbat disc si placute trebuie tinut cont de acel pistonas de frana de mana? vreau sa schimb discurile si placutele si ma toot intreb daca ma voi impiedica de acel pistonas, imi trebuie in plus vreo ,,unealta" :) speciala ? si daca da,exista cineva care-mi poate explica ? multumesc !
     
  15. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Aceasta este procedura:

    Open Rear Parking Brake

    Prerequisites:

    Connect a battery charger as per repair manual.
    Cycle the Parking Brake ON, then OFF first.

    [Select]
    [53 - Parking Brake]
    [Basic Settings - 04]
    Group 007
    [Go!]
    The brake calipers will then open, allowing the pads to be changed.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    Turn ignition off.


    It is normal for the LED in the parking brake switch and the warning lamp in the instrument cluster to blink rapidly at this point.

    The caliper pistons do not move back into the caliper, this is normal.
    Close Rear Parking Brake

    Prerequisites:

    Connect a battery charger as per repair manual.

    [Select]
    [53 - Parking Brake]
    [Basic Settings - 04]
    Group 006
    [Go!]
    The brake calipers will then close.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    The LED in the parking brake switch and the warning lamp in the instrument cluster will probably continue to blink rapidly. This should stop after cycling the Parking Brake ON, then OFF again.
    Function Test

    Prerequisites:

    Cycle the Parking Brake ON, then OFF first.

    [Select]
    [53 - Parking Brake]
    [Basic Settings - 04]
    Group 010
    [Go!]
    The brake pads are now opening and closing 3 times.
    Wait 30 seconds after the the brakes stop making noise.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    Aveti si un filmulet explicateiv:
    http://www.youtube.com/watch?v=cHJMI4QkSy8


    Bafta!
     
  16. alien_h2001

    alien_h2001 Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A6,2010, 2.7 TDI,CANA,190CP
    Daca placutele si discurile le schimbi pe spate,asta e procedura.
    Eu am schimbat placutele acum 2 saptamani,dar nu am pus nici un redresor pe bateria si nu am intampinat probleme.
    Succes :)
     
    Ultima editare: 16 Apr 2014
  17. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Faza cu bateria chiar este necesara in cazul conectarii masinii la VAS. Nici nu va dati seama ce suge asta din baterie...
     
  18. AudeluB8

    AudeluB8 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2014
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 ,CAGA,2008
    Frana de buton nu mai merge

    Va rog sa ma ajutati.Ce poate sa fie:buton?etrieri?calculator frana>?
    Am intampinat urmatoarea problema.Nu mai merge frana de mana si imi apar 4 erori:



    4 Faults Found:

    02435 - Supply Voltage for Control Module for Right Channel
    009 - Open or Short to Ground - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101001
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 8
    Reset counter: 154
    Mileage: 175659 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.05.25
    Time: 16:52:04

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.30 V
    Count: 15
    Speed: 0.0 km/h
    Hex Value: 0x02E2
    Hex Value: 0x0011
    Hex Value: 0x1010

    02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
    011 - Open Circuit - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101011
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 8
    Reset counter: 154
    Mileage: 175659 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.05.25
    Time: 16:52:04

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.30 V
    Count: 29
    Speed: 0.0 km/h
    Hex Value: 0x02E2
    Hex Value: 0x0011
    Hex Value: 0x1010

    02434 - Supply Voltage for Control Module for Left Channel
    009 - Open or Short to Ground - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101001
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 8
    Reset counter: 154
    Mileage: 175659 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.05.25
    Time: 16:52:04

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.30 V
    Count: 14
    Speed: 0.0 km/h
    Hex Value: 0x02E2
    Hex Value: 0x0011
    Hex Value: 0x1010

    02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
    011 - Open Circuit - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101011
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 8
    Reset counter: 154
    Mileage: 175659 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.05.25
    Time: 16:52:04

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.30 V
    Count: 28
    Speed: 0.0 km/h
    Hex Value: 0x02E2
    Hex Value: 0x0011
    Hex Value: 0x1010
     
  19. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    De cand ai masina au mers?
    Cand s-a intamplat sa nu mai mearga ai facut ceva in mod special? ai schimbat placute\ discuri ceva?

    Erorile sunt de necomunicare cu moatoarele... fire, motoare, mufe...
     
    Ultima editare: 1 Iun 2015
  20. AudeluB8

    AudeluB8 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2014
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 ,CAGA,2008
    nu stiu de la ce este...

    rotitza
    1. mi-a facut figuri de 2-3 ori in sensul ca in panta am tras frana si cand sa plec nu mai vroia sa se dezactiveze (am lasat-o 5 minute, dupa care a plecat)

    2. acum 2 saptamani i-am schimbat placutele si discurile.

    Astazi am mers cu masina 100 km si lumina intermitent semnul P in bord, dupa 2 opriri nu a mai aparut in bord insa nu am mai folosit frana de mana. Sa fie butonul sau motorasele ?
     

Distribuie pagina asta