1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor - apa nu sta la 90 grade - la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de mlmmarius, 22 Oct 2007.

  1. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Fara nici un simptom? Asta nu inteleg.
     
  2. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Daca iti da apa afara sunt doua variante, unul e termostatul, al doilea garnitura de chiuloasa.

    DACA nu vezi pierderi de antigel nicaieri pe motor/sub masina/etc atunci sa stii ca"pleaca"pe evacuare=toba de esapament.
     
  3. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Apa afara a dat atunci cand am deschis capacul vasului dupa ce a "fiert" apa. Am crezut ca e normal. Daca nu as avea probleme la ceva si as deschide capacul cand apa e la 90 de grade, nu are presiune si da pe afara?
    Am stat aproximativ 5 minute cu capacul desfacut si motorul pornit. Nu a bolborosit. O sa caut pe cineva care sa o si accelereze in timpul asta.
    Termostatul a fost cumparat nou, acum un an si umpic.

    Sa inteleg ca pana acum, variantele ar fi garnitura de chiulasa/chiulasa sau termostatul?

    Nu mai stiu nici ce teste sa fac...
     
  4. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Apa da afara cand se dilata din cauza temperaturii ridicate(termostat blocat/ventilatoare care nu pornesc)sau cand presiunea/compresia scapa pe langa garnitura de chiulosa si ajunge in circuitul de racire.
    DACA totul este in regula cand desfaci busonul trebuie sa auzi un"fass"care este normal pt.ca instalatia de racire are o anumita presiune in care lucreaza.

    Acum cu termostat schimbat, cu aia, cealalta facuta a venit si alaltaieri un client si...surpriza, a suflat pe sub garnitura de chiuloasa pana a facut sant in ea, binenteles s a facut un plan s a schimbat garnitura si acum nu sunt probleme.
     
    Caracal apreciază asta.
  5. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Fâs-ul ala il aud cand desfac capacul dupa ce s-a racit. Dar daca de exemplu desfact capacul dupa ce a stat o zi, nu mai fâsâie.
    Bun, pana acum inteleg din ce in ce mai mult ca sunt sanse mari sa fie garnitura de chiulasa.
    Frumoasa explicatie. Multumesc.
     
  6. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Normal ca dupa o zi nu mai fasaie, capacul de pe vasul de expansiune are o supapa de presiune iar presiunea se pierde in timp prin ea.

    EU am relatat ultima masina pe care am avut o in lucru, asta NU inseamna ca la tine e aceiasi situatie, trebuie investigat cu atentie ca sa nu faci manopera degeaba.
     
    Caracal apreciază asta.
  7. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Am inteles, doar ca nu stiu ce/cum sa mai investighez.
     
  8. Cristianioan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 1900cm 2003
    Salut,
    Am avut aceasi problema cu temperatura apei si au gasit sant in garnitura de chiuloasa, facea un fel de "circuit scurt" iar dupa inlocuire merge "glont"
     
  9. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    Schimb chiulasa :)
    Acum, imi poate spune cineva, va rog, ce trebuie sa mai cumpar? Momentan stiu asa:
    Garnnitura chiulasa
    Garnitura capac chiulasa
    Suruburi chiulasa
    Suruburi axa cu came
    Semering axa cu came
    Suruburi injectoare
    Oringuri injectoare

    Lipseste ceva?
     
  10. Caracal

    Caracal Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, B6, AWX, 2002
    S-a rezolvat. Sper. Azi am luat masina din service, unde a fost lasat de luni pentru:
    - schimbat chiulasa - chiulasa luata de la un coleg de pe forum si rectificata + planata la strungaria din Baneasa;
    - schimbat garnitura chiulasa;
    - schimbat garnitura capac culbutori;
    - schimbat curea distributie (desi a fost facuta in noiembrie 2016);
    - schimbat intinzator curea accesorii - era rupt;
    - schimbat rulment vascocuplaj;
    - ulei, filtru ulei, suruburi, tot felul de garnituri, antigel, oringuri injectoare

    TOTAL: 3562 Lei + 578 Lei -> rectificat + planat + test fisuri chiulasa

    Am testat-o putin si nu mai fierbe apa in motor. Garnitura de chiulasa veche era ciupita la cilindrul 2 si 3. Mai precis garnitura "pufaia" pe la cilindrul 2 si 3. Am testat-o putin pe drumul de la service la serviciu si nu a mai sarit apa de 90 de grade.
     
  11. Ramses1988 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4,b6,1.9 tdi 101 cp,2003
    Am si eu o problema cu pierderea de antigel atunci cand merg la turatie cu ea. Am schimbat termostat, vas, capac vas, vascocuplajul. Toti mecanicii zic ca este din garnitura. Nu baga apa in ulei sau invers si fum nu scoate. Nu am vazut sa dea pe evacuare, parca am vazut ca a dat pe supraplin, temperatura ramane la 90 grade.
     
  12. xstefan10

    xstefan10 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Târgu Jiu / București
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 tdi AVF, 2003
    Daca nu pierde pe la pompa de apa atunci poate fi garnitura de chiulasa (fiind "arsa" intre orificiile apei si cele ale evacuarii de aia nici nu iti creste temperatura)/chiulasa in sine fisurata. Verifica si tot ce tine de furtune/radiator/termoflot. Daca pierderea nu este asa mare si nu poate fi depistata poti sa o mai lasi putin pana se mai accentueaza problema. Bafta!
     
  13. RaduRazvan 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2014
    Locație:
    Romania
    Masina:
    A4, 1.6, 2003
    Salut, am si eu o problema legata de ceasul ce indica temperatura apei motorului.
    Nu functioneaza corect, imi arata 90, cade la 0, imi arata iara 90 si tot asa, chestia asta facea demult dar de ceva timp sa agravat si sa aprins si becul "martor motor".
    Am fost la diagnoza a zis ca e senzorul de temperatura a motorului din termostat.
    Am schimbat tot termostatul ma costat 400 lei cu tot cu manopera (din cate am inteles senzorul e in el) si face exact la fel, ceva pareri ? e posibil ca baietii de la service doar sa fi zis ca l au schimbat si defapt nimic ? mi au si tinut masina 2 zile in service, acuma am dus o inapoi.
    Ceva pareri, idei ?

    Mentionez ca masina e un Audi A4 B6 din 2002, 1.6 Benzina, Motor ALZ
     
  14. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare tuturor.
    Am o mica problema la instalatia de racire cu lichid, in sensul ca am picaturi la un furtun. Fizic, l-am identificat ca fiind cel care pleaca de la sageata groasa rosie din poza si ajunge in spatele motorului, sub pompa de inalta (sageata subtire). Din schema etka , este vorba de furtunul nr. 36 ? Sper ca l-am nimerit ... Un cod pentru el sau alte detalii (grosime, la cati bari trebuie sa reziste, etc.) ar fi bine venite. Va multumesc.
     
  15. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Buna. Din micile studii efectuate in timp relativ scurt, cred ca as putea inlocui acel furtun problema cu furtun de combustibil cu insertie textila de diametru 10 mm.
    Corect ? Ceva impedimente ? Multumesc mult.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Niciun impediment.
     
  17. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Multumesc, Cristi.
    Revin cu rezolvarea problemei : inlocuit furtunul cu gaura cu furtun combustibil cu insertie textila cu diametrul de 8 mm, inlocuit si vasul expansiune antigel si alt lichid de racira / antigel.
     
  18. alecsdani

    alecsdani 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2013
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,1.9TDI, AWX, 2002
    Salut,
    Am si eu o problema de ceva timp cu cufarul meu in sensul ca pierd apa am descoperit problema sa zic 50% din ea. Apa sta la 90 furtunele sunt tari cum ar trebui nu fierbe apa, asta pana ii dau putine bice si atunci se intampla sa fiarba.
    In bord ea este la 90 furtunele la fel de tari ca si inainte dar cand desfac busonul o da afara, daca il desfac putin sa scot presiunea si il inchid repede nu mai este problema il desfac iar dar nu mai da cu apa afara doar este sus de tot si in 2 minute de mers motorul la relanti o trage la loc.
    Nu gasesc un raspuns. Cativa mecanici spun ca domne asa trebuie dar eu nu am vazut vreodata sa dea pe afara, bulburuci nu face absolut nimic doar ca fierbe cand este calcata dar nu trece de 90 si nu intareste furtunele doar o da pe supraplin probabil cand mai da cu presiune supapa.
     
  19. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    @alecsdani eu am avut aceleasi simptome ca tine la a4 b5 ajm. Apa pe 90 , furtune tari , cand deschideam busonul refula. Verdictul a fost garnitura de chiulasa. Cat timp refuleaza nu e ok. Iar ceea ce faci tu cu "deschid putin busonul" si nu mai fierbe nu e o solutie.

    Dupa schimbarea garniturii , planarea chiulasei sistemul face psst. Ca o doza de suc , atat nimic mai mult.
     
  20. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    @alecsdani

    E doar inceputul, urmeaza sa vezi semne evidente de garnitura de chiuloasa arsa!!
     

Distribuie pagina asta