1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire intinzator lant distribuite - motoarele 1.8 Turbo

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de szrobik, 14 Ian 2014.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. szrobik

    szrobik 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2010
    Locație:
    Cluj / Sighet
    Masina:
    audi a4 b6 1.8T & golf2 g60-T ex. golf3 1.8GT
    Inlocuire intinzator (variator) lant distributie. Motoarele 1.8T.

    Simptome:
    - Dupa incalzirea uleiului motor se aude o bataie specifica de lant in partea din spate a motorului (zona intinzatorului :) ). De obicei, la aceste motoare, se manifesta la un rulaj de peste 200.000km. In cazul meu aceasta bataie a aparut la aprox 235-240.000km.


    Piese necesare:
    - Intinzator 058199088E (eu am ales SWAG, care a venit cu seria polizata si intr-un colt era vizibila sigla de audi…deci banuiesc ca tot acest intinzator vine si pe original) – pret aprox 1450-1500lei (SWAG) – necesar
    - Garnitura intinzator 058198217 (am ales ELRING) – pret aprox 25-30lei (ELRING) - necesar
    - Lant distributie 058109229B (firma producatoare pentru echiparea OE este IWIS http://www.iwis.de/start/ la fel si pentru SWAG – asa ca am ales si acest reper SWAG care este IWIS reambalat) – pret aprox 115-125lei (SWAG) – acest reper nu este necesar, dar se recomanda inlocuirea lui.
    - Garnitura capac supape 058198025A – nu este necesara inlocuirea garniturii, daca nu aveti pierderi de ulei sau daca a fost inlocuita inainte cu putin timp – pret aprox 50-60lei (ELRING sau REINZ…altceva nu recomand)
    - Simering ax came (doar de la admisie puteti inlocui) - 038103085C (am ales ELRING) – pret aprox 25- 30lei (ELRING)
    - Spray curatitor + 0,5L nitro diluant – pret aprox 10lei/spray si 7lei/diluant

    Scule necesare:
    - trusa de tubulare;
    - trusa de chei fixe/inelare;
    - cheie dinamometrica;
    - torx T30
    - set imbusuri
    - set surubelnite
    - presa pentru intinzator (cod OE 3366) – de obicei vine cu intinzatorul nou
    - blocator pentru amortizorul hidraulic de la distributie (recomandat)
    - lac de unghii :)




    1. Se indeparteaza capacul motor si capacul superior de la distributie
    2. Se aduce motorul la “semne”. (PMS cil. 1) (atentie: motorul se roteste doar de la arborele cotit cu o cheie de 19mm). (fig. DIY1)
    3. Se vor demonta bobinele de inductie.
    4. Se vor demonta conductele de ventilatie din partea dreapta. Sunt 4 suruburi unde aveti nevoie de imbus de 5 (daca nu gresesc). Si 2 suruburi cu cap de 9mm. Recomand sa inlocuiti si colierele.
    5. Se de-clipseaza mufele de la injectoare
    6. Se slabesc piulitele de la capacul supapelor. Sunt 9 la nr.
    7. Se indeparteaza senzorul de pozitie de la axele cu came (se afla pe admisie)
    8. Se slabeste intinzatorul de la cureaua de distributie
    9. Se comprima amortizorul hidraulic si se introduce blocatorul, sa ramana in pozitie comprimata. (se poate si fara blocator, dar in acest caz va trebui il comprimati la loc si sa pastrati distanta de aprox 6-10mm) (poza este o ilustrare la A4 b6 amortizorul si rola arata putin diferit)
    10. Se demonteaza capacul si se spala cu nitrodiluant daca sunt depuneri.
    11. Se indeparteaza garnitura de la capac
    12. Sa faceti semn pe lantul de distributie si pinioanele de pe axele cu came (pentru siguranta vostra!) (cu lacul de unghii). Intre pinioane va trebui sa aveti 7 zale.
    13. Se comprima intinzatorul cu scula speciala 3366.
    14. Se vor indeparta protectiile de plastic impotriva stropirii de pe axa de admisie.
    15. Folosind torxul de T30 se slabesc suruburile de la capacele de la axele cu came. Sa incepeti din spate si sa faceti TREPTAT.
    16. Demontati intinzatorul si lantul de distributie. Cu aceasta ocazie puteti verifica si tachetii hidraulici. La 200-250.000 daca ati folosit ulei corespunzator si ati respectat intervalele de servicesare nu are trebui sa aveti probleme, eventual mici urme de pitting pe axele cu came.
    17. Se inlocuieste garnitura de la intinzator (prealabil sa curatati zona unde se monteaza)
    18. Se monteaza lantul si intinzatorul nou. (atentie la semnele facute la pasul 12). Suruburile de la intinzator se vor strange cu 10Nm fiecare.
    19. Se strang suruburile de la axele cu came. TREPTAT. Cuplul de strangere 10Nm. Recomand sa faceti in 2 pasi. Apropiati suruburile, se strang cu 5Nm si la final cu 10Nm.
    20. Inlocuiti simeringul de la axa cu came de la admisie – daca este cazul (recomand – pentru ca in timp cauciucul isi pierde proprietatile, se intareste si produce uzuri pe axa cu came)
    21. Se procedeaza invers demontarii. REPET: Atentie la cei 6-10mm de la amortizorul hidraulic. Piulita intinzatorului se va strange cu 27Nm.
    22. Inainte de a porni motorul verificati semnele de la distributie!!! Sus la axe si la fulia de la arborele cotit. Daca nu e la semne se va demonta “fata” si icepeti un alt DIY.


    MULTA RABDARE!

    Pentru alte intrebari/nelamuriri/ajutor va stau la dispozitie cu cea mai mare placere.
     
    lowlife, Razvan.Fox și Chriss_Deejay apreciază asta.
  2. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    excelent

    Recomand doar celor care nu au 2 maini stangi si au lucrat cel putin o distributie inainte.
    Daca ai avut curaj sa schimbi distributia, ai suficient "talent" sa poti inlocui singur si intinzatorul.

    Manopera care am platit-o eu pentru acelasi lucru la service a fost 600 ron.
     
    lowlife apreciază asta.
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se inchide (asta pentru ca sa evitam comentariile inutile si intrebarile tot inutile) si se face sticky.

    O zi buna
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta