1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire/Schimbare motor la A6 C5 - cum procedam ?

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de sps, 7 Mai 2010.

  1. Andrashi

    Andrashi 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q3, 2.0TFSI, 155kW, S-tronic, 2014
    de la akn/M6 la ake/A5

    Salut!
    A mai schimbat cineva motor AKN, manuala 6tr., cu AKE Automat sau BDH manuala? Sau macar cu AKE, cutie manuala. Este, macar posibila prima varianta? Mentionez ca masina nu e Quattro.
    Multumesc!
     
    Ultima editare: 15 Apr 2014
  2. NuAmGasitAltUser 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2014
    Locație:
    Targu-Mures
    Masina:
    Audi A6, 2.5 akn, 1999
    Se poate inlocui un motor Akn cu un motor Afb fara sa schimb turbo / computer de bord si pompa de injectie?

    Doresc sa inlocuiesc motorul unui Audi A6 2.5 Akn cu un alt tip de motor...E compatibil daca nu inlocuiesc turbo, pompa de injectie computer de bord cutie de viteze etc...?
     
  3. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Cam cat costa un transplant de 1.9TDI AWX cv 5tr intr-un A6 echipat cu AKE si tptronic 5HP19FED?
    Dar omologarea ca practic asta e cea mai importanta.
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Omologarea cred ca peste 2000lei, transplantul 1500-2000 cu totul, concluzie nu se merita, vinzi-adaugi bani si iei ake direct.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mar 2015
  5. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Hotomane, eu vreau invers, din AKE in AWX dar daca omologarea se duce bine peste 2000 lei e cu cantec ca, vorba ta, nu mai merita.
     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Scuzele mele,acum am inteles contextul, da oricum ai proceda tot acolo ajungi finaciar ...si sincer eu nu as prapadi un purtator de ake cu un awx....lasa-l acolo unde e si ai grija de cei 179cp....eu tanjesc dupa aia 29 care ii ai tu in plus

    ---------- Post added at 04:42 ---------- Previous post was at 04:41 ----------

    Multe din anexe nu se potrivesc....ambreiaj-cutie nici atat
     
  7. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    iti spun cam in doua saptamani cat te costa totul exact.m-am apucat eu de al meu
     
  8. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    inlocuire motor2.5tdi cu 1.9tdi

    Gata,am rezolvat si cu omologarea.cost-752lei...
    celelalte operatii mau costat asa:
    1-achizitionare passat volan dreapta
    2-necesar alt trager de a6. 1.9tdi
    3-necesar planetara dreapta a6 1.9tdi(planetara de pe dreapta la passat merge pe stanga la a6...)
    4-necesar suport si tampon cutie parte stanga cel care se prinde pe lonjeron de a6 1.9tdi
    5-necesar nuca si mansonul de la schimbator-nu se potrivesc de la passat
    6-manopera-


    Despre preturi fiecare cum se descurca...manopera imi apartine...
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Felicitari pentru curaj si la final pentru lucrare:applaus:
    De ce nu ai optat pentru un motor AVF cu cutie in 6 trepte ?
     
  10. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    asa m-a lasat rar awx cu c.v.5trepte-deocamdata
     
  11. samratonul

    samratonul 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2012
    Locație:
    rocca di cambio it.
    Masina:
    audi a6 1998 2500 V6 TDI
    Salutare tuturor, in primul rand vreau sa va spun ca am citit mai in sus, si vad ca e posibil tot felul de combinatii ale motoarelor, la mine e un pic mai simplu cred eu, dar totusi am nevoie si de experienta voastra.

    Am un a6 c5 berlina cu motor de 2,5tdi din 1998 cod AFB,care nu mai porneste, azi am vazut un alt a6 motor ca al meu tot afb numai ca masina e din 99 si este break, acuma ma gandesc oare daca iau motorul si toate centralinele, ecu ..etc.. etc. de pe break, si le inlocuiesc pe berlina, oare se potrivesc, o sa-mi apara erori pt ca nu am posibilitatea sa codez, decodez piesele cu vag-comul,
    am nevoie de parerile voastre , va multumesc!!!
     
  12. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Pai eu intreb asa care este motivul pentru care masina ta nu mai porneste? Si cred ca ar fi foarte important sa afli asta ca daca eu un senzor sau injecotarele sau altceva marunt de genul asta, ce faci schimbi motorul?
    Adica cred ca mai usor iei de pe acel motor doar ce iti trebuie si gata

    Adica eu zic asa NU CUMPERI VACA INTREAGA PENTRU UN LITRU DE LAPTE.Cam asa suna problema ta
     
    Ultima editare: 26 Mai 2015
  13. samratonul

    samratonul 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2012
    Locație:
    rocca di cambio it.
    Masina:
    audi a6 1998 2500 V6 TDI
    Salut Gabi,
    In general ai dreptate, dar nu e cazul meu, pentru ca in timp la masina mea s-au adunat o gramada de probleme si din lipsa de mecanici buni aici in zona mea, nu prea am avut ce face.
    De cand am masina am avut probleme cu pornirea, sigur din lipsa de compresie, modulul de comfort e dus pe jumate, sunt mai multe si marunte piesele care ar trebui sa le inlocuiesc.
    Asta pe langa motorul care dupa ce porneste foarte greu, cred ca pompa de injectie nu mai functioneaza normal, am amorsat-o cu aspiratorul si de injectoare motorina tot nu trece.
    Pana in capul injectoarelor ajunge motorina, pe tevile alea iese, dar tot nu porneste. M-am chinuit vreo 2 luni sa o pornesc, nimic
    Am intrebat in primul post oare o sa am probleme cu compatibilitatea partii electronice de la ala avant la al meu si la motor, planetarele sunt la fel, cutia, ce probleme pot aparea ?
    Mentionez ca as vrea sa il schimb eu, la mine in garaj, mi-ar prinde bine niste sfaturi. Va multumesc. Alex.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Mai 2015
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Poti sa te apuci sa schimbi linistit difera intre ele la partea suspensie si evacuare ....compatibilitatea pieselor motor-cutie este 100%
     
  15. samratonul

    samratonul 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2012
    Locație:
    rocca di cambio it.
    Masina:
    audi a6 1998 2500 V6 TDI
    Salut,
    Dar cu partea electronica cum ar trebui sa procedez, modulul de confort, ECU, calculatorul ala de airbag, care ar mai fi, trebuie sa le iau pe toate de pe Avant ?
    Ma gandesc la asta pentru ca sunt codate impreuna si trebuie sa le pun pe berlina. Vroiam sa stiu ce mai este de luat, ca nu le stiu pe toate, ca sa nu am erori dupa ?
    Va multumesc, cu respect, ALEX
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mai 2015
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Citesti acum cu VCDS si iti notezi toate coding-urile si adaptarile de pe modulele care vrei sa le inlocuiesti. Apoi le "transferi" in celelalte module dupa montare si conectarea acestora.
    Oricum o sa ai erori dupa, dar alea se rezolva atunci, in functie de care o sa fie.
     
  17. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nu te supara pe mine si iti urez succes dar cred ca tu vrei SA INVII MORTUL DE LA GROAPA.
    Pai cu nervi si cu banii chtuiti si cu timpul iti iei alta masina VIE.Desigur acuma te gandesti iau motorul de le aia si pun pe asta,o sa vezi ca vor aparea surprize si cheltuieli.
    Succes si daca faci asta fa un topic si prezinta masina sa mai putem scrie acolo incurajarile noastre.
     
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    De ce nu iei frumos parti de pe aia si inlocuiesti la tine? Spuneai ca nu trece motorina in injectoare, schimba tu frumos injectoarele si vezi..mai ales ala cu fir, calculatoru de confort la fel,pastrezi motoru ala complet in garaj si iei dupa el,ecu-ul? Ce treaba ai cu al tau daca e functional? Poate sa tii unul remapat in garaj ...asa cand ai chef de cai in plus,codat dupa al tau .
    Si eu am gasit un akn sambata in culoare ca al meu,avant ca al meu si doar o luna diferenta de fabricatie intre ele,fara piele si xenon(al meu le are) cu probleme de injectie, posibil span in ele sau posibil pompa pe duca...daca aveam vcds-ul la mine poate ii gaseam buba..la 800euro...il puteam lua de piese pentru mine,DAR restauratul fiecarei piese in parte costa bani, demontatul i-a timp pretios, garajul ocupat cu el(ca nu prea ai voie in DE sa tii masinile dezmembrate in strada) sa il duc in Ro altii 500euro si tot asa...deci nu se merita trambalacul.... Iar aici ii dau dreptate lui Gabytzu ...mai bn ban pe ban si alta buna...in cazul meu..ban pe ban si c6. Asta daca ma opresc din investitul in a mea

    ---------- Post added at 12:04 ---------- Previous post was at 11:57 ----------

    Ziceai de lipsa de conpresie...nu prea vazut,decat axe picate,culbutori blocati,supape deschise....deci intr-un cuvant chiulase restaurate si gata problema,deci daca e motorul ca al tau,schimbi chiulasele (daca celelalte sunt bune si gata)...eu incerc sa iti fac munca mai usoara si necesitatea vcds-ului cat mai mica...acuma nah....daca tot esti curajos deschide un topic cu masina ta si noi vom fi prezenti acolo cu sfaturi si idei.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Domnilor aici discutam despre inlocuirea unui motor nu despre reparatia unui motor. Intelegeti asta ? Nu mai incercati voi sa convingeti pe cineva care deja a luat o decizie, in speta, sa schimbe motorul. Stie el de ce face asta si are el motivele lui care nu ne intereseaza. Ii raspundem strict in aceasta privinta daca putem sa-l ajutam. Daca nu putem sa-l ajutam nu scriem nimic altceva.
    Chiar nu intelegeti ca nu este in regula sa ne apuca sa scriem ce credem noi ca vrem sau ce credem noi ca este bine ? Scriem doar ce tine de titlul acelui topic.
    Daca cineva greseste, scrie aiurea, adica scrie un mesaj care nu are legatura cu titlul topicului respectiv, nu trebuie sa-i raspundeti. Am eu grija ca cel mesaj scris aiurea, neregulamentar si/sau Off Topic sa dispara / sa fie sters. Multumesc de intelegere.

    Ultimele mesaje vor fi sterse editate.
     
  20. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    Vin si eu cu o complectare la acest topic. Pt inlocuirea motorului de 2,5 cu 1,9. Daca se doreste pastrarea cutiei de 2,5 e nevoie de volanta de avf
    Cea de 2,5 are 8 gauri de prindere pe vibrochen sj cea de 1,9 are 6 si electromotoru de 1,9 avf
     

Distribuie pagina asta