1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Fum mult - motor diesel - la A4 B6 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de ASU8, 18 Iul 2008.

  1. fourcircles 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2013
    Locație:
    Alesd
    Masina:
    A4,TDI 1,9PD,2001
    Buna ziua.Am un audi A4 1.9 TDI 2001 motor AWX ,la pornire imi scoate mult fum
    alb .Poate din cauza injectoarelor mai precis a garniturilor ,deoarece valorile pe injectoare sunt bune.Astept pareri!Multumesc
     
  2. Andrusa 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A4 2002 B6 1,9 TDi PD RiegerTuning
    Fum alb doar cu motor cald

    Salutare,
    Am intampinat o problema cu A4 AWX 2002. Motor rece - fum deloc. Motor cald - da fum alb cu miros de ceva, nu imi dau seama daca ulei sau antigel. Antigel din borcan nu dispare.
    Pe diagnoza nu da nimic. Scot joja in timp ce merge motorul - are spuna pe ea dar nu ies excesiv gaze prin tub. Nu creste si nu scade vizibil nivelul la ulei. Nu am ochiuri de ulei in antigel. Masina trage de rupe.

    Va multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Iun 2014
  3. Alex alex

    Alex alex 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Craiova - Slatina
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 2007 3.0 ASB Audi a4 , awx 1.9 131 cp , 2001
    Din cate stiu eu din cartea din care am invatat pentru scoala, in momentul in care ai spuma pe joja iti patrunde apa sau combustibil in ulei
     
    Ultima editare: 17 Iun 2014
  4. Andrusa 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A4 2002 B6 1,9 TDi PD RiegerTuning
    Nu dispare deloc antigel din vasul de expansiune...
     
  5. soby1974

    soby1974 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4,b6,1.9 tdi,awx
    Buna seara,am un audi a4 1.9,motor awx cumparat de o saptamina de aici din Italia care scoate fum mult alb gri atit la pornire cit si la cald si se pare ca am probleme cu injectorul 4 care are valoarea de + 2,99 .
    Masina nu a fost folosita aproape doi ani din cauza unui accident dreapta fata (far,capota aripa si spoiler)iar proprietarul avea alte doua masini si pe aceasta o tinea intr un colt din curte.Mentionez ca porneste bine dar tremura si scoate fum mult si innecacios,
    turbina este noua,egr si admisia curatate,antigelul nu a scazut,uleiul este nivel,la prima scanare nu a aparut decit eroare pe suport motor iar dupa citeva zile a aparut si misfire pe cilindrul 4.Am dat jos capacul de chiulasa si am refacut reglajul la injector si am intarit si curatat toate mufele de la injectoare,dupa care valoarea pe injector a inceput sa fluctueze de la 1,80 pina la 2,99, de aceea va intreb se poate cumva debloca injectorul cu metabond sau diesel spurge sau poate fi din cauza oringurilor avind in vedere ca masina nu a functionat atit timp ,sau trebuie neaparat sa inlocuiesc injectorul?

    Si o alta intrebare daca injectorul este cu seria 038130073AR se poate inlocui cu altul cu seria 038130073BA sau trebuie sa le inlocuiesc pe toate cu aceeasi serie? I-mi cer scuze pentru aceasta lunga poveste dar pina acum am avut numai masini pe benzina si nu stiu de unde sa incep cu aceasta masina pe motorinaMultumesc anticipat.
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Baga cea mai buna motorina de la pompa si iesi pe autostrada o jumatate de ora, tine-o turata in 3000-3500-4000 rpm constant (sa nu te intereseze viteza, doar turatia) si dupa ce termini pune iar VCDS si citeste corectia pe injectoare. Daca tot la fel urca spre 2,...inseamna ca e terminat. Ar fi o posibilitate de curatat cu ultrasunete intr-un atelier specializat dar nu stiu daca ai asa ceva pe acolo.
    Pentru inlocuire, trebuie pus acelasi cod cu cel care il dai jos. Din ce vad in Etka, la AWX sunt folosite cele cu terminatia BA.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Incearca sa cauti pe Google dupa "pulizia iniettori" in zona ta. Sunt destule service-uri ce au aparat de curatat cu ultrasunete.
     
    utzaetoro apreciază asta.
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cred ca în 2004 au schimbat AR cu BA. Eu am montat acum un BA ca a trebuit sa inlocuiesc unul. Poți încerca și cu oringul la acel injector dar probabil s-a întâmplat ceva cu el dacă a zăcut atât.
     
  9. fourcircles 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2013
    Locație:
    Alesd
    Masina:
    A4,TDI 1,9PD,2001
    Acum citeva zile am facut un test la injectoare(PD) si am constatat ca injectoul 2 avea valori 2,8-3 .Am cumparat un injector SH l-am montat si la testare am obtinut urmatoarele valori
    1 - 0,56
    2 - 0,12
    3 + 0,32
    4 + 0,78

    Motorul functioneaza destul de bine dar scoate mult fum alb ,motorina nearsa in special la relanti ,consumul aratat pe tester la relanti este de 0,6l/h ,valoarea avansului citita pe tester +3.9. Dupa mine valorile pe injectoare sint bune si consumul pe relanti nu inteleg de ce scoate asa mult fum. Atunci cind am schimbat injectorul 2 am inlocuit toate garniturile si la celelalte injectoare. Astept pareri care ar putea fi cauza .Multumesc pentru ajutor
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Oct 2015
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Aparent, valorile compensarilor pe injectoare sunt bune. Avansul citit nu e in parametrii, e prea "avansat" sa zic asa. Marja este intre -3 si +3. Regleaza-l asa cum explica aici apoi fa din nou o citire la 90 gr. In functie de codul motorului (care nu il ai trecut la semnatura) dar mai mult ca sigur este cu ECU EDC 15 trebuie sa fie cat mai aproape de zero. Tu incearca totusi sa-l lasi cat mai aproape de 0. Fumul alb de regula nu e de la motorina nearsa, poate fi de la ulei, antigel...;)
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Oct 2015
  11. fourcircles 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2013
    Locație:
    Alesd
    Masina:
    A4,TDI 1,9PD,2001
    Motorul este AWX ,nu am cosum de ulei sau antigel
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Se aplica ce am scris anterior pentru avans. Verifica si egr-ul daca lucreaza corespunzator. Poate da fum si din cauza lui.
     
  13. fourcircles 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2013
    Locație:
    Alesd
    Masina:
    A4,TDI 1,9PD,2001
    Am reglat avansul la 0.5 si situatia s-a inbunatatit vizibil.Motorul merge bine ,nu mai scoate fum,injectoarele au valori de 1. -1,12 2. -0,16 3. 0,48 4. 0,81
    Multumesc pentru sfaturi
    Cu respect
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Baga 10 litrii din cea mai buna motorina de la pompa, iesi pe autostrada/DN si tine-o vreo 10 km turata bine in a3-a si a 4-a, apoi repeta citirea injectoarelor.
     
  15. ionutiordan91

    ionutiordan91 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 BERLINA , 1.9 TDI BKE, 2005
    salutare tuturor , cu ceva timp in urma dupa ce am bagat mai tare piciorul in masinuta ( vreo 4100 rot/min) mi s-a limitat la 3000 rot/min. zis si facut am mers la mecanic si mi-a zis ca e turbina de vina. Am dat turbina jos am dus-o la reconditionat, mi-a sablato, mi-a schimbat piesele din ea tot. Daca tot demontasem acolo si egr si galerie de admisie si clapeta de acceleratie le-am si curatat pe acestea. Am montat totul la loc am plecat cu masina dar problema este ca la pornire si cand bag piciorul in ea , scoate un fum alb albastrui excesiv. debitmetru si n75-ul sunt noi pe ea. Aveti cumva idee de la ce poate fi? mecanicul mi-a zis ca e posibil ca cel ce a reconditionat turbina sa fi gresit la segmentul de pe ax.
    Va multumesc!
     
  16. ionutiordan91

    ionutiordan91 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 BERLINA , 1.9 TDI BKE, 2005
    nu are nimeni nicio idee de la ce poate fi? ideea e ca nu as vrea sa stau iar cu masina blocata sa ii dau din nou turbo jos. va multumesc!
     
  17. uscatu83

    uscatu83 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Popesti Leordeni
    Masina:
    Audi A4, B6, 2002, 1,9 TDI (AWX) 131CP.
    Semeringuri de caliatate proasta la axul turbinei si scapa ulei pe la ei, cel mai probabil. Daca nu pierdea ulei nu trebuia sa iti schimbe nimic la ea. Tie iti lua limp mode din cauza geometriei turbinei care s ebloca.
     
  18. ionutiordan91

    ionutiordan91 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 BERLINA , 1.9 TDI BKE, 2005
    Am demontat aseara din nou turbina si am gasit ulei pe partea de admisie, pe evacuare era pur si simplu afumata si atat nu am gasit ulei acolo. Am trimis din nou turbina astazi la cei ce mi-au reparat-o. Mecanicul mi-a zis ca e posibil sa fie si din epuratorul de gaze (capacul culbutori). Stie cumva cineva cum se poate verifica daca este defect acest anasamblu ? Va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Noi 2015
  19. razvanrs

    razvanrs 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2015
    Locație:
    iasi
    Masina:
    AUDI A4 II (berlina / 8E2, B6) (1.9 TDI - 96 KW) AVF
    Salut,
    Am si eu o problema si nu reusesc sa ii dau de cap la un AUDI A4 B6 1.9 TDI cod motor AVF: ieri am mers cu masina mai mute ore prin oras iar la un moment dat am oprit-o dupa care ma pornit-o si cand am accelerat-o un pic mai tare mi-a murit motorul. Am repornit-o, am acelerat-o mai lent si am putut sa plec de pe loc dar scoate un fum negru. Astazi i-am facut o diagnoza si mi-a dat 2 erori:
    1. eroare la alimentare;
    2. senzorul de temperatura;
    Am schimbat filtrul de motorina la spusele unui mecanic dar nu s-a schimbat nimic. Va rog sa ma ajutati cu un sfat daca ati mai intalnit aceiasi problema. Multumesc anticipat
     
    ady_bn84_audi apreciază asta.
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    razvanrs, posteaza erorile asa cum apar ele pe VCDS.
    Din ce spui, verifica/inlocuieste senzorul de temperatura G2/G62, verifica electrovalva N18 (comanda EGR) si eventual curata egr-ul.
    Ar fi util si un log in mers. Dupa postarea erorilor stocate si logului poti primi mai multe sfaturi.
    Mecanicul care ti-a zis sa schimbi filtrul de motorina la simptomele/erorile astea....e cofetar. Uita-l.
     

Distribuie pagina asta