Salutare, am un audi a2. Masina e din 2001, are 224 de mii de km pe bord. Intr-o dupa-masa, am auzit niste pocnituri, am deschis usa (cea de la sofer) si am vazut cum cablurile care fac legatura intre usa si instalatia electrica a masinii ardeau. Adica pur si simplu s-au aprins. Norocul meu a fost ca am avut la indemana o sticla de apa pe care am turnat-o si s-a stins focul. Ca si stricaciuni, a fost cablul care s-a topit si invelisul de cauciuc. Cel mai probabil din cauza uzurii s-a ros izolatia de pe cabluri, s-au atins si au luat foc. Ce e foarte interesant este ca nu s-a ars nici o siguranta, doar una era topita. Dupa acest episod, am cumparat un alt cablu de legatura, e destul de scump (500 de lei nou) si am schimbat sigurantele (toate), cu acest prilej am constatat ca aveam 5 sigurante care erau mai mari (in loc de 5v cat trebuia, erau de 10 sau de 20). E foarte ciudat ce am patit, dar ca si sfat pentru posesorii de a2, verificati starea cablului si sigurantele (sa corespunda cu valorile trecute in carticica).
audi a2 computer de bord salut, am o intrebare (poate stupida) legata de audi a2...computerul de bord si calculatorul de confort (ce controleaza inchiderea usilor, desc. geamurilor) sunt două lucruri separate? sau e unul si acelasi lucru? se poate inlocui doar unu din ele?
Sunt doua lucruri diferite. Computerul de bord are legatura cu IC (Instrument Cluster = Ceasuri) si calculatorul de confort coordoneaza tot ce inseamna convenience (lumini in masina, inchidere, alarma, geamuri electrice, etc.). Da se pot inlocui separat.
Salut, Am un audi A2 2002 1.4 benzina si ma intereseaza si pe mine daca stie cineva unde este legata masa de la instalatie. Asta deoarece imi creste intesitatea la faruri cand o accelerez si din spusele unui electrician nu mai face contact bine masa.
Vai de mama lui de electrician auto. Sunt zeci de mase negative pentru fiecare componenta electrica de pe masina ta. Instalatia electrica a farurilor au o masa = un negativ = un nul legat la caroserie, instalatia electrica a altor componente auto de pe la motor au alta masa = un negativ = un nul legat la caroserie. Bateria are masa = un negativ = un nul special legat/a la caroserie In interiorul masinii fiecare componenta electrica din interior are masa = un negativ = un nul legat la caroserie si asa mai departe. Mergi la profesionisti in electrica pentru ca risti naibi sa iei foc daca te mai duci la "meseriasii" aia. Masina ta nu este Dacie (cu toate ca si aia avea cel putin zeci de nuluri pentru fiecare parte electrica). Mergi la electrician auto profesionist, nu un agarici. Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto pentru grupul VAG care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai. Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema. Avem colegi profesionisti (ii gasesti in aria de prestari servicii) "adevarati tatici" pe electrica auto in grupul VAG si tu te duci la toate maimutele dresate si la toti prostii. Unde ii gasiti nu inteleg.