1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor la Audi 80 - 90 - 100 - radiator motor - termostat - temperatura apa

Discuție în 'Modele clasice' creată de pocitanie, 23 Oct 2007.

  1. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Nu a fost desfacut niciodata si nici nu m-as incumeta la asa ceva, pentru ca nu e chiar atat de grav zic eu. Consum de ulei n-am, fum nu scoate, consumul e bun, pornirea e perfecta si la cald si la rece
     
  2. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Grav nu este momentan dar se poate agrava in timp. Sfatul meu este (daca tii la masina) dai motorul jos iai un set de garnituri complet pt motor dai quluasa jos si curata foarte bine traseul instalatiei de racire si traseul de ungere. Si daca dispui de banuti iai si set de segmenti set de cuzineti si semeringuri de supape. Masinuta ta are peste 20 de ani si mai tre si ia refacuta nu o manca ea ulei dar gandeste ce o fii in interiorul motorului ei. Pe interiorul blocului in timp se depune o mazga care impiedica racirea corespunzatoate.
     
  3. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Xtremer, ca o primă măsură de siguranță, poți schimba termocupla de pe radiator cu una nouă, asta ca să nu-ți mai faci probleme în privința funcționării electroventilatoarelor. Legat de temperatură, la cât ajunsese atunci când ai zis că se încălzește cam tare la peste 120 la oră? Ca o paranteză, din ce am monitorizat de-alungul timpului, la ambele mașini din semnătură (+ B3-ul tatălui, la care am schimbat și motorul mai demult, deci luăm în calcul două motoare la acesta) lichidul urca la maxim 98 grade la toate, pe timp de vară la stat pe loc îndelungat sau în trafic nasol (verificat pe vagcom, iar ceasurile indicau bine, aproape 100 grade). Cam la valoarea asta porneau ventilatoarele și revenea temperatura la normal. Și n-a fost presiune exagerată în sistem sau alte chestii de genul. La mers în trafic mai lejer sau la viteză, varia undeva între 90-92 grade. Deci nu cred că ar trebui să-ți faci griji prea mari atât timp cât nu sare de 100, la stat pe loc sau deplasare lentă, mai ales dacă ventilatoarele își fac treaba. Depinde acum la ce temperatură ajunge în cazul tău.
    Iar cât timp folosești un antigel bun în amestec corect cu apă distilată/demineralizată, nu sunt motive să apară depuneri. Alea apar dacă mergi mult timp doar pe apă chioară, dură, minerală etc.
     
    Ultima editare: 2 Mai 2016
  4. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    1. Apa trecea de 90 de grade si urca incet si sigur, dar nu trecea de prima linie dupa 90 de grade, dar nici nu am insistat sa vad ce se intampla. Trageam pe dreapta si o lasam sa se racoreasca.
    2. In oras la mers normal sau bara la bara nu se incalzeste niciodata. Nici la 90 nu prea ajunge, cam la 87 sta.
    3. Unde e plasata termocupla pe radiator si cam ce pret ar avea una noua?
    4. Folosesc doar antigel g12 HEPU si apa dedurizata. O singura data am folosit un radiator flush si am curatat radiatorul de 2 ori fiindca jumate din el era infundat (jumatate era fierbinte, jumatate bocna)
    Multumesc de sfaturi
     
    Ultima editare: 2 Mai 2016
  5. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Termocupla este aceea din josul radiatorului, în stânga, cum te uiți la motor, cu o mufă băgată în ea. Aceasta activează ventilatoarele. Sunt 2 variante, una albastră cu 2 pini (o treaptă turație ventilator) și una gri cu 3 pini (două trepte de turație). Prețul undeva la 30-35 lei, sunt și mai scumpe dar probabil poți găsi și mai ieftine, prin magazinele de piese sau online. O schimbi dacă ai dubii că nu activează ventilatoarele când trebuie (de obicei la peste 95 grade)
     
    Ultima editare: 2 Mai 2016
  6. cical cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2016
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi 80.1.9tdi 1z 94
    Salut,
    Problema la masina mea: in turatie 2.000-2.500 la liber ceasul indica 100 ° C se pornesc ventilatoarele, 3 maxim 5-6 secunde si se opresc iar in mers asa la 120-130 km./h apa sta la 90-95 ° C. Normal nu ar trebui sa stea la 90 ° C ? am schimbat senzorii de pe motor, radiator, termostat.
     
  7. cical cristian 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2016
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi 80.1.9tdi 1z 94
    Nu stiu ce sa-i mai fac. Cred ca este din bord de la ceas deoarece si vitezometrul ba functioneaza ba nu, deci si km nu s-au mai inregistrat cum trebuie.
     
  8. doru87

    doru87 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi 80 1.6TD JR 1992
    Salutare.Am si eu o problema cu temperatura de ceva vreme nu imi mai indica temperatura am schimbat cam tot ce tine de chestia asta senzori termostat ceasurrile din bort si tot nu reusesc.termocupla porneste ok
    este vorba de in 80 b4 inital a avut un motor de 2.0 ABT si lam schimbat cu un 1.6 TD JR.ma poate ajuta cineva?
     
  9. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    cical cristian Pune testerul. Sigur ori vreun senzor ori ceasul de bord te fura. O sa poti compara ce zice ceasul cu testerul.


    doru87 Pune firele de la senzorul pentru ceasuri in scurt in mufa. Daca merge pe 120 grade trebuie schimbat senzorul, daca nu, e vorba de ceas defect sau cablaj.
     
  10. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Salut,
    Ma poate ajuta cineva? am ajuns la capatul meseriei. De circa o saptamana acul de apa nu se mai ridica mai mult de 80 (chiar si mai jos pana in 75) caldura este dar parca nu ca si pana acum (acul era pe 90). Am aerisit, furtunele sunt fierbinti, deci nu inteleg ce sa fie ?
     
  11. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Schimba termostatu, de preferinta behr 87grade
     
  12. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Azi am dat antigelul afara, am scos furtunele de la caloriferul din bord. Am bagat presiune cu un furtun de apa (zis poate e infundat) dar e curat. Am pus totul inapoi, am pornit masina si am lasat pana acul s-a ridicat la 90. Am desfacut aerisitorul dar nu vine antigel (doar ceva aburi) am oprit masina si a inceput sa traga antigel din borcan (parerea mea ca sa deschis termostatul).
    Am pornit inapoi dar acul a ramas pe 80 -81 si nu se mai ridica, furtunele sunt fierbinti, radiator cald, dar caldura nu am aproape deloc. Cu motorul pornit am incercat sa aerisesc la aerisitor (calorifer) dar nu vine antigel (nu curge nimic) dar furtunele sunt fierbinti.
    Am schimbat de citeva ori antigelul de cand am masina dar nu mi s-a intimplat asa, de asta sunt in dilema si nu-i dau de capat. Furtunul gros de jos, la un moment dat este cald deci termostatul deschide ? Cum se manifesta cand termostatul e blocat pe deschis sau deschide partial ? Stiu ca daca e blocat se ridica temperatura apa, parca. Am verificat toate furtunele nu sunt infundate, antigel curat fara urme de ulei.
     
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Nu e obliatoriu sa ai ulei in antigel se poate sa ai garnitura de quluasa ciupita si sa iti faca presiune pe instalatie si sa nu ai caldura. Termostatul nu se blochiaza chiar asa de usor pe inchis. Sau poate ai csoriferul infundat chiar daca iti iese apa curata poate fi infundat si tre inlocuit.
     
  14. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Apa de ce sta pe 80-81,ca pin acum a stat pe 90,presiune mare pe furtune nu am,..!!
     
  15. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Atunci e caloriferul infundat. Tre sa dai bordul jos si sa schimbi caloriferul
     
  16. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Multumesc, pentru sfaturi se pare ca era "afurisitul" de termostat:aggressive::aggressive:
     
    MarianMaxx apreciază asta.
  17. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    cum pun in scurt firele de la senzor(indicator apa bord),e senzorul cu 3 pini,la care fire faci scurt?
     
  18. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Corect se face altfel, pui o rezistență de 39 ohmi între pinii 2 și 3. Acul ceasului trebuie să se ridice la a 2-a liniuță după cea de 90 grade, adică 110, exact între cele 2 punctulețe albe de sub ea. Așa se verifică dacă e calibrat și funcționează corect, metoda e în manualul de service. Dacă nu indică în zona respectivă, înseamnă că există contacte imperfecte la mufa ceasurilor sau în locul unde e prins ceasul de placă cu șuruburi/piulițe. Mai poate fi de vină și acel regulator de tensiune (trebuie să scoată fix 10 volți), care se află la vedere pe placa ceasurilor, în spatele celui de benzină.
     
  19. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Am impresia ce e pin 2 si 3, sper sa tin minte bine, acul ar trebui sa mearga pe maxim.
     
  20. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna seara,
    Va rog sa ma ajutati daca puteti: am un audi 80 B4 avant 1.9 tdi (90cp). Cand am cumparat masina avea termostatul blocat pe deschis, l-am schimbat cu unul Febi, acesta a mers aproximativ o luna urca apa la 90 apoi dintr-o data gata, nu a mai functionat.
    Acum am schimbat din nou termostatul cu unul Gates, plus antigel nou, dar apa imi urca aseara undeva pe la 60° dupa 100 km parcursi.
    Am fost la mecanic din nou a zis ca are racirea foarte buna si din cauza asta nu urca temperatura apei. Furtunul gros de jos nu e cald. Nu mai stiu ce sa fac. Am pus momentan un carton mare in fata sa vad pe cand ajung acasa daca o sa fie cald sau sa urce la 90°apa. Ce anume ar trebui sa verific sau unde sa ma uit asta ca sa pot sa ii explic la mecanic ce sa verifice. Va multumesc.
     

Distribuie pagina asta