1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor - apa nu sta la 90 grade - la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de mlmmarius, 22 Oct 2007.

  1. WAI 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B6
    Salut,
    Detin un Audi A4 B6 2004 2.0i si am o problema: daca pornesc clima, temperatura la apa arata bine, daca o opresc imediat temperatura la apa creste spre maxim, afisajul de temperatura din habitaclu nu arata exact, diferenta 5-6 grade. Pusa pe tester, nu are nicio eroare. O parere va rog.
     
  2. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    Va salut ,

    Apa imi sta la 70 de grade , am tot citit pe forum comentariile dar nu am reusit sa aflu un raspuns exact . Poate cineva sa imi spuna daca e o problema ce necesita rezolvata neaparat sau nu ? Am inteles ca motorul nu lucreaza in parametri optimi si ca nu are arderea cum trebuie , dar de exemplu mai detin un Opel vectra 1,7 TDI din 94 , iarna cred ca-mi urca apa la 60 doar dupa 500 de km :) doar vara ce mai ajunge la 60 grade cat de cat rapid , il detin din 2001 si motorul e excelent si acum . Vreau sa ma sfatuiti daca sa ma grabesc sa schimb efectiv termostatul sau nu . Multumesc anticipat .
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Temperatura de lucru a motorului este 90 gr.C, nu 70. Schimba termastatul ala, nu e mare inginerie. Cumpara Behr sau Wahler.
     
  4. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    ZBINTU ALIN ai termostatul defect ...acuma alegerea este doar a ta daca vrei sa il schimbi sau nu,sigur nu o sa iti "pice" motorul in urmatorii km de la acest fapt dar atata timp cat ai o informatie destul de clara si rezolvarea este relativ ieftina(aprox. 100Ron..schimb termostat + antigel) nu vad de ce nu ai rezolva problema.
    Si eu am avut exact problema ta si am ales Behr...a trecut 1 an si totul este ok.Posibil sa nu mai gasesti Behr,din ce am inteles eu anul trecut cand cautam sa il cumpar mai multi "vanzatori" au spus ca nu se mai fabrica..posibil sa fii vorbit aiurea.

    Bafta
     
    ZBINTU ALIN apreciază asta.
  5. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    Multumesc frumos pentru sfaturi, am facut deja programare la service. Am comandat Behr conform cu ce ati spus voi ( ca voi raspundeti :)), 116 lei cu montat cu tot. Va salut.
     
  6. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Salut,

    Am si eu o problema cu A4-ul meu.
    De cand l-am cumparat am observat ca antigelul/apa din vasul de expansiune era cam "ruginita". Dupa cateva zile de cand am ajuns acasa, am observat ca pierde apa ( poate si asta era motivul ruginii din apa). Am mers sa schimb apa cu antigel si am rugat mecanicul sa bage apa pe toata instalatia sa o curete, fapt in urma caruia, de pe instalatie a curs in jur de 10-20 de minute apa cu rugina, cred ca si ceva namol care semana cu vestita pasta ce astupa gauri. Mentionez ca inainte de curatare, unul dintre furtunele ce duc apa in caloriferul din bord era aproape rece (cel de jos) iar celalalt fierbinte. Dupa ce a pus toate furtunele si colierele la loc, a pus antigelul nou in vas si a pornit masina, dar apa nu scadea din vas, si a zis sa ma uit eu cand scade si mai completez. De atunci am mai completat circa un litru de antigel (el bagand cca 3,5-4l), si in rest am mai pus apa, cam 2-3l, ceea ce mi se pare enorm. Stiam de dinainte ca pierd apa, dar nu in halul asta. I-am spus mecanicului ce se intampla si el mi-a spus direct e garnitura/chiuloasa si trebuie schimbata/planata. Am zis sa mai cer si alte pareri, sa nu ma apuc direct de desfacut motorul. Precizez ca apa nu creste peste 90, ajunge destul de repede acolo, spuma in antigel/ulei nu s-a format, furtunul de sus de la radiator se incalzeste si e relativ tare, nu lemn. Inca o chestie, dimineata inainte de pornire, daca desfac capacul vasului de expansiune acesta elibereaza presiune.
    Ce as putea verifica inainte de a o lasa pe mana mecanicului sa desfaca motorul?
     
  7. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    L.E:
    Am plecat iarasi cu masina si a trebuit completat cam 3-400 ml de lichid, asta in decurs de aproximativ 4 ore in care masina a stationat. Am completat, plecat cu masina, incalzit apa la 90, tras pe dreapta, deschis capota si busonul de la vas. Apa crescuse pana in buza vasului, aproape dadea pe afara. I-am spus fratelui meu sa o tureze pana la 2000 in timp ce eu ma uitam la nivelul apei, care in momentul accelerarii a scazut, iar apoi i-am spus sa creasca turatia la 3000, moment in care apa a dat putin pe afara. Chestia e, de ce se umfla apa in vas, si da pe afara in turatii, e normal ?
     
  8. audi a4 b6

    audi a4 b6 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    rm.valcea
    Masina:
    audi a4 b6 2002 1.9TDI AVF 131 cp
    Salut! am un Audi a4 b6 2002 1.9 TDI AVF. Problema ar fi ca îmi fierbe motorul. Dacă merg cu ea sa zic 10 km și o schimb în 2500-3000 de ture , creste apa foarte repede la 110 grade . Dacă opresc motorul când temperatura lichidului este mare , și vreau sa o repornesc , nu am nici.o șansă , trebuie sa calc accelerația la maxim și abia apoi sa încerc sa o pornesc , cu greu dar pornește . am schimbat termostatul crezând ca a rămas pe închis , dar nu e de la el . In afara de asta , nu baga nici căldură . .... dau clima la maxim pe cald și baga aer rece . Am pus testerul pe ea si nu imi da erori .Știe cineva de la ce ar putea fi ?!
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Scade nivelul antigelului sau fum alb ? Daca nu, eu banuiesc ca ai traseul infundat pe undeva.
     
  10. audi a4 b6

    audi a4 b6 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    rm.valcea
    Masina:
    audi a4 b6 2002 1.9TDI AVF 131 cp
    Nu scade nici nivelul antigenul și nici fum alb , se poate sa fie garnitura de chiuloasa ?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca era chiuloasa sau garnitura de chiuloasa trebuia sa iti scada antigelul, creasca uleiul sau sa scoata fum. Evident, nimic nu e exclus.
    Eu tot inclins spre traseu infundat sau pompa de apa cu probleme.
    Am intalnit caz in care paletii s-au desfacut de pe axul pompei si pompa se invartea in gol, implicit numai antreaza apa pe traseu. Fierbe apa si nexam caldura.
     
  12. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Am schimbat astazi capacul vasului de expansiune. ( cel vechi parea cam uzat si avea si ceva banda de teflon tiganita de fostul proprietar pe acoli ) Sunt curios daca tot asa va pierde.

    Am observat si ca, din nou, nu am caldura, si acum, furtunul de sus ce duce in bord e rece, cel de jos e fierbinte. (Acum cateva zile erau fierbinti amandoua)
     
  13. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    Cu capacul nou vad ca nu mai tine asa tare presiunea in interiorul vasului. Inainte cand deschideam capacul chiar si dimineata dupa ce stationa peste seara fasaia rau, acum nimic.

    Am scos furtunul subtire de la vas si am vazut ca nu vine deloc apa pe el, nici daca e motorul turat, e normal?
     
  14. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Nu e normal. Ori nu e aerisita corespunzator, ori ai pompa de apa dusa (paletii sunt rupti sau se invartesc liber in jurul axului).
     
    alanb1 apreciază asta.
  15. audi a4 b6

    audi a4 b6 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    rm.valcea
    Masina:
    audi a4 b6 2002 1.9TDI AVF 131 cp
    Azi am verificat antigelul si era sub nivel , e prima data cand scade nivelul . Am verificat si nivelul uleiului si am ramas uimit , uleiul nu ajunge la joja , dar antigelul cred ca a intrat in baia de ulei pentru ca am pornit motorul si a facut putina spuma in ulei . intrebarea mea ar fi ...unde este uleiul si antigelul , normal ar trebui sa am nivelul la ulei marit . nu curge ulei sau antigel jos , pentru ca s.ar vedea jos pete de ulei .
     
  16. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    @campary De aerisit nu se aeriseste singura instalatia?
    Pe la pompa de apa sa piarda si antigelul?


    Ca un mic rezumat:
    -schimbat capac vas expansiune
    -presiunea din vas a scazut
    -furtunul de sus de la radiator nu se face lemn, dar e fierbinte
    -pe furtunul subtire al vasului nu vine apa
    -nu am caldura; furtunul ce merge in bord, cel de sus, e caldut, iar cel de jos e fierbinte
    -inca pierde antigel
    -astazi la prima cheie si dupa o tura de 500m, scotea fum alb/abur (a nins aici, deci destul de rece afara)

    Mai inclin spre garnitura/chiulasa?
     
  17. audi a4 b6

    audi a4 b6 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    rm.valcea
    Masina:
    audi a4 b6 2002 1.9TDI AVF 131 cp
    Da , părerea mea e ca ai garnitura de chiuloasa arsa sau chiuloasa fisurata , același problema cred ca e și la mine
     
  18. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Teoretic se aeriseste singura, practic nu se aeriseste nici rugata frumos. Trebuie sa ai timp de ea si sa o lasi sa mearga cu capacul vasului de expansiune scos pana cand deschide termostatul de cateva ori si porneste termocupla cel putin o data. E nevoie de doua persoane, unul accelereaza (1500 rot/min) si unul urmareste nivelul apei in vasul de expansiune sa nu dea peste el. Cand incepe sa bage apa continuu pe retur (furtunul subtire) se pune capacul vasului de expansiune.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    campary se aeriseste singura. Vasul implicit busonul vasului de expansiune are sistem de aerisire. Cum ai explicat tu se faceau la vechile motoare fara sisteme de presurizare controlata automat a sistemului de aerisire.
     
    Mihaisax apreciază asta.
  20. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Am spus si eu ca teoretic se aeriseste, dar daca nimeresti un termostat al dracului, ca altfel nu pot sa-i zic, nu se aeriseste nici moarta. Fierbe motorul si nu primeste apa, implicit nu deschide termostatul. Am patit cu multe la schimbarea distributiei.
     

Distribuie pagina asta