1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Geamuri electrice A6 C5 probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Trochi_jr, 26 Aug 2008.

  1. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    sh e cea mai buna marca :)
    si eu am problema cu butonul de la geam..dar nu ma deranjeaza..chiar ma bucura.nu mai poate umbla fi-miu la el mereu.decat cu aprobarea degetului meu :)
     
  2. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Da, Sh.
     
  3. driv3r

    driv3r 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    Negresti Oas (Satu Mare)
    Masina:
    Audi A6, 2.5TDI, BFC, 2003
    Va salut, am o problema as zice eu, cand actionez butonul pentru inchiderea geamurilor, ele fiind deja inchise sesizez un mare consum de curent, se observa clar si in luminile din bord, iar pe ceasul care imi indica incarcarea baterie scade de la 14v la 12v de fiecare data cand actionez butoanele pentru inchidere/deschidere geamuri, stiu ca macaralele geamurilor consuma mult, dar pana acum nu am sesizat ca luminile din bord sa imi slabeasca asa de tare, sa fie normal?
    Tin sa precizez ca am verificat bateria, functioneaza in parametri normali iar alternatorul incarca
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Posibil sa fure curent pe undeva.
     
  5. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Salutari...am si eu o problema cu geamul de pe drepta la sofer...dupa ce lam coborat vreau sa il urc la loc...el urca unpic apoi se blocheaza si si coboara inapoi...am desfacut usa...mam uitat acolo la suportii de plastic care sustin geamul dar tot degeaba....aveti idee care ar fi problema???
     
  6. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare , problema este de la 2 bucati de plastic care imbraca sfoara de la macaraua geamului . Bucatile acelea de plastic se gasesc la mecanismul unde vine motorasul electric al geamului pe macara. Bucatile de plastic de acolo se crapa sau se rup si impiedica geamul sa se ridica . La mine la portiera la sofer se comporta fix ca la tine si la portiera din dreapta s-a rupt sfoara si cade geamul , de misca nu se misca deloc din buton. Am atasata o poza.
     
  7. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Ok.si care ar fi solutia???schimbat geamu cu totu???
     
  8. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Doar macaraua , geamul si motorasul electric le pastrezi . Cea mai ieftina macara e in jur de 250 de lei noua. Asta care am pozat-o este de la sofer la mine la masina, a fost schimbata , are un an si ceva si deja s-a stricat .
    In poza am incercuit problemele la a mea , bucata de plastic rosie a crapat si a coborat si la rotita verde s-a rupt o intaritura de la plasticul care imbraca sfoara de la geam , si a blocat rotita .
     
  9. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Pai si se poate demonta macaraua???nu e prinsa in nituri???trebuie sa desfac si eu din nou usa sa arunc un ochi acolo sa vad despre ce e vorba.
     
  10. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Se poate desface . Intradevar , e prinsa in nituri dar se poate inlocui doar macaraua .
     
  11. ***H2SO4***

    ***H2SO4*** 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2,5 TDI 114 KW 2001 AYM Multitronic
    Salut,stiti cumva,cum se face sa ridici geamurile lasate deschise din cheie,sau daca este posibil
     
  12. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    La A3-ul meu tin apasat pe inchiderea de pe cheie si se ridica geamurile.
    Cred ca trebuie sa ai activata aceasta functie,nu stiu sigur.
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tii apasat mai lung (in mod continuu) pe inchiderea din cheie si se ridica geamul.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Tine apasat continuu pe tasta de inchidere a telecomenzii cheii si probeaza daca se inchid.
     
  15. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    uite inca o chestie de probat pe c5-ul meu,nu o stiam si mai gaseam geamu intredeschis uitat de la fumat
     
  16. don_vinylo

    don_vinylo 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Spielberg
    Masina:
    2003 A6 S-Line C5 2.5 V6 TDI 180PS Avant Quattro
    Treaba cu inchisul / deschisul geamurilor din cheie am descoperit-o întâmplător in timp ce lucram pe undeva lipit de un perete cu cheia in buzunar :))
    De curând am si eu o problema cu geamul dreaptă spate . nu se mai deschide . am desfăcut portiera am scos motorul si m am uitat prin el. arată impecabil dar când apas pe buton de aude un "clic'ait" din releul motorasului dar nu se întâmplă nimic .
    a mai intampinat cineva problema asta si a rezvolat-o fara schimbarea motorului sau a releului ? Multumesc
     
  17. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Uita-te sa nu ai rupt un plastic de pe pirghia care urca si coboara geamul.E o problema cunoscuta si exista kit de reparatie pe ebay
     
  18. ***H2SO4***

    ***H2SO4*** 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2,5 TDI 114 KW 2001 AYM Multitronic
    nop,nu merge si pace
    am tinut apasat pe tasta de inchis la telecomanda dar nimic,toate geamurile sunt pe inpuls,am facut la fiecare geam chestia aia cu deschis-inchis si tinut mai mult de 5 sec,poate nu fac ceva cum trebuie ,am facut si la o laguna si a mers din prima ,oricum va multumesc pentru sfaturi
     
  19. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Cred ca ai probleme cu macaraua geamului. Eu spre exemplu am avut o "funie" rupta la macaraua de la geamul fata dreapta si cobora geamul singur la gropi si daca apasam pe geam. La sofer era rupte mai multe bucati de plastic de pe macara(mai exact niste intarituri si nu mai cobora deloc geamul si se auzea motorasul ca ar vrea sa lucreze ;) . Si sa te mai uiti si la rotile care angreneaza aceasta "funie" ca si acolo iese funia din intarituri si se blocheaza .
     
  20. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Salut!
    Geamurile la A6 4B C5 au doua feluri de defecte:
    1. Mecanice
    2. Electrice

    1. Mecanice

    Intai verificati mecanismul de culisare cu toate piesele componente: clipsuri sau pastile de plastic (cate doua la geamurile de pe fata si cate una la cele de pe spate la C5), cablu macara, rolele pe care merge cablul (ori gripate, ori taiate de cablu), macara sarita de pe dinti (foarte rar la C5), chedere rupte si prinse intre geam si tabla ori imbatranite sau lipite de geam de la tot felul de rasini care picura din pomii sub care va parcati masinile.
    Cum faceti proba:
    Scoateti motorasul de pe macara si culisati geamul cu mana prinzandu-l de pe ambele fete.
    Nu va speriati daca urca si coboara foarte greu la mana, important e sa nu agate, sa nu se blocheze complet intr-un punct anume si sa nu faca zgomote de piese care se freaca nefiresc.
    Daca ajungeti la concluzia ca trebuie uns mecanismul, nu folositi vaselina obisnuita.
    Mecanismele care functioneaza in zone cu praf si mazga se vor gripa imediat dupa ungerea cu vaselina normala.
    Folositi vaselina uscata, care nu aduna praful.
    Daca dupa ce veridicati mecanismul de culisare nu gasiti nimic defect, treceti la partea electrica.

    2. Electrice
    Cel mai des intalnit defect pe partea electrica este releul incorporat in motorasul geamului. Este vorba despre acea piesa din plastic negru atasata prin niste clipsuri extrem de fragile (veti constata atunci cand veti incerca sa le desfaceti) de partea metalica a motorasului. Amatorii de electronica vor incerca sa-l desfaca si sa-l repare insa ma indoiesc sa reuseasca cineva.
    Mai mult, pretul unui astfel de motoras SH face stresul reparatiei inutil.
    Trebuie doar sa potriviti bine codul de motoras atunci cand il inlocuiti.
    Problema apare in mai bine de jumatate din cazuri cu acel cod de piesa pentru ca este inscriptionat pe un sticker autoadeziv lipit din fabrica direct pe motor si care ori e spalat de apa care intra pe langa geam, ori dezlipit si de mult plecat de pe masina prin gaurile de scurgere a apei de la baza usii. Nu strica sa cautati si prin usa dupa el; daca il gasiti, ati rezolvat problema codului.
    Daca nu gasiti codul pe motoras, aveti in vedere ca pot exista trei tipuri de motorase: pentru geam simplu, duplex si blindat.
    Intrebati de pe ce masina provine motorul pe care il cumparati.
    Pe acelasi tip de geam s-au montat intre 1997-2004 mai multe coduri de motoras, insa diferentele nu sunt de functionalitate, ci de rezistenta a materialelor din interior. Unele veti constata (daca veti avea curiozitatea) ca se incalzesc mai tare si mai repede, altele mai putin si mai greu.
    Daca nu sunteti genul care sacaie geamul prea mult, e bun orice motoras aferent geamului vostru, evident cu conditia sa fie functional.
    Compatibilitati:
    -motorasul de geam blindat nu merge decat pe geam blindat.
    -motorasul de geam simplu mergea doar pe geam simplu, insa fizic se potriveste si pe geamul duplex, dar risca sa ia foc dupa 2-3 urcari ale geamului intr-un interval scurt de timp din cauza greutatii pe care nu o poate manevra.
    -motorasul de geam duplex merge pe geam duplex si pe geam simplu, dar e mai scump deoarece e foarte rar.
    Cum faceti proba:
    Demontati de pe usa al carui geam nu merge motorasul si cuplati-l la mufa motorasului celeilalte usi.
    Apoi demontati motorasul de pe geamul functional si cuplati-l la geamul care nu urca.
    In felul acesta veti vedea daca motorasul merge pe instalatia usii functionale. Daca merge, inseamna ca nu este motorasul de vina.
    La fel, daca motorasul geamului functional nu merge pe usa vecina, inseamna ca defectiunea e in alta parte.
    Atentie! Proba se face cu motorasul defect cuplat la mufa usii vecine dar NU cuplat pe macara pentru ca se va invarti invers si ori va rupe cablul, ori va arde motorasul. De altfel nici nu se potrivesc la prinderile suruburilor, aceste doua motorase fiind construite in oglinda. Am vazut totusi cazuri pe alte forumuri cand au montat motorasele in macara si le-au tinut cuplate cu mana sa vada daca are putere sa urce geamul. Unul din filmulete cred ca inca mai e pe youtube.
    Totodata e obligatorie cuplarea motoraselor pe usi pereche (fata cu fata sau spate cu spate) pentru ca au curse diferite ca lungine.
    Daca dupa testele de mai sus nu rezulta a fi de vina motorasul, mergeti la switch-ul de geam.
    Adesea ruginesc pinii din mufa.
    Eu am scapat in cateva randuri cu un spray degripant de mufe.
    Daca nici switchul de geam nu e de vina, mergeti la switchul central, de pe usa soferului si apoi la calculatorul de confort de sub mocheta.
    Unele dintre piese apar si pe diagnoza.
    Din pacate, la C5 nu apare la diagnoza motorasul sau switchlul de geam.
    Apoi, daca nici asa nu-i dati de cap, verificati continuitatea firelor. Au obiceiul sa se mai intrerupa la trecerea prin stalpi, in zona de torsiune.

    Succes!
     
    Skywalker apreciază asta.

Distribuie pagina asta