1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Injectoare PD (Pumpe Duse) - motor 1.9 TDI - compatibilitate - inlocuire si reglarea lor

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de kysvaly, 12 Oct 2009.

  1. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Cu asa ceva merge cu siguranta!!
     
  2. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Salutare.
    La motorul din semnatura, injectorul nr.3 ajunge la o compensare de +1.80 mg/stroke.
    La rece compensarea e ok (cca +0.3 mg/stroke), dar pe masura ce temperatura lichidului de racire urca spre 90 de grade, creste si compensarea. Daca accelerez, compensarea revine la o valoare ok, respectiv +0.40 _ +0.50 mg/stroke.
    Intrebari:
    1)Cauza poate fi un reglaj incorect al respectivului injector?
    2)Are sens folosirea unui aditiv pentru curatarea injectoarelor?

    Multumesc.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu si Nu. Lasa-l asa. Si la mine face la fel de cand masina este noua. Avem alte treburi in viata decat sa ne batem capul cu "prostiile astea". Vorbesc serios.
     
    biju2000 apreciază asta.
  4. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Ok, multumesc.
     
  5. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salut tuturor. Am o problema pe instalatia electrica : 18072 - Control Circuit for PD Injectors: Electrical Malfunction / P1664 - 35-00 - - nu am tensiune la injectoare. Dupa mai multe zile de studiu pe forum (nu am gasit problema mea) si verificari, am inceput cu bujiile nealimentate si am dat de releul de bujii incandescente facut zob. Am facut comanda de alt releu, il primesc maine. Dar mi se spune ca asta nu are legatura cu eroarea vag. Problema : babeste si fizic, cum verific cablajul (noianul gros de fire) de la ecu la injectoare? Sunt relee pe traseu sau doar fire ? Am desfacut si mufa din spatele chiuloasei, dar nu am tensiune pe pinii mufei rotunde. Trebuie desfacut si capacul chiuloasei , intrucat acolo sunt in ulei conectorii electrici de la injectoare.
    Masina nu porneste, de invartit invarte, martor esp in bord aprins si spirala bujii palpaie.
    Nu mai stiu ce sa fac. Idei, sfaturi ? Multumesc.
     
    Ultima editare: 11 Oct 2017
  6. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Vezi sa nu ai apa la calculatorul de motor. Eroarea ta e legata de injectoare. Posibil sa se fi stricat ceva pe acolo daca ai si martorul de ESP aprins.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  7. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Nu am apa la ecu, este uscat tot, stiu sigur intrucat si acum e desfacut capacul si masina este in garaj.
     
  8. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Revin cu o nelamurire : de la care pini ecu se transmite tensiunea la injectoare ?
    Multumesc inca o data pt. rabdare si intelegere.
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    De aici.
     
  10. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Daca J248 reprezinta ecu (asa cred eu) si T8d este mufa rotunda care se conecteaza la chiuloasa pentru a da tensiune la cele 4 injectoare, nu-mi corespund numarul pinilor de la ecu.
    Pe mufa de iesire / mai mare am doar 81 pini la care am masurat cu putin timp in urma tensiunile de iesire din ecu. Dupa masurare, cu contactul pus, nu am tensiune pe urmatorii pini : 3,8,10,18,19,25,26,48,56,57,58,64,72,74 si 78. Pe ceilalti pini am tensiunea bateriei. Precizez ca pe mufa mai scurta, care cred ca este intrarea in ecu, nu am masurat tensiunea, fiind protejat de un capac lipit/nituit. Astfel, unde este problema ? Multumesc.
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    J248 da, e ECU. Asta e schema din Elsa pentru injectoare la A4 AWX din 2003.
    Pe 114 ai fir comun, 116 e injectorul 1, 117 injectorul 2, 118 injectorul 3 si 121 injectorul 4.
    Masoara valorile din pdf, trebuie sa fie aceleasi pentru toate , adica intre 114 si celelalte.
    Si da, mufa e cea "mica".
     
    pisti19 apreciază asta.
  12. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Deci, ca sa fim intelesi : cu mufa mica a ecu deconectata, fara contactelectric, pe 114 si celelalte trebuie sa max 1 ohm, iar cu contacttul pus sa flashuiasca ledul de 12 v conectat pe pinii 114 cu 116, respectiv ceilalti. Daca valorile corespund conform pdf, iar firele de legatura nu sunt intrerupte, rezulta ecu defect pe partea respectiva. Corect?
     
    Ultima editare: 12 Oct 2017
  13. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Am revenit. In vederea efectuarii masuratorilor din pdf. injectoare, am vrut sa deconectez mufa mica a ecu. Din pacate, ecu are un capac de protectie pe care nu am reusit sa-l indepartez ( nu vreau sa-l tai sau sa-l desfac din punctele de prindere - inca). Prin urmare, am deconectat mufa rotunda din spatele motorului care face legatura cu cablajul injectoarelor din motor - T8d din schema atasata de colegul @nucu.
    In urma identificarii pinilor de legatura ecu - mufa T8d, fara contactul pus am masurat urmatoarele (daca are vreo relevanta in speta mea): cu multimetru pe scara de 2000 ohmi, au rezultat valorile pin 114 ecu / pin 7 mufa T8d si pin 116 ecu / pin 5 - 957, 114 / 7 - 117 / 3 : 956, 114/7 si 118/2 - 964, respectiv 114/7 si 121/8 - 976 .
    Pe urma, cu contactul pus, in mufa rotunda cu un led de 12 v, am verificat flashurile pe fiecare pereche 7 fir comun cu pinii 2, 3, 5 si 8 fara niciun rezultat. Am verificat ledul respectiv si este sensibil si la 1,5 v. Am luat multimetrul, pe scara de 20 v, am masurat tensiunile intre firul comun si ceilalti pini, avand valori de 0,1 - 0,2 v.
    Si aici m-am oprit. Mai ramane sa verific cablajul de sub capacul motorului, daca se confirma faptul ca pina la mufa T8d e totul in regula.
    Alte idei, sfaturi ? Multumesc.
     
    Ultima editare: 13 Oct 2017
  14. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    S-a rezolvat azi problema lipsei tensiunii la injectoare. Un fir rebel de la ecu la mufa rotunda de pe chiulosa, plus conectarea corecta a acestei mufe (sincer nu am stiut ca respectiva mufa poate avea duoua pozitii de conectare). Timp total de lucru pentru un electrician auto care stie meserie - 2 ore, cu tot cu verificari de cablaj, etc.
    Multumesc pentru idei, sfaturi si ajutor (@nucu).
    O seara buna tuturor.
     
  15. Ursu09 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6, 1.9TDI BKE,2005
    Salut, am un a4 1.9 tdi bke(85kw) 2005 si am o problema la un injector. Codul de pe masina este 038 130 073 BD. Daca pun 038 130 073 AD( de pe ajm) se potriveste? ( este tot de 85kw). Multumesc
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu. Cauti si montezi cu acelasi cod ca al tau.
     
  17. Ursu09 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6, 1.9TDI BKE,2005
    Multumesc
     
  18. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Sau echivalent daca exista/consulta ETKA!!
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Vezi in functie de limitarea la seria de sasiu care sunt compatibile la tine.
     
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Confirm cele spuse, cauta unul compatibil sau cu acelasi cod.. daca pui altceva vei avea tremurat puternic la relanti, in sarcina dispare (cel putin asa a fost la mine). Poti gasi online la diversi vanzatori cu niste calificative, eu am comandat din Iasi, fiind singurul ce vindea la bucata si mai avea pe stoc.
     

Distribuie pagina asta