1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire alternator A6 C5 (4B) motor 2.5 TDI V6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Skywalker, 3 Apr 2016.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Se poate face fie pe elevator, groapa sau parcare. Daca alegi parcarea fi sigur ca iti ies toate suruburile de la scut, alea ce sunt prinse de trager. In parcare it trebuie neaparat doua cricuri sau butuci sau capre. Eu am folosit elevator

    Nota! Masina are o singura stanga si o singura dreapta egal cum o privesti !
    :)
    Se deconecteaza ambele borne ale bateriei - cheia de 10 mm


    1. se demonteaza rotile
    2. se demonteaza partial carenajul fata (eu l-am dat jos)
    3. se desfac cele 3 suruburi de pe fiecare parte din aripi in spatele farurilor (tubulara de 10 cu prelungitor de vreo 30-40cm)
    4. sprijiniti bara pe ceva (daca nu aveti ajutor)
    5. se scoate ornamentul de la farurile de ceata, spre interior sunt doua suruburi cap imbus, se desfileteaza pe jos, sunt lungi!
    6. dupa demontare bara se trage usor afara, sprijinita pe ceva
    7. se desfac mufele de la ceata, clacson, se scoate senzorul de temp din bara (daca mai are locasul), se decupleaza conducta de la spalatorul de faruri (daca aveti) si se scoate bara de tot afara.
    8. se demonteaza racirea pompei servo si se trage spre stanga - tubulara de 10mm
    9. se demonteaza radiatorul de clima de pe trager si se scoate mufa, se trage in lateral dreapta fara a forfeca conductele
    10. se desfac conductele de la intercooler din ambele capete si se scot afara - tubulara de 7mm
    11. se demonteaza radiatorul intercooler - tubulara de 10mm
    12. se demonteaza farurile, are 4 prinderi 3 torx (2 sus si 1 jos sub far pe interior) si un 10mm cel de langa aripa
    13 se scoate siguranta de la furtunul de racire din stanga al radiatorului racire motor si incet cu simt se forteaza sa iasa, grija maxima ca poate crapa, este plastic pe plastic, puteti da cu un WD40 sa ajute putin.
    14. se scoate furtunul de racire din dreapta dar nu de pe radiator ci din motor, este mai usor asa, alftel repetati pt 13 cu chinuiala
    15. se desfac toate mufele electrice de langa farul stanga
    16. se desurubeaza cele 4 torx-uri de pe trager, 2 in fiecare colt - torx 35
    17. pe lateral la aripi mai este 1x torx de 35
    18. se desfac tampoanele ce fixeaza bara, au 3 imbusuri pe parte si (daca mai exista) o piulita ghidaj de 10mm
    19*. se trage tragerul spre dreapta NUMAI daca aveti cutie automata pentru ca in radiatorul de racire motor intra si racirea cutiei de viteze
    19. se trage tragerul afara
    20. cu 2 chei fixe de 32mm se desface vascocuplajul (una contra, una desfaci) stai in stanga masinii, cu stanga desfaci prin impingere in fata si cu dreapta tii contra, ATENTIE ca cedeaza repede sa nu va loviti la maini
    21. se scot capacele mici de sus de la distributie
    22. se desfac cele 3 suruburi inbus de pe capacul mare si se da jos capacul
    23. Cu o inelara cotita de 13 si un imbus desfaci intinzatorul de la clima si dai cureaua jos
    24. cu o ranga mai mica pui sub intenzatorul de la accesorii, sprijinita pe o carpa si pe conduclete de clima si apesi pana se destinde cureaua, o scoti afara.IMPORTANT faceti poza cu traseul curelei ca sa nu va chinuiti dupa.
    25. se desface alternatorul, primul este cel imbus care se desurubeaza 4 -5 spire si se bate usor pana intra dupa care se desurubeaza de tot si al 2-lea cu o inelara cotita de 13 ca nu prea ai loc de tub cu cliket
    26. se scoate mufa din spate si cu o fixa de 13 se desurubeaza borna de plus.
    27. se inlocuieste alternatorul.

    Dupa asta reluati totul in ordine inversa, distractie !!! :)
    Cu toate sculele necesare si fara a avea vreun surub sau piulita care face pe nebuna dureaza aproximativ 6-8 ore daca faceti prima data aceasta operatie. Demontarea merge mai usor, la montaj se pierde mult pentru ca trebuie aliniat tragerul cu restul caroseriei.
    In service taxeaza intre 300-500 lei manopera
    Multumesc pentru ajutor lui mare_hotz si naniacostin !
     
  2. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Si toata aceasta munca pentru a schimba sau repara un amarit de alternator.
    Un tutorial foarte folositor pentru multi dintre noi.
    Mii de multumiri.
    De asemenea sa "ne traiasca"nenea ingineru" care a pus la "indemina" noastra alternatorul.
     
  3. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Sa aveti in vedere si 3 litri de lichid racire in cazul in care nu aveti cu ce recupera cel care se va scurge din motor si radiator.
    In poza motor 1 aveti traseul curelei de accesorii, furtunul ce se decupleaza de pe motor (rosu) si un tampon de burete cu verde, la asta sa aveti mare grija ca se rupe (deh, varsta masinii) dar nu-i stress ca se potriveste cel de pe A6 C4 care este de cauciuc. Eu l-am inlocuit ca am avut norocul sa fie un C4 la dezmembrat de unde am mai completat si cu ceva suruburi la al meu cazan.
    Daca nu aveti tinere de minte (cazul meu) faceti o poza cu pozitia cablului de + de pe alternator, intra in doua pozitii dar doar una iti permite si montarea alternatorului.

    motor1.jpeg
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Apr 2019
    Costin6969 și danutzzu apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta