1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor la Audi 80 - 90 - 100 - radiator motor - termostat - temperatura apa

Discuție în 'Modele clasice' creată de pocitanie, 23 Oct 2007.

  1. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ma indoiesc ca ar fi din cupru integral !
    Eu mi-am luat toate furtunurile de la ei si au fost noi .
     
  2. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Sa vad saptamana asta daca-mi fac timp sa-l demontez pe asta si daca merge curatat, daca nu, asta e. Multumesc mult pt site. Am avut un mini atac de cord cand am vazut ce preturi sunt pe unele siteuri (nu dau nume sa nu se considere reclama)
     
  3. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Gata, problema rezolvata foarte simplu. Se cumpara solutie de curatat radiatorul (eu am luat 2+2, 2 flacoane). Cu motorul cald am pus un flacon si l-am lasat 10 minute. Am golit instalatia, am pus apa+al-2-lea flacon, am lasat masina pornita ~10 minute timp in care am variat turatia pt a creste temperatura sa se deschida termostatul si a inceput sa se incalzeasca uniform tot radiatorul, am stat un pic cu ea turata si au inceput si ventilatoarele sa functioneze, semn ca ajunge apa si pe-acolo, inainte aproape fierbea si nu mergeau pe nici o treapta. Acum trebuie sa-i pun antigel proaspat. De mentionat este ca trebuie deschis caloriferul (pus rotita aia din interior pe cald)
     
  4. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Audi 80 b4 nu are robinet pt caldura .
    Apa din instalate circula continu prin calorifer cnd comuti de la rece la cald se deschide un alt traseu prin aeroterma si iti trece aerul prin calorifer si se incalzeste
     
  5. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Multumesc pt lamuriri :D. Nu stiam si am procedat asa ca sa fiu sigur
     
  6. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut,
    Inca nu am rezolvat aceasta problema cu pornirea electroventilatoarelor de pe radiator. Se pare ca releele nu sunt alimentate si degeaba ar veni semnal de la termocupla - care este functionala, deci termocupla este buna. Electroventilatoarele lucreaza pornesc foarte bine. Stie cineva care ar putea fi cauza de ce electroventilatoarele nu au tensiune pe ele ?
    O fi firele care elimenteaza releele din panoul de sigurante?
    Electricianul a spus sa mai trec ca nu avea timp, a facut ateva masuratori si a observat ca atunci cand pune in scurt termocupla nu vine curent care sa porneasca Eeectroventilatoarele si apoi a scos releul si a observat ca pe soclu din panoul electric corespunzator releului 214 nu este prezenta tensiunea de 12V. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Sep 2015
  7. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    Am nevoie de ajutor
    Asa cum am scris mai sus problema cu pornirea electrovenitlatoarelor cand lichidul de racire ajunge la 95grade tot nu s-a rezolvat. Am lasat masina la un electrician si asa cum se vde in fotografie in partea de sus este un cablu legat la sasiul masinii. Curios este ca in urma aceste operatii porneste ELV.
    DAR.....
    astazi am incarcat instalatia cu freon a masinii si cand am dat drumul la compresor a inceput sa iasa fum din placuta din fotografie, ELV au pornit dar a inceput sa iasa fum din placuta din fotografie.
    Am oprit compresorul si am desfacut cablul care era legat la sasiul masinii, am pornit din compresorul dar acum nu se mai invart ELVentilatoarele, deci acestea nu au mai pornit.

    Precizare- electroventilatoarele de pe radiator trebuie sa porneasca odata cu pornirea compresorului.

    CE este placuta din iomagine si ce rol are?
    Va multumesc
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Placuta aia este de fapt o rezistenta, care cred ca tocmai ai ars-o.
     
  9. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    si ce rol are aceasta rezistenta? cum ma afecteaza pe mine?
    In urma masuratorilor se pare ca atunci cand trebuie sa porneasca ELV, pe acesti 3 pini ai rezistentei ar trebui sa avem tensiune. La mine cand puneam in scurt termocupla nu porneau ELV pentru ca pe acea rezistenta nu aveam nici o tensiune.

    Dupa ce electricianul a legat firul de pe pinul de sus la caroseria masinii( deci a luat o masa de undeva cum ar veni) ELV au pornit cand apa a ajuns la 95 grade, dar in acelasi timp cand am pornit compresorul de AC a inceput sa iasa fum din acea rezistenta.

    Va multumesc

    Sper sa ma fi facut inteles.
    Cu stima
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil era defecta de la bun inceput la tine. Rezistenta aia e responsabila de ventilatoare si compresorul AC.
     
  11. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    Va rog frumos un ajutor din nou.
    Am postat fotografia cu placuta cu rezistente si modul cum sunt facute legaturile.
    Se pare ca legaturile sunt prost facute, daca nu ma insel, atunci cand s-a demontat instalatia halogen mecanicul (parca ) a desfacut si firele de pe placuta si e posbil sa nu le mai fi pus in mod corespunzator.
    Asa cum se vede in fotografie pe placuta avem, de sus in jos, E1, E2, E3+A.
    Pe E1 am doua fire si tot 2 fire pe E3+A, ele se imperecheaza si alimenteaza cele 2 ELV. Pe E2 am un singur fir rosu/alb.
    NU cumva trebuiau sa fie E1 si E2 firele pentru ELV si masa/ground la E3+A?

    Si alta tampenie care a facut-o electricianul- a legat E1 la masa la caroseria masinii si ce e curios acum chiar pornesc ventilatoarele cand apa ajunge la 95 grade, dar cand dau drumul la AC iese fum din placuta de rezistente.
    Va multumesc
     
  12. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Schema cu 2 ventilatoare

    am gasit o schema in norvegiana/
    Dupa schema ar insemna ca legaturile mele de pe placuta ar fi gresite.

    Adica pe E1 nu ar trebui sa am nimic- eu deja am doua fire cele cu negru/rosu care normal ar trebui sa fie pe E3 ( intre E3 - plusul pe ventilatoare).

    Pe E3 ar trebui sa duc si firul rosu/negru care vine de la releul J135 treapta a 2-a de viteza) si care corect este acum pe E3

    firele MARO- acum la mine sunt pe E3 si ele in schrma sunt minusul de pe ventilator care ar trebui sa mearga pe minusul de la baterie/sau caroserie.

    pe E2 e corect cum este acum firul rosu/alb care vine de la releul J26

    O fi corect? cum leg firele maro de la ventilator la minus?
    Va multumesc
     
  13. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Am refacut legaturile conform noii scheme gasite, totul functioneaza perfect, adica legaturile par ok facute si ventilatoarele pornesc pe treapta 1 si a 2-a.

    Dar, exista un dar, nu mai pornesc ventialatoarele cand apas pe pornirea aerului conditionat.
    Sa fie din buton ? ca ieri am umblat la blocul de comutatoare ventilatie.
    Multumesc
     
  14. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Daca iti e neaparat o sa fac o poza la mine ca sa iti dai seama de pozitionare. Electroventilatoarele pornesc la vreo 10-20 de secunde dupa ce porneste compresorul. Lichidul de racire trece de 92-94 grade? Daca da poti sa verifici totusi ventilatoarele scotand mufa de pe radiator si facand scurt intre pini. E foarte posibil sa fi ars rezistentele sau sa ai un contact imperfect.
     
  15. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    am rezolvat

    Dragutu, deci am scris mai sus ca am rezolvat problema. Schema are logica, pentru prima treapta a ventilatoarelor, , releul isi face treaba si tensiunea de 12 V trece printr-o rezistenta si ventilatoarele vor fi alimentate la 8V.
    Cand apa ajunge la 105 grade termocupla cupleaza al doilea releu care elimenteaza ventilatoarele direct, fara a mai trece prin rezistente casa coboare tensiunea la 8V, deci se cupleaza direct ventialatoarele la 12 V si ele vor merge cu turatie maxima.

    Problema care s-a ivit la mine dupa ce am rezolvat cu pornirea elv cand ajunge apa la temperatura e ca nu mai porneste compresorul, dupa ce alaltaieri l-am incarcat cu freon si era functional, azi nu mai merg, dar cred ca chestia asta vine de la faptul ca ori am umblat la blocul de ventilatie ori ca nu am asteptat suficient ca sa porneasca ventilatoarele. esti sigur ca ventilatoarele pornesc dupa 20 secunde?
    Multumesc

    p.s. am fost la vreo 3 electricieni buni care nu cunosteau principul de functionare al ELV., interesant nu?
    Multumesc
    p.s.s Nu ar fi rau sa faci o fotografie cu legaturile la tine pe masina.
    stima
     
  16. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    sper sa reusesc azi sau in cel mai rau caz maine sa iti trimit poza. Si da, sunt foarte sigur de faptul ca ventilatoarele nu pornesc instant.
     
  17. mihai_antony 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 b4 7A 20V
    Salut

    Am un audi 80 b4 pe care am pus motorul 7A 20V.

    Totul a fost in regula pana acum cateva zile cand ceasul de temperature apa a inceput sa indice o temperature mare, in jur de 110grade cand motorul se incalzeste la temperature de functionare optima. Am inceput sa schimb si sa verific:

    - sonda MTFS cea mare cu 3 pini care trimite semnalul catre ceasul de temperature din bord - am schimbat-o cu una noua, nici o modificare, tot 110grade imi indica
    - am pus alte ceasuri - la fel, tot 110grade
    - verificat temperatura pe climatronic, pe canalul 51, aici temperatura este de 95grd si tot atunci porneste pe tr1 si ventilatorul, deci sistemul functioneaza correct
    - furtunele nu sunt tari, apa nu fierbe in vasul de expansiune, nu am apa in ulei

    In concluzie:
    - climatronicul arata 95grade si porneste termocupla exact cand arata aceasta valoare. Peste 95-96grd apa nu creste ca si temperatura pe climatronic
    - ceasul de bord arata 110grade, o diferenta de 15grade intre cele 2 valori
    - nu mi se aprinde nici un alt bec de warning in bord
    - pe de alta parte daca apa ar avea 110grade ar tb sa plece pe tr2 ventilatorul

    Daca ma puteti ajuta cu un sfat/parere va sunt recunascator. Imi este frica sa mai circul asa intrucat daca temperature are totusi 110 grade in mod real as putea strica chiuloasa.

    Multumesc
     
  18. REMUS17 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2015
    Locație:
    Budus de jos
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9 tdi
    Imi joaca feste termostatul

    Am un audi 80 b4 din 1993 1.9tdi.
    Uneori apa urca la 92 grade si uneori la 98.
    Care sunt cauzele?
     
  19. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    de unde stii ca este exact 92 sau 98 grade? la audi 80 b4 1.9 tdi cam aici ar trebui sa stea temperatura in oras cand stai mult la semafoare, atunci cand iti depaseste 94 grade ar trebui sa intre in functiune cele doua ventilatoare si apa va cobora pe la 90 grade.
     
  20. latszy

    latszy 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    cehu city
    Masina:
    B4 1.9 TDI 1Z '94
    Salut,
    Am un Audi 80 B4 motor 1.9 TDI cod 1Z la care nu mi se incalzeste antigelul in instalatie la temperatura de 90 rezultand si lipsa caldurii din interior desi ambele furtune sunt calde de la caloriferul din bord. Cand pornesc ventilatorul pe partea pasagerului se simte un pic de caldura, la sofer nimic.
    Am schimbat termostatul, senzori de temperatura cel albastru si cel alb cu 3 pini, am bagat carton in fata radiatorului si la fel. Nici la relanti nu urca temperatura tot asa sta 60-70 grade, se incalzeste doar daca o fortez sau circul turat la 3000-3500 in viteza 1-2-a dar in interior tot asa e caldura, doar un pic de caldura la pasager. Ce poate fi ?
     

Distribuie pagina asta