1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Injectie K-Jetronic si KE Jetronic - reglaje - reparatie - discutii diverse

Discuție în 'Modele clasice' creată de badboy4life, 17 Oct 2007.

  1. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    socratestanculescu- doar ceva documentatie pe limba germana pentru ke3-jetronic. daca te intereseaza???...da un pm si ti le pun pe transfer.
    audigle- da-mi un nr de tel si te ajut cu placere
     
  2. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    INJECTIA MECANICA DE AUDI 2309cc din semnatura

    Salut Domnule 14yjn,

    Un proverb de la mosii nostrii zice ca,daca n-ai paine mananci si cozonac iar altul-si mai aproape de subiect-''calul de dar de dinti nu se cauta'' !!

    Ca atare iti multumesc pentru oferta si o accept cu recunostinta ,chit ca o sa trebuiasca sa trec prin ''chinurile iadului'' cu ''neamta''(eu stiind ''extraordinar spre nemaipomenit'' engleza).
    PROBLEMA MEA reprezinta injectia mecanica,ale carei ''taine'' in ale functionarii nu le-am aflat,nici macar ''lautareste''(cercetand,nedistructiv,o asemenea dracovenie).In 25 de ani de mecanica auto-ca hobby--NENOROCITII astia de nemti au reusit sa ''ma puna la masa'' cu mintile lor bolnave.
    Problema rezida in faptul ca nu realizez ce functii au cei cei 2 ''senzori'' cu cele doua mufe din capat,respectiv din lateral atunci cand caut sa reglez-cu imbusul de 3-amestecul aer/combustibil.
    In consecinta ,daca ai ce-mi trebuie,iti raman recunoscator.
    Cred c-ar fi mai bine daca mi-ai trmite pe adresa de mail documentatia.

    Cu multumiri anticipate,
    Antesemnatul
     
  3. mhozoc

    mhozoc 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4-2.0 ALT-2002;80-2.0 16V;A4 B7 1.8T 2008
    Cel de pe dreapta este intr-adevar un senzor,de fapt potentiometru care este prezentat foarte bine de Alex in pstul #23 iar cel de pe stanga este regulatorul de presiune diferentiala.Tie pentru ce tip de motor iti trebuie mai exact documentatia ?
     
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Cum misterul potentiometrului de pe taler a fost elucidat, mai ramane "carameaua" , regulatorul de presiune diferentiala sau actuatorul electro-hidraulic (DPR sau EHA in engleza). El nu este un senzor ci un element de executie al comenzilor date de calculatorul de injectie. Mai multe despre el gasiti in postul http://www.clubaudi.ro/modele-clasi...verse-probleme-si-rezolvari-3.html#post324863 . Toate datele de acolo sunt pentru motoarele de 2,3 l cod NF, NG si AAR si sunt cele date in manualele de service.

    O scurta descriere a sistemelor de injectie mecanica se gaseste aici: http://www.clubaudi.ro/modele-clasi...0-90-100-cauze-si-rezolvari-7.html#post342614

    O carte care descrie in amanunt partile componente ale sistemului de injectie KE Jetronic si principiul de functionare puteti descarca de aici: http://dl.dropbox.com/u/72036801/Audi/KE-Jetronic.pdf

    Nu este exact ceea ce exista pe motoarele de 2,3 dar este foarte buna pentru intelegerea sistemului. KE3 vine in plus cu sistem de aprindere computerizata si senzor de detonatie. Partea de injectie este practic identica cu cea de la KE.

    Asa cum am mai spus problemele care apar la aceste motoare sunt in general mai complicate datorita varstei si gradului de uzura avansate. Din experienta pot spune ca necesita mult timp, rabdare si bani pentru a le putea mentine intr-o stare de functionare optima. Unele probleme nu pot fi corectate in intregime si trebuie folosite mici improvizatii sau carpeli.
     
    Ultima editare: 15 Mai 2012
  5. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
  6. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
  7. mariusik

    mariusik Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi
    Stie cineva un mecanic bun care sa stie sa regleze astfel de injectii?
    De ce zic asta, la mine cand pornesc trebuie sa tin 1-2 sec accelerata ca altfel da sa moara, si cateodata are ezitari in accelerari de pana in 2000 rotatii, si miroase si putin a benzina nearsa in afara masinii. Singurul lucru unde am umblat este cuiul acela de regleaza pozitia de baza a clapetei, de consumat in oras imi consuma 10 si in exterior 8. Daca ma puteti ajuta va raman recunoscator.
     
  8. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Haideti baieti lamuriti-ma, cum functioneaza cut off valve la k-jetronic cu sonda lambda la un motor mc2(audi100q fabr. 1989). Pana acolo inteleg ca "elimina" vacumul produs si "tailerul" pica napoi in relanti si ca este actionat de releul acel mare care regleaza relantiul. Toate acestea daca motorul este incalzita peste 50 de grade si peste 1200 rpm....dar informatia asta el o da mai departe pentru ecu si el ce face cu aceasta inormatie?????
    Asta-i intrebarea mea: ce face ecu atunci cand valva este actionata.
     
    Ultima editare: 4 Oct 2012
  9. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Nimeni nimic???? chiar nu stie nimeni????
     
  10. mariusik

    mariusik Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2008
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi
    Revin cu un help la voi, am avut o problema cu masina, imi pornea si se oprea imediat, dupa ce am schimbat pompa de benzina, distribuitor, regulator de presiune, reg de presiune dif, si rezervorul de presiune din rezervor tot nu am rezolvat-o..........intr-un final sa gasesc buba ... SURUBUL DE PRINDE CONDUCTA DE TUR PE DISTRIBUITOR ARE UN FILTRU IN EL, IAR ACEL FILTRU ERA INFUNDAT SI BENZINA NU MAI TRECEA PRIN EL.
    Acum dupa ce am schimbat toate astea am dereglat pornirea masinii.....la rece trebuie sa dau 2-3 chei pana ce porneste iar la cald dau la automat foate mult 10-15 sec.......iar in mers pana in 2500 rt/min are ezitari, parca da sa moara dupa care isi revine . Va rog ajutati-ma .... am incercat sa pun piesele vechi inapoi dar avand mai multe le-am incurcat si nu stiu ce sa-i mai fac.
    De ex daca las pompa de benzina mergand cu strap si dupa ce opresc motorul porneste sfert....presiunea de alimentare este undeva la 6,2-6,3 iar cea de mentinere 3,2-3,1.....
    Pls helpppp...
    Multumesc.
     
  11. sammysig 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2011
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi S2, 2l 16v, 1994
    Trebuie reglata clapeta, nu ma stiu prea bine, dar stiu problema, numai un inginer sau un meserias iti poate regla, se numeste aparat de masurare a unghiului D-well, trebuie sa fie 50% clapeta si intre 55 si 60% pt "fuga". Acum nu stiu unde gaseti un meserias bun, stiam ca este unul bun in Bucuresti, dar scump, gaseti nr de tel undeva pe site mai cauta nu multa lume mai e pasionata de asa ceva.
     
  12. Paulorossi 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2010
    Locație:
    bihor
    Masina:
    golf 4
    Salut,

    Am un prieten ce detine un audi 80,motor 1,8 benzina,echipat cu injectie mecanica K-jetronic.Releul temporizator de la pompa e defect in sensul ca la punerea contactului pompa merge incontinuu.Incercand sa reglam cu manometrul presiunea de alimentare,cu pompa pornita,dar cu motorul oprit,am constatat ca benzina din rezervor nu se mai intoarce pe retur ci se descarca direct in motor prin injector.E normal sa pulverizeze injectorul cu pompa pornita dar cu motorul oprit?

    Am scazut presiunea pe tur dar efectul tot se manifesta,desi se intoarce benzina si pe retur.Intr-un final am scazut-o atat de mult incat se intoarce doar pe retur iar injectorul nu pulverizeaza.Din cate stiu,injectorarele ar fi trebuit sa pulverizeze,alfel cum o pornesti la relanti fara sa apesi clapeta?

    Astept orice sugestie.

    Multumesc anticipat!
     
  13. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Da asa este! De unde ati redus presiunea? din wur? Nu trebuia sa umblati pe acolo....parerea mea; trebuia desfacut si curatat bine de tot. Pompa de benzina nu tre sa mearga pe contact doar numai cand se invarte motorul si vezi ca mai alimenteaza si alte lucruri pe acolo, nu numai pompa de benzina.
     
  14. Paulorossi 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2010
    Locație:
    bihor
    Masina:
    golf 4
    Salut,
    Am redus presiunea din regulatorul de presiune de pe distribuitor,nu din WUR.De acolo nu ai ce presiune sa reglezi deoarece WUR-ul montat pe aceasta masina nu are nicun surub ascuns de reglaj.Poti doar monta un O-ring mai gros sau mai subtire inauntrul lui si asa,prin teste,sa obtii 1,5 la rece si 3,5 la cald.
    Releul pompei are defect circuitul de temporizare din el,de accea ramane cuplat la punerea contactului.Se va schimba si el.
    Totusi,intrabarea mea este :trebuie sa pulverizeze injectorul daca suntezi releul pompei(daca pompa functioneaza) dar masina nu este pornita?
    Sau,injectorul nu pulverizeaza cu pompa pornita si masina oprita,dar la pornirea masinii depresiunea creata de motor misca putin talerul din distribuitor asfel incat se deschid traseele spre injectoare si doar atunci trebuie sa pulverizeze?
     
  15. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    In primul rand trebuie sa spui ce motor este, eventual posteaza niste poze cu el. Despre care injector este vorba ? Indiferent ca este K/KE sau KE3 motorul trebuie sa aiba cate un injector pe fiecare cilindru plus un injector pe galeria de admisie care se numeste injector de pornire la rece. Injectorul de pornire la rece este comandat electric si este legat direct la iesirea pompei (presiunea in sistem) care trebuie sa fie 6...7 bari, depinde de model. Rolul sau este de a suplimenta cantitatea de benzina injectata la pornire atunci cand temperatura este scazuta (iarna) si imbogatirea care se realizeaza prin presiunea diferentiala nu este suficienta.
    Cu pompa pornita si motorul oprit nu trebuie sa se injecteze benzina pe nici o cale pentru ca se produce inecarea motorului. La K jetronic comanda injectorului de pornire la rece este conditionata de un termocontact (pentru temperatura) si de releul pompei de benzina (pentru rotatia motorului). La unele versiuni termocontactul era integrat in wur.
     
  16. Paulorossi 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2010
    Locație:
    bihor
    Masina:
    golf 4
    Salut,
    Multumesc pt informatii.Stiu deja o mare parte din informatii.Al 5 lea injector,cel care se afla pe galerie nu mai pornea defel.Dupa verificari am constatat ca termocontactul care il actiona cand era motorul rece este defecf.L-a alimentat direct de pe demarou,practic dozeaza doar atunci cand se porneste.Masina a mers si pornit bine cu aceasta improvizatie.
    Toate problemele au pornit de la furtunul de alimentare a benzine dintre rezervor si pompa.Acesta a fost deteriorat iar amicul meu l-a inlocuit cu unul hidraulic.Evident,benzina l-a distrus si toate bucatile mici deprinse din el au trecut de filtrele de pe alimentare si au ajuns direct in filtrul injectorului.
    Am consatat ca la pornirea pompei,fara motorul pornit injectorul este deschis.Presiunea pompei este momentan reglata la 5 bar,din regulatorul de presiune montat pe distribuitor,dar se poate mari oricand.Motorul este montat pe un audi 80,1,8 benzina,112 cp,an fabricatie 1989.
    Deoarece injectorul pulveriza direct la punerea contactului (fara pornirea motorului)baia de ulei a fost inundata.
    Dupa ce o sa schimb injectoarele, cu unele noi, o sa dau jos distribuitorul si o sa reglez parghia talerului asfel incat la punerea contactului(doar cu pompa pornita,fara motor) injectoarele sa nu fie pornite si sper nici alimentate.Sper ca ulterior,la pornire,depresiunea produsa de motor sa actioneze talerul si talerul sa deschida orificiile spre injectoare.
    Daca mai sunt si alte sugestii le astept.
     
  17. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    ....si fara kaltstart-ventil ar trebui sa porneasca fara probleme....al meu asa merge de ani de zile cu mufa data jos si pornea si in frigurile mari fara probleme
     
  18. 60STA 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2012
    Locație:
    RESITA
    Masina:
    A4 25,2000
    caut documentatie reglaj injectie pentru un audi B3 2.0L motor 3A
     
  19. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Si cam ce te-ar interesa despre acest motor ? Mare lucru de reglat la el nu este, decat reglajul de CO care se face dupa sonda lambda ( curentul prin regulatorul de presiune deferentiala ) si pozitia distribuitorului de aprindere.
    Cu motorul cald (temperatura lichidului de racire mai mare sau egala cu 80 de grade), turatia de mers in gol intre 780 si 900 rotatii pe minut curentul prin regulatorul de presiune diferentiala trebuie sa varieze intre 0 si 5 mA si avansul sa fie 4...8 grade inainte de punctul mort superior al pistonului 1 ( exista o tablita gradata langa volanta si un semn pe volanta ).
     
  20. mikita_g 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    cluj-napoca
    Masina:
    audi 80 b4 2,3
    merge inecat ke jetronic 2,3 5 cilindrii

    Daca stie cineva un meserias de ke jetronic in jurul clujului rog sa ma contactati la nr de tel 0745395765
     

Distribuie pagina asta