1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire/Schimbare motor la Allroad A6 C5 - diverse probleme

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C5 (1999 - 2005)' creată de M.M.F., 9 Noi 2018.

  1. M.M.F.

    M.M.F. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2018
    Locație:
    Bucuresti si Brasov
    Masina:
    A6 C5 quattro 2003 BDH
    Salut tuturor, sunt nou intrat pe acest forum, desi am un A6 C5, 2.5 tdi quattro de vreo 10 ani, inca tin la el foarte mult, si imi place acest model in ciuda multor pareri negative legate de acest model cu motor de 2,5 tdi. Am citit foarte multe topicuri insa chiar mi-as dori sa schimb modelul de A6 limuzina care il am acum, cu un A6 C5 Allroad si vreau sa stiu daca se poate face conversia cu un motor de 3.0 generatie mai noua. Am citit parerile personale ale celor de pe forum, insa chiar sunt curios ce costuri ar fi necesare si ce modificari si bineinteles daca se poate face aceasta modificare. Si daca a facut cineva acest lucru, poate reuseste sa dea cateva detalii. Seara buna tuturor!
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Evident ca se poate. Doar ca indicat ar fi sa ai masina donatoare cu totul si un bun mecanic dotat cu flex si aparat de sudura.

    La quattro o sa fie ceva mai dificil din cauza cardanului si diferentialului spate.

    Daca era tractiune fata totul devenea mult mai simplu.
     
    Aliniutz apreciază asta.
  3. M.M.F.

    M.M.F. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2018
    Locație:
    Bucuresti si Brasov
    Masina:
    A6 C5 quattro 2003 BDH
    Sa inteleg ca trebuie schimabata si cutia de viteze, sunt adeptul celei manuale, aici te refereai la modificarea cardanului cu diferentialul, sa inteleg?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Doar nu vrei sa pui motor de 3.0 TDI si sa pastrezi cutia de pe 2.5, iti dai seama ca au forme total diferite (prin urmare, prinderi diferite) si nu vei reusi niciodata.

    Cauti un A6 C6 sau A4 B7 cu motor de 3.0 TDI si cutie manuala, ai mai multe sanse cu A4 si iei tot ce este nevoie de pe el.
    Sau cumperi motorul dintr-o parte si cauti cutie separat. Dar, o sa te coste ceva, numai kit-ul de ambreiaj si volanta daca vrei sa le pui noi costa in jur de 550-600€.
    Un motor complet echipat sub 1500€ sa nu te gandesti si cutia minim 500€.
    La toate astea adaugi schimb ulei motor, inlocuit kit accesorii, diverse lichide si piese mici plus manopera.
    Eu zic ca sari lejer de 3500-4000€ la ce vrei tu sa faci.

    Evident, odata cu motor + cutie iti vor trebui si planetarele fata. Separat de radiatoare si tot ansamblul electroventilatoarelor, deoarece s-a renuntat la termocupla si s-a trecut la modul separat pebtru fiecare ventilator. Abia dupa ce il urci sus vezi ce e de facut cu, cardanul.

    Generatia mai veche de V6 este mai clasic, cel dupa 2005 este plin de senzori.

    A mai facut cineva mutarea asta pe un A4 B6, dar numai gasesc acum.
     
  5. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact. Si pe Audiworld daca nu ma insel vazusem tot un B6.
     
  7. M.M.F.

    M.M.F. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2018
    Locație:
    Bucuresti si Brasov
    Masina:
    A6 C5 quattro 2003 BDH
    Merci mult pentru toate informatiile...o sa ma documentez si eu mai mult, deocamdata sa vand audiul meu si sa vad ce allroad gasesc...
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Dacă vrei ceva wow, ia un motor 2.0tdi de Exeo,doar ca e mai greu cu împerecherea cu restul electronicii.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  9. M.M.F.

    M.M.F. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2018
    Locație:
    Bucuresti si Brasov
    Masina:
    A6 C5 quattro 2003 BDH
    Motorul de 2.0 tdi crezi ca poate sa care un A6 fara sa se chinuie putin? Eu nu cred si nici u vreau sa incerc, nici de cel de 2.5 tdi nu prea merge cum ar trebui, fara lag, fara pauze uriase in demaraj...nu mai zic daca mai e si incarcat cu ceva persoane sau bagaje.
    M-am mai uitat pe datele tehnice ale celor doua modele C5 si C6, iar specificatiile de la acartament si ampatament difera ceva, iar asta ma duce la gandul ca trebuie modificata si pozitia grupului de pe osia spate pentru a putea face fata cu dimensiunile cutiei, cardanului si grupului spate. Ma refer la dotarea unui C5 cu tot ansamblul Quattro de la C6.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu ti-am zis din prima ca flexul si aparatul de sudura nu trebuie sa lipseasca.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mai citeste despre dinamica maselor via-a-vis de raportul cailor putere si vezi ce rezulta. Nu mai perpetuati aceste legende urbane si lasati aceste considerente doar pentru voi fara sa le impartasiti in mod public si sa creati o falsa impresie altora care nu se pricep si iau de bune unele afirmatii complet neadevarate.
    Iti spun eu ca motorul 2.0 TDI fabricat incepand cu 2005, indiferent de cati cai putere are, face fata cu brio caroseriei masinii tale.
    Trebuia sa spui doar ca nu vrei motor 2.0 TDI si atat fara alte remarci care sunt absolut false in continut. Incheiem aici dezbaterea pe tema asta. Bafta
     
  12. M.M.F.

    M.M.F. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2018
    Locație:
    Bucuresti si Brasov
    Masina:
    A6 C5 quattro 2003 BDH
    Nu am vrut sa jignesc pe nimeni, este doar parerea mea, am condus si varianta asta de motorizare, intr.adevar nu chiar asa mult, insa raman la parerea mea, se potriveste mai bine stilului meu de conducere sau ceea ce doresc eu de la o masina. Iar daca unii si altii care cauta o lamurire cu privire la acest aspect nu cred ca se vor lua numai dupa mesajul meu, cum de altfel si eu caut raspunsuri si pareri ptrintre voi, si ma bucur ca mi-ai spus asta, chiar nu o sa mai fac vreo precizare despre acest lucru.
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cel mai important in ecuatia ta nu este motorul - ala il gasesti pe toate drumurile- ci "imbinarea / imperecherea" lui pe masina ta cu celelalte elemente adica partea electrica, partea de caroserie, suspensie, tractiune si mai ales echipa care se va ocupa de asta daca pana la urma te hotarasti sa o faci.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Odata obisnuit cu V6-le, daca ii pui 2.0, la fiecare pornire o sa crezi ca iti bate motorul sau ceva nu e in regula.
    E diferenta extraordinara de sunet intre ele, atat la ralanti cat si in sarcina.

    Daca esti familist e ok, daca iti plac depasirile si rezerva de putere etc., ramai la 2.5 (eventual resofteaza-l) sau mergi pe un 3.0 (recomand ASB-ul de 233 cai + resoftare si va deveni o placere sa conduci C5-ul).

    Daca optezi pentru transplantul la 3.0, va fi o adevarata aventura si voi urmari cu mare interes topicul. :)
     
  15. M.M.F.

    M.M.F. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2018
    Locație:
    Bucuresti si Brasov
    Masina:
    A6 C5 quattro 2003 BDH
    Merci de sfaturi, o sa mai am nevoie de ele !
     

Distribuie pagina asta