1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire/Schimbare motor la A6 C5 - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de sps, 7 Mai 2010.

  1. sps 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    a6 avant, 2,5 ,2000
    Salutare,
    Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea dilema. Am un a6 an 2000 motor AKN 2.5 l 150 cp TDI cutie manuala 6 trepte si ma bate gandul sa-i schimb motorul cu unul de 1.9 l , sh bineinteles. Motivele ar fi consum mai mic , taxe mai mici, asigurari mai mici, etc. E o idee potrivita, sau e una sinistra? Spuneti-mi ce alte ansamble ar mai trebui inlocuite pentru adaptarea unui motor de 1.9? Cutia se potriveste, evacuarea, etc, etc, ? Scuze daca sunt intrebari tampite, dar nu prea ma pricep la mecanica auto.
     
  2. cipri@n

    cipri@n Bronze Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    Iași / Catania
    Masina:
    A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
    parerea mea e ca o sa ai parte de prea multa bataie de cap. trebuie si alta cutie, planetare, plus masina o sa stea mai cocotata de fata ca motorul de 1.9 e mai usor si multe altele printre care si costurile, deci mai bine it cumoeri alta ;).
     
  3. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    Decat sa iti ei alt motor,mai bine fa-l tipla pe asta. La impozit si asigurare nu este o diferinta mare care sa te determine sa schimbi motorul iar la consum ar fi diferenta de 2L urban/extraurban. Daca astea sunt motivele ptr. care vrei sa faci schimbare nu cred ca se merita. Plus ca 2.5 duce mai bine caroseria de A6.
     
  4. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    eu am schimbat pe masina mea motor si cutie de viteza si am trecut de pe automata pe manual dar ideea sa pui un motor mai mic nu e ok pt rar
    nu o sa iti omologheze nimeni alt motor decat cel cu care a plecat masina din fabrica. poti sa pui ce motor vrei u doar sa fie aceelasi tip de motor ca si cel care a fost pe parte mecanica nu e asa complicat. ai avea de schimbat: motor, cutie, timonerie, planetare, arcuri fata, calculator motor, suporti motor.
    costurile ar fi foarte mari , o alta varianta ar fi sa iti aduci o masina lovita de dincolo si sa schimbi tot. dar tot nu se poate rezolva partea cu omologarea.
     
    Ultima editare: 11 Mai 2010
  5. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Ideea este ca pe modelul lui de A6 este si motor de 1.9, deci nu cred sa intampine dificultati la registru...dar una peste alta, nici eu nu te sfatuiesc sa schimbi motorul, costurile ar fi prea mari, sincer nu merita. La banii pe care ii cheltui cu schimbatul, mai bine iei o alta masina de dincolo si o dezmembrezi, tot acolo ajungi!
     
  6. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    .

    Mult mai simplu si mai ales mai ieftin iesi daca o vinzi masina ta si iti cumperi unca cu motorul care vrei.
     
  7. titicheveresan 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 2,5 TDi 2001
    Schimb motor 2,5 cu 1,9

    Salutari
    Stie cineva sa-mi spuna daca se poate schimba motorul de 2,5 AKE cu un 1,9 TDI....? si daca se potriveste la o cutie tiptronic (quattro)?
    Ms
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Motorul 1,9 TDI nu a fost pus niciodata impreuna cu quattro pe A6 C5.
     
  9. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Orice e posibil...doar daca vrei !!! Exact cum spune si @boresque pe A6 C5 nu a fost quattro cu 1.9 TDI. Cu multiple modificari poti monta 1.9TDI dar NU se potriveste pe cutia tiptronic de 2.5; in plus daca masina nu a fost quattro e foarte greu....pe spate difera caroseria (partea de dedesubt..verifica in ETKA ca vezi acolo diferentele). Sunt niste prinderi in plus ale diferentialului si anexele acestuia. Si inca ceva..daca reusesti sa faci un A6 quattro cu 1.9 nu stiu cine-ti poate face omologarea..ca cei de la RAR nu o fac 100%...
    Oricum variante sunt ! in caz ca nu e quattro....doar sa nu ai ce face cu banii....
    Cheers,
     
  10. crespo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2011
    Locație:
    Falticeni
    Masina:
    audi A6 2800 1999
    Salutare colegi!Am un prieten care si-a cumparat un Audi A6 din 1999,berlina quattro cu motor 2,8 benzina,cutie in 5 trepte!As dori o parere de la voi daca sunteti in cunostinta de cauza!Ar vrea sa ia o masina din Anglia acelasi model dar are motor de 2,4 benzina si cutie automata!Vrea sa schimbe motoarele adik sa-i puna motorul de 2,4 in loc la ala de 2,8,dar nu stie daca se loveste motorul de 2,4 cu cutia manuala care o are pe masina!Multumesc de raspunsuri!
     
    Ultima editare: 20 Ian 2011
  11. JohnDoe 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    peste tot si nicaieri
    Masina:
    a8 2021
    mai are de luat o gramada..pentru cutia manuala..instalatii pentru pedale..legatura la motor cred..sper ca nu o sa faca si trecerea volanului de pe dreapta pe stanga...oricum sunt baieti mai exp pe aici si o sa-ti dea un raspuns concret..dar ar fi f mult de munca...:(
     
  12. crespo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2011
    Locație:
    Falticeni
    Masina:
    audi A6 2800 1999
    Nu ai inteles!Are masina cu volan pe stanga pe care vrea sa-i puna motorul de pe una din Anglia,care are cutie automata!La asta din tara are manuala!Si ar fi treaba daca s-ar potrivi motorul de 2,4 de pe cutia automata pe cutia manuala!
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Ian 2011
  13. LYON KING

    LYON KING 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2007
    Locație:
    IS
    Masina:
    audi c4&c5 vandute, acum VW 1303 si Skoda Octavia 2.0 4x4
    Pai nu vad de ce nu s-ar potrivi, motorul, sunt anumite nuante legate de anul de fabricatie (pentru codarea ECU la cutie manuala) in rest nu are de ce sa nu mearga, daca anii de fabricatie sunt apropiati transformarile sunt minime:meeting:
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Ian 2011
  14. crespo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2011
    Locație:
    Falticeni
    Masina:
    audi A6 2800 1999
    Mersi de raspuns!
     
    Ultima editare: 21 Ian 2011
  15. crespo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2011
    Locație:
    Falticeni
    Masina:
    audi A6 2800 1999
    Nimeni nu stie?
     
  16. ramona_vl2003 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2010
    Locație:
    rm. valcea
    Masina:
    trabant
    schimbare motor a6 2.5tdi tiptronic cu 1.9tdi manual

    Zuna ziua,

    Am cumparat un a6 2.5tdi AFB an 2000 si nu prea tragea, am verificat vacuum-urile si debilmetru si nici o schimbare,am inversat si pus la loc mufele si furtunele din cele 2 elctrovalve(turbo si egr) si tragea mai bine dar cateodata se tura in 5000 rot si deabia pleca de pe loc, cutia nu facea socuri, acum cateva zile a facut un soc in cutie(am cerzut ca m-a lovit cineva in spate) si nu a mai mers deloc(turata in 5000 si max 5-10km/h). Acum se tureaza in max 2.4-3mii rotatii si nu pleaca de pe loc(nici pe D, nici pe R nici pe manual). As vrea sa pun motor de 1.9tdi AFN manual pe ea daca se poate. Motorul oricum e cam praf(bate pe partea soferului) si cutie autoamata e scumpa, am manuala si tot ce trebuie dar as vrea sa pun 1.9(as avea cam toate piesele) acum nu prea stiu ce sa fac, bugetul e cam redus si am nevoie de masina cat mai repede. Va multumesc!!!:uhm:
     
  17. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Pe langa motor si cutie iti mai trebuie ecu pt AFN si cam tota instalatia electrica de pe la motor + suporti si tampoane, timonerie pentru cutie, pedala de ambreiaj cu pompa si cilindru, contactul de la pedala ambreiajului, partea de esapament care pleaca de la motor cu catalizator. Dupa schimbare trebuie sa omologhezi motorul la RAR (sau daca te descurci la ITP si pe drum e alta treaba). Noul motor nu trebuie sa depaseasca +/-30% din cel initial (e una din conditii); restul surubareala.
    Vezi ca s-a mai discutat pe aici despre schimbatul cutiei/motorului.

    Cheers,
     
  18. ramona_vl2003 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2010
    Locație:
    rm. valcea
    Masina:
    trabant
    schimbare

    Nu prea as vrea sa fac schimbarea asta de motoare, masina nu mai pleaca de pe loc si trebuie sa fac ceva dar nu stiu carei cauza de nu pleaca de pe loc(cutie stricata?) masina e inscrisa in bulgaria nu prea ma intereseaza actele, e frumoasa si dotari multiple imi pare rau sa o deafac pentru piese, sa fie cutia stricata?
     
  19. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Daca nu pleaca de pe loc e clar de la cutie. Poate fi convertizorul ..poate fi din cutie...pune un tester pe ea si vezi ce zice la cutie.
     
  20. ramona_vl2003 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2010
    Locație:
    rm. valcea
    Masina:
    trabant
    de multe ori pe automat nu schimba din 2 in 3 decat pe la 3500 rot parca nu ar avea destula putere sau ajutata pe manual, rareori in mers normal turometrul urca-scade cu 2-400rotatii fara sa calc accleratia

    stii cum sunt mecanicii,fiecare isi da cu parerea si nici unul nu e sigur, vine pune testerul schimba 2 mufe cere banii(30-50 ron) si nu face nimic, ideea e ca masina mergea si cufia functiona bine(toate vitezele fara socuri) acum 2-3 saptamani cand am luat-o, mi se pare ciudat sa pice chiar cutia, doar ca nu prea tragea si consum mixt 12-15%
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2011

Distribuie pagina asta