1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Fum mult - motor diesel - la A4 B6 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de ASU8, 18 Iul 2008.

  1. razvanrs

    razvanrs 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2015
    Locație:
    iasi
    Masina:
    AUDI A4 II (berlina / 8E2, B6) (1.9 TDI - 96 KW) AVF
    nucugheri nu am notat erorile cum apar ele pe VCD.
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mai fa o scanare. Daca nu se stiu erorile exact nu putem noi visa care sunt acestea ca sa-ti dam mai multe solutii.
     
    Florin Stavarache apreciază asta.
  3. razvanrs

    razvanrs 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Dec 2015
    Locație:
    iasi
    Masina:
    AUDI A4 II (berlina / 8E2, B6) (1.9 TDI - 96 KW) AVF
    luni o sa fac o noua diagnoza si o sa va tin la curent cu erorile care o sa apara :D
     
  4. utzaetoro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2016
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI SLINE
    Pentru cei care aveți probleme asemanatoare cu: pornire la rece, apoi timp de 10 -15 secunde motorul merge cu trepidații, se scutura :) și face și un pic de fum va anunt ca am dus masina la curațat injectoarele si acum merge perfect.
     
  5. Dan Barna 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2014
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi A4 B6 - Avant - 1.9TDI AWX - An 2003
    Cat te-a costat sa cureti injectoarele? Multumesc!
     
  6. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Salut. Revin si eu cu un tip de problema d-aia disperanta...pe care iti concentrezi timpul si finantele, dar nu inaintezi cu absolut nimic.
    Masina scoate FOARTE mult fum la pornire, dupa ce sta mai mult timp (gen peste noapte sau dupa ce o pornesc, plecand de la serviciu). Fumul este...cenusiu. Nu miroase a ulei. Miroase puternic a gaze de esapament. Dupa ce s-a incalzit putin motorul, nu mai scoate fum.
    Ce am facut eu pana acum: am schimbat injectorul 1 (avea corectie mare, nu mai stiu exact cat), am schimbat injectorul 4 (la fel, corectie maxim inregistrata -> 2.99) cu unul luat din dezmembrari, dar netestat. Corectie 2.99. Baiatul de la care l-am luat a fost de treaba si mi l-a schimbat cu unul 100% bun, testat. L-am inlocuit - corectie 2.99. Am mai schimbat axa cu came, tacheti, cuzineti. (axa sh - ok, tacheti si cuzineti noi). Tachetii mei aveau uzura mare. Axa avea usoara uzura si urme de "ars".
    Nu consuma nici un pic de ulei.
    Baietii de la service sunt mai Toma necredinciosul si vor sa schimbe injectorul 4 cu 3, pentru ca nu cred ca e bun nici al doilea injector din dezmembrari, dar eu am un feeling ca va fi tot pe 4 corectia. Doar ca stau cam prost cu timpul in ultima perioada si nu stiu cand ajung sa fac treaba asta.
    In orice caz, mai are cineva vreo alta idee? Masina merge impecabil dupa ce se incalzeste (cand e rece trepideaza).
    Ah, si mai apar erori de missfire pe cilindrul 4.



    P.S.: In video poate parea alb fumul pentru ca era foarte frig afara. Asta vara era la fel de mult, dar cenusiu. Si persistent :)
     
  7. isaictudor 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 1.9TDI AWX 2003 130 cai si un magar
    Daca ai missfire si corectie mare la rece iar la cald totul e ok e foarte posibil sa ai un contact imperfect la unul din injectoare. Un coleg de pe forum care a avut problema asta nu de mult.
     
    Caracal apreciază asta.
  8. AndreiR91 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 2003
    Salut,

    Am patit si eu cu un A4 1.9 TDI, motor AWX din 2003 ceva similar. Am inlocuit pompa de vacuum(am ajuns la concluzia ca e stricata dupa ce nu intra turbo sau intra foarte tarziu. S-a constat ca nu exista presiune din pompa). Dupa ce am schimbat pompa respectiva, masina a pornit foarte bine insa se tura incontinuu intre 800-1000 rpm(in conditii normale sta undeva la 800-900 rpm insa acum se comporta ca si cum as apasa acceleratia si as lasa-o intr-una). Mecanicul mi-a zis sa merg unpic cu ea. Dupa ce am mers aproximativ 2km am ramas fara acceleratie (am calcat pedala de acceleratie insa motorul se accelera abia dupa 3-4 secunde si scoate foarte mult fum alb-gri). S-a pus testerul pe ea insa nu apar niciun fel de erori pe motor. Masina este la mecanic de 2 zile si inca nu s-a ajuns la nicio concluzie. Distributia nu are probleme(a fost recent schimbata). S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema? Precizez ca s-a pus inapoi pompa de vacuum insa motorul se comporta la fel.

    Multumesc anticipat!
     
  9. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Bun. Revin si eu cu problema fumului. Dupa lupte seculare care dureaza de cand am masina, inca nu i-am dat de cap.
    Situatia sta asa:
    S-a schimbat injectorul 4, dupa ce s-a observat pe tester ca are valori aiurea (2.99). Dupa schimbare, s-a mai schimbat o data din alta "sursa", pentru ca avea aceleasi valori. Pentru ca valorile erau tot 2.99, cel de la care l-am cumparat mi-a trimis altul, deoarece pe primul nu apucase sa-l testeze. Asta ultimul cica e testat si functioneaza 100% in parametrii corecti. Doar ca la mine are tot 2.99...
    De fiecare data s-au schimbat oringuri si suruburi.
    S-au mai schimbat: axa cu came, tacheti, cablaj injectoare, garnitura pompa tandem si nu mai stiu cate altele.
    Simptomele sunt: mult fum la pornire dupa ce a stationat mai multe ore (*ciudat este ca daca parchez undeva la subteran, nu scoate fum*), trepidatii puternice, misfire pe cilindrul 4, valoare 2.99 pe injectorul 4. Dupa 2-3 minute, fumul si trepidatiile dispar. Valoarea pe injectorul 4 scade pana undeva pe la 2.50.
    Testul de compresie a iesit in limitele cartii, doar ca diferenta intre 2 injectoare este peste limita admisa (diferenta maxima admisa este de 5 bari parca, iar la mine este de vreo 6 bari).
    Fumul are o culoare cenusie si miroase puternic a esapament.
    Am pus o poza si un clip cu inregistrarile de pe canalele 9, 13 si 23.
    Are cineva o alta idee? ORICE!
    La un service mi-au zis ca sigur e biela stramba.

     
  10. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Numai misfire nu ne ajuta!!
    Pune eroarea intreaga de ex.limita inferioara/superioara depasita/scurt la +/-.
    Incearca sa reglezi inj.4!!

    Pune poza pe grupurile 002.004.023.

    Pana una alta probleme sunt tot pe inj.4.
     
    Caracal apreciază asta.
  11. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Am atasat eroarea asa cum a aparut ea la un moment dat (acum cateva zile). Nu cred ca e nevoie sa bagi in seama eroarea de la turbina, probabil e si aia pe duca :)
     
  12. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Sunt probleme pe acel injector, DACA esti convins ca, cablajul/injectorul/contactul in mufa injectorului este ferm/e ok, nu ti ramane decat sa te gandesti la probleme mecanice pe acel cilindru.

    Inainte de a face altceva uita te in ultima casuta grup 004 daca fluctuiaza aceea valoare, urmatorul pas e sa reglezi acel injector, apoi abia poti trage o concluzie.

    La a doua eroare ai probleme pe turbina(geometrie murdara/actuator ruginit sau spart).
     
  13. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Am facut acum o inregistrare pe canalele 2, 4 si 23:


    Cablajul este 100% bun -> a fost cumparat nou, original.
    TOATE oringurile injectoarelor au fost schimbate cel putin o data la acelasi service. Dupa montare, doar 4 face pe nebunul. Nu i-am auzit zicand nimic de vreun reglaj totusi.
    Pe cilindrul 4 sunt la al 3-lea injector. Toate au fost puse tot la acelasi service, unde s-au schimbat si oringurile. Asta ultimul este schimbul pentru al doilea, de la aceeasi persoana, care se jura ca pe masina de pe care l-a luat functiona, a pus VCDS pe ea.
    Inca o data s-au schimbat TOATE oringurile injectoarelor cand a fost schimbata chiulasa, la alt service, cu factura si garantie. Ma gandesc ca or fi stiut ce fac. In continuare injectorul 4 face figuri.

    E posibil sa fie o problema mecanica la cilindrul 4? Si ce problema ar putea fi? Chiar sa fie biela stramba la AWX?

    La cati bani am bagat numai pe problema asta, cred ca schimbam mai multe motoare, pana dadeam de unul in toate mintile :)
     
  14. Bozonc Andrei

    Bozonc Andrei Bronze Member

    Înscris:
    15 Iun 2017
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2003 150 hp Quattro/ A4 B5 2.4 ARJ 1999 165hp Quattro/ A6 C5 1.9Tdi AWX 2002 170hp
    Salut, poti sa incerci sa pui injectorul 4 pe cilindrul 3 si vezi daca se muta problema pe 3.
    Si eu am putin fum alb la pornire dar injectoarele sunt in parametri
    IMG_19072017_202507_HDR.jpg
     
  15. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Nu imi aduc aminte exact, dar parca s-a facut la un moment dat o schimbare intre injectoare...nu bag mana in foc.
    Ce vreau eu sa inteleg e fenomenul. De ce treaba cu compresia? De ce fumul ala cenusiu si trepidatiile, cateva minute dupa pornirea la rece, iar apoi merge impecabil? De ce in unele situatii nu scoate fum ( de exemplu in parcari subterane - de rusine?! :) )? Ce sa fi patit motorul ca sa se poata stramba o biela de AWX, care am inteles ca sunt foarte rezistente?
    Mi s-a recomandat si sa schimb motorul, dar la cate am facut la asta (distributie, axa cu came, tacheti, cuzineti, chiulasa, etc), parca m-as duce la cineva PRICEPUT care sa se uite la el. Dar dupa ce epuizez celelalte alternative. Daca tot il fac ca nou...macar sa fie asta, nu altul.
     
    nick68de apreciază asta.
  16. Romeo Prian

    Romeo Prian 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI AVF Quattro S-line
    Salut,
    la masina din semnatura i-am curatat egr-ul cam de o luna,scoate mult fum negru in accelerare,si am senzatia ca nu trage cum trebuie(avand passat 1,9avf in trecut,e o diferenta);
    Mecanicul n-a gasit multa zgura in egr,dar cam de atunci mi-a crescut consumul,cam 7-8% mers linistit(100-120km/h) in afara de la 6%;
    Am scos mufa la debimetru,masina trage si mai greu,deci e bun
    Maine merg la mecanic,sa fie oare vreun furtun crapat ceva pe la intercooler?sau oringuri injectoare?
    Azi am reusit sa fac un log in mers,ce parere aveti?
    Multumesc
     
  17. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Ar putea fi de la oringuri/reglaj.. eu am pitici, in topicul cu masina mea am mai specificat ultima inlocuire deoarece mi se parea ca nu mai trage 'ca inainte'. Curatat temeinic toate 'gaurelele', suruburi noi, oringuri cu saibe si surubelele din cap injector schimbate, facut reglajul dupa dimensiuni, reglate, iar acum 'trage de rupe'. Fum negru n-am prea sesizat, s-ar putea ca intr-o seara cand am 'incordat-o' pe 160-170 sa fi vazut o dara in spate (vedeam in oglinda un fel de praf, dar drumul era curat) si mi-am zis ca ar putea fi fum negru.. chiar sunt multumit si de altfel eram cu nervii la pamant daca nici atunci nu mergea cum trebuie, dupa ce a primit si ax,cuzineti si culbutori noi..
    Daca ar fi vreun furtun fisurat, la turatie mai mare ar trebui sa auzi un zgomot.
     
  18. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Este ok logul poate mai scoti cativa caluti adica sa fie mai sprintena daca cureti turbina.. in rest posibil sa te fi obisnuit cu puterea.:)

    N-ai nici un furtun crapat iar daca nu ai probleme cu pornirea nu te scarpina daca nu te mananca n-au nimic garniturile.
     
  19. Darkvortex 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 S-Line,1,9 TDI,131 CP,6 trepte
    Si eu am o problema cu fumul alb ( exagerat de mult ) motorul meu este AVF 1.9 TDI din 2004, am citit postarile de mai sus si am reglat injectoarele , axa cu came este cam uzata dar inca merge bine, am verificat si epuratorul si nu este infundat. Turbina merge bine. Chiar nu mai stiu ce sa fac. Scoate asa de mult fum ca nici nu imi mai permit sa pornesc motorul. Imi dati si mie vreo susgestie?
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Antigelul nu-ti scade din vas ?
     

Distribuie pagina asta