Incalzirea suplimentara electrica, este o dotare standard pe a4 b6? cum se porneste - opreste? care sunt conditiile de functionare? cum functioneaza? - stiu ca este o rezistenta electrica, dar care e logica de lucru? cum se identifica? cum se serviseaza? Intrebari la care caut raspuns!
Cine poate sa-mi spuna ce buton de pe climatronic activeaza caloriferul electric din bord la A4 B6 1.9TDI ( AUTO sau ECON ) ? Multumesc.
Cauta cu VCDS-ul daca o ai sau in dotarile PDF ale masinii. Sistemul se numeste PTC (Incalzire suplimentara cu rezistenta electrica - Supplementary Heating). Daca ai avea porneste cu butonul de AUTO apasat/activat. Bafta.
Rezistenta electrica din climatronic (PTC) se activeaza daca climatronicul este setat pe Auto si temperatura setata pe 60-70% din capacitate, nu pe maxim. Cand apesi butonul Econ, incalzirea auxiliara se dezactiveaza/decupleaza. Se intampla asta si dupa ce temperatura lichidului de racire ajunge la 75-80 grC.
Momentan nu sunt acasa si nici nu voi fi in urmatoarele 3 luni. Masina o foloseste nevasta-mea. Cand am cumparat interfata de test si am cautat erori si alte cele tin minte ca am gasit undeva ceva de genul test relee incalzire suplimentara . Erau doua. Unul de putere mica si unul de putere mare . In momentul in care le activam se auzeau ca lucreaza .
Inviu si eu topicul asta. Am un A4 B6 din 2002 si ETKA spune ca as avea incalzirea suplimentara cu rezistenta electrica (17). Problema ar fi ca n-am observat niciodata sa bage caldura rapid. Mi-ar placea aceasta functie, dar nu stiu unde o gasesc pe tester (nu vreau sa imi caute dupa Webasto - stiu ca nu am), iar informatiile de pe net sunt putine. Iarna trecuta am incercat in toate felurile. Singurul aer cald este ala care intra dupa ce se incalzeste motorul (care si ala e vai de capul lui, trebuie sa schimb caloriferul din bord). Are cineva mai multe informatii despre asta?
Caracal pentru ca sa nu mai mai repet ce am mai scris pe forum, ca vad ca nu citesti, citeste acest topic: https://vwforum.ro/topic/87518-auxiliar-heating/ Auxiliary heating = PTC = Incalzire auxiliara cu rezistenta electrica, sunt mai multe modele: cu interogare pe VCDS si fara interogare. Verifica niste sigurante si relee care le gasesti explicate in topicul anterior mentionat inclusiv cum sa cauti pe VCDS. Cum functioneaza, repet, am mai scris pe forum in alte topicuri si iti atasez un PDF.
Salutare! Stie cineva daca radiatorul de incalzire auxiliara (cel de langa caloriferul din bord) are legatura si cu dezaburirea? Sau doar are rolul de a da caldura doar pana se incalzeste apa? exista posibilitatea de a il verifica? Ma refer la a face o verificare fizica... eu stiu.. alimentat direct?...sau ceva de genul. Poate cu un multimetru. Daca ma poate indruma cineva... Am citit pe forum ca se verifica cu un output test, insa pana ajung la un tester ma gandesc ca daca tot am desfacut acolo... Multumesc
Normal care are legatura cu dezaburirea parbrizului pentru ca pe acolo se distribuie o parte din aerul cald. Citeste topicul asta, unde ti-a fost mutat mesajul si unde trebuia sa citesti inainte sa scrii pe forum. Bafta.
Iti multumesc ca ai mutat mesajul in topicul care trebuie. Ideea era ca stiu ca pe acolo da aer cald, e normal, din moment ce este o rezistenta. Eu intrebam daca in momentul in care acesasta este deja inchisa, apa la 90 grade, mai are treaba cu dezaburirea. Adica...ma gandesc are cumva rol de a dezumidifica...sau ceva de genul asta? Daca nu, inseamna ca alta este problema la mine... de ceva vreme se cam aburesc geamurile ... si nu stiu de unde sa incep... Multumesc
Dupa ce se opreste PTC-ul, nu mai are nici un rol adica nu mai dezumidifica nimic si doar caloriferul cu lichid de racire, din bord impreuna cu ventilatorul din habitaclu preiau functiile de dezaburire in masina. Trebuie sa cauti in alta parte de unde ai problema cu aburitul geamurilor. Bafta.
Salut. Este posibil sa nu mai functioneze incalzitorul auxiliar din cauza bateriei mai 'slabe'?masina porneste normal la -10 grade doar ca bateria nu mai are asa vlaga si simt ca nu mai da asa rapid caldura ca in anii trecuti. Sunt convins ca PTC nu mai functioneaza...
Am pus testerul si merge.Intr-adevar cred ca nu mi a pornit PTC avand radio,rezistenta luneta ,faruri, ventilatie toate astea pornite,cred prea multi consumatori si posibil a depasit sarcina pe alternator crezand ca s-a defectat.Acum am vazut si pe tester cand pun peste 25° este on si spre bucuria mea da caldura in 2 min dimineata.Cu apa cam greu pe frigul asta prin oras.max 70°.