1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

GPL pe A4 B6 - montare ulterioara - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de oncete83, 28 Dec 2007.

  1. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Auleu ... fratilor, va sfatuiesc sa mergeti la cineva care chiar se pricepe sa calibreze o instalatie GPL. Mai mult, sa si stie cu ce se "mananca" o instalatie GPL.
    Nu exista sa nu mearga cu GPL de nu stiu unde... doar daca statia respectiva alimenteaza apa in loc de GPL.
    @menumorut : tu trebuie sa iti faci intai o diagnoza a motorului pentru ca sigur are ceva in neregula daca nici pe benzina nu iti porneste. Situatia cu opritul motorului cand trece pe gaz poate sa apara din doua motive (in situatia in care motorul tau nu are nici o alta problema):
    1. Chiar in momentul schimbarii de combustibil, amestecul este muult prea bogat si nu se mai aprinde => moare motorul
    2. Trecerea pe GPL se face la o temperatura prea mica iar vaporizatorul nu poate sa furnizeze necesarul de combustibil pentru motor => amestec mult prea sarac => moare motorul... been there, done that.
    @Eugen.nytro : filtrele de GPL cand le-ai schimbat ultima oara ? nu o sa-ti vina sa crezi ce gasesti in ele ... :)
     
  2. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Eu nu am avut probleme in adevaratul sens al cuvantului, ci doar... diverse experiente cu diverse statii GPL. Si eu imi reglez instalatia la acelasi service, pana acum nu stiu sa fii dat gres, eu sunt multumit, si am cativa prieteni care tot acolo isi tin instalatiile si nu au nicio problema. Asta nu inseamna ca tie ti-au facut treaba buna, mergi si in alta parte sa verifice - Claudiu poate?
    @Chriss_Deejay : sunt in Sibiu, da-mi si mie te rog pe privat o adresa de statie GPL de unde alimentai si era OK. Preferabil Petrom, sau de ce nu chiar Rompetrol (dar nu partener), exclus Mol.
     
  3. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    La mine era setata sa treaca la 30 grade si nu imi dadea in nas. E alta problema la tine, ori din instalatie ori din motor. Aveam acelasi tip de motor.
     
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  4. Eugen.nytro 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 2001
    menumorut filtrele le-am schimbat de 2 luni exact cand am luat masina si cand am vazut ca abia dupa 60 de grade merge bine pe gpl m-am dus la ei si raspunsul lor a fost ca tipul asta de instalatie pe audi la temperatura asta merge bine


    zamolxez
    din pacate nu cunosc o alta firma care sa regleze instalatia asta CanGas, in Bucuresti decat astia de pe Andronache. Am cautat in alta parte. Pe benzina merge impecabil
     
  5. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Ieri ma uitam pe vcds si la 48-50 de grade imi trece pe gpl. Azi dimineata la ora 4 i-am dat o cheie si a pornit perfect fara sa moara motorul. Nu am avut timp sa o las sa treaca pe gpl. Ieri am scos bujiile si le-am masurat si le-am curatat putin si totusi imi pare ca au rezistenta prea mica 1,38-1,40 kohm. Ele sunt NGK si din ce am citit ngk-urile ar trebui sa aiba minim 3.0 kohm.O sa mai verific azi dupa ce ajung acasa si trecerea pe gpl. Am verificat ieri si valorile lambda si sunt si alea in grafic ( pe benzina).
     
  6. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    @menumorut - eu as merge intr-o statie de inspectie tehnica sa imi masoare noxele. iti poate spune daca amestecul este cel care trebuie. Daca vrei iti pot recomanda pe cineva langa Ploiesti.
     
  7. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    Ai pierderi de gaz din vaporizatorul din zona motorului sau intre el si injectoare. Nu pot si sigur, ca doar dumnezeu ar putea fi daca ar exista, dar nici macar nu m-as gandi sa schimb bujiile inainte de a verifica acest aspect - pierderile de gaze.
    Eu am aceleasi simptome (dupa o perioada mai lunga de stationare, prima trecere pe gaz e "intrerupta" sau chiar mi se opreste motorul) si este din cauza ca pierd gaz din vaporizator prin supapa de suprapresiune.

    Si ca o scurta paranteza, am 60 de mii de km pe gaz deja, niciodata nu am folosit altceva in afara de Rompetrol, niciodata nu am avut probleme cu masina.
    Trecerea din gaz in benzina iarna se datoreaza intr-adevar calitatii gazului, dar poate fi eliminata definitiv setand o temperatura de comutare mai mare - eu merg cu 50 de grade in present.
     
  8. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    @zamolxez Pe gpl nici daca vreau nu imi vor iesi noxele ok pentru ca eu am o instalatie stag 200 ( asa am cumparat masina) si mie mi se aprinde check-ul si pe vcds imi da sistem to lean. Asta nu a fost pana acum o problema...deja am vreo 50k numai eu cu instalatia de gpl .Ce este ciudat e ca azi cand am venit de la munca am dat o cheie si cand a ajuns la temperatura de trecere pe gaz nu a mai murit motorul, doar a scazut turatia ca si cum s-ar fii inecat dupa care si-a revenit. Am sa mai fac un test maine si daca nu imi iese ok cred ca ma duc iar la "Nea Chiriac".
     
  9. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Nu e vorba ca ies sau nu noxele. Iti poate spune daca este amestecul sarac sau bogat. Eu am fost la omuletul asta si cu golf 3 instalatie monopunct, si cu A4 B5 si cu B6 . La ultima am aflat ca am catalizatorul dus. Nu a gesit niciodata.
    Daca imi aduc aminte bine prin 2008 cand am pus instalatia la Chiriac, la Golf3, nu mai mergea bine pe benzina, fluctua relantiul pana murea. Primul lucru care la facut a fost sa mearga alaturi unde era o statie de inspectie si sa vada nivelul noxelor, amestecul. Intr-un final nu Chiriac i-a dat de cap.
     
  10. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Teoretic, daca amestecul ar fi prea sarac sau prea bogat, ar trebui sa iti dea masina eroare, mie imi da P0420. Am zis ca e de la gaz, dar de fapt cred ca am catalizatorul pe duca, ieri am mers pe benzina de la Rasnov si aproape de Ploiesti mi-a dat eroarea asta, iar. Asta ar fi singura mea concluzie, ca in curand ma pregatesc de catalizator :(
    On the bright side - am scos pe traseul Ploiesti - Sibiu - Ploiesti un consum de 10% pe gaz, e adevarat mers in limita legala, cu scurte accelerari (normal), in conditiile in care imi arata consumul de 7.8% pe bord, iar pana la Ploiesti, de la Rasnov, mi-a scazut la 7.4%.
    @menumorut : roaga-l sa iti verifice vaporizatorul, am avut si eu ceva probleme la Vectra, avea membrana rupta, dar poate fi intr-adevar si supapa aia care nu lucreaza cum trebuie.
    @LiviuB : si eu mers cu Vectra cu gaz doar de la Rompetrol, pana cand mi s-a rupt membrana, si ce era in vaporizatorul ala... Nu pot sa iti explic, si aveam doar vreo 15k cu instalatia, vaporizator nou bineinteles... De atunci am schimbat cu Lukoil, care a mers bine pana la un moment dat. Acum am dat-o pe Petrom, si sunt foarte multumit. Incearca, parca ai alta masina :)
     
  11. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    Din pacate amestecul sarac e nociv rau de tot pentru motor, incercati sa il evitati pe cat posibil mergand cu o instalatie bine reglata.
    E un lucru bine stiut ca cifra octanica a gazului e mult mai mare decat cea a benzinei, si ca temperaturile de ardere ale gazului sunt mult mai mari. Daca mai bagi si un amestec prea bogat in oxygen si maresti si mai mult temperatura, probabil ca primele care o sa cedeze mai devreme decat ti-ai dori sau decat in mod normal vor fi scaunele de supape. Dar poti crea fisuri in segmenti, sau chiar si in pistoane daca o mai si abuzezi nitel. Regleaza-ti amestecul, nu e o misiune dificila pentru un instalator de GPL cu cunostinte medii.

    @bx3m nu stiu cum dracului am scris Rompetrol acolo ... cred ca am fost distras.
    Lukoil folosesc, doar Lukoil am folosit.
     
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  12. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Revin cu update.Azi masina a pornit normal si trecerea pe gaz s-a facut fara sesizare. Incep sa cred ca din cauza gazului prost am avut injectoarele " infundate". Spun asta pentru ca ieri dupa ce s-a incalzit motorul la 90 i-am dat putin talpa( pe loc). Am dus-o in 5-6mii vreo cateva minute. Mai exista posibilitatea ca gpl-ul sa fi fost de calitate proasta. Pana sa bag de la Petrom mai aveam in jur de vreo 10 litrii care au fost de la ultima alimentare de le Rompetrol.
     
  13. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Mai exista posibilitatea ca ea sa stie ca o sa o duci la doctor si de-aia sa isi fi revenit :) Oricum, mergi asa si vezi cum e, daca nu mai face inseamna ca a fost gazul prost.
    @LiviuB : da, si eu fost multumit, dar parca tot mai bun e ala de la Petrom, iar pentru mine nu e problema, benzinariile sunt una langa alta.
     
    menumorut apreciază asta.
  14. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Revin cu noutati.Zilele trecute masina a revenit la vechile ei obiceuri si anume sa ii moara motorul la trecerea pe gpl. M-am dus iar la Nea Chiriac si mi-a dat jos rampa si mi-a masurat toate injectoarele. Acolo a aparut surpriza. Toate aveau valori de 0,33-0,36. Le-a reglat la valoarea normala ( 0,45) si de atunci nu mai am probleme. Mai interesant este ca am testat si lamba si imi arata acum ca e in valorile normale chiar si pe gpl. Acum astept sa vad daca mi se mai aprinde check-ul.
     
    Ultima editare: 9 Dec 2016
  15. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Bine ca ai rezolvat :)
    Legat de lambda, stai sa vezi dupa mai multe zile, nici mie nu imi da eroarea tot timpul, ci aleator, probabil ca are si temperatura de afara ceva de-a face cu asta.
     
  16. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Revin cu update.Desi credeam ca s-a rezolvat cu reglajul injectoarelor m-am inselat. A trebuit sa ma reintorc la service. Dupa ceva cercetari s-a observat ca aveam o fluctuatie de temperatura la senzorul de pe reductor ( spunea mai sus si colegul Chriss Deejay).Se intampla mai mereu iar cand trecea pe gpl, neavand temperatura potrivita( din cauza fluctuatiei) imi baga gaz mai mult si aveam amestecul prea bogat. Cel putin asa am inteles eu de la mecanic.Am schimbat senzorul cu altul nou si am vazut ca acum nu mai face. Sper sa fie asta ca m-am plictisit sa ma tot duc la service.
     
  17. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Acum am eu o problema: ieri dimineata am iesit de pe o strada mai in forta, si mi-a taiat gazul. Nu pentru ca as fi ajuns la turatie, ci ca si cum nu ar mai avea - decuplare insotita de bip-bip-ul care anunta lipsa gazului. Azi dimineata la fel, dar de data asta accelerand fara sa dau talpa, ci am inceput sa depasesc si gata. Ciudat, mi-a mai facut asa si am fost la Chiriac, a reglat-o si acum vad ca face iar.
     
  18. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    @bx3m - Trebuie sa bagam tarabele in sedinta, cred ca s-au vorbit. Aseara am alimentat cu gaz de la un MOL de pe autostrada si acelasi comportament a inceput sa aiba. Daca nu solicit cuplu mare si o las in voia ei, e in stare sa urce pana in zona rosie. Daca solicit cuplu, se simte ca merge balbait si sare pe benzina cu bipurile de rigoare.
    O fi gazul ? Oi fi infundat vreun injector ? Trebuie sa ajung cu ea pe la instalationist, sa ii faca o magie ceva.
     
  19. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Eu am alimentat tot de la Petrom... Chiar cred ca umbla nenorocitii pe la compozitie, ca sa mai mergem si pe benzina...
     
  20. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Azi am patit-o si eu. Dupa ce am redus viteza, am dat sa accelerez mai in forta si a inceput sa imi bipuie si mi-a taiat gazul. Incep sa va dau dreptate cu astia de fabrica gpl-ul....
     

Distribuie pagina asta