1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

GPL pe A4 B6 - montare ulterioara - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de oncete83, 28 Dec 2007.

  1. Adrian G.

    Adrian G. 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4, 2.0, 2003
    Salutare, doresc sa montez si eu instalatie gpl. Ce marca recomandati din experienta voastra dintre Landi Renzo, Tomasseto sau BRC? Cei de la service au spus ca BRC ar fi cea mai de calitate, binenteles si cea mai scumpa. Sfaturi?
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste si acest topic integral. Orice ai alege gandeste-te si la partea de service ulterior.
     
  3. CAGC 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2015
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4 1.8 T quattro 2003 BFB
    Exact cum a spus și colegul mai sus , ai grija cu garanția pentru service/revizii în funcție de ce montezi . Eu în zona mea am avut probleme cu chestia asta , nefiind foarte interesați sa facă revizii , în schimb instalatia este în regula de aproximativ 2 ani și 60 k km . Pentru o informare mai buna poți citi topicul întreg. Te va ajuta .
    Instalatia mea BRC pe 1.8T quattro avant B6 .
     
  4. Adrian G.

    Adrian G. 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4, 2.0, 2003
    Brc am pus pana la urma. Primii 1200 km, totul ok
     
  5. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
  6. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Asa e montata si la mine. Nu e in regula? Exista si alt loc in care se poate pune?
     
  7. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Da, se poate ascunde mai bine. Un exemplu ar fi asta:


    Banuiala mea e ca le e lene sa dea admisia jos (eventual o si gauresc pe masina), si astfel ajung sa puna si rampa sus.
     
  8. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Mda, numai ca asa iti cresc costurile pe viitor cand ai de schimbat un injector de exemplu - da toate alea jos, schimba, pune la loc. Trebuie totusi sa nu fie chiar o corvoada un service la instalatie - indiferent ca e rampa sau injector. In plus, prefer sa fie la vedere, decat sa se vada capacul ala ridicat, cum e cazul in fimuletul pus de tine. Se vede ca acel capac nu sta la locul lui, nu stiu cum e prins, dar oricum ceva se vede.
     
  9. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Capacul din postul anterior, de care ma plangeam, este taiat, de aia se aseaza bine. La tine cum e? pe mine nu ma intereseaza daca se umfla (as fi curios sa vad ce are individul sub capac de s-a umflat asa), oricum nu am capac, intrucat injectoarele de benzina upgraded sunt mai inalte si rampa sta mai sus.

    Curiozitatea mea era cum anume se poate prinde rampa, cat de departe a.i. sa fie ascunsa, si daca e cineva la noi care se "complica" in asa hal :)
     
  10. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Si la mine capacul e taiat, si chiar ma intrebam, in video ala, ce are tipul sub capac de sta asa de umflat - cred ca ii poti trimite un mesaj sa il intrebi. Banuiesc, ca te-ai gandit totusi sa o rampa ascunsa e mai greu de accesat ulterior, pentru orice motiv.
    BTW, imi poti da si mie pe privat cateva detalii referitoare la injectoarele upgraded de benzina?
    Mersi
     
  11. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Nu vad asta fiind o problema. Asa, ar imbraca toata lumea maieuri, ca nu trebuie calcate, sau s-ar rade in cap, ca sa nu se pieptane :)

    Am sunat la Vernesti (ProGaz Buzau), tipa de la receptie f amabila, doar ca nu mi s-a parut tehnica - i-am pus cateva intrebari si a ramas ca revine cu raspunsuri de la altcineva. In principal ma intereseaza sa fie instalarea clean, fara cabluri taiate pe te miri unde si piese aruncate peste tot. Cu softul au zis ca nu-s probleme, mai ales daca e facut la Ginel.

    Ce neclaritate am e cum anume functioneaza instalatia, inteleg ca pt una OBD nu trebuie facuta o harta separata, intrucat urmareste ea timpii de injectie ai injectoarelor pe benzina si ii copiaza, dar oare intre ce valori poate sa faca asta?
    Ma gandesc ca si injectoarele de gaz trebuie sa fie apropiate de cele de benzina (ca si putere calorica a gazului injectat), nu se pot pune injectoare si vaporizator de 300hp (cat vreau) care sa mearga la 200hp (cat am acum) fara sa revizuiasca cineva harta - sau poti? ca as face asta din prima :)

    Am gasit pe net poze cu instalari si un rezervor toroidal de 56-58litri pare sa incapa la fix sub podeaua portbagajului. Din volumul asta, utili ar fi 45L, destul de mult.

    Am mai gasit niste poze de la polonezi. Ca injectoare apropiate de 200hp, ei recomanda AC W03/Barracuda ceva si vaporizator AC R01 250, ecu Stag 4 Qbox OBD.
     
  12. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Absolut de acord :)
    In principiu, cam orice instalatie GPL ai pune, ea o sa fie taiata de la mai multe ture in sus - la mine se taie gazul la 5400rpm, nu am vrut eu sa ma duc mai sus, daca ai nevoie / vrei sa turezi peste valoarea asta, mergi pe benzina ca sa nu afectezi motorul. Deci, cred ca asa se va proceda si in cazul tau. Bineinteles, poti sa urci cam cat vrei tu, dar s-ar putea sa nu fie de acord montatorul.
    Injectoarele, ca si vaporizatorul, sunt montate in functie de puterea actuala a motorului, ele sunt facute si apoi calibrate in functie de fiecare masina in parte. Nu stiu care sunt plajele de valori pe care ele le acopera, difera de la producator la producator, dar cu siguranta, chiar daca ai gasi unele sa iti acopere intre 200 si 300 de caluti, harta va trebui refacuta si adaptata.
    Eu am rezervor toroidal de 56 litri, utili 42L, dar sunt nemultumit de consum, nu am reusit decat o singura data sa scot 10%. Poate ca nici eu nu merg cel mai economic posibil, dar cu siguranta se mai poate umbla la harta. Din pacate (sau din fericire), instalatia este inca in garantie, asa ca nu prea pot merge la alt montator, dar vad eu cum fac, trebuie sa fac ceva curand.
     
  13. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    So, @lowlife : daca este ECU de GPL stand-alone (fara OBD), acesta face corectiile de amestec, putin tamp. :-)

    Adica, injectoarele trebuie sa fie calibrate pentru puterea ta, asta hardware, adica sa permita un anumit flux maxim.
    In momentul in care se face calibrarea, cu ajutorul interfetei de diagnoza, se urmeaza cativa pasi:

    - se tine turatia constant >2500rpm, timp in care ECU de GPL citeste timpii de injectie (masina functioneaza pe benzina)
    - se revine la ralanti -> ECU de gpl citeste iar timpii de injectie de pe benzina (masina functioneaza pe benzina)
    - se comuta automat pe GPL, la ralanti -> ECU-ul de GPL compara timpii de injectie actuali (ai ecu-ului de motor) cu cei anteriori; Daca sunt diferente mai mari de 5%, se reiau primii pasi sau se afiseaza un mesaj daca injectoarele nu sunt corect alese ( prea mari sau prea mici )
    - pentru fine-tunning, se face log in mers si corectie de amestec din ECU-ul de GPL, cu monitorizarea parametrilor de amestec din ECU-ul de motor.

    Daca vrei sa fii ... golan, poti ! :))
    Iti pui injectoarele de GPL pentru 300+cp, cu vaporizator cu tot, si ii tai din timpul de injectie -> amestec corect pentru 200cp.
    Acum, singura problema care poate sa apara... este ca timpul de injectie sa fie mai mic decat timpul de reactie al injectorului. :D
    Daca mergi pe ceva injectoare rapide (gen HANA sau ... Keihin sau ce o mai fi), nu o sa ai problema aceasta deoarece au timp de deschidere real ~1.5ms si inchidere sub 1.5ms.

    In cazul in care alegi varianta cu ECU gpl cu OBD, fine-tunningul si-l face singur, de asemenea si corectia de timp de injectie pentru a avea tot timpul amestecul stoechiometric (more or less).

    Ca si idee, eu am injectoarea HANA blue, care merg pana la 240cp, motorul meu avand 150cp (asta daca nu a fost resoftat de proprietarul anterior).
    In legatura cu consumul ... eu, la mers lejer, Craiova-Sibiu, cu drum liber si 1-2 depasiri in forta, am scos 7% consum real. Foarte rar se intampla asa ceva ... :)) in general ma invart pe la 10% in afara (stil pentru 1.8t si >1500kg) si de la 12% in sus in Sibiu. :)

    Sper sa ne arati si noua viitoarea ta instalare.
    Bafta ! :-)
     
  14. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    In privinta cailor (300), mi s-a spus ca nu se poate. Pai cum, ca exista injectoare, ca altii pun - "nu se poate. Noi n-am pus".

    O instalatie Tomasetto secventiala pt 200hp e 2700lei, una BRC 32 OBD 3200 - 3500, n-am inteles in functie de ce. La care se mai adauga extra daca vreau rampa de injectoare pusa altundeva, ramanand la latitudinea "baiatului care instaleaza rampe" daca si unde se poate. La fata locului. Asta dupa ce le-am trimis poze. Prima data uitasera de mine, acum (a doua oara) nu mai stiau ce configuratie era in oferta dupa ce ei m-au sunat.. dupa mine e un caz clasic de business romanesc care are prea multi clienti nepretentiosi ca sa se mai implice/complice.

    Astept un raspuns si de la Ginel, am vazut c-a lucrat recent la un 1.8t cu 390hp si GPL.. o avea doua harti.
     
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  15. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Se poate, chiar se poate. Ingineru' meu chiar imi povestea ca i-a pus unuia pe o Skoda RS, care initial o avea la 270 de cai, apoi i-a facut nu stiu ce modificari de a dus-o la peste 400, si i-a pus alt vaporizator, injectoare si merge. Are montate (am vazut eu in garaj la el) instalatii pe X5, Hummer si alte cateva SUV-uri, un ML. Deci, se poate :) Bafta!
     
  16. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    De putut, stiu ca se poate, ideea e sa se si vrea - decat sa-si bata capul cu mine, trantesc cate o instalatie pe 2 Logane de taxi si ies mai multi bani cu zero batai de cap.

    In fine, astea-s injectoarele, @Chriss_Deejay a zis ca sunt ok, si polonezii lauda firma respectiva: http://www.lpgshop.co.uk/barracuda-4cyl-big-flow-130nl-min-injectors-rail/

    Mai incerc la mine in oras, in ultima instanta apelez pt montaj+hartii la o firma locala si incerc sa ma ocup singur de procurat piese si calibrat.
     
  17. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Daca gasesti pe cineva care sa iti monteze cu ceva componente procurate de tine, in cazul in care ei nu au, e perfect pentru ca nu vei avea probleme la omologare. :)
    Iar la calibrare ... daca celor de la instalare nu le iese prea bine treaba, pot sa te ajut cand ajung pe acasa. :-)
    Spor !
     
  18. Ronaldinho

    Ronaldinho 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4B6, 2.0 benzina, 2001.
    Am montat si eu pe Audi instalatie Landi Renzo, desi initial vorbisem sa bag BRC, dar fiind la munca si masina ramanand pe mana lui tata, normal ca omul a zis sa mai scuteasca niste bani si a bagat Landi :) Am facut azi 112 km cu talpa la blana, sunt multumit de cum trage pe gaz. Am sesizat pierderi de putere intre benzina si GPL, e clar ca sunt, nu se mai duce la fel de bine ca inainte, dar nu e problema, dupa ce ma obisnuiesc cu GPL-ul nici nu o sa mai stiu de aceste pierderi. Dar, intr-adevar sunt pierderi, degeaba zice lumea ca nu sunt. Benzina e benzina totusi. Consum cu mers haotic si viteza mare aproximativ 15 litri la 112 km. Eu zic ca e bun consumul la cum am mers. Schimba imediat instalatia, baietii de la Vernesti chiar fac treaba. Nici nu se cunoaste pe masina ca are GPL daca nu o vede cineva la alimentare :)
    In concluzie, e bun GPL-ul pentru buzunar, dar pierzi un pic de putere. Sincer nu m-am mai bagat in depasiri ca pe benzina, dar tot se duce masinuta. :)


    20170414_125507.jpg 20170414_125620.jpg 20170414_125710.jpg 20170414_125757.jpg
     
    Chriss_Deejay apreciază asta.
  19. Pau 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2016
    Locație:
    Germania / Lugoj - Romania
    Masina:
    A6 3.0 CZVA 2016
    Salutare...Am si eu un B6 T 163cp si o instalatie GPL ICOM. In iarna a-m avut ceva probleme cu ea. Imi trece de pe benzina pe GPL prea repede. Erau afara -15 si dupa un minut trecea pe GPL si imi murea motorul. Am tot sunat prin tara si nimeni nu are piese pentru ea. Mi-a zis unu Domn din Timisoara ca e pompa din rezervor.Acum trecerea se face manual. Stie cineva de unde pot sa cumpar piese pentru ea?
     
  20. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Salut !
    Pai pentru inceput trebuie sa gasesti pe cineva care sa iti faca o diagnoza la instalatia gpl.
    Vara, sau cand este cald, la ce temperatura comuta pe GPL ?
    Daca se intampla la fel de repede, suspectez senzorul de temperatura al instalatiei.
    Spor !
     

Distribuie pagina asta