Instalatia de racire motor - temperatura apa - termostat la TT Mk1 8N - probleme - cauze si rezolvar

Discuție în 'Audi TT Mk1 (8N) (1998 - 2006)' creată de al1n, 13 Sep 2008.

  1. Doryan

    Doryan 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi TT quattro 1.8T 2002
    De mare ajutor mi-ai fost. La mine a fost exact cum ai spus tu.
     

    Fișiere atașate:

    • sig.jpg
      sig.jpg
      Mărime fișier:
      137,3 KB
      Vizualizări:
      17
  2. razvan33sud

    razvan33sud 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6, 2.0 , 2008 , cod motor BRE , 140cp, DPF OFF
    Salut baieti. Am achizitionat de curand un Audi TT 1.8 AUQ automat. Ideea este ca de o luna de zile nu reusesc sa ii dau de cap cu problema incalzirii. Am mai avut modelul de 225 cp si la acela era panoul de sigurante. La acest motor, temperatura incepe sa urce pana trece de 95,96,97,98 si termocupla pleaca abia cand apa din motor are 100 de grade. Dupa ce pleaca ventilatoarele , apa incepe si se raceste concomitent cu acestea dar numai pana la 96, 95...uneori mai scade si sub aceasta valoare dar nesemnificativ. Acul sta la 90de grade si abia cand atinge 100 de grade motorul incepe si urca , dar revine imediat deoarece temperatura incepe sa scada. Nu mai stiu ce sa ii fac. Am schimbat 2 termocuple (treapta 1 ..95-84 si treapta 2.. 102-95 ), 2 termostate- ultimul ramas pe masina este de 84 de grade, senzor temperatura , radiator nou, ventilatoare noi, bloc relee - am testat cu unul cu același cod si nici o modificare. Nu am ulei in borcan , nu face presiune mare , nu scoate fum... mai este cineva pe acest forum care are motorul acesta AUQ? imi poate spune ce temperatura are dupa ce motorul este incalzit bine pe climatronic? Dupa mine daca termocupla standard deschide la 97, apa din bloc este plauzibil sa aiba 100 , cele 3 grade pierzandu se pana ajunge la termocupla. Doar faptul ca se misca acel ac de temperatura imi sta pe cap ...La cel de 224 BAM niciodata nu am vazut acul miscandu se ... As fii recunoscator daca cineva ma poate ajuta si imi poate spune ce indica pe climatronic motorul lui ....poate reusesc sa rezolv acest mister...
    [UPDATE]- am citit pe niste forumuri ca sorbul din baia de ulei se poate infunda si l-am verificat si pe acela - este curat..
     
  3. razvan33sud

    razvan33sud 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6, 2.0 , 2008 , cod motor BRE , 140cp, DPF OFF
    Chiar nimeni nu ma poate ajuta cu o parere? Mentionez ca intre timp am schimbat si garnitura de chiuloasa si simptomele sunt aceleasi. Am investit peste 1000 de eur in problema asta si este la fel ca la inceput. Poate cineva sa imi spuna la ce temperatura pe canalul 49 ii pleaca ventilatoarele pe treapta 1? Multumesc.
     
  4. Romina 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Apateu
    Masina:
    Audi TT, 1,8, 1999.
    Buna. Ai mai rezolvat ceva cu masina? Aceeasi problema o am si eu,imi ajunge apa in oras si la 110. Multumesc
     
  5. razvan33sud

    razvan33sud 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6, 2.0 , 2008 , cod motor BRE , 140cp, DPF OFF
    Romina
    Ai verificat termocupla ? Dupa e luni de cercetari si piese de 1000 de eur investite in remedierea acestei probleme am constatat urmatoarele: TT urile se incalzesc tare...temperatura de functionare la relanti in oras este de 98,99 de grade. Uneori , datorita pozitiei termocuplei in radiator pana apa din motor ce are 98 de grade ajunge la termocupla, se raceste 2,3 grade, motiv pentru care apa din motor poate sa depaseasca aceste 98,99 de grade. Cand atinge 100, acul incepe sa se deplaseze din zona lui de 90. Am intalnit multi la care temperatura apei citita pe climatronic ajunge la 104,105 grade. La mine din fericire nu depaseste 102 grade... Ca idee, termocuplele de pe TT sumt de 97 de grade. Deci 98,99 de grade este o temperatura normala pentru antigel in stationare. De asemenea, trebuie verificat apasand furtunul ce intra in radiator ca in circuit sa fie presiune..sa fie foarte tare ...in caz contrar, temperatura antigelului poate merge spre 110 grade nefiind circuitul sub presiune.
     
  6. Romina 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Apateu
    Masina:
    Audi TT, 1,8, 1999.
    Iti multumesc pentru ajutor. Sper sa rezolv. Maine merg la un mecanic sa vad daca ma poate ajuta. Multumesc frumos inca o data
     
  7. Romina 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Apateu
    Masina:
    Audi TT, 1,8, 1999.
    Buna! Revin eu cu problema mea. Nu i-am mai facut nimic masinii, si saptamana trecuta am dus-o la reprezentanta la Porsche Szeged. Mi-au schimbat 3 piese, 5000 lei. Masina mi-au dat-o tot in aceeasi stare. Nici acum nu imi vine sa cred. Ma poate ajuta cineva cu apa asta?
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    100 de grade e normal.
    Apa nu fierbe la 100 grade.
    Ce piese ti-au schimbat in ungaria?
     
  9. Romina 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Apateu
    Masina:
    Audi TT, 1,8, 1999.
    Da, dar nu sunt 100 grade. Dupa ce am plecat de la ei si am ajuns in vama, mi-a ajuns temperatura la 117. Si am oprit motorul ca m-am panicat. Iti zic ce stiu. Ca greu m-am înțeles cu tipul de acolo. Bine, am factura, dar trebie sa mi-o traduca cineva. Un ventilator mare, o piesa mica, cica ceva switch si mai e o piesa, da nu mai stiu cum a zis in engleza.

    Ei mi-au spus ca ventilatorul ăla mare, care mi l-au schimbat ei, de am dat 2000 lei pe el, trebuie sa pornească la 99-100 grade. Si ăla nu pornește Senzorii sunt buni. Le-am dus iar masina si efectiv s-au uitat la ea si mi-au spus ca nu stiu ce are. Ei au zis ca mai verifica, dar eu le-am zis ca nu le mai dau bani. Ce vina am eu ca ei au schimbat piesele greșite ? Oricum, sunt foarte dezamăgită. Pe unde m-am dus cu ea, doar mi-au stricat-o. Acum, nici macar la reprezentanta nu mai pot merge ca nu se pricep. Nu mai am nici la ce service merge cu ea, pentru ca nu se pricep.
     
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Din ce spui tu ori nu e ok racirea (radiator partial infundat) ori nu e ok circuitul de racire (circuit partial infundat).
    Sau, mai este o varianta: tot ce citesti tu ca fiind temperaturi prea mari, o faci pe climatronic. Dar daca acele temperaturi sunt eronate si temperatura ta reala e mai mica de fapt? Te-ai gandit sa masori realmente cu un termometru in vasul de expansiune, ce temperatura are intradevar atunci cand tu o vezi prea mare pe climatronic?
     
  11. Romina 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Apateu
    Masina:
    Audi TT, 1,8, 1999.
    Pai temperatura ce imi arata pe climatronic, le-a arătat si lor pe tester. Plus ca o data mi-o fiert.... Daca o las pornita, si nu ma mișc cu ea
    Doar daca stau in loc. In miscare ii ok. Se mentine la 92 la viteza, si 97 in oras. Dar, daca ma opresc, stau la semanfor, de ex, o ia razna. Eu nu ma prea pricep, stiu doar ca nu ii ok. Unu, pentru ca, eu cand am cumpărat masina, nu am avut probleme, pana nu am dus-o la un mecanicsi el mi-o dat-o asa; doi, o fiert apa in borcan. De atunci nu am mai stat in loc cu ea pornita. Ps: am priceput cu editarea ☺️ mulțumesc pentru înțelegere
     
    Ultima editare: 28 Apr 2018
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    A6 C6 2.7 TDI (BPP) & 3.0 TDI (BMK) 2005
    Chiulasa sau garnitura, parerea mea.
     
  13. Romina 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Apateu
    Masina:
    Audi TT, 1,8, 1999.
    Nu știu ce ii, si oricum nu am ce face, nu mai am cui sa duc masina. Daca se merge pe ghicite, prefer sa o las asa. Foarte dezamăgită de reprezentanța. Si foarte necajita. Am avut mari speranțe, dar degeaba. Sa imi deam masina la fel cum le-am dat-o eu... Si le-am plătit atatia bani... Va mulțumesc băieți pentru răspunsuri.
     
  14. razvan33sud

    razvan33sud 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6, 2.0 , 2008 , cod motor BRE , 140cp, DPF OFF
    Buna tuturor. Acum un an scriam despre banii cheltuiti in rezolvarea acestei probleme cu incalzirea apei la TT-ul meu. Ei bine , in ultimele doua saptamani apa incepuse sa treaca pragul de 105,106 grade si ajungea uneori nejustificat la 121 de grade urmat de sunete de alarma din cluster, pornirea pe treapta mare a ventilatoarelor etc. Ei bine , am luat problema in maini si am constat urmatoarele: Senzorul de apa are 2 ntc-uri in el motiv pentru care sunt "2 senzori"in capsula senzorului de temperatura a apei. Unul din ei raporteaza calculatorului motor (ECU) iar celalalt Instrument Cluster-ului. Ca si conditie de safety, Audi a spus ca daca unul din acestia raporteaza ca apa fierbe , nu mai tine cont de celalalt si pornesc ventilatoarele , alarma sonora precum si mesjul pe maxidot. Eu am pus VAGCOM ul si am constatat ca pe instrument cluster precum si pe climatronic temperatura era complet diferita (cel mai des cu o diferenta de 4-10 grade) fata de temp citita din ECU. Atunci am realizat ca este o problema cu ceasurile (motorasul fiind bun). De asemenea, este gresita instructiunea conform temperatura de pe climatronic (canalul 49) este cea din ECU. REZOLVARE: Am desfacut ceasurile , am cautat schema pe net , am aflat ca pin-ul 7 al unei mufe (cea albastra parca) este cel la care se conecteaza senzorul de temperatura si am inceput sa iau traseul pas cu pas si sa refac toate lipiturile. Ei bine , a 3-a rezistenta avea o lipitura rece si abia se mai tinea de pcb, motiv pentru care rezistenta intregului traseu era gresita si temperatura interpretata gresit de catre cluster. Dupa o recositorire atenta a componentelor (chiar si a fisei de la maxidot care avea mai multe linii lipsa , a unor leduri care se aprindeau cand si cand) , pot spune ca acum acul nu mai trece de 90 si in sfarsit eroarea de citire fata de ECU este de max 1 grad. Pentru cei carora va urca acul mai mult de 90 de grade si totusi ati verificat in prealabil pompa de apa , termostatul, termocupla si ventilatoarele , sigur problema se datoreaza ceasurilor care va pot face sa scoateti usor din buzunar sume destul de mari fara rezolvare :D . Sper sa va fie de folos si spor la cositorit. :D
     
    mik15 apreciază asta.

Distribuie pagina asta