Salut, in primul rand scuze daca nu postez in sectiunea potrivita. Am gasit niste posturi similare dar erau inchise (cu ultimul post prin 2012) sau nu erau curpinse toate erorile pe care le primesc. In urma cu cateva zile am inceput sa primesc o serie de erori cand pornesc masina (TPMS, ABS, ESP, parking break). Speram sa fie de la baterie dar nu e cazul. Inainte sa o duc la un service as vrea sa stiu care ar putea fi potentialele probleme. Un scan cu un OBD11 da urmatoarele: VIN: WAULFAFR1DA002344 Car: Audi A5 Year: 2013 Body type: Coupe Engine: CPMA 155 kW (211 HP) 2.0 l Mileage: 136490 KM --------------------------------------------------------------- 01 Engine Trouble codes: U111300 - Function limitation due to received malfunction value static U111300 - Function limitation due to received malfunction value static 02 Transmission Trouble codes: P188700 - Vehicle Speed Signal wheel speed from brake control module Implausible signal static 03 Brakes Trouble codes: 00285 - Right front ABS wheel speed sensor Implausible signal static 00473 - Electronic parking brake control module -J540 Please read DTC static 00285 - Right front ABS wheel speed sensor Electrical malfunction in circuit static 05 Kessy Trouble codes: 02823 - Locking requirements for Steering Column Lock not met static 08 Air Conditioning Trouble codes: 01314 - Engine control module (ECM) Implausible signal Intermittent 09 Central Electrics Trouble codes: 01316 - Brake control module Please read DTC static 16 Steering Column Electronics Trouble codes: 01316 - Brake control module Please read DTC static 44 Steering Assistance Trouble codes: U111300 - Function limitation due to received malfunction value static 53 Parking Brake Trouble codes: U111300 - Function limitation due to received malfunction value static Multumesc
Toate erorile tale sunt legate de instalatia electrica, sigurante sau relee. Diagnoza se face obligatoriu doar cu VCDS si/sau ODIS/VAS-PC La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai. Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema. Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers. Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci pe cum am rezolvat o problema. Bafta.
Am scris ca nu am fost la service. Am vrut sa intreb inainte deoarece nu ma pricep la masini (imi asum asta) si cautam ajutor pentru a nu ajunge la un service/specialist care sa profite de lipsa mea de cunostinte. Cand spui "dupa ce ai facut tot ce era de facut" presupui ca eu stiu ce inseamna asta. Sugestiile sunt scrise in vreo ordine (sa incept cu diagnoza si sa si sa termin cu curatarea de senzori)? Banuiesc ca curatarea senzorilor ar trebui facuta inainte, e probabil mai ieftina decat sa ma apuc sa inlocuiesc piese. Tocmai din acest motiv am preferat sa intreb inainte. Nu cred ca ar fi foarte util sa fi scris "am urmatoarele probleme, le-am rezolvat inlocuind 50% din masina si m-a costat 5000 EUR", banuiesc ca ai rade . Oricum, merci pentru feedback, o sa ma duc sa fac o diagnoza cu un VCDS. PS nu vreau sa fiu carcotas, am scris din perspectiva unui far-from-expert.
Sfatul meu este sa mergi la un coleg din aria de prestari servicii. Avem colegi profesionisti care te pot ajuta si costa maxim 50 lei o diagnoza si mai departe iti spune el cum repari sau iti remediaza chiar el problema. Fiind coleg cu noi nu o sa profite de faptul ca tu nu te pricepi. Bafta.
Am inlocuit senzorul ABS acum o saptamana, de atunci nu a mai dat nici o eroare. Mersi Cristi pentru sfaturi!
Salut, ma poate ajuta cineva cu o schema electrica pentru aceasta mufa? Ce face fiecare fir. Este mufa maro din bcm 2 Va mulțumesc anticipat. Audi a5 2013 2.0 cgl