1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor la Audi 80 - 90 - 100 - radiator motor - termostat - temperatura apa

Discuție în 'Modele clasice' creată de pocitanie, 23 Oct 2007.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Caldura baga si daca ai apa la 60grade, nu e obligatoriu sa ai 90grade pentru a avea caldura in masina.
     
  2. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Ai caloriferul infundat ori il cureti ori il schimbi asta e morivul pt care nu ai caldura in masina antigelul circula doar prin partea de sus a caloriferului si nu se incalseste tot .
     
  3. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Când comuți de pe rece pe cald sau invers se simt modificări de flux al aerului? De exemplu, pe treapta 2 a aerotermei, când comuți pe rece vine mai mult aer iar la cald mai puțin și se aude mai înfundat. Așa vezi dacă se comută cum trebuie rece/cald. Mai pot fi și probleme cu burețeii ăia de pe voleți, care dacă sunt duși o să bage aer rece când nu trebuie și pe unde nu trebuie.
    În timpul mersului mai forțat, până la ce valoare ajunge temperatura? Chiar dacă ai schimbat sonda, figuri tot o să facă ceasul, e boala lor. C.urăță bine cu spray de contacte mufa care intră în sondă și după o să indice bine o perioadă mai mare. Poate fi și de la ceasul propriu-zis, că sunt prinse cu șuruburi (ceasuri UN4) sau piulițe (VDO) pe placa electronică și am văzut la unele că oxidează puțin cu trecerea anilor.
    Mai verifică să nu fie aer în instalația răcirii. Deși se autoaerisește, nu totdeauna se va face complet. Ar trebui să fie un șurub de aerisire pe unul din cele două furtune care duc la calorifer. Mergi cu mașina până se încălzește mai tare, ca să facă presiune în sistem, ideal ar fi să se deschidă termostatul și desfă șurubul cât să înceapă să curgă pe langă el antigel, și ține motorul turat (2000 rpm ar fi de ajuns) 1-2 minute.
    Termostatul ce marcă e?
     
    Ultima editare: 2 Ian 2016
  4. dorel.danut

    dorel.danut 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    audi80b4 1993
    Salut băieti,
    Imi zice si mie cineva ce se poate întîmpla cu apa din vasul de expansiune care dispare. E posibil să o bage în capul pistoanelor ?

    Antigelul nu stiu ce marcă este dar e schimbat de curand. Sa nu fie oare aerisit cum trebuie ? Dar de ce scade apa din vas ca sa nu mai vorbesc si de presiunea cam mare în instalatie. Mentionez ca am schimbat recent termostatul.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Ian 2016
  5. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Poate fi de la garnitura de chiulasă. Dar întâi de toate, verifică atent toate furtunele să nu curgă pe undeva (mai ales la flanșa unde e termostatul, că ai zis că l-ai schimbat) și apoi uită-te cu o lanternă in zona pedalelor la gurile de ventilație să nu curgă caloriferul. Dacă gurile sunt prăfuite și pe carcasa caloriferului (atât cât se poate vedea din ea de jos) nu sunt urme scurse de antigel, atunci nu e problema aici. Fă o aerisire instalației, am spus în postul anterior celui scris de tine, cum se face. Dacă tot persistă presiunea mare și antigelul dispare, atunci schimbă garnitura de chiulasă (recomand Victor Reinz). Cu temperatura cum stă? Trece prea mult de 90? Se încălzește furtunul de jos care iese din termostat și apoi tot radiatorul uniform (după deschiderea termostatului)?
     
  6. dorel.danut

    dorel.danut 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    audi80b4 1993
    O să verific atent. Termostatul deschide pe la 93 de grade, se incălzeste si furtunul de la termostat dar o să verific amănuntit. Pe mine m-a speriat faptul că a opus rezistentă motorul la pornire (nu se învartea) după 3 chei a pornit si să vezi fum albăstrui si aburi ce iesea pe esapament ! Abia am luat-o, e prima masină si deja am probleme. Multumesc.
     
  7. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Corect trebuie să deschidă la 87-88. Din ce spui tu, tind să cred că e garnitura de chiulasă. Până să schimbi termostatul aveai problemele respective?
    Și încă o chestie, ar trebui să-ți completezi la profil și ce motor ai la mașină ca să nu stăm să ghicim:)
     
    Ultima editare: 20 Ian 2016
  8. dorel.danut

    dorel.danut 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    audi80b4 1993
    Masina are un motor 1.9 TD si este berlina. Aceiasi problema era si inainte, urca foar greu temperatura.
     
  9. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Fă-i întâi o aerisire cum am spus mai sus. Termostatul să fi rămas deja blocat pe deschis nu prea cred, poate dar dacă e prost construit și foarte ieftin. Tot garnitura tind să cred că e de vină. Am schimbat acum doi ani o garnitură la un 1.8 benzină care avea o ciupitură între cilindrul 3 și 4, și din cauza ei făcea presiune excesivă în sistem.
     
  10. dorel.danut

    dorel.danut 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    audi80b4 1993
    Este posibil de acolo si urmele de ulei din vas dacă se mai încălzeste putin afară î fac o verificare si de nu schimb si garnitura
     
  11. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Dacă zici că ajunge și ulei în vas atunci sigur e garnitura. Mai poate fi și de la termoflot - radiatorul acela de ulei pătrat (unde intră și două furtune de răcire în el) pus pe carcasa filtrului. Dacă se fisurează/sparge în interior, atunci se va amesteca uleiul cu antigelul. Verifică și să nu ai apă în ulei, asta poți vedea dacă s-a format ca o ”cremă” d-aia galbenă pe jojă sau pe bușonul de ulei.
     
  12. dorel.danut

    dorel.danut 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    audi80b4 1993
    Nu este mazgă din aia pe buson, nici culoarea uleiului nu s-a schimbat. Referitor la termoflot se vad urme proaspete de lucru la motor chiar în zona chiulasei.
    Mă gandesc că uleiul este vechi, pompa de apă e nouă, nu stiu ce să zic. La cat mă pricep si eu, este umblat recent la chiulasă dar, nu mai înteleg nimic.
    Cristi îti multumesc pentru părerile tale. Trebuie să o scot la capăt (vorbesc de uleiul din vas).
     
  13. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Păi atunci e posibil să mai fi fost umblat la chiulasă. Mai bine schimbi întâi termoflotul sau îl anulezi pentru o perioadă și dacă iar apare ulei atunci schimbi și garnitura. Eu m-am gândit la garnitură de prima dată deoarece ai zis că face presiune mare instalația de răcire.
     
  14. Eds2000 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9 TDI Break
    Imi puteti spune va rog unde este termostatul la masina mea? audi 80 b4 1.9 TDI
     
  15. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Eds2000 Pe partea de jos a pompei de apa, in cotul din care iti merge furtun spre radiator ( partea de jos a radiatorului cu furtun gros). Trebuie demontat cotul de plastic care e fixat cu 2 suruburi M6. Iti recomand sa dai jos si suportul de la pompa servo altfel iti rogi moarta sa schimbi un amarat de termostat.
     
  16. crisaian

    crisaian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,2003
    Salut..am un Audi B6 din 2003 diesel 1.9 ..si am o problema cu sistemul de racire. Dupa ce merg accelerat cativa km.. nu mai da caldura
    iar in cateva minute se ridica apa si trece de 110 grade ..iar cand o las usor la relanti scade temperatura apei
    cat de cat repede si incepe sa bage caldura iar. Daca deschid capota dupa ce apa se incalzeste peste 90 grade ..radiatorul este rece iar conducta de sus
    de la radiator are presiune in ea. Daca deschid capacul vasului de expansiune se umple vasul cu apa instantaneu si se da apa afara.
    Am curatit radiatoarele ...deci nu sunt infundate. Distributia ,pompa ,termostatul sunt abia schimbate.E posibil sa fie termostatul nou blocat?
    Imi poate spune cineva ce ar putea fi ? niste idei ? ca eu am ramas fara.
     
  17. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    Se poate sa îți rămână termostatul blocat pe închis, pompa de apa nu mai bagă cum trebuie sau ai garnitura de chiuloasa arsa !!! Încearcă in prima faza sa ii pui alt termostat si cumpara unul original ca nu este mai mult de 100 de lei !
     
  18. crisaian

    crisaian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,2003
    Pai daca era chiluasa nu trebuia sa sara apa din vasul de expansiune cand sta la relanti ? Nu se intampla asta, toate merg bine pana o accelerez mai tare si se incalzeste. O sa schimb termostatul.

    Pompa de apa abia am schimbat-o. Abia am schimbat si distributia.
     
  19. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Revin cu o alta problema interesanta. La drum lung inca se incalzeste apa cam mult daca merg la viteza (>120), desi am schimbat recent termostatul, pompa de apa, antigelul, curatat radiatorul. Asta in timp ce tineam ventilatia din masina oprita, dar recent, era cald in masina si nu am vrut sa deschid geamurile datorita zgomotului asa ca am trecut ventilatia pe treapta maxima (doar aia imi merge, fiindca blocul de rezistente e ars, e al-2-lea, nu stiu nici asta din ce cauza. al-2-lea a mers maxim o saptamana) si pe rece. Am mers cu 150 constant fara nici o problema, Temperatura oscila putin intre 88-91. Nu stiu daca imi pornesc electroventilatoarele de fiecare data. Am avut momente cand era crescuta temperatura si erau oprite, momente cand nu. Daca scot mufa si fac scurt intre cei 2 pini merg pe ambele pozitii. Ce ar putea fi de vina si ce explicatie ar exista pt cele relatate?
     
  20. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salut.
    Motorul cand lai desfacut ultima oara? Posibil sa ai vreun traseu de antigel blocat si sa nu faca racirea corespunzator. Masinile astea sunt ele tancuri dar au si ele o varsta. Daca poti dai quluasa jos scoatei pompa de apa si curata bine traseul instalatiei de racire din boc si quluasa. Mai poti incerca si sa bagi otet in inatalatia de racire dar nu recomand pentru ca tot la desfacut mororul ajungi. Asa ca sfatul meu este te apuci sa dai motorasul babutei jos curatal bine pe interior (traseu de ulei si instalatia de racire) si nu se va mai supraincalzi. E posibil sa se incalzeasca si din cauza uleiului poate nu ai ungere corespunzatoare sa ai ceva pe traseul uleiului si sa iti optureze ungerea (uleiul pe langa fapul ca lubrifiaza elementele in miscare ale motorului mai si le raceste ). Daca vrei ma poti suna si vb mai pe indelete.
     

Distribuie pagina asta