Va rog nu ma injurati dar sunt proaspat propietar de audi si nu cunosc masina, si cum e o masina cu personalitate are micile ei probleme. Ultima de care m-am lovit este pe partea electrica...adica la indicatorul de benzina cand ajunge la un sfert, cade jos..ca si cand masina ar fi oprita.Trebuie sa il schimb? Iar celelalte din partea dr nu prea merg deloc... adica ala de ulei nu indica nimic, ceasul cand merge cand sta..(apropo CUM POTRIVESC SI EU CEASUL ALA?) iar doar cel de voltaj merge dar nu stiu daca indica cum trebuie. Se pricepe careva la electrica sa imi zica si mie cate ceva? Dau o bere d'aia mare!
Salut,pune testerul si da la instrument cluster si sa incerci sa le calibrezi(se duc acele toate in capat la maxim si apoi trebuie sa revina toate la fix jumatate(ora 12),daca nu sunt la locul lor,dai capacul de plastic jos si le muti cu mana. Totusi treaba cu cel de benzina..ca indica corect si cand ajunmge la sfert cade..e cam dubios,sincer nu am mai auzit,dar oricum,in prima faza fa ce am scris mai sus si daca nu merge,ei alte ceasuri. Masina e C5,poza din contul tau?
Multumesc , am sa incerc varianta ta sa vedem cum se prezinta situatia. Masina este un A6 Avant AEL (2.5 R5, TDI) 1997 (cred ca cel din poza), oricum am sa schimb poza ca nu e exact aia, dar sincer cred ca e C4 din cata am mai auzit...Bordul are trei ceasuri analog in dreapta (ceas analog, temperatura ulei, voltmetru).Am sa pun niste poze sa vedeti cam despre ce e vorba.
Da,este modelul precedent despre ce vorbeam eu,din pacate la C4,nu pot sa imi dau cu parerea,ce iti spuneam mai sus e valabil ptr. C5(97-04) Poti sa ei legatura cu colegul de pe acest forum, NELU PATRASCU ,are numele de utilizator,a avut si el ceva asemanator si te ajuta cu cea mai mare placere.
sunt curios daca ai rezolvat? am aprope aceeasi masina (motor aat) si am aceeasi problema. eu ma gandesc sa desfac sonda din rezervor sa vad ce este pe acolo. la mine inainte sa se aprinda becul galen de combustibil si indicatorul de nivel sa cada sub 0, mi se aprinde becul rosu MIL.
INCA nu am rezolvat, si eu ma gandeam sa desfac sonda...ca tot pe ea o suspectez, dar eu nu stiu CUM,..sau mai exact UNDE se gaseste.Poti sa ma ajuti un pic..si daca e sa descopar ceva...iti zic..ca sincer nu pare o buba de la ceas...eu cred ca pompa face figuri...si cred ca si la tine e la fel... Oricum trebuie sa le elimin pe toate...BAFTA!
Sonda este in spatele banchetelor pasagerilor , intre banchete si portbagaj .Trebuie indepartata mocheta si de acolo este simplu . Tot sonda suspectez si eu , grafitul de pe care citeste nivelul plutitorului cred este un pic uzat.
Eu am desfacut dar de la sonda nu pleaca decat doua fire. Nu cred ca este ca la dacie si cu indicator pentru o valoare minima, cred ca becul galben de benzina se aprinde din soft in functie de valoarea citita de sonda. Daca ar putea fi asa poate se gaseste cineva sa ne spuna ce trebuie modificat.
Sonda este în compartimentul de bagaje, ridici mocheta şi capacul rotund (fixat cu trei şuruburi de tablă). Nu cred că acolo e cauza. Am avut aceiaşi problemă, se pare că este unul din bug-urile acestei maşini, după un număr de ani de exploatare, litrometrul nu mai indică bine cantitatea de carburant. La mine cauza a fost la contactele ceasului de motorină din bord, unde contactele oxidaseră din cauza efectului electrochimic. Se desfac piuliţele şi şaibele "ceasului" respectiv, se ştefuiesc cu şmirghel fin şi se remontează. Totul reintră in normal, eu am făcut această operaţiune acum vreo trei ani şi pânâ acum n-a mai reapărut problema. Posibil ca la ceasul analogic al maşinii să fie vorba de acelaşi fenomen de oxidare a contactelor, încearcă şi acolo să le desfaci. În privinţa voltmetrului, la mine la ralanti acul indică aproximativ 12,5 V iar când accelerez ajunge cam la 14,5 V Termometrul pentru ulei, cu capăt de scală la 60 de grade (minim) n-o să-l prea vezi ridicându-se mai sus de 70 de grade (aşa-i la mine) semn că sistemul de răcire al uleiului este eficient. Dacă nu merge deloc, verifică conexiunea de pe blocul motor, undeva în spatele alternatorului Ceasul se reglează de la de la butonul din stânga bordului, ridici puţin de el şi răsuceşi butonul spre dreapta. De la butonul din dreapta prin apăsare se resetează jurnalierul.
Cred ca am rezolvat. Am desfacut sonda...intr-adevar...din ea pleaca o mufa cu 2 fire. Insa eu am desfacut tot ansamblu, adik am scos sonda din rezervor, este o adevarata "macara", e mare si lunga, cu un dispozitiv cu totul aparte, motorina este pur si simplu Trasa din rezervor printr-un fel de "trompa" Oricum ideea este alta, exista o placuta atasata de tija plutitorului pe care sunt doua contacte. Am dat jos tija sa am acees la placuta cu contacte, am curatat placuta si am apropiat mai mult cele doua contacte ptru ca din ce vedeam eu spre capat ele nu mai faceau contact si de aia cand rezervorul scadea sub un sfert ceasul nu mai indica deloc. Am reasamblat totul si de cateva zile merg si vad ca nu mai am probleme , nivelul este indicat um trebuie, oricum am sa mai merg pana sscade spre 0 sa vad daca intr-adevar mai am oscilatii. O sa va tin la curent.
Sper că sonda ai remontat-o în aceiaşi poziţie în care ai găsit-o. Altfel plutitorul va agăţa în pliurile alea de spart valurile.
Sigura ca da, exista pe capac si o sageata care nu te lasa sa gresesti, iti arata pozitia in care se remonteaza. Oricum problema e rezolvata, am mers si acul functioneaza bine, am consumat toata motorina, a scazut treptata pana la rosu, azi am bagat iarasi si sa ridicat cum trebuie, deci am scapat de buba asta.
Salutare , am si eu aceasta problema la al meu C4, acul litrometrului sta mai mult in zona de "rosu" chiar daca alimentez de exemplu 15 litri si cu ce mai am eu abia abia daca se ridica de pe rosu sau tot pe rosu e. Ce ar trebui sa incerc prima oara? multumesc.
Ceas de motorina Salutare Am un A6 din 1997, AEL, 2.5 140CP, si am avut probleme cu sonda litrometrica, am rezolvat, dar acum cand am motorina aproape de jumatate, imi scade dupa vreo 50 km aproape de linia alba care este mai jos de cea de la jumate, si ramane acolo pana parcurg km mai multi, apoi incepe iar sa scada, deci concluzia ca scade in avans, asa e normal sau am o problema la ceas? Va multumesc pentru un eventual raspuns.