1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor la Audi 80 - 90 - 100 - radiator motor - termostat - temperatura apa

Discuție în 'Modele clasice' creată de pocitanie, 23 Oct 2007.

  1. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    fratilor problema se pune in stilul urmator:
    1. Nu am caldura decat foarte slab/se aburesc geamurile
    2. Motorul nu se incinge, indiferent daca ii dau pe coaja sa merg frumos
    3. Pierd apa din borcan
    4. Furtunurile nu se fac ca piatra indiferent ca e motorul cald sau rece

    Intr-un fel imi miroase a garnitura de chiuloasa, dar la asta ar fi logic sa se intareasca furtunurile.Posibil ca radiatorul sa scape(nu ma pot pronunta pt ca m-am urcat cu zapada pe bocanci si mocheta e umeda), dar am cautat pe mocheta in "sus" spre radiator si era uscata. Am bagat mana cat am putut dupa aeroterma si era ceva umezeala dar fff putina.
    Totusi desi m-am uitat de cateva ori nu observ pete de lichid de racire sub masina.
    Poate ati mai trecut si voi prin ceva asemanator.
     
  2. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Pierderea lichidului de racire ori la radiatoare, furtune sau intra in baia de ulei.
    Daca intra in baie atunci tre sa fie cu spuma uleiul dar ma gandesc ca asta ai verificat. Daca nu e aerisit sistemul nu ai caldura dar motorul se incalzeste chiar se si aprinde becul rosu din bord "overheat". Cat ai mers cu motorul de nu s-a incalzit pana la incingere? Eu m-asi orienta spre radiatorul de sub bord.....vezi daca o tii mai accelerat nu tasneste apa pe acolo pe undeva? sau vezi daca iei aerisitorul ce debit are apa....nu-s paletii de la pompa de apa sparte rupte sau uzate?....robinetul de rece-cald functioneaza?.....
    Ai cu ce sa te distrez!? Bafta!!
     
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ventilatia la maxim ( treapta 4 ) functioneaza ? vine aer cald sau nu ?
    Daca completezi antigelul , in cat timp scade nivelul ? scade nivelul si cu motorul oprit si cu motorul pornit ?
    temperatura in bord ce arata ?
    Termostatul este bun ? nu cumva e blocat pe deschis ?
    Urme "umede " ai pe undeva sub capota motor ?
     
  4. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    motorul nu se supraincalzeste, termostatul a fost schimbat cu unul care a functionat pana in secunda in care l-am demontat.Am verificat uleiul de jumate de ora, e pe maxim si nu are nici cea mai mica impuritate in el.
    Ce mi sa parut foarte ciudat, am scos un furtun care intra in radiatorul interior, am pornit motorul, logic nu ar fi ca pe acolo sa imi iasa antigelul? motorul era rece. Am suflat pe furtun si a inceput sa curga antigel pe stutul liber(logic).
    este vorba de 1z desi nu prea conteaza asta.
    Eu cred ca robinetul functioneaza, am scos playerul ca sa vad ce se intampla acolo si am rotit de butonul pt caldura/rece. pare sa functioneze ok. Imi venea are rece cand trebuia dar in loc de cald, doar dezmortit.
    Intr-un drum de 130 de km s-a aprins becul ca nu am destul antigel. Maine o sa inspectez mai in detaliu problema cu scurgerile desi asa ceva era imposibil sa nu observ.
    Ventinatorul functioneaza in toate treptele
     
    Ultima editare: 11 Feb 2014
  5. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Nu ai suficient antigel , trebuie sa completezi si sa faci aerisirea pt radiatorul de incalzire habitaclu ( acolo este buba ) . Umple borcanul si desfa aerisitorul de pe furtunul care merge la radiator habitaclu , incearca ( pe cat posibil ) sa ai botul masinii in sus si spatele masinii in jos - intr o panta ar fi ideal ca sa poti face aerisirea mai bine . Dupa aerisirea complecta , surplusul din borcan il poti scoate cu o siringa mare .
     
  6. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    am descoperit buba, radiatorul din interior a cedat. Urmeaza operatiunea bordul :p
     
  7. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Audi 80 b3 si b4 nu are robinet pt caldura, au in aeroterma un voalet " clapeta" ce schimba traseul prin care trece aerul sufat de ventilator. E pe rece trece pe linga calorifer, e pe cald trece prin calorifer. E normal sa curga antigel prin stut si la rece ca e traseul scurt al instalatiei si e facut asa ca sa îti bage cald mai repede. Citeste bine toate topicurile despre aeroterma si bord si ai grija cnd dai bordu jos sa nu rupi ceva prin el si sa tii minte unde vine fiecare cablu de la climatizare
     
    Ultima editare: 19 Feb 2014
  8. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    Salut
    nu cumva e invers?
    cel gri trimite informatii catre ECU legat de temp.lichidului de racire si cel albastru la ceasuri? sau o combiatie intre cele doua?
    zic asa pentru ca la mine, 1.9 TDI 1Z, temperatura statea undeva la 60 de grade, am schimbat senzorul albastru, acum sta apa la 80 grade (altceva nu am schimbat), de aceea am ajuns la concluzia ca si cel gri are un rol la indicarea temperaturii in bord
    oricum o sa il schimb si pe cel gri... si vin cu rezultatul
    spor!
     
  9. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Cel albastru indica temperatura apei in bord 100% . Cel gri trimite informatia .
     
  10. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Este exact pe dos, cel gri cu 3 pini indică temperatura in bord + becul de avertizare. Vara trecută mi-a făcut și mie câteva figuri sonda ; cădea ceasul apoi revenea după un timp . Am scos mufa, c.urățat piciorușele sondei și merge perfect și acum.
     
    Ultima editare: 23 Feb 2014
  11. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    adevarat
    am schimbat senzorul gri si poate o sa fiti surprinsi.... indicatorul de bord imi indica 90 de grade ..
     
  12. Eugen.Muresanu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80, 1.6 benzina. 1991, BMW 520 benzina, 2004
    salutare baieti, am si eu un audi 80, 1.6 benzina cu niste probleme la racire, chiar si cand nu e cald afara imi porneste termocupla pe la 90 de grade ceea ce cred ca e normal, dar mi se pare ca radiatorul nu raceste cum trebuie motorul. Incepe sa fiarba apa si refuleaza pe la capac. Sa fie senzorul de temperatura sau sa fie altceva. Multumesc si scuze moderatorilor daca ma repet cu o astfel d intrebare, sunt nou pe aici :)
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eugen si de ce nu citim topicul integral ? Cauzele la tine pot fi multe: incepand de la senzori si terminand cu ganitura de chiulasa.
     
  14. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Sau termostat blocat pe jumatate deschis .
     
  15. mar1us

    mar1us 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2014
    Locație:
    Tecuci
    Masina:
    audi a4 b7 avant , 2.0 tdi BLB , cutie multitronic cvt 7+1 !
    am si eu o problema la un audi 80 1.9 tdi 1z din 92 ! ,

    mi-a bagat ulei in antigel , la inceput cateva picaturi acum e deja negru si plin de ulei lichidu de racire ! Mai precizez ca abur nu a scos .

    E garnitura de chiuloasa ciupita ? pompa de apa ? Termoflotu ? cedeaza asa usor ? termoflotu e la fel la toate modele audi 80 sau difera in functie de motorizare ?
     
    Ultima editare: 13 Iul 2014
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Garnitura de chiuloasa ar fi buba in cele mai dese cazuri . Invers apa in baia de ulei , nu ai sesizat ?
     
  17. mar1us

    mar1us 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2014
    Locație:
    Tecuci
    Masina:
    audi a4 b7 avant , 2.0 tdi BLB , cutie multitronic cvt 7+1 !
    uleiu din baie nu e contaminat , nu are bule , spuma nimic !
     
  18. mar1us

    mar1us 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2014
    Locație:
    Tecuci
    Masina:
    audi a4 b7 avant , 2.0 tdi BLB , cutie multitronic cvt 7+1 !
    am rezolvat problema , era termoflot stricat !
     
  19. cypriotu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2014
    Locație:
    Neamt
    Masina:
    audi 80, 2.3, 1998
    Mi s-a crapat radiatorul de racire de la audi 80, motor 2.3, pe benzina, an 1993. Stiti unde pot gasi unul la fel ?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Aug 2014
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este chiar asa de greu sa afli codul, sa mergi la dezmembrari, sa cauti pe net dezmembrari auto si/sau sa mergi la un magazin de piese auto / reprezentanta sa-ti comanzi piesa ?

    Ultimele 2 mesaje vor fi sterse. Aici nu este topic/arie de publicitate. Multumesc de intelegere.
     

Distribuie pagina asta