1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor - apa nu sta la 90 grade - la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de mlmmarius, 22 Oct 2007.

  1. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Daca vrei sa-ti mai raspunda cineva pe forumul asta mai pune mana si citeste topicurile. E dezbatuta garnitura de chiulasa( problema ta , tot din doua in doua pagini ).
     
  2. smailly_razvan

    smailly_razvan 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    AUDI A4 B6 2.0i 131 CP
    Inainte de a schimba garnitura de chiuloasa as dori sa ma asigur ca ea este problema. Am mai auzit ca ar putea fi si termostatul, totusi nu am gasit apa pe joja de ulei. Pot verifica in vreun fel daca este defect termostatul ?
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, il scoti si il probezi. Il fierbi si masori cu un termometru special (care citeste pana la 100 grade) la cat se deschide termostatul. Dar demontarea si montarea lui este destul de dificila daca nu scoti de pe pozitie alternatorul. Asa ca mai bine il schimbi direct cu unul nou si de preferat original.
    Deja pui niste intrebari care nu au rezolvare pe forum. Cauta un bun mecanic care stie ce are de facut. Tu intrebi de parca tu singur iti repari masina. Un bun mecanic nu are nevoie de explicatii si de sfaturi. Cred ca tu nu l-ai gasit, inca.
    In plus, deja tot ce intrebi are raspuns pe forum si pe internet in detaliu. Nu ne repetam inutil asa cum ti s-a mai mentionat anterior.
     
  4. smailly_razvan

    smailly_razvan 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    AUDI A4 B6 2.0i 131 CP
    Am imcercat azi sa scot termostatul dar din cauza unui surub de la alternator care s-a tocit unde bagi imbusul nu am mai putut continua. Pana rezolv problema surubului sa-l desfac, vreau sa intreb acela din poza de mai jos este furtunul de iesire din termostat ? Ca am auzit ca daca este rece furtunul cand apa este la 90 de grade atunci termostatul este blocat pe inchis dar la mine era cald.

    Furtun termostat.jpg
     
  5. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Tu nu ai probleme cu termostatul. Daca citeai topicul aflai ca , daca conclane cand accelerezi scapa presiune pe la garnitura de chiulasa , la 4 masini am auzit lucrul asta toate au avut garnitura ciupita si a mea se afla printre ele. Nu vad ce cod motor ai la masina dar la AJM si AWX am dat termostatul jos fara sa umblu la alternator. E putin incomod dar se poate scoate linistit.
    Daca nu ne crezi pe cuvant , citeste in INTREGIME toate topicurile "instalatie racire motor" de la a6 c5 , a4 b5 , b7 si ai sa te lamuresti ca totul e scris doar de citit e mai greu.
     
  6. smailly_razvan

    smailly_razvan 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    AUDI A4 B6 2.0i 131 CP
    Am ALT, clocotul de apa se auzea mai demult, acum nu se mai aude.
    Apa urca foarte repede la 90 de grade intr- un minut, momentan nu este disponibil mecanicul si as dori sa verific eu termostatul dar nu stiu exact unde este poziționat la motorul 2.0i Alt, imi poate spune cineva va rog unde este?
     
    Ultima editare: 8 Aug 2018
  7. smailly_razvan

    smailly_razvan 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    AUDI A4 B6 2.0i 131 CP
    Am facut azi un scurt drum si a ajuns apa la 130 de grade, m-am grabit acasa si cand am oprit am observat fum/aburi de la motor si sub masina curgea lichid, parea ca sfaraie pe vreo tabla de la motor cum curgea cred, undeva in partea din spate de la motor.
     
    Ultima editare: 8 Aug 2018
  8. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    @smailly_razvan vad ca insisti sa faci cat mai mult rau si nu asculti ce iti spun colegii.Ce sa zic.."dai inainte pana spargi motorul" sa scapi de o grija.
    Bafta
     
  9. smailly_razvan

    smailly_razvan 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    AUDI A4 B6 2.0i 131 CP
    Voi schimba garnitura de chiuloasa, dar intrebam oare apa aceea de sub masina pe unde o fi curs, posibil pe la flansa?
     
  10. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Daca nu verifici, noi sa-ti spunem? Ti-am vazut noi masina? Deja esti culmea. Cauze pot fi multe. Cam cate? Fiecare element ce are legatura cu apa! Pompa, flansa, furtune, radiatoare, conducte, garnitura ch.

    Nu neaparat flansa poate fi in spate. Mai am un furtun de apa sub pompa tandem, care se "umfla, baloneaza, coace". In special daca a picurat motorina din pompa tandem pe el. Eu cand am verificat pompa sa fiu sigur de scurgeri, am vazut si furtunul acela, l-am luat nou. @Cristi
     
  11. smailly_razvan

    smailly_razvan 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2012
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    AUDI A4 B6 2.0i 131 CP
    Imi poate spune cineva va rog codul pentru furtunul din poza? Acolo unde se vede lipsa acel stut rupt mai pleaca un furtun spre vasul de lichid de racire.

    https://postimg.cc/image/cxrwyqqsx/
     
    Ultima editare: 29 Aug 2018
  12. remix

    remix Silver Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9 TDI (BKE), 2005
  13. gabarea 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4 B6, 1.8T, 2004, benzina, cabrio, 193CP, BFB
    Buna seara..

    Intampin probleme la instalatia de racire, mai precis fierbe apa in vasul de expansiune intr-atat de tare incat mi-a fisurat vasul prin unele locuri fiind nevoit sa-l lipesc cu poxilina ca sa pot ajunge la destinatie.
    In acest timp am constatat urmatoarele:

    - la rece, apa din vasul de expansiune nu bolboroseste si nu are urme de ulei
    - la cald, furtunul superior care iese din radiator este cald, furtunul de jos (de langa termostat) este rece
    - pe diagnoza Delphi in lista de valori am asa: temperatura lich racire iesire motor 93gr, iesire radiator 143gr iar unghiul deschidere termostat 4%

    Termostatul l-am schimbat acum 2 ani; sa ma gandesc si la alte probleme sau in prima faza sa schimb termostatul?
     
    Liviuu98 apreciază asta.
  14. gabarea 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4 B6, 1.8T, 2004, benzina, cabrio, 193CP, BFB
    Pana imi raspunde cineva cred ca apuc sa calez motorul :))
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu trebuie sa-ti raspunda nimeni. Ai 50 pagini de sfaturi si intotdeauna incepi cu ce este mai usor adica sa schimbi termostatul cu unul nou si original de preferat la cat costa. Dupa, daca nu s-a remediat, desfaci motorul si vezi mai departe.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De ce sa inceapa @Cristi cu inlocuitul termostatului cand poate sta in fata PC-ului sa astepte un raspuns ? Poate poate i-o repara cineva wireless.

    @gabarea Cumpara un termostat nou OE cod 06B 121 111 K sau Behr TM3100 si inlocuieste-l.
     
  17. Th1nkPositive

    Th1nkPositive 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Break
    Buna ziua, de 1 luna ma confrunt cu o problema la Audi ul meu a4 B6 din 2004 1.9, la viteza mare 100 110 sau chiar in a 3-a treapta, uneori, masina pur si simplu trepideaza si nu mai accelereaza, viteza trebuind redusa deoarece nu mai trage deloc. Am curatat EGR ul si mai multe piese de langa motor iar problema persista. Se intampla numai cand motor ul este cald, la rece merge perfect. Iar cateodata, poate chiar la peste 1000 de km, se aprinde in bord martorul de ESP, iar daca opresc motorul si l repornesc imediat, dispare si se simte ca si cum masina isi revine. Am fost cu ea la diferiti mecanici in Austria, verificata cu tester ul dar nu apare nici o eroare. Poate cineva dintre dumneavoastra s-a confruntat cu aceasta problema si astept niste sfaturi sau pareri.

    Am observat ca daca apa sta la 70, adica nu 50 sau 90, apare problema. Poate sa fie vreo legatura?
     
  18. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    E posibil sa fie senzorul de temperatura al lichidului de racire. Are legatura cu multe functii. Ia unu de firma sau original.
    Opreai motorul in mers sau? O chestie ce am facut-o cu un prieten, masina lui nu mai tragea mai mult de 100-110. Am mers in linie dreapta cu drum liber, am oprit-o si repornit-o rapid, dupa aceea tragea. Era de vina senzorul de pe tubulatura de admisie.
    Daca simti ca iti taie pedala la o viteza random, e din geometria turbinei.
     
    Th1nkPositive apreciază asta.
  19. Th1nkPositive

    Th1nkPositive 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Break
    Pe la 100-110 si incepe trepidatia, acest mers in suturi. Am oprit o in mers da si dupa nu mai avut probleme. Tot cu apa la 70 si martorul ESP aprins, sau altfel ?
     
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Nu. Cand a fost defect senzorul de pe tubulatura, apa era indicata bine, 90*. Schimba senzorul de temp antigel prima data. Poti lua un Hella sau Febi (eu Febi am folosit, inca tine si nu imi face probleme-mie nu imi indica temperatura corect).
     

Distribuie pagina asta