1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia Electrica/Electronica si Sistemul electric la A8 D3 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de Xrase, 26 Noi 2015.

  1. Xrase

    Xrase 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Q5 8R,2.0 tdi,CGLC,2014
    Salut
    Pentru a sti care piese necesita scoaterea ,,Component Protection'' am gasit niste informatii si o lista cu elementele electrice/electronice care au CP instalat sau intra in CP la schimbare/inlocuire si care privesc acest model de Audi adica A8 D3.

    1) Necesita scoaterea ,,Component Protection''
    -CD changer
    -SDS module
    -MMI controller
    -Can Gateway
    -Amplifier Modules
    -Driver Identification module
    -Air con control
    -Instrument Cluster

    2) Nu necesita scoatere CP:
    -Radio module
    -DAB radio
    -TV tuner
    -Navigation module
    -AMI
    -BT modules
    -SAP modules
    -Parking Controller

    Sper ca va ajuta cu ceva informatiile acestea. :detective2::beerchug:
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2015
  2. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Da, lista aceea se găsește pe mai multe site-uri, dar este incompletă. Sunt mai multe module care intră în component protection, după cum sunt mai multe și care nu intră.
    De exemplu, calculatoarele de la scaune (cele responsabile cu memoriile și reglajul), intră în component protection.
    Încălzitorul auxiliar de asemenea intră în component protection, și sunt sigur că și calculatoarele de motor și ACC intră în component protection.

    Calculatorul de plafon („Roof Electronics”), de exemplu, nu intră în component protection.

    Unele calculatoare nu intră mereu în CP (de exemplu, calculatorul MMI - la mine nu a intrat și am găsit informația aceasta și pe net).
    Un caz particular este cel al calculatorului cu senzor de amprentă (acel „Driver Identification Module”) care, dacă intră în CP, îți bagă și celelalte calculatoare de pe mașină în CP.

    Ciudat este faptul că magistrala CAN nu intră în protecție. Inițial am suspectat că, de fapt, acolo se înregistrează toată informația despre CP. :), dar, dacă preiei anumite componente de pe altă mașină, laolaltă cu CAN Gateway, ele vor intra totuși în CP. Se pare că informația de CP este stocată în fiecare modul, raportat la mașină și la celelalte module de pe aceasta.
     
  3. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Revin cu o erată la postul meu de mai sus:
    1) Calculatorul magistralei CAN se pare că intră în protecție, cel puțin modelele mai noi, și spun asta pentru că am schimbat 3 CAN-uri vechi (din aceeași generație - 2004-2006) și nu au intrat în CP, în timp ce unul mai nou (2009) a intrat în CP.
    Mai citisem undeva că modulele „virgine” (adică acelea pe care le cumperi direct de la fabrică, prin reprezentanță sau alt shop, deci cele care nu au fost montate niciodată pe o mașină), nu intră în component protection. Al meu a fost nou, luat din reprezentanță și a intrat.
    2) Am scris că dacă „Driver Identification Module” (J589) intră în protecție, bagă toate celelalte calculatoare în protecție. Se pare că a fost o neatenție/eroare de traducere... studiind mai atent problema, mi-am dat seama că de fapt immobiliser-ul (J518) ar fi cel care le bagă pe toate celelalte în protecție dacă e înlocuit.
    Cele două calculatoare fac parte din același sistem („Acc./Start Auth.”) și adesea pe forumuri se face referire la ele sub denumiri similare („Driver Authorisation”/„Start Authorisation”).

    De asemenea, am mai văzut pe net că modulul ACC (radar + calculator) intră în protecție... al meu nu a intrat.
    Se pare că toată treaba cu component protection se raportează la immobiliser, de aceea dacă e schimbat, toate calculatoarele intră în CP.
     
  4. AndreiValentin

    AndreiValentin 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI 2013
    Este foarte simplu:
    Daca iei o piesa de pe alta masina ( modul) ea intra in component protection in momentul in care comunica cu calculatorul central pentru ca calculatorul central cere seria componentei iar cand componenta i-o comunica vede ca nu e aceiasi care a fost inainte , iar componenta intra in protectie.
    Sper ca te ajuta.
     
  5. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Sistemul e ceva mai complex, nu e chiar atât de simplu. Nu există un calculator „central” în adevăratul sens al cuvântului, iar dacă ar exista, immobilizer-ul oricum nu ar fi acela (el este un calculator de securitate).
    Calculator central ar putea fi considerat „Central Electrics” - I sau II (care se ocupă cu electronica din toată mașina) sau „Central Convenience” (calculatorul de confort), sau chiar „Gateway” („CAN Gateway”), care este hubul central al tuturor interfețelor capabile de a comunica prin protocolul CAN. Sau poate „Head Unit”, care este „capul tuturor”, pentru că utilizatorul comandă totul din el, dar care de fapt este controllerul MMI.

    Dacă o să iei toate componentele capabile MOST (de la mașini diferite) și le pui pe un banc, adică în afara mașinii, s-ar putea să ai surpriza ca ele să intre în component protection deși nu au la dispoziție „calculatorul central” definit de tine, care nu e capabil MOST.

    Unii spun că această protecție funcționează altfel decât ne-am aștepta, în sensul că toate componentele comunică unele cu altele „în roi” și dacă unul dintre ele constată că nu are ce căuta printre celelalte (adică toate au aceeași informație de CP numai la unul diferă), va intra în CP chiar și fără un „calculator central”.
    Alții spun că dacă adaugi interfețe de pe altă mașină dar nu le definești în Head Unit, component protection nu se va activa pe acele interfețe (nu am încercat).

    Cert este că nu este chiar atât de simplu, că dacă era, atunci, când am făcut retrofit de pe o mașină cu majoritatea componentelor de pe altă mașină, luam imobilizatorul cu totul (împreună cu coloana volan, că altfel îl luam degeaba că nu ar fi funcționat separat) și rezolvam problema. :)
     
    apokalypsm apreciază asta.
  6. JOHNNY5377

    JOHNNY5377 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2014
    Locație:
    CINEY
    Masina:
    AUDI Q5 2.0TDI 200cv
  7. Florin87audi

    Florin87audi 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi a8
    Salut la toți...am o mica problema și poate unul din voi ma poate ajuta.am avut pe mașina Audi a8 4.2 tdi 2006 satelit și multe chestii fiind mașină de ex ambasador. Am dat jos torpedou ca am avut o mica problema cu un crossover de la boxele fata fiind sistemul audio modificat,am observat ca 2 fire de culoare alb și alb cu gri +și- sunt tăiate,sunt firele originale ale audi-ului.am mers la un electrician bun dar cu rezultate zero.nu știe precis de unde pot fii.menționez ca firele sunt subțiri.am sa postez o poza cu aceste 2 fire sa va faceți o idee mai clara.va mulțumesc anticipat
     
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Daca nu ai nici o problema cu masina eu zic sa nu iti bati capul. Doar sa verifici ca sunt izolate bine sa nu se atinga de altceva sau intre ele.
     
  9. Brogdanel

    Brogdanel 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a8 4.2 benzina 2003
    Salut. Am pus testerul pe masina, si am o singura eroare, nu gasesc nicaieri informatii despre codul erorii, stie cineva care este problema ? Eroarea este pe abs ECU
    Cod eroare : 00003
     
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Asta nu este un cod de eroare. Posteaza eroarea intreaga asa cum iese pe tester.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  12. Brogdanel

    Brogdanel 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a8 4.2 benzina 2003
    Ok. Voi incerca vineri ce scrie in link. ' mersi
     
  13. BogdanA8 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A8, motor 3l, an 2005
    Buna seara!! Am un A8 din 2005 intr-o zi mi-a vărsat copilul un pic de apa pe consola mmi și nu sa mai aprins nici un led la ea, am cumpărat alta a montat-o și la fel nu se aprinde, nici display-ul nu mai sta ridicat. Când pun contactul se ridica și după 2 sec se Închide. Cine mi-a montat consola care am cumparat-o mi-a zis sa o duc la reprezentata sa o memoreze in calc mașinii! Dacă cineva a mai întâlnit problema?
     
  14. marush27

    marush27 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2017
    Locație:
    Călăraşi
    Masina:
    Audi A8 4E,4.0 tdi,2004 WAUZZZ4E8NO19540
    Salut,
    Detin un audi A8 D3 din 2004 4.0 tdi si dupa ce bag masina in garaj seara cu bateria plina 100% dimineata o gasesc cu o liniuta. :(
    Am cumparat acum 2 zile baterie noua si tot la fel face. Nu stiu ce sa mai fac. Seara cand blochez masina sau pe timp dei zi imi raman aprinse in mers sau stationat PRDNS + -, butonul de avarii sta aprins si comutatorul de faruri sta luminat. Ajutati-ma careva si care s-a mai intalnit cu problema asta.
     
  15. DarkAzarel

    DarkAzarel 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A8, 3.0i(ASN) Multitronic, 2005
    Salutare Marush27,
    Cand ramane aprins butonul de avarii si luminile de la PRNDS (nu PRDNS), ai un consumator. Verifica pe rand modulele, vezi daca nu ramane becul de la portbagaj aprins. Ca sa iti consume bateria (sper ca ai codat-o cand ai schimbat-o) de pe o zi pe alta, ar trebui sa fie un consumator destul de mare. Pune un aparat de masura pe baterie, selecteaza curent constinuu si vezi daca scade repede curentul sau nu. Daca scade, scoate pe rand cate o siguranta din panou si vezi cand nu mai scade. Asociaza acea siguranta cu modulul pe care il protejeaza si rezolvi problema. Sau cel mai simplu, mergi la un service auto, cere o diagnoza cu VAG-ul si poate au si un electrician care sa faca verificari. Multa bafta
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa diagnoza la tot sistemul electric si mergi la un electrician profesionist. In Bucuresti sunt colegi profesionisti care te pot ajuta.
    Degeaba ai cumparat baterie noua si nu ai codat-o. Citeste integral toate topicuriile existe pe forum despre baterie.
    Inca ceva: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
  17. marush27

    marush27 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2017
    Locație:
    Călăraşi
    Masina:
    Audi A8 4E,4.0 tdi,2004 WAUZZZ4E8NO19540
    ok mersi mult
     

Distribuie pagina asta