1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Idei de reducere a greutatii autoturismului

Discuție în 'Alte modificari' creată de RevHard, 6 Dec 2009.

  1. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Stim cu totii ce rol importat il are greutatea unei masini asupra performatelor. Avantaje sunt foarte multe(manevrabilitate, accelerare, franare, consum, etc.) , iar cam singurul dezavantaj ar fi reducerea stabilitatii, dar cum audiurile stau foarte bine la acest capitol m-am gandit ca ar fi cazul o stricam un pic :).

    Ma intereseaza ce idei aveti si in pricipiu daca ati reusit sa usurati masina CU CAT MAI PUTINI BANI si fara a afecta confortul sau siguranta. Orice idee e binevenita, chiar daca suna stupid sau sunt doar 2kg (de la 10 oameni o sa fie 20kg). Cine stie, poate dupa ceva timp o sa avem o formula ieftina de a reduce cu 200kg un audi. :undwech:

    Incep eu:
    -Inlocuire roata de rezerva, cric si scule cu kit de pana. Eu am un tub cu spuma, 20lei la orice benzinarie;
    -Roti(de aici e clar cel mai bine): jante usoare o stie toata lumea, dar anvelope. Pot fi diferente de cateva kg intre anvelope cu aceleas dimensiuni si indici de viteza si greutate;
    -inlocuire geamuri de sticla cu plastic (centru de greutate). Asta este in dezvoltare am gasit ceva folii ce se muleaza suprapuse pe geamul original demontat, se taie pe margine si se inlocuieste.
     
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Tu chiar vorbesti serios:)?Scuze,eu nu te pot lua in serios:p
     
  3. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    treaba cu renuntarea la roata de rezerva am facut-o si eu dar celalant ex nu ma bag:)
     
  4. gaby_a4

    gaby_a4 Banned

    Înscris:
    15 Oct 2009
    Locație:
    iasi/suceava
    Masina:
    A4 8E TURBO
    de ce nu cauti tu un hot hatch decat sa mutilezi un amarat de audi vechi de 15 ani cu un amarat de 1.8 aspirat ?
    asta e deja masina clasica, merita respect, merita sa o pastrezi cat mai stock posibil, asa cum ii sta bine unui audi

    poti sa pastrezi doar sasiul motorul si scaunul sofer si tot nu vei fi peste un Golf 4 GTI :) asta ca sa pastram o limita a decentei in ce priveste pretul
     
  5. cipriannt 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi A4 , 1.9 TDI , 110cp, quattro
    mda si pe mine ma preocupa .vin cu ex 4:
    - inlocuire haion , capota si usi cu altele de fibra de sticla . m-am tot documentat , dar nu gasesc fibra de sticla in cantitati mai mari. apoi mai trebuiesc facute matrite dupa piesele vechi; asta nu e greu se face cu spuma poliuretanica :se infoliaza piesa si apoi se baga intr-o cutie de lemn in care se toarna apoi spuma , se lasa la uscat si apoi am obtinut suprafetele exterioare ale piesei.
     
    Ultima editare: 3 Ian 2010
  6. ka_bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Sf.Gheorghe
    Masina:
    Audi S3 din 2001
    RevHard

    Nu vreau sa te descurajez, ca sa scapi de grautate si sa nu te coste e doar solutia dezbracatului interior al masinii.Daca vrei sa pastrezi interiorul ar fi inlocuirea scaunelor din fata si a banchetei spate cu unele din materiale compozite(Chir si fibra de sticla).Daca ai scaune din piele si electrice pe deasupra la schimbarea cu unele sport scapi de cateva zeci de kile.Eu am refacut un interior la una din masinile mele din Kevlar si fibra de carbon, capota din carbon si multe alte piese si nimicuri care intrun final mi-a dat jos de pe masina un pic peste 100 kg.Ceea ce priveste felul cum vrei tu sa faci matrite....nu te incurca ca nu stii in ce te bagi.Matritele nu se fac cu spuma si cu lazi.Ai nevoie de matrite din acelasi material din care e produsul finit si cel mai inportant sunt rasinile si nu in ultimul rand o masina de vacumat.Daca nu vacumezi piesa in matrita vei risca in proportie de 100% sa reusesti sa faci o piesa care sa arate ca si lovita de tren.Nu ma intelege gresit nu vreau sa te descurajez si eu sunt adeptul kg cat mai putine pe masina.Incearca sa te gandesti la o capota chiar si din fibra de sticla si sa vezi cate kg dai jos doar din schimbarea ei.Daca ai nevoie de sfaturi cu matritele si cu ce rasini si catalizatori sa folosesti iti stau la dispozitie.Succes
     
    CHB apreciază asta.
  7. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Acum ceva timp eram foarte entuziasmat de carbon, pana cand am vorbit cu niste baieti care au lucrat cu asa ceva (la nivel home-made) si care spuneau ca iti trebuie timp pentru a te perfectiona si ca nu se merita decat ca si un hobby. Nah, oricum mai studiez problema, m-ar tenta o capota si poate aripile. Merci Bogdan pentru sprijin, o sa apelez la tine dupa ce ma mai informez un pic, deocamdata sunt nul la compozite.
     
  8. cipriannt 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi A4 , 1.9 TDI , 110cp, quattro
    Ka bogdan
    multumesc de sfaturi si poate imi dai niste ponturi : de unde pot procura fibra si rasini
    - eu am mai lucrat cu fibra de sticla si rasini si stiu despre ce este vorba . -chestia cu lazi de lemn chiar functioneaza .
    -Masina de vacuum am.
    - ce nu am este timpul (din plin) , rasinile si fibra de sticla.
    eu unul la usi nu m-as baga dar as schimba cu siguranta haionul care, cum spunea un coleg mai sus, este o adevarata greutate, si capota motor.

    O alta idee de reducere a greutatii ar fi schimbarea acumulatorului de Pb (15-20 kg)cu unul Li-ion, li-polimer, care sa aiba acelasi amperaj . Desprea asta chiar ma interesasem mai demult dar nu mai gasesc site-ul ala . uite aici ceva de genul ala:http://www.wall-street.ro/articol/Auto/75814/Porsche-a-creat-primul-acumulator-auto-litiu-ion.html. Oricum era peste posibilitatile mele de zgarcit.:)
     
    Ultima editare: 14 Ian 2010
  9. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Eu ma indoiesc ca dak dau jos roata de rezerva jos,care cantareste mai mult de 10kg va schimba cu ceva comportamentul masinii:lmfao: ;de abia peste 300kg se simte la un motor de vreo 120cp cum e a mea.
     
  10. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Oare tu cunosti comportamentul masini tale?:uhm: Eu in ziua in care am scos roata de rezerva mi-a supravirat masina pentru prima data doar din acceleratie. Intradevar la aceleratie nu o sa se simta 10 kg, dar o reducere a greutatii doar pentru acceleratie nu are sens. E vorba de stabilitate vs manevrabilitate care se rezolva cu centru de greutate (ex: scoti roata de rezerva si relochezi bateria in locul ei si atunci chiar se schimba ceva).

    Eu inteleg ca tu esti un sofer normal care nu atinge nici jumatate din potentialul masinii si ca, evident, o reducere a greutatii ti se pare aberanta, dar nu inteleg de ce postezi pe threadul acesta. Sper sa nu te superi si sa postezi iar ceva :kiss:.
     
  11. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    intr-adevar e o chestie cu pierderea greutatii dar din cate stiu eu o masina prea usoara nu te ajuta la viteze ceva mai mari.din ce am vazut la drumurile mai lungi masinile mai grele se astern mai bine pe sosea.mai bine castigi cativa caluti prin imbunatatiri ale motorului! bafta!
     
  12. ata2k6 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2009
    Locație:
    Turda, Com. Moldovenesti
    Masina:
    A4 B5 1596cc ADP power 1995
    Aripi, capota, capota portbagaj din fibra de sticla, scos bancheta din spate, evacuare directa (sistemul de esapament destul de greu), rezervor de 20 litri, parbriz plexiglas, acumulator li-ion, usa si acoperisul se pastreaza, eventual (dar nu stiu cum e facuta acoperisul la audi) la acoperis sa se pastreze numai structura de rezistenta, si acoperit tot cu fibra, daca are scut motor metalic, inlocuit cu unul de plastic, plasticul, care acopera interiorul usilor scos, banchetele din fata schimbate cu scaune sport. O sa ai un bolid urat cu spume,care lasa in urma oricare 1.6 sau 1.8 aspirat dar cel mai nenorocit 1.8t te va lasa in praf. O sa faci niste derapaje controlate/necontrolate de numai-numai.
    La viteza maxima tot atat o sa ai, viteza maxima este influentata mai mult de aerodinamica. Reducerea de greutate conteaza numai la accelerare-consum si afecteaza sigurnanta, manevrabilitatea si comfortul,trebuie schimbate suspensia si amortizoarele.
    Operatiile de mai sus (cu exceptia bateriei, care e scump ca dracul) le-am efectuat pe un automobil non VAG, un Renault Clio GT de 1.8 16V din 1992, am ajuns la 600kg si ceva greutate totala la o putere de vreo 145 cai (136 stock + chip la fuel management +decat + evacuare directa) Accelerare pe la 7 sec de la 0 la 100, in schimb patineaza ca dracul chiar si in treapta a 3-a si la vtm uri te ia dracu daca ai o portiune cu denivelari, ca nu ai aderenta deloc.
     
  13. valirom 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,2.0 TFSI, 2006
    Sal,

    De unde pot achizitiona un astfel de acumulator li-ion, sau o altfel de baterie care sa cantareasca aprox 5-6 kg ?
    Exista dezavantaje ? Eu folosesc masina zi de zi, am inteles ca sunt baterii pentru racing, dar trebuie sa folosesti un booster pentru pornire.
    Am cautat pe google dar nu am gasit.
     
  14. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8

Distribuie pagina asta