1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Injectoare PD (Pumpe Duse) - motor 1.9 TDI - compatibilitate - inlocuire si reglarea lor

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de kysvaly, 12 Oct 2009.

  1. peter erno

    peter erno 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2010
    Locație:
    oradea
    Masina:
    audi a3 2.0tdi,Daihatsu sportrack
    azi am ajuns la schimb de distributie ,reglaj tacheti injectoare ,si schimbat garniturile.Motorul meu are injectoare cu cod 038130073BA.
    Dupa cautari pe net am gasit acest tabel;

    038 130 073 BA - AWX, AVF, BLT - 530er - 1.9TDI 130PS in Polo, Passat, A4, A6
    038 130 073 BA - ATL, - 530er - 1.4TDi 90PS in A2
    038 130 073 AA - ASZ, ARL - 550er - 1.9TDI 130 und 150PS in Polo, Golf, Bora bis MJ2001
    038 130 073 AL - ASZ, ARL - 550er - 1.9TDI 130 und 150PS in Polo, Golf, Bora ab MJ2002
    038 130 073 J - ATD - 425er - 1.9TDI 100PS in Golf, NewBeetle bis MJ2001
    038 130 073 AJ - ATD - 425er - 1.9TDI 100PS in Golf, NewBeetle ab MJ2002
    038 130 073 AJ - ATD - 425er - 1.9TDI 100PS in Polo, Bora, Passat, A3 und A4
    038 130 073 F - AJM, AUY - 465er - 1.9TDI 115PS in Golf, NewBeetle bis MJ2001
    038 130 073 T - AJM, AUY - 465er - 1.9TDI 115PS in Golf, NewBeetle ab MJ2002
    045 130 073 T - AMF - 465er - 1.4TDI 75PS in Lupo, Polo, A2
    045 130 073 T - AJM - 465er - 1.9TDI 115PS in Passat, A4, A6
    045 130 073 AA - ANY - 360er - 1.2TDI 61PS in Lupo, A2
    03G 130 073 B/G- BKD - 475er - 2.0TDI 140PS in Golf, A3, Bora, Touran
    07Z 130 073 D/F- BAC - 520er - 2.5TDI 174PS in T5, Touareg
    07Z 130 073 D/F - AYH - 520er - 5.0TDI 313PS in Phaeton, Touareg bis MJ2003
    07Z 130 073 H - AYH - 560er - 5.0TDI 313PS in Phaeton, Touareg ab MJ2004
     
  2. peter erno

    peter erno 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2010
    Locație:
    oradea
    Masina:
    audi a3 2.0tdi,Daihatsu sportrack
    Dupa mine numerele de genul 5-- marcheaza marimea duzei din injector
     
  3. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    Rezolvarea trepidatiilor in relantiu si consumul mai mare

    Rezolvarea trepidatiilor in relantiu si consumul mai mare
    Toata problema era de la injectorul 2 , care avea o valoare de 2,99 dupa schimabrea lui sau schimbat toate valorile ( in bine ).
    Merita investitia de 100 euro injector second hand,sper sa am tina
    Cand am pus vagcom,in relantiu cu injectorul vechi imi arata 0.8 l/h...si acuma cu injectorul 2 schimbat imi arata 0,4 l / h.
    Acuma a mai ramas sa vad cat imi papa la 100 KM parcursi.
     
  4. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    Audi A4 1,9tdi 85kw an 2007 motor BRB este cu pompe duse ? si dupa ce imi dau seama este un catalog ceva ?
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Apr 2011
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da este pumpe duse motorul BRB. Citeste pe net despre principii de functionare al injectorului care are pompa injector integrat in el diferit ca functionare fata de injectorul simplu cu pompa separata.
     
  6. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Ceva pareri. M-au disperat injectoarele astea. Am schimbat oringurile, seibile de cupru si incluziv bolturile de comanda. Le-am schimbat si intre ele ca nu cumva sa fie din cauza mufelor/instalatie...idem
    In mers se aprinde ESP-ul si se limiteaza putin api isi revine si merge ca inainte. Culmea e ca pe acel injector cu (-) minus 1 si ceva nu da eroare. In poza nu apare dar e vorba despre injectorul 3 care se duce in -1,68. In schimb vad valori cu diferente mari in grupul 23.

    Dupa schimbarea oringurilor si bolturilor am refacut reglajul lor de vro 3-4 ori la diferite unghiuri. Ultimul reglaj care l-am efectuat a fost la vreo 320-340 grade; asa nu mai da erorile repede decat dupa ce ia niste forje mai tare....inainte aparea aproape imediat eroarea cum treceam de 2000 rpm

    Astept niste pareri.




    PS. motorul este 1.9 PD AXR
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    alyvo vezi ca reglajul suruburilor la injectoare se face intre 180 grade si maxim 270 grade. In general se regleazal a 180 hai maxim 220 grade.

    Esti sigur ca ale tale au fost reglate la valoarea aia mentionata (320-340 grade) ?. Suruburile de prindere si reglaj a fost inlocuite cu unele noi ?. Exista posibilitatea ca uneori suruburile injectoarelor sa se intinda, la propriu.


    O noapte buna
     
  8. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    La 180 de gr cum apasam acceleratia se aprindea Esp-ul....si asa am incercat mai multe reglaje....daca le reglam la mai putin de 180 de gr avea trepidatii iar cum am inceput sa maresc unghiul au inceput sa dispara vibratiile si au inceput sa intarzie sa apara erorile. am inlocuit si suruburile si bolturile.
     
  9. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    ai umblat la distributie si la pinionul pe care vine la cureau ce invarte axul cu culbutori ca de acolo se regleaza si avansul motorului ..vezi poate nu e pusa bine la punct conteaza foarte mult ? ...pune vagcom si vezi in relantiu cate RPM are,a mea sta in 840 RPM
    in relatiu imi arata consum 0.4 l/h
     
  10. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Daca te uitai atent in poza a 3-a se vede ca e pe 0 avansul. De reglat stiu si eu de unde se regleaza avansul iar distributia nu are aface cu erorile pe cele 3 injectoare. Eu am cerut in schimb alte pareri.
     
  11. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    nu am fost atent la poza 3 ...eu am avut consum mai mare si trepidatii datorita injectorului 2 care avea valoarea 2.99..dupa schimbarea lui altfel merge motorul.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Apr 2011
  12. DarkRangerA Guest

    pompa injector 1,9 TDI motor AJM

    Salutare tuturor! Se pare ca am ghinion si mai am o speranta: in acest forum! Tipul motorului masinii mele este un AJM pompe-duze si e cred ca printre cele mai pretentioase motoare. Imi face probleme un injector si anume injectorul nr 3 dupa cum spune testerul. Pana la temp de 60-70 de grade injectorul nu functioneaza, merge in trei,tremura toata masina,mi se aprind tot felul de martori gen ABS,ESP,marotul de frane blocate...Dupa depasirea temperaturii de 70 grade totul merge perfect! Asta iarna pe acele geruri era un chin fiindca fiind motor diesel temperatura urca greu la 90 de grade,si tot temp fluctua cand la 70, cand sub. Va dati seama ce se intampla cand scadea sus! TRemurat, zgaltait, infranat si...injuraturi!
    M-am sus la service si-mi spune: N-avem electricieni priceputi sa te rezolve fiindca spuneau ei ca problema mea ar fi pe parte electrica si tin sa le dau dreptate.Ce pot face? Sa-l schimb ma costa 500 ron cel mai ieftin si 1000 ron pe original. Tind sa cred ca nu ca unii chiar nu se pricep ce sa-i faca si stiu decat sa-l inlocuie in speranta ca va functiona, iar cei care stiu nu vor sa vanda si ei o pompa injector fiindca daca m-ar rezolva in alt fel nu s-ar alege cu nimic la cata munca e, si anume: desfa: capacul chiuloasei, axul oscilator,pozitioeaza axul cu came la un anumit punct,injectorul cu foarte mare grija,inlocuie,si aceeasi operatiune invers si bineinteles foarte mare grija la reglaje. E munca spun unii si altii de cam 2 pana la 5 ore. Astept cu raspunsurile voastre si va dau si poza ca sa vedeti despre ce e vb cu aceasta piesa:
     
  13. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    explicati-mi si mie valorile din poza asta , sunt necunoscator in ceea ce consta injectoarele ,dar parca valorile sunt cam naspa...
     
  14. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    lord1 Valorile sunt bune, stai linistit. Cand iesi din localitate incearca sa o mai calci pana pe rosu, mai condu si turat. ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Noi 2011
  15. weasel 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2010
    Locație:
    cluj
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi awx b6 8e 2002avant
    Salut baieti,

    Am o mare problema mi se ineaca masina ceva de speriat. Cam pe la 2000 de ture nu mai vrea sa mearga dar cand ii dau talpa merge. Problemele au aparut doar de cateva zile cand era sa raman fara motorina imi zicea ca mai fac 10 km dupa care am alimentat si a inceput sa faca urat.
    Problema este ca nu face tot timpul doar cand este pe la 70 grade, dupa ce se incalzeste nu mai are nimic.
    Plus ca, daca o duc asa pe la 2000 ture si mai mult se aprinde ESP si incepe sa tremure toata.
    Pe VAG imi da eroarea: /P1666 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction

    Oare trebuie injector nou ? Cam cat costa ?
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Noi 2011
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    weasel mai fa o diagnoza la cineva care are interfata VCDS originala si vezi ce valori de compensare ai pe injectoare.
     
  17. weasel 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2010
    Locație:
    cluj
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi awx b6 8e 2002avant
    Am rezolvat problema de vina a fost cablaju de la injector sau fisa. Am desfacut capacul de la chiuloasa si acolo am gasit firele de la injectoare care desi erau destul de bine prinse am scos mufa am desfacut-o si am strans papucii mai tare Am pus totul la loc si merge foarte bine acum.
    Valorile de compensare nu sunt foarte bune, am vag 912 si citeste si ala.
    La injectoru unu aveam -0,32 la doi -0,16 la trei 1,3 si patru -0,18. Distributia este pe 0 acum. Nu stiu, merge bine momentan, le las asa. Peste 10.000 o sa schimb distributia apoi mai vad. Sper sa nu fie probleme mari cu ele.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2011
  18. Sorin1973 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2011
    Locație:
    Motru
    Masina:
    A4, 1.9 TDI AWX, 2003
    Buna ziua. Am si eu probleme cu un Audi A4 1.9 TDI AWX 130 Cp. Pe tester la injectoru 1 am valoarea -3.01, in rest sunt intre limite. Injectoarele de pe masina sunt BOSCH, cod : 038130073BA si 2 litere mari CD.
    Am gasit un injector 038130073AR, literele mari: CB.
    M-ar interesa daca acest injector este compatibil cu cele de pe masina. Va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Dec 2011
  19. weasel 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2010
    Locație:
    cluj
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi awx b6 8e 2002avant
    Alte erori nu ai?
    Te intreb fiindca la mine inainte sa ii strang papuci la injectoru unu tot asa erau niste valori foarte mari uneori, dar nu tot timpul.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Dec 2011
  20. popjan75 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2011
    Locație:
    barlad
    Masina:
    audi a4.1,9,2002
    Imi poate spune si mie cineva cum se scot mufele la injectoare, ca nu reusesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Dec 2011

Distribuie pagina asta