1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire motor benzina aspirat 1.6 sau 1.8 cu motor 1.8 Turbo sau mai mare ca si cilindree la A3 8L

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de boghi18, 20 Oct 2014.

  1. boghi18 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A3, 1800, 1997
    Buna seara,
    Sunt detinatorul unui Audi A3 8l din 1998 echipat cu motor 1.8 125hp si doresc sa schimb motorul cu unul 1.8turbo provenit dupa un Audi A6 din acelasi an.
    Daca a mai facut cineva aceasta operatiune, si ma poate ajuta cu un sfat, sau imi poate spune de ce probleme e posibil sa ma lovesc si eventual rezolvari as aprecia. Daca nu o sa fie eu deschizatorul de drumuri si o sa revin cu problemele aparute.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  3. boghi18 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A3, 1800, 1997
    Eu nu vreau sa mut doar turbo, vreau sa mut motorul cu totul. Ce anume nu merita? Masina donatoare este deja cumparata, deci tot ce am nevoie ar trebui sa gasesc pe ea. Mana de lucru sper sa nu ma coste nimic, adica fac totul la mine in garaj si sper sa nu fie nevoie sa chem un meserias.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O sa apara multe complicatii ... De la suspensie pana la sistemul de franare, planetare, intercooler, evacuare, ECU, instalatia electrica, etc.

    Nu zic ca nu se poate, dar nu este usor.

    Apropo, nu il vei putea omologa R.A.R daca depaseste cu mai mult de 20 sau 30% din puterea motorului initial.
     
  5. boghi18 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A3, 1800, 1997
    Suspensia va fii modificata dupa schimbarea motorului cu una sport.
    Franele au fost deja imbunatatite prin schimbarea discurilor de frana cu unele Brembo iar placutele de frana Trw performance
    Planetarele din ce am vazut eu si am putut compara nu difera de la 1.8 la 1.8t
    Intercoolerul, ECU si instalatia electrica le iau dupa donator.
    Evacuarea m-am gandit ca initial sa o tai si sa o sudez in argon.
    Nu ma intereseaza omologarea la RAR momentan.

    Mai astept si alte pareri, de la cine a facut asta sau a vrut sa faca asta.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Oct 2014
  6. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    RAR accepta omologarea daca diferenta de putere nu depaseste 40 %. Asta inseamna ca de la 125 cp se poate merge fara probleme pana la 175 cp. Peste 175 cp sunt necesare expertize facute de specialistii RAR care testeaza masina la un ''laborator'' din Bucuresti si daca apar probleme la testele lor (frane, transmisie, poluare, stabilitate, etc) masina nu va fi omologata decat dupa remedierile necesare...Un test de ''laborator RAR'' costa 4000 Lei...daca nu se trece testul banii nu se returnaza. :bye:

    @ boghi 18,
    trebuie sa te pricepi foarte bine la mecanica si electronica auto ca sa reuseti cu transplantul de motoare, senzori, transmisie, etc.
    Au fost cazuri cand dupa schimbarea unui motor cu altul de acelasi fel (1,6 cu 1,6) au aparut probleme :( Bineinteles ca exista si cazuri de transplanturi reusite de motoare diferite, depinde de cat de priceputi au fost cei care au efectuat lucrarile.

    (Eu stiu un caz de acum vreo 4-5 ani cand un tip si-a pus pe o Granada 2.0 din 1974 motor 3.0 Cosworth (Ford) de peste 200 cp. Un mecanic i-a pus motorul pe masina dar proprietarul n-a gasit inca un electrician care sa faca schimbarea/adaptarea instalatiei electrice din cauza dificultatii lucrarii respective.)
     
  7. paraliv

    paraliv 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2015
    Locație:
    fetesti
    Masina:
    a3,1,6,1998
    Schimbare / Inlocuire motor benzina la A3 8L

    am stricat un motor de 1,6 de la un a3 8l din 98 pentru ca shimbam doar pe rosu, iar asta ma costat vad, acum intrebarea e urmatoarea , pe modelu de a3 8l din 98 pot pune un motor de pe un s3 cu o cutie de 1,8 turbo? imi puteti da un sfat?

    multumesc.
     
  8. nagyatty 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2014
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A3 8L. 1,6. 2001
    Motor Vr6 pe A3

    Salut tuturor,
    Am achizitionat un A3 8L cu 5 usi din 2001 vara trecuta cu motor de 1.6 (AVU). Insa m-am cam saturat de 1.6 si am decis sa montez un motor 2.8 24 V, VR6 de la un Ford Galaxy.
    Stiu, poate sunt alegeri si mai bune dar am optat pentru VR6 fiindca totusi nu prea a mai fost facut. Am deja motor, cutie de viteze si cam tot ce ar mai trebui insa imi lipseste cablajul motor care ar trebui sa provina de pe un Golf 4 cu motor BDE dar nu prea gasesc deocamdata asa ceva. Ce parere aveti despre motorul acesta pe A3 8L ?
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Oct 2015
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai voie sa montezi un alt motor care depaseste cu peste 40 % capacitatea motorului avut anterior pe masina. RAR nu iti va omologa niciodata acest motor, care vreu tu sa-l montezi, pe actuala ta masina. Exista o reglementare legala/lege in acest sens. Mergi intai la RAR si afla care este cel mai mare motor care il poti monta pe masina ta.
    O alta necunoscuta cum faci cu electronica calculatorului de Ford fata de electronica calculatorului de Audi ? Macar monteaza un alt motor care s-a montat si la Audi nu la alta marca de masina care nici macar nu face parte din grupul VAG. Bafta.
     
    Ultima editare: 17 Oct 2015
  10. nagyatty 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2014
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A3 8L. 1,6. 2001
    Stiu asta de demult, idea de a veni aici a fost ca poate primesc niste idei sau poate cineva ma poate ajuta. Ford Galaxy = Seat Alhambra = VW Sharan, acelasi lucru. ECU am, am tot ce imi trebuie doar de cablaj am nevoie.
     
  11. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Conform reglementarilor RAR se putea monta motor care nu depasea 40% din puterea motorului initial, fara a fi necesara omologare speciala ci doar o inspectie a unui oficiu RAR local. Acum 10 ani am avut personal o astfel de experienta, am schimbat un motor V6, 2300 cmc, 118 cp de la un Capri fabricatie 1981 cu un L4 2.0 dohc, 125 cp de Sierra fabricatie 1992.

    Numai in cazul ca se depasea 40% era nevoie de omologare la un laborator RAR Bucuresti. Se putea pune orice motor vroia proprietarul masinii, indiferent de anul de fabricatie, de cilindree, configuratie (L4, V6, Diesel-benzina), putere, norma Euro, marca motorului, etc, dar daca nu trecea testele de laborator RAR Bucuresti masina nu primea omologarea.
    Asta era valabil cu anii in urma.

    Intre timp lucrurile s-au mai schimbat...

    Da, cel mai bine este sa se mearga la RAR pt a se putea afla care mai sunt reglementarile actuale.

    ---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:02 ----------

    Nagyatty are dreptate,
    in cazul modelului Ford Galaxy au existat motoare comune folosite si de VW-Audi-Seat, si de Ford, atat Diesel cat si Otto, asa ca din punctul asta de vedere nu pot fi probleme (cu electronica).
     
    Ultima editare: 17 Oct 2015
  12. Neamt Bogdan

    Neamt Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 , 74 kw 1997
    Salut,
    Se poate inlocuii un motor de 1.6 cu unu de 1,8 pe A3 8L ce are un motor de 1.6 din 1997 ? Se potriveste ?
     

Distribuie pagina asta