1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Fum in exces la esapament - A6 C5 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de danyms15ely, 26 Mai 2009.

  1. bodichelie 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant 2.5tdi(163cp),euro4,bdg,2004
    masina scoate fum !

    Va salut,
    Am un a 6 2.5tdi(163cp) euro4, care scoate fum alb dimineata cand o pornesc cam 30 secunde. Masina merge foarte bine, nu consuma ulei, iar pe tester nu da nici o eroare. Va rog sa ma sfatuiti si pe mine ce sa fac daca ati intalnit aceasta problema.
    Multumesc !
     
  2. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    este abur cu siguranta :)
     
  3. m0fo

    m0fo 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2010
    Locație:
    Sighetu Marmatiei
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI 131CP 2004
    Problema destul de grava - fum din motor (help)

    Buna.
    Sper ca postez unde trebe.
    Ieri am patit ceva urat la un A6 din 2004 1.9 TDI 131 CP
    Am facut un drum de vreo 60 km (pasul Gutai daca il stiti) nu e prima oara, merg destul de des pe acolo, dupa care am asteptat pe cineva cu motoru pornit aproximativ 20 min. Am pornit, am mai mers cam 200m, am oprit iar, am oprit si motoru, am stat la o tigara si am pornit la drum inapoi spre casa.
    Inainte sa urc la deal, in orice viteza eram, cand ajungeam la ~3000 rpm imi sarea turometru automat la ~4000rpm dupa care nu mai avea putere.
    Am oprit masina, am stat putin, am pornit iar si facea la fel, sarea de la 3000rpm la 4000rpm parca o turam in gol.
    Am oprit iar si a inceput sa iasa un fum alb de sub capacu de pe motor. Ulei aveam, era undela la mijloc intre min si max cand am verificat. Apa aveam, temperaturile erau normale.
    Am stat cam 1 ora in loc cu motoru oprit pana cred eu, sa racit motoru si nu a mai iesit fum.
    , dupa care am pornit la drum sa ajung acasa, am mers numa sub 2000 de ture, am trecut dealu fara probleme dar nu am mai incercat sa o turez iar pana la vreo 3000 rpm.
    O sa merg la un service dar vreau sa stiu cam la ce ma pot astepta ca sa nu ma jumuleasca aia de la service de bani :)
     
  4. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Ambreiaj cumva?
    Miros de ferodou?
     
  5. m0fo

    m0fo 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2010
    Locație:
    Sighetu Marmatiei
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI 131CP 2004
    Deci, la service a zis asa:
    Posibil sa se fi blocat ceva rola de turatii mari si sa fi alunecat cureaua pe ea, fumul ce a iesit din partea dinspre parbriz de sub capac e din cauza ca elicea la impins acolo (wtf...).
    Daca elicea a impins fumu, cand stateam pe loc trebuia sa nu il mai impinga si sa iasa de la rolele din fata care zicea el ca una sa blocat.
    Ce sa cred?
    Mai sus am uitat sa spun ca atunci am desfacut si capacu pe unde bagi ulei si iesea si de acolo putin fum alb.
     
  6. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Putin fum este normal sa iasa, nu foarte mult ca atunci ai probleme cu epuratorul de gaze.
    Te-am intrebat de ambreiaj, aceeasi efect l-am simtit si eu cand era pe duca, daca mergeam cuminte cu ea era ok, cum ma dadeam mai tare la ea, patina si se tura ca nebuna (Peugeot 206 hdi)
    Eu nu inteleg ce treaba are o rola cu turatia in gol !??!?!?!?!?
     
  7. m0fo

    m0fo 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2010
    Locație:
    Sighetu Marmatiei
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI 131CP 2004
    A iesit destul de mult fum, am gasit o poza pe net si am facut un semn cam pe unde iesea fumul. Avea parca miros de ulei ars plus ca a iesit si cand am deschis capacul de unde se baga ulei dar aici nu prea mult.
    Miros de ambreaj... ala trebe sa fie un mirost de ars, nu stiu cum sa explic, nu era miros de ambreaj.
    Am sunat atunci pe cineva si spunea ca poate a murit turbo...
    Totusi e ciudat ca se tura 1000 rpm in gol fara sa traga si apoi parca nu mai avea putere cand ajungea la 4000 rpm degeaba incercam sa accelerez.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu nu stiu la motorul asta de nici o rola de turatie mare sau mica. Rola e rola, indiferent de turatia motorului .
    Dupa ce ajunge la 90 gr, roaga pe cineva sa o tina turata si tu uita-te atent prin compartimentul motor, nu se poate sa nu iti dai seama daca ceva s-a intamplat acolo(daca e vorba de vreo rola sau de vreo curea). Desfa si capacul de plastic negru care protejeaza cureaua de distributie si inspecteaza si acolo, vezi cum se prezinta. Poti face si o scanare de erori sa vezi daca nu apare ceva, vreun senzor. Nu ai auzit sunete/zgomote suspecte?
    Dupa cum zice si b0n3s, poate fi si simptom de ambreiaj dus. Oricum, trebuie sa mergi cu ea sa vezi cel putin daca mai are acele simptome si acum si sa incerci sa iti dai seama de unde provine fumul (daca mai apare). Bafta.
    LE. Poate fi si de la turbina, doar ca e in cealalta parte decat unde ai facut semnul. Verifica si nivelul uleiului sa vezi daca e tot la acelasi nivel la care a fost sau nu.
     
    Ultima editare: 6 Ian 2014
  9. Amiruu 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 ~ v6 2.5 ~ 114kw/155cp ~ 2002
    Salut tuturor
    Am si eu o problema cu a mea masina sper sa ma ajutati. Prima pornire de dimineata imi scoate peri albi, dureaza 4-5 secunde pana cand motorul porneste iar dupa aceea scoate un ingrozitor fum cu un miros de motorina de nici nu poti sa stai langa masina. Fumul il scoate odata si gata, dupa e abur. Nu stiu de la ce e, mecanicul a zis ca poate fi de la debitmetru. Ce parere aveti ? Am gasit un exemplu sa intelegeti exact cum face masina.

    http://m.youtube.com/watch?v=nCV2xQlDLV0
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Ian 2014
  10. m0fo

    m0fo 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2010
    Locație:
    Sighetu Marmatiei
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI 131CP 2004
    Am aflat care e problema... ambreiaju.
    Se pare ca trebe schimbat kit-ul. De unde imi recomandati sa dau comanda si ce marca sa iau?
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    De regula se ia tot ce a mai fost pe masina, Luk sau Sachs. Poti incerca si la colegii care vand pe forum, de exemplu la tucudean87
     
  12. Makaveliftw

    Makaveliftw 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 2.0 TDI CGLC 2015 / Audi A6 1.9 TDI AWX 2003
    Vezi ca in aria de vanzari sunt baieti care se ocupa cu piese auto si au preturi foarte bune la ambreiaje. LUK sau Sachs au echipat masina din fabrica.
     
  13. ALEKS 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    -
    Eu am cam scapat de fumul negru, ca de furnal de topit cox, prin faptul ca merg mai tot timpul cand motorul este in temperatura optima, intre 1900 si 2800 rpm. In exterior, 2000 - 2500 rpm, la viteza de croaziera. Si inca un sfat, accelerarile bruste, de la 1900 rpm in sus.
    De unde la inceput cand am cumparat masina, cand acceleram, scotea un fum de innegream tot asfaltul si masinile de alaturi, acum totul este in regula.

    Deja am 15.000 km cu masina asta si nu am a ma plange. Singura mea problema agasanta, era legata de fumaraia in exces.
     
  14. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Si a mea scoatea fum negru la inceput, inceput ma refer dupa 6 ani cat a condus-o maicamea la un mers prea "moale", dupa ce a ajuns pe mana mea obisnuiam sa bag picioru mai tare in ea (si acum periodic pentru curatare) si de la 2000rpm in sus nor in spate, imi si era rusine ca la tractor :))
    Acuma nu mai scoate gram de fum decat uneori cand la temperatura calda de afara porneste greut, nici in ziua de azi nu-mi dau seama din ce cauze..
     
  15. Makaveliftw

    Makaveliftw 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 2.0 TDI CGLC 2015 / Audi A6 1.9 TDI AWX 2003
    Am observat ca la cam 1-2 secunde dupa ce pornesc masina da un puf de fum negru, in rest totul este ok. Este o problema pe undeva sau e datorita varstei ?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu-i nici o problema pe nicaieri, stai linistit.
     
  17. paul.alexandru

    paul.alexandru 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 - 1.9 TDI (AVF) 130 CP An:2004
    Buna seara! Cu o problema ma confrunt dinou, de data aceasta legata de fum.
    Am schimbat la masina (A6 C5 2004 1.9tdi avf 131 cp) chiuloasa pt ca aveam probl la injectoare din cauza ei si consuma afara masina 9-10 si in oras 13+. Cand erau probl la ea aproape ca nu scotea fum in ciuda valorilor date de tester. Acum dupa ce a fost schimbata chiuloasa, masina are valori foarte bune la injectoare, nu are erori, avansul e pe 0, consumul este foarte bun, in schimb scoate fum negru destul de mult mai ales daca ii dau talpa dar nu numai. Merg turat cu ea si prin oras si pe afara si scoate dublu decat scotea cand avea probleme.
    Ma ajutati va rog cu un sfat, o parere?
    Multumesc
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pune inapoi softul original si fa niste probe. Fum negru=prea multa motorina si prea putin aer sa se faca amestecul optim.
     
    paul.alexandru apreciază asta.
  19. paul.alexandru

    paul.alexandru 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 - 1.9 TDI (AVF) 130 CP An:2004
    Dar si cu softul pus tot scoate. Cand aveai softul pe A6 si tie iti scotea? Se poate din cauza turbinei care face destul de urat sa scoata fum negru? Masina a fost la mecanic si inagara de asta a zis ca totul e ok la ea
    Hellp! :)
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Imi scotea putin la accelerari brutale. Nu exista fara fum deloc si cu soft. E ca si zicala : "Si cu p--- in c-- si cu sufletu-n rai " :)
     

Distribuie pagina asta